rosada píše:Luck píše:Touha po ne-bytí přirozeně může proměňovat svojí intenzitu, a opravdu se dá po tom ne-bytí i prahnout.
Jde však v tomhle případě o touhu která nemá nic společného s prahnutím
"po totálním a konečném vyprázdnění", naznačeném v citaci.
Kromě ovšem skutečnosti, že oboje může být předmětem o touhy.
Mě to totální vyprázdnění asociovalo s ne-bytím, v druhém gardu pak s požitím projímadla. Tak jsem radši použila to ne-bytí. Tak tomu říkám já.
Mohl bys prosím vysvětlit v čem vidíš tak propastný rozdíl?
Totální vyprázdnění, po budhisticku „vyvanutí“ nelze zaměňovat s ne-bytím.
Naopak, ve svojí čirosti je bytí vnímáno či pociťováno tím pronikavěji,
čím uvolněnější, prázdnější, chudší, (vyvanutější) je naše mysl.
Živý kontakt s pocitem čirého bytí (bohem) může navodit stav, popisovaný jako blaženost.
(vlastně čím vyšší vibrace, tím blížeji takřka nulové amplitudě univerza,
tím jemnější prožitek, intenzivnější pocit krásy-blaženosti, neosobní existence, bytí).
Vedle toho mysl zhutnělá až do zmatenosti zrychlujícím se dokolapřehráváním navyklých vzorců,
se může dostat do stavu takového utrpení, že jediné řešení své trýzně může dotyčný spatřovat v popření vědomí svého bytí.
"Touha nebejt,“ prahnutí po vysvobození ze sílícího utrpení, může nabýt takové intenzity,
že si člověk vezme život. Chce zmizet do ne-bytí.
.