Návštěvník píše:
Chápu, že zase posuzuješ, kdo na rozdíl od tebe případně na rozdíl od těch, pro které je určen tento web, má jaký zájem a také kdo má nějakou svoji pravdu.
Jinak, já žádnou svoji pravdu nemám. Ty ano?
Zřejmě netušíš, že jako pravdu vidíš úplně něco jiného, než co jako pravdu poznává Siddharáméšvar a Nisargadatta.
Nijak Ti to nezazlívám, protože s
duchovní slepotou se jeví realita úplně jinak, než s prozřením.
S pokorou je možné texty Probuzených číst a to, co není jasné, zkoumat a případně se ptát.
Řekla bych, že ses ani nepodíval na to, co Siddharáméšvar a Nisargadatta říkají v souvislosti s Tvým přesvědčením, že víš, jak to je a troufáš si být tady tím, kdo bude neustále posuzovat chyby a omyly.
miro zaban píše:Nejsi jednou jedinou individualitou, ale jednou z individualit a já rovněž
Siddharáméšvar a Nisargadatta:
Vše je Brahman. Mít koncept, že „já jsem někdo“, patří vymyšlené entitě. Koncept je individualita, džíva, což je ego, nevědomost.Jakmile dojde k rozpoznání tohoto vymyšleného „já“ nebo pochopení potřeby po něm, jeho význam skončí. Zůstává tu pouze to, co je stvořitelem světa....Mistr vám řekne, že jste Brahman. Nicméně iluze je tak svůdná, že i když aspirant ví, že je Brahman, myslí si, že je individualita.(41)
miro zaban píše:A když si konkrétní forma myslí (díky své individuální mysli), že je i podstatou, je to v pořádku, ale když si myslí že je vším, tak to už je na pováženou, podobně jako když si myslí vlna, že je celým oceánem.
Siddharáméšvar a Nisargadatta:
Jakmile je Jednota prostřednictvím Samotné Jednoty pochopena, vše je rázem Brahman. Jakmile dojde k rozpoznání tohoto vymyšleného „já“ nebo pochopení potřeby po něm, jeho význam skončí. Zůstává tu pouze to, co je stvořitelem světa.
miro zaban píše: Mysl má až jako výsledek tvorby - mysl je nedílnou součástí tvorby, skutečnosti. Bez jména a formy není ani mysl.
Siddharáméšvar a Nisargadatta:
Je to pouze iluze, pomíjivý projev neboli prchavé zdání. Vymažte ji z mysli. Zapomeňte i na samotnou mysl. V iluzi je šest principů, tedy pět elementů a Já, neboli Poznání. Kromě toho tu není nic dalšího. Nebojte se vyvinout snahu přemýšlet o čemkoliv. Říkáte a myslíte na věci, protože o nich byla řeč někdy v minulosti. Kdybyste to nedělali, co dalšího by vám zbývalo k pochopení? Nic. Iluze je podivná. Pokud o každém uvažujete jako o hlupákovi či oslovi, a vidíte ho tak, pak se tak všichni začnou jevit. Jenže oni nejsou ve skutečnosti nic než Brahman.