V aramejštině odkazuje jméno Alaha k božskému, a kdekoli čtete slovo "Bůh" zmiňované Ješuou, můžete ho zaměnit za toto slovo. Významy má různé: svatá Jednota, Vše, Nekonečná moc/potenciál, Jediné bez protikladu.
...
Naproti tomu slovo "God" vychází z germánského kořenu znamenající dobro. Není pochyb, že dobrotu můžeme chápat jako jeden aspekt božství, ale není to totéž co jednota. Dobro nezahrnuje z definice všechno, ani nezahrnuje cokoli, co jsme se rozhodli definovat jako zlo.
Naše západní pojímání Boha i posvátného je z hlediska Blízkého východu pouze částečným pohledem na svatou Jednotu. To je obtížné dostatečně zdůraznit. Mnozí z nás byli v dětství vychováni tak, že o Bohu přemýšlí jako o bytosti zcela oddělené od lidství nebo od přírody a představují si , že posvátné je něco odděleného od profánního. Učili nás, že náboženství pracuje s odlišným pravidly než politika věda, psychologie, umění nebo kultura. Ješuovo učení a jeho jednání s učedníky (tak jak se o tom dochovaly zprávy) ukazují, že on takto dualistické myšlení nesdílel. Ve skutečnosti by v jeho době bylo složité pro kohokoli zcela oddělovat Alaha od toho, jak se člověk vztahuje k vlastní komunitě, k přírodě nebo politickým silám doby.
z knihy Skryté evangelium, Jak dešifrovat duchovní poselství aramejského Ježíše
autor: Neil Douglas-Klotz