Stránka 1 z 8

Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: čtv 25. říj 2018 8:17:15
od mnich Sarana
Zde jsou pravidla na mých diskuzních vláknech, inspirovaná pravidly na mnoha jiných diskuzních portálech založených pro inteligentní lidi, kteří by se rádi dozvěděli něco nového, něco moudrého. Jedná se o pravidla, která udržují hodnotnou, přínosnou diskuzi -
1. Příspěvky, které obsahují jakékoliv vulgarismy budou smazány ihned, jak si jich já (nebo kterýkoliv administrátor Poradny) všimneme. Zde je několik rad jak se zbavit zvyku mluvit sprostě - https://www.wikihow.cz/Jak-p%C5%99estat ... rost%C4%9B
2. Příspěvky, které obsahují jakoukoliv přímou urážku budou smazány ihned, jak si jich já (nebo kterýkoliv administrátor) všimneme.
3. Příspěvky, které jsou slušné a bez urážek ale mimo téma diskuzního vlákna mohou být přesunuty do jiného, příslušnějšího vlákna. Záleží na tom jak moc mimo-tématických reakcí přivolají. V některých mimo-tématických případech může dojít k zamknutí diskuzního vlákna.
4. Vlákna ve kterých pouze (nebo většinou) cituji Buddhova slova jsou pouze k zamyšlení, k obohacení znalostí o Buddhovi a jeho moudrosti. Nebudou tedy otevřená k diskuzi. Je možné mě (s čímkoliv) kdykoliv kontaktovat e-mailem na monksarana zavináč gmail tečka com.
5. Abychom předešli různým nedorozuměním ohledně toho, kdo přispěl jakou informací a jakým způsobem se vyjádřil, došel jsem k závěru, že (pro zvýšení kvality komentářů zde zveřejněných) nebudou přijímány příspěvky od nepřihlášených či těch, kdo nezmíní své jméno či přezdívku. Příspěvky od "Návštěvník" či "..." a pod., budou ze subfóra Mnich Sarana smazány. (Samozřejmě jen až a pokud si jich všimnu a samozřejmě pouze dokud toho budu technicky schopný.)

Jméno či přezdívka je jakékoliv osobní označení, kterým dotyčného jeho rodina, přátelé, či okruh známých ve skutečném životě (tj. mimo elektronickou komunikaci) rozpoznávají. Hlavně jde o to, aby nedošlo k předstírání, nečestnostem, či k úmyslnému zmatku.

Jestliže mám někomu odpovídat hodnotně, je třeba abych rozpoznal toho, komu přímo odpovídám od toho, komu přímo neodpovídám. Je tu přecejenom více lidí, kteří reagují různě, a já bych velice rád odpovídal těm, kdo se ptají/přispívají, ne do tmy. To je samozřejmě moje osobní preference, která vychází ze zkušeností tady na Poradně. Omlouvám se těm, kterým se to z jakéhokoliv důvodu nelíbí.

Pro debatu o Pravdě či Cestě za Pravdou je třeba být čestný, otevřený, a schopný přijmout (v ideálním případě slušnou, opodstatněnou) kritiku druhého, i kdyby byla jakkoliv nepříjemná. Aby debata byla plnohodnotná, je třeba, aby všichni zúčastnění byli čestní a otevření kritice sebe samotné(ho) i toho, co sdíleli.
Co není debatou je samozřejmě zamčené. Rozlišuji debatu od pouhého sdílení. Debata je tam, kde jsem schopný a otevřený reagovat na myšlenky, názory, návrhy, otázky druhého. Pouhé sdílení je tam, kde se necítím na druhého reagovat - ať už z jakéhokoliv důvodu. Vždycky jsem ale otevřený k soukromé konverzaci přes e-mail. monksarana na gmail.com .

Budu moc rád za jakoukoliv konstruktivní kritiku, slušně vyjádřené návrhy, opravy, komentáře, připomínky, stížnosti, a příspěvky jakéhokoliv druhu - pokud tedy jsou v rámci původního tématu vlákna.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: čtv 25. říj 2018 9:00:32
od Jana
Každý, kdo má zájem, aby v tomhle fóru nebyly žádné vulgarity a urážky, se může podílet na tom, aby toto fórum bylo bez urážek a vulgarit. Pokud někdo takové možnosti ještě nemá, tak na požádání je získá.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: ned 28. říj 2018 0:36:57
od mnich Sarana
To mě právě vždycky moc zajímalo, Petře, co je skutečně původní, přirozené, pravé, opravdové.

Jestli chamtivost (ch), nenávist (n), a zaslepenost (z),
a nebo nepřítomnost chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.

Protože pokud je ch-n-z původní, pravá, opravdová, tak pak by nemělo smysl chodit do práce, vydělávat peníze, být hodný na druhé - protože to by přece bylo proti přirozenosti. Možná by stačilo krást, zabíjet, znásilňovat, lhát, a užívat si nevědomosti alkoholem a drogami.

Jestli ale Petře chodíš do práce, posloucháš co Ti nadiktuje šéf, a zachováváš jakýsi mír mezi lidmi okolo sebe, tak si evidentně protiřečíš - tím, že následuješ základní pravidla společnosti.

Nepřítomnost ch-n-z je další "tváří" světa tím, že vede k nadpřirozeným schopnostem. Jak je možné, že lidé jsou schopní znát a dokázat nadpřirozené skutky (tj. telepatie, telekineze, jasnovidnost, jasnosluchost, pamatovat si minulé životy) do vysoké úrovně, a na vyšší úrovni dokonce levitovat ve vzduchu, mizet a objevovat se, zmnožit své tělo (podle spisů i na tisíckrát), chodit po vodě, procházet zdmi a skalami, měnit se ve zvířecí, lidské i nadpřirozené bytosti, ovládat oheň, vodu, zemi, a vítr jakýmkoliv způsobem chtějí? (To jsou všechno případy zmíněné v našich spisech a často o skutečných případech slýchávám i jakožto mnich, o dnes živých mniších, které znám a o kterých často slýchávám.)

Jak je možné, že svoboda od ch-n-z vede k nadpřirozeným schopnostem? Jestli jsou ch-n-z přirozené, pravé, a opravdové, pak by neměly zahalovat, zatemňovat, a zabraňovat schopnostem mysli, že? Ale zabraňují.

A tak se domnívám, že pravá, opravdová skutečnost mysli je svoboda od ch-n-z, a tím pádem i následování pravidel jako například jemné myšlenky, jemná mluva, a jemné jednání.

Jakmile získáš kontrolu nad svou myslí, Petře, alespoň do té míry kde jí mám já sám, tak si uvědomíš, že jemnost mysli je mnohem příjemnější, mnohem přirozenější, mnohem krásnější než hrubost a bezohlednost.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: ned 28. říj 2018 9:34:36
od Návštěvník
Kdo je Administrator?

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: ned 28. říj 2018 9:36:49
od Jana
Bytost, která to bezpochyby zvládne lépe, než já. Má plnou mou důvěru.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: ned 28. říj 2018 9:39:08
od Návštěvník
Takže jsi odpovědnost opět předala jinému.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: ned 28. říj 2018 9:52:17
od Jana
Návštěvník píše:Takže jsi odpovědnost opět předala jinému.


Řekla bych, že jsem ji asi ani neměla, takže nebylo co předávat.

Pouze se delegovaly pravomoce.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: pon 29. říj 2018 0:04:11
od mnich Sarana
To ale není popis talentu,
ale naopak je to popis pozměněné a zablokované vůle...
Přirozeností vůle je být, existovat a tvořit (tvořit zároven znamená i ničit to staré)

Tam kde není vůle zablokovaná, tam není ch n z,
nebot nezablokovaná vůle nefunguje na podkladě chtění, zisku, záměru a cíle, takto talent nefunguje,
takto funguje ego, zablokovaná vůle


Mohl bys popsat konkrétně co by bylo tím "blokem", jak konkrétně se ten blok vytváří, a jak bys navrhoval se toho bloku zbavit.
Narážíme tu opět na tu samou záležitost, kterou už jsem zmiňoval, ale na kterou si nereagoval.
Totiž, že rodičovská výchova vede děti k lepší moudrosti než nevychova, na což jsem poukázal odkazem na termín "vlčí dítě" ve Wikipedii -
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vl%C4%8D% ... %ADt%C4%9B

Co tu píšeš mi přijde skoro jako vytažené z našich spisů, akorát si nejsem jistý na základě čeho jsi to napsal a jestli chápeš co jsi napsal tím samým způsobem jako to vysvětlil Buddha. Protože mimina opravdu nejsou prostá chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti. Je třeba se k tomu vytrénovat a dopracovat postupným opouštěním "já" a "moje".

totiž že já a moje jsou klamy,


Opět jako bys citoval učení Buddhy. Bylo by moc fajn kdybys to viděl sám skrze pozorování vlastního těla a mysli. A pokud jsi to viděl, bylo by zajímavé vědět jakým způsobem jsi k tomu prozření došel.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: pon 29. říj 2018 0:24:32
od vostal petr
Narážíme tu opět na tu samou záležitost, kterou už jsem zmiňoval, ale na kterou si nereagoval.
Totiž, že rodičovská výchova vede děti k lepší moudrosti než nevychova, na což jsem poukázal odkazem na termín "vlčí dítě" ve Wikipedii


Ale vždyt přece nejde o izolaci dítěte vod společnosti,

jde jen vo to, aby si samo vybralo to, co je mu blízké,

žije-li mezi lidmi, má na výběr mezi tisíci možnostmi a skze ten svůj přirozený výběr (talent) se pak rozvíjí...

Možná že se nerozvíjí dle představ učitelů o vzdělání,

ale určitě se rozvíjí dle své vůle,

jak se říká s chutí do toho a půl má hotovo, takto to přece funguje...


Protože mimina opravdu nejsou prostá chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.


to co ty vidíš jako zlo u těch mimin je prostě ta touha po životě,

jenže to není zlo, přisuzuješ miminům vlastnosti dospělých, copak mimina nenáviděj, jsou chamtiví (hromadí víc než potřebují) ???

Prostě jen vůle k životu, tak jako žížala, tak jak strom...

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: pon 29. říj 2018 0:32:02
od Návštěvník
mnich Sarana píše: Protože mimina opravdu nejsou prostá chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.


Tyhle vlastnosti se v nich mohou vytvořit až působením okolí. Sama od sebe je nemají.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: úte 30. říj 2018 13:47:19
od mnich Sarana
Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: úte 30. říj 2018 19:38:12
od nop
mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:

Nejprve k pohyhům.
Malé dítě se hýbe a křičí, a to vzniká spontánně. Udělá pohyb a teprve zpětnou vazbou pocítí, kam až se noha - ruka dostala, buď do vzduchu nebo na okraj postýlky.
Vydá také zvuk a až časem a cvikem je z toho zpěv. Někdy tak zmateně medituje dospělec. Po urč. praxi se stává koordinovanější.

Nyní k ochotě.
S menším dítětem se často shodneš. Přiblížíš se k jeho hračkám a vezme tě samo do hry. Častá věta zní: tak pojď.
Dítě tě také nakrmí. Viděl jsem malé dítě stát u okna se sýrem v ruce říkat: papej, muško. Ta popolezla a dítě posunulo po skle sýr za ní.

Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.

Je zjištěna pomůcka o cítění ke druhým dětem.
Dítě si do tří let hraje mezi (ostatními) dětmi a vystačí si.
Dítě přes tři roky věku si hraje s dětmi, zapojuje se dohromady.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: úte 30. říj 2018 19:41:12
od Jana
mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:


Sarano, mohl bys najít někde nějakou citaci od Buddhy o tom, jaká přirozenost je nám vrozená?

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: úte 30. říj 2018 20:43:22
od Návštěvník
nop píše:
mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:

Nejprve k pohyhům.
Malé dítě se hýbe a křičí, a to vzniká spontánně. Udělá pohyb a teprve zpětnou vazbou pocítí, kam až se noha - ruka dostala, buď do vzduchu nebo na okraj postýlky.
Vydá také zvuk a až časem a cvikem je z toho zpěv. Někdy tak zmateně medituje dospělec. Po urč. praxi se stává koordinovanější.

Nyní k ochotě.
S menším dítětem se často shodneš. Přiblížíš se k jeho hračkám a vezme tě samo do hry. Častá věta zní: tak pojď.
Dítě tě také nakrmí. Viděl jsem malé dítě stát u okna se sýrem v ruce říkat: papej, muško. Ta popolezla a dítě posunulo po skle sýr za ní.

Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.

Je zjištěna pomůcka o cítění ke druhým dětem.
Dítě si do tří let hraje mezi (ostatními) dětmi a vystačí si.
Dítě přes tři roky věku si hraje s dětmi, zapojuje se dohromady.


"Amen, pravím vám: Neobrátíte-li se a nebudete-li jako děti, jistě nevejdete do království Nebes."
:)

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: stř 31. říj 2018 1:53:52
od mnich Sarana
Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".

Není náhodou ta pouhá skutečnost, že jsou děti vedeny k tomu, aby si vybraly co se jim líbí/nelíbí, také vedením?
Tak třeba rozhodnem, že si děti budou dělat co chtějí. Některé děti budou chtít si hrát s autíčkem, některé bude zajímat jak číst a psát.
Ale - jak lidská přirozenost praví - jakmile si bude příliš moc dětí přát umět číst a psát, ty děti, které by to jinak nechtěly, se k nim chtě-nechtě připojí (a pokud ne, tak budou ostatními šikanovány). A naopak - pokud si příliš moc dětí bude chtít hrát s autíčkem, ty, které by chtěly číst a psát se o to ani snažit nebudou, protože budou chtít zapadnout do společnosti.

"Touha zapadnout do společnosti" je zcela přirozeným jevem, kde si dítě zajišťuje dobré vztahy se svým okolím, a tak i jistý stupeň ochrany a podpory. Proto i když dítě nebudete "vést", ono samo se "povede" společností, kde se nachází, ať už je jakákoliv.

Od mých 5ti let až do mých 15ti jsem byl ve škole "šikanován". Jak se zdá, bylo to pro to, že mi nevadilo mít jiné názory, jiné způsoby, jiné zvyky, než měly ostatní děti. Neuvědomoval jsem si, že by to mohlo být "špatně", nevzpomínám si, že by mi někdo učil kde jsem jiný a jak mám být stejný jako ostatní. Častokrát jsem se tedy nezapojoval do společnosti a "dělal si co chtěl". Ostatním dětem se to nelíbilo. A proto, když si děti třeba hrály fotbal, obvykle jsem zůstával mimo hru - i když jsem s nimi hrát chtěl - protože si se mnou hrát nechtěly. Samozřejmě jsem neměl tušení, proč to tak bylo. Příjemné to nebylo.

Jakmile se děti vychovávají dohromady, budou problémy s šikanou pro ty, které se odlišují. Proto se většina dětí obvykle nechtějí odlišovat od ostatních i kdyby chtěly. To je velice přirozená věc - v přírodě si lze všimnout, že zvířátka, která (byť třeba pouze na první pohled) nejsou ve shodě s ostatními sourozenci jsou buď zabíjena, sežrána, a nebo odstraněna z hnízda.

Vedení dětí tedy slouží k tomu, aby se takovýmto přirozeným záměrům zabránilo a aby všechny děti měly základní znalosti a schopnosti v té době, kdy jakožto dospělí budou zakládat rodiny a starat se o sebe.

A tak jsme zpátky u hlavního i vedlejšího tématu -
Je tedy, podle mého názoru, třeba být veden, nechat se vést, a tak i dodržovat pravidla společnosti, ve které se nacházím - aby nedošlo k šikaně, zabití, sežrání, nebo odstranění z hnízda... ;-)

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: stř 31. říj 2018 3:27:34
od Návštěvník
mnich Sarana píše:
Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".

Není náhodou ta pouhá skutečnost, že jsou děti vedeny k tomu, aby si vybraly co se jim líbí/nelíbí, také vedením?
Tak třeba rozhodnem, že si děti budou dělat co chtějí. Některé děti budou chtít si hrát s autíčkem, některé bude zajímat jak číst a psát.
Ale - jak lidská přirozenost praví - jakmile si bude příliš moc dětí přát umět číst a psát, ty děti, které by to jinak nechtěly, se k nim chtě-nechtě připojí (a pokud ne, tak budou ostatními šikanovány). A naopak - pokud si příliš moc dětí bude chtít hrát s autíčkem, ty, které by chtěly číst a psát se o to ani snažit nebudou, protože budou chtít zapadnout do společnosti.

"Touha zapadnout do společnosti" je zcela přirozeným jevem, kde si dítě zajišťuje dobré vztahy se svým okolím, a tak i jistý stupeň ochrany a podpory. Proto i když dítě nebudete "vést", ono samo se "povede" společností, kde se nachází, ať už je jakákoliv.

Od mých 5ti let až do mých 15ti jsem byl ve škole "šikanován". Jak se zdá, bylo to pro to, že mi nevadilo mít jiné názory, jiné způsoby, jiné zvyky, než měly ostatní děti. Neuvědomoval jsem si, že by to mohlo být "špatně", nevzpomínám si, že by mi někdo učil kde jsem jiný a jak mám být stejný jako ostatní. Častokrát jsem se tedy nezapojoval do společnosti a "dělal si co chtěl". Ostatním dětem se to nelíbilo. A proto, když si děti třeba hrály fotbal, obvykle jsem zůstával mimo hru - i když jsem s nimi hrát chtěl - protože si se mnou hrát nechtěly. Samozřejmě jsem neměl tušení, proč to tak bylo. Příjemné to nebylo.







I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, Lost under the surface
Don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired
so much more aware
I'm becoming this
All I want to do
Is be more like me
and be less like you

Can't you see that you're smothering me
Holding too tightly afraid to lose control
Cause everything that you thought I would be
Has fallen apart right in front of you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
Every step that I take is another mistake to you
(Caught in the undertow just caught in the undertow)
And every second I waste is more than I can take

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired so much more aware
I'm becoming this
all I want to do
Is be more like me
and be less like you

And I know
I may end up failing too
But I know
You were just like me
with someone disappointed in you

I've
become so numb
I can't feel you there
Become so tired
so much more aware
I'm becoming this
all I want to do
Is be more like me
and be less like you

I've
become so numb
I can't feel you there
(I'm tired of being what you want me to be)

I've
become so numb
I can't feel you there
(I'm tired of being what you want me to be)

Česky:

Být podle tvých představ už mě nebaví
Opuštěnný vírou, ztracen pod povrchem,
Nevím, co ode mě očekáváš
Jsem pod tlakem toho, že jdu ve tvých šlépějích
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
Každý krok, který udělám je pro tebe další chybou
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty

Copak nevidíš, že mě utlačuješ?
Držíš moc pevně, máš strach, že nade mnou ztratíš kontrolu,
protože tvé představy o tom, čím budu,
se ti rozpadly přímo před očima
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
Každý krok, který udělám je pro tebe další chybou
(zachycen zpětným proudem, který mě táhne zpět)
A každá vteřina, kterou promrhám je víc, než dokážu snést


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty

A vím moc dobře,
Že to může dopadnout i špatně
Ale taky je mi jasné,
že jsi nebyl jiný
A někdo se zklamal v tobě


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám,
Už toho mám dost,
a všechno si začínám uvědomovat
Stává se ze mě nepořádek,
A jediné co chci
Je být víc jako já
A být míň jako ty


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám
(Jsem unaven být takový, jaký chceš, abych byl)


stal jsem se tak znecitlivělým,
že už tě tu ani nevnímám
(Jsem unaven být takový, jaký chceš, abych byl)

https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni ... ive-271013

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: stř 31. říj 2018 3:55:14
od Návštěvník
mnich Sarana píše:
Sám jsem byl krmen jednou takto:
k obědu dostali všichni velcí a dítě každý misku třešňového kompotu
- dítě dalo do pusu třešni z misky a skouslo pecku,
- sáhlo dovnitř pusy, vylovilo pecku a odložilo ji,
- sáhlo do pusy, vytáhlo odpeckovanou třešni a strčilo mi ji do mých úst,
- a to opakovalo.


To už je, podle Petra (nyní prý zablokován), špatně.
Jakmile se někdo snaží o dobro, je to vlastně to největší zlo...

Nějak jsem nepochopil co Petr myslel "talentem", a do jaké míry navrhoval abychom "nebyli vedeni".



Podívej se zde na foru na pár videí Jaroslava Duška. Třeba to potom pochopíš.

Mou dceru jsem ještě vedla k jejímu "dobru" - není moc št'astná. Byla jsem ještě mladá a nezkušená, a proto jsem opakovala některé z chyb mých rodičů. Moje rodiče považuji ale za zcela výjimečné, dali mi velmi mnoho. Nemohli zato, co dělali špatně - převzali to od svých rodičů.
U mých synů jsem už byla jiná - snažila jsem se jim dávat, co nejmín zákazů a příkazů - nechat je být takovými, jací jsou - každý jiný. Jsou spokojení a přitom dobří lidé, žijící podle svých představ.
:)

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: stř 31. říj 2018 10:09:45
od ...
Návštěvník píše:
mnich Sarana píše: Protože mimina opravdu nejsou prostá chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.


Tyhle vlastnosti se v nich mohou vytvořit až působením okolí. Sama od sebe je nemají.

Ano. Je to i moje zkušenost s dětmi, které mám.

Maličké děti ještě nevnímají sebe sama jako "já", oddělené od všeho ostatního. Proto, když cítí nějakou potřebu, řeknou: "Pepíček chce papat"... Zuzanka chce čurat"... Traduje se výrok jednoho vědce, že malé dítě si plete sebe s vesmírem.

Dokud jsou děti okolím přijímané takové, jaké jsou, vnímají obraz světa bez zkreslení a sebe vnímají jako jeho součást. Dvojnost neexistuje. Děti v raném batolecím věku nechápou význam minulosti ani budoucnosti, existuje jen přítomnost. Postupně ale začnou být vystavené výchovným tlakům prostředí a to v nich vyvolává obranné reakce, které mládě automaticky promítá na okolí. Ten venku je "hodný", ten druhý je "zlý" a je třeba se proti němu bránit - tím se mládě od okolí odpojuje a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: stř 31. říj 2018 10:26:11
od ...
Postupně, vlivem prostředí, začne sebe samo vnímat jako samostatně existujícího "někoho", který má potřebu posuzovat, chválit nebo odsuzovat to ostatní, od něj odlišné.

Z bytí-já se vymodelovalo ego: "já chci..., já nechci..., on by měl..., on by neměl..."

Až když si dostatečně užije pocit své vlastní oddělenosti od všeho ostatního, se všemi důsledky, pomalu se učí od něho zase upouštět.

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekNapsal: čtv 01. lis 2018 1:37:09
od mnich Sarana
Jak je to s oblékáním a řečí?

Bylo by možné, aby dítě mělo touhu se oblékat zcela jiným způsobem než kdokoli okolo něj? Způsobem, které před tím nevidělo, o kterém neslyšelo?
Bylo by možné, aby dítě mělo touhu mluvit zcela jiným jazykem, zcela jiným přízvukem a s jinými gesty než kdokoli okolo něj?

Vidím velký rozpor v tom názoru, že by se děti neměly vést, přestože jsem neslyšel o dítěti, které by, přestože bylo nevedeno, vyrostlo v úspěšného, zdravého a šťastného člověka.

Společnost diktuje pravidla pro to, aby byli všichni její členové spokojeni i přes rozdíly ve svých touhách a potřebách.
Jak by tohle bylo v souladu s nevedením a společností bez pravidel?

A proto mě zajímalo, jak je to s oblékáním a řečí. Dítě pouze kopíruje to, co se naučí od svého okolí - ať už je jakékoliv.
A pokud nedáte dítěti žádné "okolí", tak zakrní jeho/její schopnosti. To jedna rodina takhle nechali dcerku v pokoji a nepustili jí ven - protože přece okolí by jí "vedlo". Zakrněla, neuměla mluvit, zemřela v mladém věku.

Několik videí J. Duška už jsem viděl. Navrhuje, že necháme přirozenost přirozeností. Petr Vostál nechal přirozenost přirozeností. Teď je zabanován.
Přijde mi, že navrhuje ideál, který nepasuje na skutečnost takovou, jaká je.

Buddha učil dvě sféry skutečnosti - konvenční a ultimátní.
Je třeba rozumět a následovat pravidla konvenční reality, ale je také moudré znát a uvědomovat si realitu ultimátní.
Skrze schopnost pracovat s těmito dvěma realitami je možné udržet si štěstí, klid, spokojenost,
a na vyšších úrovních svobodu od veškeré chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.