Goro píše:honzam píše:Je nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené. Kdyby nebylo tohoto nezrozeného, nevzniklého, nezformovaného, nestvořeného, nebyl by možný únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Protože ale je toto nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené, je tedy možný i únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného.
-- Gautama Buddha
Hezké. Opravdu. Ale nejsme tu abychom si posílali citace.
Čí únik ???
Sám ten text na tuhle otázku odpovídá. Únik všeho zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Já ale neexistuje a nikdy neexistovalo.
Nečteš tu citaci správně: únik
ZE zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného.
Goro píše:Fajn, je nutné vyjasnit pojmy. Maharshi totiž slovem "já" označuje to, co ostatní označují jako vědomí/bytí/bůh/existence/cojávímjakdál. My tu ale mluvíme o něčem jiném.
Mahárši slovem Já/Self označuje Tebe a o tom tu právě mluvíme. Já je vědomí, které si uvědomuje sebe sama a tímhle způsobem existuje, a proto je blažené a dál už není nic.
Goro píše:Ok, tak a teď k našemu tématu. Když říkáš slova jako "já tě miluju", koho tím myslíš? Co to je já?
Pokud k Tobě budu mluvit a napíšu, že "já tě miluju". Označuju tím, že osoba honzam cítí lásku k osobě Goro.
Pak je ovšem ještě skutečné Já (ne zájmeno) a to existuje a miluje svůj obraz v zrcadle, dokud se nezavřou dveře. Pak existuje jen Já a nic jiného.
Když píšeš, že vše se děje samo na základě předchozí zkušenosti, musím s tebou souhlasit, ale prožíváno je to jako působení lásky, která "proudí" skrze formu mezi Já a jeho obrazem. Lidé jsou ve svém jednání vedeni láskou k já. Pak už jen záleží na tom, co za to já považují.