Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Pravidla fóra
Psát na toto fórum mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení.
Kontakt
mnich Sarana
Myanmar, Hlegu,
Sakhangyi Meditation Center
monksarana@gmail.com

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » úte 30. říj 2018 13:47:19

Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 10:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod nop » úte 30. říj 2018 19:38:12

mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:

Nejprve k pohyhům.
Malé dítě se hýbe a křičí, a to vzniká spontánně. Udělá pohyb a teprve zpětnou vazbou pocítí, kam až se noha - ruka dostala, buď do vzduchu nebo na okraj postýlky.
Vydá také zvuk a až časem a cvikem je z toho zpěv. Někdy tak zmateně medituje dospělec. Po urč. praxi se stává koordinovanější.

Nyní k ochotě.
S menším dítětem se často shodneš. Přiblížíš se k jeho hračkám a vezme tě samo do hry. Častá věta zní: tak pojď.
Dítě tě také nakrmí. Viděl jsem malé dítě stát u okna se sýrem v ruce říkat: papej, muško. Ta popolezla a dítě posunulo po skle sýr za ní.

Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.

Je zjištěna pomůcka o cítění ke druhým dětem.
Dítě si do tří let hraje mezi (ostatními) dětmi a vystačí si.
Dítě přes tři roky věku si hraje s dětmi, zapojuje se dohromady.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » úte 30. říj 2018 19:41:12

mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:


Sarano, mohl bys najít někde nějakou citaci od Buddhy o tom, jaká přirozenost je nám vrozená?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 30. říj 2018 20:43:22

nop píše:
mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:

Nejprve k pohyhům.
Malé dítě se hýbe a křičí, a to vzniká spontánně. Udělá pohyb a teprve zpětnou vazbou pocítí, kam až se noha - ruka dostala, buď do vzduchu nebo na okraj postýlky.
Vydá také zvuk a až časem a cvikem je z toho zpěv. Někdy tak zmateně medituje dospělec. Po urč. praxi se stává koordinovanější.

Nyní k ochotě.
S menším dítětem se často shodneš. Přiblížíš se k jeho hračkám a vezme tě samo do hry. Častá věta zní: tak pojď.
Dítě tě také nakrmí. Viděl jsem malé dítě stát u okna se sýrem v ruce říkat: papej, muško. Ta popolezla a dítě posunulo po skle sýr za ní.

Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.

Je zjištěna pomůcka o cítění ke druhým dětem.
Dítě si do tří let hraje mezi (ostatními) dětmi a vystačí si.
Dítě přes tři roky věku si hraje s dětmi, zapojuje se dohromady.


"Amen, pravím vám: Neobrátíte-li se a nebudete-li jako děti, jistě nevejdete do království Nebes."
:)
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » stř 31. říj 2018 1:53:52

Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".

Není náhodou ta pouhá skutečnost, že jsou děti vedeny k tomu, aby si vybraly co se jim líbí/nelíbí, také vedením?
Tak třeba rozhodnem, že si děti budou dělat co chtějí. Některé děti budou chtít si hrát s autíčkem, některé bude zajímat jak číst a psát.
Ale - jak lidská přirozenost praví - jakmile si bude příliš moc dětí přát umět číst a psát, ty děti, které by to jinak nechtěly, se k nim chtě-nechtě připojí (a pokud ne, tak budou ostatními šikanovány). A naopak - pokud si příliš moc dětí bude chtít hrát s autíčkem, ty, které by chtěly číst a psát se o to ani snažit nebudou, protože budou chtít zapadnout do společnosti.

"Touha zapadnout do společnosti" je zcela přirozeným jevem, kde si dítě zajišťuje dobré vztahy se svým okolím, a tak i jistý stupeň ochrany a podpory. Proto i když dítě nebudete "vést", ono samo se "povede" společností, kde se nachází, ať už je jakákoliv.

