Návštěvník píše: Karma se týká projevu (= manifestace Já)- a tomu se tedy nevyhnou ani realizovaní. I na jejich těle a osudu ve světě a i v posmrtných regionech se projevuje karma - jak pozitivní, tak negativní.
Ale ty samozřejmě, i kdybys přišla zase do pekla, si budeš říkat: To je ale zábavná podívaná.
Z pohledu nevědomosti samo sebou můžeme být tělem, osobou, individualitou, která může někam přijít.
S poznáním, že jsme tou nejvyšší pravdou, takováhle možnost není. Už jsi viděla, že by absolutní pravda, která je tím, co je skutečné, mohla přijít do pekla? To její přicházení s osvícením je jen rozpuštění iluze nevědomosti, která ji zakrývá. Proto všichni Probuzení potvrzují, že probuzení je osvobozením od utrpení.
Eduard Tomáš:
...Duchovní život sám o sobě nemůže zpravidla vyřešit úplně všechnu karmu z daleké, třeba již zapomenuté minulosti, nehledě k tomu, že mnoho negativních působení přijímá jogín odjinud, např. od svých žáků, od svých příznivců i nepříznivců, a to at chce nebo nechce. Jeho tělo není nesmrtelné a podléhá stáří a chorobám právě tak, jako jiná lidská těla. ...
...Duchovní obři mohou trpět a také trpí, mohou umřít a také umírají třeba na kříži a přece od nás neodcházejí. Jsou věčně zde a všude, nebot takoví, jací jsou, jsou nekoneční a nesmrtelní. Dokladem jejich stavu nejsou osudy jejich těl, ale duchovní zažíváni nejvyšší Pravdy Absolutna a to nemá se změnami smrtelného těla člověka nic společného.
Dokud je tady jakékoliv ztotožnění a jakoukoliv formou, tak je tady ta nevědomost - ego, já jsem něco: "Duchovní obr" nebo cokoliv jiného odlišeného například od neduchovní přízemní malosti druhých. Tělo je tvar, časoprostorové vymezení, iluze oddělenosti, projekce ega.
S Probuzením tahle iluze zmizí, jsi Brahman, který je nekonečný věčný ničím nedotknutelný, protože je vším skutečným, co je, začti se do citací Nisargadatova gurua, které Nisargadatta sepsal a o kterých prohlásil, že každá věta z nich má moc osvobozovat.
Ale možná by bylo dobré ještě připomenout, že k tomu musí být i otevřenost k poznání Pravdy bez ulpívání na nevědomosti.
Proto jsou projevy nevědomosti a nepoznávání, že jsi Já, tady banovány, posílány pryč.