Návštěvník píše:je to zajímavé, jak na zkonstatování co je jádro pudla - a to právě to nahlížení z pozice oddělených osob, musí přijít okamžitě reakce o předčasné zrelativizaci, která dovádí k závěrům, že starat se o děti, či nevyvražďovat se je bezpodstatné
zase tak zajímavé to není, Balsekar se s podobnými reakcemi setkával často u účastníků satsangu, když hovořil o tom, že vše se děje v souladu s Boží vůlí a že jakožto Zdroj jsme neustále čiští ...
"T: To zní jakoby podle vašeho pohledu na svět všechno, co považujeme za svou volbu, vůli a odpovědnost, bylo přeneseno z jednotlivce na Boha nebo vědomí. Chápu to správně?
Raméš: Nic se na Boha nepřenáší. Když si myslíš, že to děláš ty, co se stane? Vina, pýcha, nenávist a závist. Ale stejně to nezabrání čemukoliv, aby se to dál nedělo. Když si nemyslíš, že to děláš, tak pak nevzniká žádná vina, žádná pýcha, žádná nenávist, žádná závist! Život se stane pokojnějším.
T: Četl jsem v letáčku, který napsalo několik vašich žáků něco, co vypadá, že se k tomu vztahuje. Píše se tam: "To, co máš rád, může být jen to, co chce Bůh, abys měl rád. K ničemu nemůže dojít, pokud to není Jeho vůle".
Raméš: Ano, to je pravda.
T: Píše se tam také: Nepociťujte vinu, ani když dojde k cizoložství. Vy, Zdroj, jste vždy čistí.
Raméš: To řekl Ramana Maháriši.
T: No, jak to vidím já, tak Zdroj sice může být vždy čistý, ale jak už jsem řekl, mně to připadá, že by tohle někdo mohl používat jako ospravedlnění pro své nesvědomité chování. Může prostě říct: Nezáleží na tom, jestli se dopustím cizoložství, nezáleží na tom, jestli raním své přátele, protože události se prostě dějí. Může to sloužit jako svolení k tomu, abych jednal podle svých tužeb, prostě protože se stalo, že mám tyhle tužby.
Raméš: A není to přesně to, co se děje?
T: Ano, stává se to, jistě, jenže...
Raméš: Myslíš, že by k tomu mohlo docházet častěji?
T: Ano, mohlo by k tomu docházet častěji. Mohl bych si říct, Dobrá, nezáleží na tom, co teď udělám. Nemusím se nijak omezovat, když cítím touhu. Chápete, co mám na mysli?
Raméš: Často pokládná otázka je tahle: Když ve skutečnosti nic nedělám, tak co mi brání v tom vzít samopal a jít postřílet dvacet lidí? To je to, na co se ptáš, že ano?
T: No, tohle je zrovna dost extrémní příklad.
Raméš: Ano, vezměme extrémní příklad.
T: Ale já myslím, že je zajímavější příklad s cizoložstvím, protože většina lidí ve skutečnosti nedokáže udělat něco takového jako postřílet jiné lidi samopalem.Raméš: OK. Je to úplně stejné i v případě cizoložství. Psychologové a biologové na základě svých výzkumů došli k závěru, že jestli podvádíš svoji manželku, tak by ses neměl za to obviňovat.T: No já myslím, že tenhle názor nesdílí celá věda.
Raméš: Jen říkám, že vědci postupně docházejí k tomu, co mystici tvrdili vždycky, že to, k jakému jednání dojde, se dá dohledat v naprogramování."