Od mých 5ti let až do mých 15ti jsem byl ve škole "šikanován". Jak se zdá, bylo to pro to, že mi nevadilo mít jiné názory, jiné způsoby, jiné zvyky, než měly ostatní děti. Neuvědomoval jsem si, že by to mohlo být "špatně", nevzpomínám si, že by mi někdo učil kde jsem jiný a jak mám být stejný jako ostatní. Častokrát jsem se tedy nezapojoval do společnosti a "dělal si co chtěl". Ostatním dětem se to nelíbilo. A proto, když si děti třeba hrály fotbal, obvykle jsem zůstával mimo hru - i když jsem s nimi hrát chtěl - protože si se mnou hrát nechtěly. Samozřejmě jsem neměl tušení, proč to tak bylo. Příjemné to nebylo.

Jakmile se děti vychovávají dohromady, budou problémy s šikanou pro ty, které se odlišují. Proto se většina dětí obvykle nechtějí odlišovat od ostatních i kdyby chtěly. To je velice přirozená věc - v přírodě si lze všimnout, že zvířátka, která (byť třeba pouze na první pohled) nejsou ve shodě s ostatními sourozenci jsou buď zabíjena, sežrána, a nebo odstraněna z hnízda.

Vedení dětí tedy slouží k tomu, aby se takovýmto přirozeným záměrům zabránilo a aby všechny děti měly základní znalosti a schopnosti v té době, kdy jakožto dospělí budou zakládat rodiny a starat se o sebe.

A tak jsme zpátky u hlavního i vedlejšího tématu -
Je tedy, podle mého názoru, třeba být veden, nechat se vést, a tak i dodržovat pravidla společnosti, ve které se nacházím - aby nedošlo k šikaně, zabití, sežrání, nebo odstranění z hnízda... ;-)
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 10:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. říj 2018 3:27:34

mnich Sarana píše:
Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".

Není náhodou ta pouhá skutečnost, že jsou děti vedeny k tomu, aby si vybraly co se jim líbí/nelíbí, také vedením?
Tak třeba rozhodnem, že si děti budou dělat co chtějí. Některé děti budou chtít si hrát s autíčkem, některé bude zajímat jak číst a psát.
Ale - jak lidská přirozenost praví - jakmile si bude příliš moc dětí přát umět číst a psát, ty děti, které by to jinak nechtěly, se k nim chtě-nechtě připojí (a pokud ne, tak budou ostatními šikanovány). A naopak - pokud si příliš moc dětí bude chtít hrát s autíčkem, ty, které by chtěly číst a psát se o to ani snažit nebudou, protože budou chtít zapadnout do společnosti.

"Touha zapadnout do společnosti" je zcela přirozeným jevem, kde si dítě zajišťuje dobré vztahy se svým okolím, a tak i jistý stupeň ochrany a podpory. Proto i když dítě nebudete "vést", ono samo se "povede" společností, kde se nachází, ať už je jakákoliv.

Od mých 5ti let až do mých 15ti jsem byl ve škole "šikanován". Jak se zdá, bylo to pro to, že mi nevadilo mít jiné názory, jiné způsoby, jiné zvyky, než měly ostatní děti. Neuvědomoval jsem si, že by to mohlo být "špatně", nevzpomínám si, že by mi někdo učil kde jsem jiný a jak mám být stejný jako ostatní. Častokrát jsem se tedy nezapojoval do společnosti a "dělal si co chtěl". Ostatním dětem se to nelíbilo. A proto, když si děti třeba hrály fotbal, obvykle jsem zůstával mimo hru - i když jsem s nimi hrát chtěl - protože si se mnou hrát nechtěly. Samozřejmě jsem neměl tušení, proč to tak bylo. Příjemné to nebylo.







I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, Lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired
so much more aware
I'm becoming this
All I want to do
Is be more like me
and be less like you

Can't you see that you're smothering me
Holding too tightly afraid to lose control
Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart right in front of you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
And every second I waste is more than I can take

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired so much more aware
I'm becoming this
all I want to do
Is be more like me
and be less like you

And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me
with someone disappointed in you

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired
so much more aware
I'm becoming this
all I want to do
Is be more like me
and be less like you

I've
become so numb
I can't feel you there
(I'm tired of being what you want me to be)

I've
become so numb
I can't feel you there
(I'm tired of being what you want me to be)

Česky:

Být podle tvých představ už mě nebaví
Opuštěnný vírou, ztracen pod povrchem,
Nevím, co ode mě očekáváš
Jsem pod tlakem toho, že jdu ve tvých šlépějích
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
Každý krok, který udělám je pro tebe další chybou
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty

Copak nevidíš, že mě utlačuješ?
Držíš moc pevně, máš strach, že nade mnou ztratíš kontrolu,
protože tvé představy o tom, čím budu,
se ti rozpadly přímo před očima
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
Každý krok, který udělám je pro tebe další chybou
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
A každá vteřina, kterou promrhám je víc, než dokážu snést


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty

A vím moc dobře,
Že to může dopadnout i špatně
Ale taky je mi jasné,
že jsi nebyl jiný
A někdo se zklamal v tobě


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám
(Jsem unaven být takový, jaký chceš, abych byl)


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám
(Jsem unaven být takový, jaký chceš, abych byl)

https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni ... ive-271013
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. říj 2018 3:55:14

mnich Sarana píše:
Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".



Podívej se zde na foru na pár videí Jaroslava Duška. Třeba to potom pochopíš.

Mou dceru jsem ještě vedla k jejímu "dobru" - není moc št'astná. Byla jsem ještě mladá a nezkušená, a proto jsem opakovala některé z chyb mých rodičů. Moje rodiče považuji ale za zcela výjimečné, dali mi velmi mnoho. Nemohli zato, co dělali špatně - převzali to od svých rodičů.
U mých synů jsem už byla jiná - snažila jsem se jim dávat, co nejmín zákazů a příkazů - nechat je být takovými, jací jsou - každý jiný. Jsou spokojení a přitom dobří lidé, žijící podle svých představ.
:)
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » stř 31. říj 2018 10:09:45

Návštěvník píše:
mnich Sarana píše: Protože mimina opravdu nejsou prostá chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.


Tyhle vlastnosti se v nich mohou vytvořit až působením okolí. Sama od sebe je nemají.

Ano. Je to i moje zkušenost s dětmi, které mám.

Maličké děti ještě nevnímají sebe sama jako "já", oddělené od všeho ostatního. Proto, když cítí nějakou potřebu, řeknou: "Pepíček chce papat"... Zuzanka chce čurat"... Traduje se výrok jednoho vědce, že malé dítě si plete sebe s vesmírem.

Dokud jsou děti okolím přijímané takové, jaké jsou, vnímají obraz světa bez zkreslení a sebe vnímají jako jeho součást. Dvojnost neexistuje. Děti v raném batolecím věku nechápou význam minulosti ani budoucnosti, existuje jen přítomnost. Postupně ale začnou být vystavené výchovným tlakům prostředí a to v nich vyvolává obranné reakce, které mládě automaticky promítá na okolí. Ten venku je "hodný", ten druhý je "zlý" a je třeba se proti němu bránit - tím se mládě od okolí odpojuje a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".
...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » stř 31. říj 2018 10:26:11

Postupně, vlivem prostředí, začne sebe samo vnímat jako samostatně existujícího "někoho", který má potřebu posuzovat, chválit nebo odsuzovat to ostatní, od něj odlišné.

Z bytí-já se vymodelovalo ego: "já chci..., já nechci..., on by měl..., on by neměl..."

Až když si dostatečně užije pocit své vlastní oddělenosti od všeho ostatního, se všemi důsledky, pomalu se učí od něho zase upouštět.
...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » čtv 01. lis 2018 1:37:09

Jak je to s oblékáním a řečí?

Bylo by možné, aby dítě mělo touhu se oblékat zcela jiným způsobem než kdokoli okolo něj? Způsobem, které před tím nevidělo, o kterém neslyšelo?
Bylo by možné, aby dítě mělo touhu mluvit zcela jiným jazykem, zcela jiným přízvukem a s jinými gesty než kdokoli okolo něj?

Vidím velký rozpor v tom názoru, že by se děti neměly vést, přestože jsem neslyšel o dítěti, které by, přestože bylo nevedeno, vyrostlo v úspěšného, zdravého a šťastného člověka.

Společnost diktuje pravidla pro to, aby byli všichni její členové spokojeni i přes rozdíly ve svých touhách a potřebách.
Jak by tohle bylo v souladu s nevedením a společností bez pravidel?

A proto mě zajímalo, jak je to s oblékáním a řečí. Dítě pouze kopíruje to, co se naučí od svého okolí - ať už je jakékoliv.
A pokud nedáte dítěti žádné "okolí", tak zakrní jeho/její schopnosti. To jedna rodina takhle nechali dcerku v pokoji a nepustili jí ven - protože přece okolí by jí "vedlo". Zakrněla, neuměla mluvit, zemřela v mladém věku.

Několik videí J. Duška už jsem viděl. Navrhuje, že necháme přirozenost přirozeností. Petr Vostál nechal přirozenost přirozeností. Teď je zabanován.
Přijde mi, že navrhuje ideál, který nepasuje na skutečnost takovou, jaká je.

Buddha učil dvě sféry skutečnosti - konvenční a ultimátní.
Je třeba rozumět a následovat pravidla konvenční reality, ale je také moudré znát a uvědomovat si realitu ultimátní.
Skrze schopnost pracovat s těmito dvěma realitami je možné udržet si štěstí, klid, spokojenost,
a na vyšších úrovních svobodu od veškeré chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 10:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » čtv 01. lis 2018 8:37:01

mnich Sarana píše:
Několik videí J. Duška už jsem viděl. Navrhuje, že necháme přirozenost přirozeností.


Jenže je třeba si uvědomit, že naší přirozeností je láska. Bez ní je všechno špatně.

Buddha učil dvě sféry skutečnosti - konvenční a ultimátní.
Je třeba rozumět a následovat pravidla konvenční reality, ale je také moudré znát a uvědomovat si realitu ultimátní.
Skrze schopnost pracovat s těmito dvěma realitami je možné udržet si štěstí, klid, spokojenost,
a na vyšších úrovních svobodu od veškeré chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.

Bezpodmínečná láska od chamtivosti, nenávisti a zaslepenosti osvobozuje.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 01. lis 2018 9:23:51

mnich Sarana píše:
Vidím velký rozpor v tom názoru, že by se děti neměly vést, přestože jsem neslyšel o dítěti, které by, přestože bylo nevedeno, vyrostlo v úspěšného, zdravého a šťastného člověka.



Tobě je nejdůležitější - být úspěšný? Že jsi to dal na 1. místo.
Pro mě je nejdůleitější, aby moje (ted' už dospělé) děti, byly spokojené, uvolněné, často se smály, bez stresu a trápení řešily připadné problémy apod. - obešly se bez drog, alkoholu, nebo nějakých léků.

Za nejdůležitější považuji, abychom my - dospělí - pracovali na sobě a vytvářeli tak vhodné okolí, které by co nejméně rušilo přirozenost dítěte.

Vidět dítě jako narozeného hříšníka, kterého ho my dospělí hned od začátku musíme vést k tomu, aby se svých nectností zbavovalo, považuji za holý nesmysl. Mám proto velmi ráda Ježíše, podle kterého se naopak máme od dětí učit, být jako ony, abychom mohli vejít do Království nebeského.
:)
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Poděkování » čtv 01. lis 2018 10:04:32

Vidět dítě jako narozeného hříšníka, kterého ho my dospělí hned od začátku musíme vést k tomu, aby se svých nectností zbavovalo, považuji za holý nesmysl.


:yes:
Poděkování
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Nezodpovězený dotaz » čtv 01. lis 2018 10:09:56

mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:


Sarano, mohl bys najít někde nějakou citaci od Buddhy o tom, jaká přirozenost je nám vrozená?
Nezodpovězený dotaz
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » pát 02. lis 2018 4:15:17

Diskuze pokračuje tady - viewtopic.php?f=354&t=8357&p=144095#p144095

Níže reaguji na příspěvky odsud - viewtopic.php?f=354&t=8357&p=144095#p144095

Vyměnil jsem reakce tak, abychom diskuzi pokračovali v souladu témata diskuzního vlákna. Omlouvám se případný zmatek. :-)

není potřeba ho ještě navíc nucením vést k tomu, co ho nezajímá, co nechce. To se snaží Jaroslav Dušek, Vostalpetr a ostatní vysvětlit.


To ale přece není pravda. Petr navrhuje, že nemáme vůbec nikoho poslouchat, o vedení zas tolik nemluvil.

Petrovi se Buddha nezamlouvá, protože Buddha nabízí možnost, jak se dívat na svět.
Podle Petra by bylo lepší si nenechat od nikoho radit, prý je lepší se nechat vést vlastním talentem.

A z toho jsme se dostali k dětem, protože děti, stejně jako dospělí, se budou vždy nechávat někým vést nebo si nechávat od někoho radit. Není možné aby děti byly schopné - samy od sebe - vyvinout schopnosti, které jim pomohou být šťastnými a spokojenými členy lidské společnosti. Začíná to mluvou, pokračuje to chozením, způsobem jak sedět, jak se oblékat, a pak jak psát, číst, a počítat.

Petrovi se nezamlouvá Buddha. A to je právě kde jsme začali.
Jenže Buddha nikoho nenutí, nic nevnucuje. Buddha nechává každého aby se rozhodli jestli chtějí jeho učení následovat nebo ne.

A proto jsem se ptal Petra, jakým způsobem by bylo možné žít bez jakékoliv rady, bez jakéhokoliv prostředí. Vysvětlil jsem, že ať už budeme kdekoliv a s kýmkoliv, tak se jím/jí/jimi budeme inspirovat. A pokud žádné prostředí nebude, tak zakrníme, nerozvineme se, budeme nemocní a brzy zemřeme.

To, že dítě je chamtivé nebo nechamtivé, že je sobecké nebo nesobecké je přece v závislosti na těch, kteří jsou okolo něj. Pokud jsou rodiče štědří, láskyplní, tak takové bude i dítě. Pokud jsou rodiče chamtiví, nenávistní, tak takové bude i to dítě. Není možné dítě "nevést". Bez vedení dítě zemře, a pokud je vedeno, bude kopírovat.

A takže jsme zase zpátky u tématu -
Do jaké míry (nyní nepřítomný) Petr asi navrhoval, abychom si nenechali radit, a tudíž našli svůj talent.
Buddha totiž navrhoval, že "dobrý přítel" je 100 procent pokroku za moudrostí. Bez dobrého přítele žádný pokrok není. Dobrý přítel je ten, který poradí co pomůže a podpoří na cestě.
Petr navrhuje, že je lepší žádného dobrého přítele nemít, tj. že absence dobrého přítele je 100 procent pokroku za moudrostí.

A pokud nikdo nevíte, tak se Petra buď zeptejte (pokud můžete) a nebo, pokud si myslíte totéž co Petr, tak samozřejmě sdílejte své myšlenky.
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 10:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod miroslav » pát 02. lis 2018 8:43:07

... píše: a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

"Celistvé" vnímání světa novorozeněte je mnohem iluzornější, omezenější, zcela sebestředné a proto zpočátku bezproblémové.

