Udělej, naučíš se potom

Moderátor: Michal Čagánek

konverzace

Nový příspěvekod Jarda Malej » stř 22. led 2014 10:05:27

Zastávám se učitelky.

To je slovo kavalíra.
Mohla by se z toho také stát hodina konverzace s jedním žákem.

Tak si to vyzkoušíme?

Otázka:
Kam až jsi Nope dočetl ten komentář, na který teď reaguješ?

:)
Jarda Malej
 

Re: Udělej, naučíš se potom

Nový příspěvekod PánBů » stř 22. led 2014 10:08:51

pámhu píše:a jak,kolego,rozlišuješ neužitečné věci od užitečných,

podle mě může být užitečné cokoli,totiž

neužitečným paxw stane to,co sem nevyužil k růstu Poznání,i když sem se tím zaobýval

...x...of1


to za mě rozlišuje vyšší inteligence :D Prostě když to nedává smysl nebo se to nepoužívá tak to zapomenu a ani mi to neni líto :-)
To s tim využitím hovadin k duchovnímu růstu je dobrá poznámka. čim větší blbosti se na mě ze světa hrnou tim víc mě to nutí pokládat si otázky co se to vůbec děje :D
PánBů
 
Příspěvky: 130
Registrován: sob 17. zář 2011 16:40:42

Re: konverzace

Nový příspěvekod nop » stř 22. led 2014 10:56:32

Jarda Malej píše:
Zastávám se učitelky.
To je slovo kavalíra.
Mohla by se z toho také stát hodina konverzace s jedním žákem.

Tak si to vyzkoušíme?
Otázka:Kam až jsi Nope dočetl ten komentář, na který teď reaguješ? :)

Nop to četl celé i s tím
odhlédneme-li navíc od faktu, že většina toho co osnovy v současnosti k učení předkládají
jsou z hlediska praktické využitelnosti pro život úplné zbytečnosti.
.
Uznávám, že třeba znalost přístavů v Holandsku využiji max. tehdy, kdybych dělal v životě obchodníka se zámořím nebo špeditéra, ale kluk ve 13 letech ještě nemusí vědět, jestli toho dodavatele náhodou opravdu v životě nebude dělat ... takže raději se dopředu učme všechno.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Udělej, naučíš se potom

Nový příspěvekod nop » stř 22. led 2014 11:51:47

Ve vývinu učitelství se snažili pedagogové najít co nejlepší způsoby a celá řada našla užitečné výsledky, Komenský, Pestalozzi, madame Montessori a jiní. Uvažuje se o dvou hlediscích: učit fakta a učit způsob myšlení. Obojí má opodstatnění.
Za účelem naučit se, jak se má myslet se považují za vhodné dva předměty: matematika a jazyky. Obojí má logickou výstavbu. Naučí jak postupovat, i kdyby se už později nepoužívaly.
Nu a pak fakta. Jako obchodník se zámořím potřebuji matematiku a ta fakta – přístavy v Africe, Holandsku, Belgii. Žák jede po dvou liniích: jak myslet a o čem se má dozvědět.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Nový příspěvekod Jarda Malej » stř 22. led 2014 13:18:59

Akce:
Udělej, naučíš se potom..

Reakce:
..takže raději se dopředu učme všechno.



..a citace:

Vzdělání není pouhým nashromážděním jednotlivých vědomostí,
jako těstem není mouka, voda, sůl, kvasnice atd. dohromady naházené.

T. G. Masaryk

:)
Jarda Malej
 

Re: ☺

Nový příspěvekod nop » stř 22. led 2014 13:27:44

Jarda Malej píše: ..a citace:
Vzdělání není pouhým nashromážděním jednotlivých vědomostí,
jako těstem není mouka, voda, sůl, kvasnice atd. dohromady naházené.
T. G. Masaryk :)

a proto se také učíme abstraktní předmět matematiku a strukturální předmět - cizí jazyk - abychom získali zručnost ve způsobu chápání nahromaděných faktů a chápání návazností.
A také jde o to, že ke slovní zásobě jako hromadě faktů patří gramatika a slovosled jako způsob jak s hromadou nakládat.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Udělej, naučíš se potom

Nový příspěvekod Jarda Malej » stř 22. led 2014 13:52:16

.. zručnost ve způsobu chápání nahromaděných faktů a chápání návazností.

Že by tvůj koníček Nope?

:D
Jarda Malej
 


Zpět na Michal Čagánek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků