Jana píše:Popis začíná u toho, kde se ještě nevyčlenilo nic z Jednoty všeho. Kde je zárodek tvorby....Kde se ještě nevyčlenilo nic z Jednoty. Teprve je tam jako takový...takové jako semeno tvořivosti, bychom mohli říct. Příprava té energie k tvoření. Kde ještě myšlenka je nemyšlenkou. Myšlenka čistého svatého Já ještě dokonale úplně se neuvědomila v tom tvořeném. Teprve jde do stvoření. Jakmile se ale uvědomí ve stvořeném, tak už je tady hned tolik pokušení myslet: já chci a já bych měl a já musím a tak dále.
Eduard Tomáš: Dokud se neuvědomila, tak je to jenom prosté Bytí. Je to existence, čistá Existence, čisté Vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne. Tak je to ohromná blaženost.
Míla Tomášová: Ta blaženost je právě z té původní tvorby. To už je vlastně uvědomování, ta blaženost.
Eduard Tomáš: No, to už jen ten pohyb, no.
Ta Tomášova reakce je na tu předchozí větu:
Teprve jde do stvoření. Jakmile se ale uvědomí ve stvořeném, tak už je tady hned tolik pokušení myslet: já chci a já bych měl a já musím a tak dále.
Eduard Tomáš: No, to už jen ten pohyb, no.
Tohle má souvislost.
Mezi tím ještě Míla Tomášová připomíná, že ta blaženost je z původní tvorby, toho zárodku tvoření, tedy že uvědomování - vědomí = blaženost.
To sis to tedy pekne prekroutila. K obrazu svemu, aby to odpovidalo tvym predstavam.