"Přicházíme na svět s rukama zaťatýma v pěst, jako že vše je mé. Odcházíme z něho s rukama otevřenýma, nic jsem si neodnesl, Bože, jsem jenom tvůj."
......
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3407
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » pát 02. lis 2018 9:03:26

miroslav píše:"Přicházíme na svět s rukama zaťatýma v pěst,..."
......


Ruce zaťaté v pěst u novorozence představují míru stresu, jakou při porodu zažívá. Je známo, že novorozenci porození šetrným způsobem, například metodou podle Leboyera, mívají ruce uvolněné.

Obrázek

Obrázek

1.png
1.png (162.91 KiB) Zobrazeno 3876 krát
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 9:26:30

miroslav píše:
... píše: a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

"Celistvé" vnímání světa novorozeněte je mnohem iluzornější, omezenější, zcela sebestředné a proto zpočátku bezproblémové.


Ty si tak přesně pamatuješ, jak jsi to tenkrát měl? :what:
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » pát 02. lis 2018 9:26:59

Maličké děti ještě nevnímají sebe sama jako "já", oddělené od všeho ostatního. Proto, když cítí nějakou potřebu, řeknou: "Pepíček chce papat"... Zuzanka chce čurat"... Traduje se výrok jednoho vědce, že malé dítě si plete sebe s vesmírem.

Dokud jsou děti okolím přijímané takové, jaké jsou, vnímají obraz světa bez zkreslení a sebe vnímají jako jeho součást. Dvojnost neexistuje. Děti v raném batolecím věku nechápou význam minulosti ani budoucnosti, existuje jen přítomnost. Postupně ale začnou být vystavené výchovným tlakům prostředí a to v nich vyvolává obranné reakce, které mládě automaticky promítá na okolí. Ten venku je "hodný", ten druhý je "zlý" a je třeba se proti němu bránit - tím se mládě od okolí odpojuje a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

Pozoruju to stále znovu i teď, při svých kontaktech s vnoučaty a pravnoučaty.

Možná by bylo dobré vzít v úvahu tyhle poznatky, které jsou ověřené i odborníky. Podle jejich dlouhodobého pozorování se u malých dětí mění jen doba, kdy v nich začne vznikat osobní já, ego, vnímající sebe sama jako samostatně existující osobu, oddělenou od všech ostatních. Dřív to bývalo zhruba ve třech létech, dnes – asi v důsledku změněné energie, která na lidstvo působí – to bývá mnohem dřív, už po dosažení prvního či druhého roku života se v nich začne vytvářet ego, iluzorní, samostatně existující jedinec.

Emocionální projevy, které od narození v miminu vznikají jako spontánní reakce na zranění (pláč) nebo na laskavost (úsměv) bez osobního já, které by se s tou emocí ztotožnilo, po vzniku ega začnou být spojené s vůlí nebo s odporem samostatně existujícího “někoho”, ega, které se s vyvstalou emocí pokaždé automaticky ztotožní.

Ta změna se pozná i ze zvuku jejich pláče, když je něco bolí.
...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 9:40:43

mnich Sarana píše:To, že dítě je chamtivé nebo nechamtivé, že je sobecké nebo nesobecké je přece v závislosti na těch, kteří jsou okolo něj. Pokud jsou rodiče štědří, láskyplní, tak takové bude i dítě. Pokud jsou rodiče chamtiví, nenávistní, tak takové bude i to dítě.


Proto jsem psala, že dospělí by měli pracovat na sobě, aby vytvořili pro dítě správné okolí. Vychovávat tedy sebe a ne dítě, které jen vše od nich přebírá. V dítěti vzniká rozpor, když ho výchovou "vedou" k něčemu, so sami nežijí.
Ale třeba se rodí egoistickým rodičům egoistické děti, kdo ví? :what:
Návštěvník
 

Další

Zpět na mnich Sarana

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků