Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Pravidla fóra
Psát na toto fórum mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení.
Kontakt
mnich Sarana
Myanmar, Hlegu,
Sakhangyi Meditation Center
monksarana@gmail.com

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » čtv 01. lis 2018 9:37:01

mnich Sarana píše:
Několik videí J. Duška už jsem viděl. Navrhuje, že necháme přirozenost přirozeností.


Jenže je třeba si uvědomit, že naší přirozeností je láska. Bez ní je všechno špatně.

Buddha učil dvě sféry skutečnosti - konvenční a ultimátní.
Je třeba rozumět a následovat pravidla konvenční reality, ale je také moudré znát a uvědomovat si realitu ultimátní.
Skrze schopnost pracovat s těmito dvěma realitami je možné udržet si štěstí, klid, spokojenost,
a na vyšších úrovních svobodu od veškeré chamtivosti, nenávisti, a zaslepenosti.

Bezpodmínečná láska od chamtivosti, nenávisti a zaslepenosti osvobozuje.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 01. lis 2018 10:23:51

mnich Sarana píše:
Vidím velký rozpor v tom názoru, že by se děti neměly vést, přestože jsem neslyšel o dítěti, které by, přestože bylo nevedeno, vyrostlo v úspěšného, zdravého a šťastného člověka.



Tobě je nejdůležitější - být úspěšný? Že jsi to dal na 1. místo.
Pro mě je nejdůleitější, aby moje (ted' už dospělé) děti, byly spokojené, uvolněné, často se smály, bez stresu a trápení řešily připadné problémy apod. - obešly se bez drog, alkoholu, nebo nějakých léků.

Za nejdůležitější považuji, abychom my - dospělí - pracovali na sobě a vytvářeli tak vhodné okolí, které by co nejméně rušilo přirozenost dítěte.

Vidět dítě jako narozeného hříšníka, kterého ho my dospělí hned od začátku musíme vést k tomu, aby se svých nectností zbavovalo, považuji za holý nesmysl. Mám proto velmi ráda Ježíše, podle kterého se naopak máme od dětí učit, být jako ony, abychom mohli vejít do Království nebeského.
:)
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Poděkování » čtv 01. lis 2018 11:04:32

Vidět dítě jako narozeného hříšníka, kterého ho my dospělí hned od začátku musíme vést k tomu, aby se svých nectností zbavovalo, považuji za holý nesmysl.


:yes:
Poděkování
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Nezodpovězený dotaz » čtv 01. lis 2018 11:09:56

mnich Sarana píše:Drazí čtenáři, přijde mi, že o miminech moc nevíte.

Jakým způsobem mimina dokáží nenávidět a hromadit, to mamky obvykle velice dobře ví.
Samozřejmě není mimino jako mimino.

Nenávist a hromadění (obvykle) ustává s věkem, nikoliv přibývá.

Přijde mi, jako byste o miminech buď moc nevěděli, a nebo jako byste měli to štěstí se setkat s těmi výjimečnými miminy a dětmi které jsou zcela spokojeni s tím, co dostanou, a s tím, jak se k nim rodiče chovají.

Trpělivost je jedna z nejuvěřitelnějších schopností rodičů. Možná právě proto, že si neuvědomujete svoje chování v době svého miminkovství nejste schopni ocenit jakým způsobem vás rodiče "vydrželi" a starali se o vás veskrze vaše chování.

A nebo mi řekněte, že jste byli jakožto miminko vždycky klidní, spokojení, milující... :confused:


Sarano, mohl bys najít někde nějakou citaci od Buddhy o tom, jaká přirozenost je nám vrozená?
Nezodpovězený dotaz
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » pát 02. lis 2018 5:15:17

Diskuze pokračuje tady - viewtopic.php?f=354&t=8357&p=144095#p144095

Níže reaguji na příspěvky odsud - viewtopic.php?f=354&t=8357&p=144095#p144095

Vyměnil jsem reakce tak, abychom diskuzi pokračovali v souladu témata diskuzního vlákna. Omlouvám se případný zmatek. :-)

není potřeba ho ještě navíc nucením vést k tomu, co ho nezajímá, co nechce. To se snaží Jaroslav Dušek, Vostalpetr a ostatní vysvětlit.


To ale přece není pravda. Petr navrhuje, že nemáme vůbec nikoho poslouchat, o vedení zas tolik nemluvil.

Petrovi se Buddha nezamlouvá, protože Buddha nabízí možnost, jak se dívat na svět.
Podle Petra by bylo lepší si nenechat od nikoho radit, prý je lepší se nechat vést vlastním talentem.

A z toho jsme se dostali k dětem, protože děti, stejně jako dospělí, se budou vždy nechávat někým vést nebo si nechávat od někoho radit. Není možné aby děti byly schopné - samy od sebe - vyvinout schopnosti, které jim pomohou být šťastnými a spokojenými členy lidské společnosti. Začíná to mluvou, pokračuje to chozením, způsobem jak sedět, jak se oblékat, a pak jak psát, číst, a počítat.

Petrovi se nezamlouvá Buddha. A to je právě kde jsme začali.
Jenže Buddha nikoho nenutí, nic nevnucuje. Buddha nechává každého aby se rozhodli jestli chtějí jeho učení následovat nebo ne.

A proto jsem se ptal Petra, jakým způsobem by bylo možné žít bez jakékoliv rady, bez jakéhokoliv prostředí. Vysvětlil jsem, že ať už budeme kdekoliv a s kýmkoliv, tak se jím/jí/jimi budeme inspirovat. A pokud žádné prostředí nebude, tak zakrníme, nerozvineme se, budeme nemocní a brzy zemřeme.

To, že dítě je chamtivé nebo nechamtivé, že je sobecké nebo nesobecké je přece v závislosti na těch, kteří jsou okolo něj. Pokud jsou rodiče štědří, láskyplní, tak takové bude i dítě. Pokud jsou rodiče chamtiví, nenávistní, tak takové bude i to dítě. Není možné dítě "nevést". Bez vedení dítě zemře, a pokud je vedeno, bude kopírovat.

A takže jsme zase zpátky u tématu -
Do jaké míry (nyní nepřítomný) Petr asi navrhoval, abychom si nenechali radit, a tudíž našli svůj talent.
Buddha totiž navrhoval, že "dobrý přítel" je 100 procent pokroku za moudrostí. Bez dobrého přítele žádný pokrok není. Dobrý přítel je ten, který poradí co pomůže a podpoří na cestě.
Petr navrhuje, že je lepší žádného dobrého přítele nemít, tj. že absence dobrého přítele je 100 procent pokroku za moudrostí.

A pokud nikdo nevíte, tak se Petra buď zeptejte (pokud můžete) a nebo, pokud si myslíte totéž co Petr, tak samozřejmě sdílejte své myšlenky.
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 11:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod miroslav » pát 02. lis 2018 9:43:07

... píše: a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

"Celistvé" vnímání světa novorozeněte je mnohem iluzornější, omezenější, zcela sebestředné a proto zpočátku bezproblémové.

"Přicházíme na svět s rukama zaťatýma v pěst, jako že vše je mé. Odcházíme z něho s rukama otevřenýma, nic jsem si neodnesl, Bože, jsem jenom tvůj."
......
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3560
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » pát 02. lis 2018 10:03:26

miroslav píše:"Přicházíme na svět s rukama zaťatýma v pěst,..."
......


Ruce zaťaté v pěst u novorozence představují míru stresu, jakou při porodu zažívá. Je známo, že novorozenci porození šetrným způsobem, například metodou podle Leboyera, mívají ruce uvolněné.

Obrázek

Obrázek

1.png
1.png (162.91 KiB) Zobrazeno 3922 krát
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 10:26:30

miroslav píše:
... píše: a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

"Celistvé" vnímání světa novorozeněte je mnohem iluzornější, omezenější, zcela sebestředné a proto zpočátku bezproblémové.


Ty si tak přesně pamatuješ, jak jsi to tenkrát měl? :what:
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » pát 02. lis 2018 10:26:59

Maličké děti ještě nevnímají sebe sama jako "já", oddělené od všeho ostatního. Proto, když cítí nějakou potřebu, řeknou: "Pepíček chce papat"... Zuzanka chce čurat"... Traduje se výrok jednoho vědce, že malé dítě si plete sebe s vesmírem.

Dokud jsou děti okolím přijímané takové, jaké jsou, vnímají obraz světa bez zkreslení a sebe vnímají jako jeho součást. Dvojnost neexistuje. Děti v raném batolecím věku nechápou význam minulosti ani budoucnosti, existuje jen přítomnost. Postupně ale začnou být vystavené výchovným tlakům prostředí a to v nich vyvolává obranné reakce, které mládě automaticky promítá na okolí. Ten venku je "hodný", ten druhý je "zlý" a je třeba se proti němu bránit - tím se mládě od okolí odpojuje a jeho celistvé vnímání světa se tím postupně rozděluje na iluzorní "já" a iluzorní "ne-já".

Pozoruju to stále znovu i teď, při svých kontaktech s vnoučaty a pravnoučaty.

Možná by bylo dobré vzít v úvahu tyhle poznatky, které jsou ověřené i odborníky. Podle jejich dlouhodobého pozorování se u malých dětí mění jen doba, kdy v nich začne vznikat osobní já, ego, vnímající sebe sama jako samostatně existující osobu, oddělenou od všech ostatních. Dřív to bývalo zhruba ve třech létech, dnes – asi v důsledku změněné energie, která na lidstvo působí – to bývá mnohem dřív, už po dosažení prvního či druhého roku života se v nich začne vytvářet ego, iluzorní, samostatně existující jedinec.

Emocionální projevy, které od narození v miminu vznikají jako spontánní reakce na zranění (pláč) nebo na laskavost (úsměv) bez osobního já, které by se s tou emocí ztotožnilo, po vzniku ega začnou být spojené s vůlí nebo s odporem samostatně existujícího “někoho”, ega, které se s vyvstalou emocí pokaždé automaticky ztotožní.

Ta změna se pozná i ze zvuku jejich pláče, když je něco bolí.
...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 10:40:43

mnich Sarana píše:To, že dítě je chamtivé nebo nechamtivé, že je sobecké nebo nesobecké je přece v závislosti na těch, kteří jsou okolo něj. Pokud jsou rodiče štědří, láskyplní, tak takové bude i dítě. Pokud jsou rodiče chamtiví, nenávistní, tak takové bude i to dítě.


Proto jsem psala, že dospělí by měli pracovat na sobě, aby vytvořili pro dítě správné okolí. Vychovávat tedy sebe a ne dítě, které jen vše od nich přebírá. V dítěti vzniká rozpor, když ho výchovou "vedou" k něčemu, so sami nežijí.
Ale třeba se rodí egoistickým rodičům egoistické děti, kdo ví? :what:
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 11:43:10

Nezodpovězený dotaz píše:
Sarano, mohl bys najít někde nějakou citaci od Buddhy o tom, jaká přirozenost je nám vrozená?



mnich Sarana píše:
Proto jsou všechny zrozené bytosti už od základu podmíněné chamtivostí, nenávistí, a zaslepeností. Kdyby nebyly, ani by se neměly jak zrodit (základní podmínka ke zrození by totiž nebyla splněna).
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 02. lis 2018 19:14:06

mnich Sarana píše:
Proto jsou všechny zrozené bytosti už od základu podmíněné chamtivostí, nenávistí, a zaslepeností. Kdyby nebyly, ani by se neměly jak zrodit (základní podmínka ke zrození by totiž nebyla splněna).


V podstatě mi připadá, že tím chceš říct, že narodit se může jen špatnost. Takže v důsledku by za tím mohl být cíl, aby se lidé přestali rozmnožovat, aby přestali přivádět na svět děti = špatnost.
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » sob 03. lis 2018 1:55:56

Přesně tak. Chtíč a nenávist jsou nečistoty mysli, které zabraňují její svobodě.

Proto jsem právě zmínil svůj úžas nad tím, jak je možné dosáhnout nadpřirozených schopností jako je levitace, telepatie, jasnovidnost, transmutace, mizení-objevování, sebe-multiplikace, procházení skalami, chození po povrchu vody a další (na vyšších, velice mocných úrovních) pouze velice pořádným potlačením veškerého chtíče a nenávisti (skrze meditační pohroužení, pouze dočasně) nebo osvícením (skrze pochopení skutečnosti jaká je, čímž se chtíč a nenávist potlačí navždy).

Chtíč není třeba.

Kdyby se všichni lidé rozhodli, že se nebudou věnovat pohlavnímu styku, což je samozřejmě fantasmagorie, "všichni" lidé se takhle nikdy nerozhodnou,
tak by následovala přiměřená fantasmagorie, a tedy, že by se děti objevovaly na světě samy od sebe, spontánně, nikoliv z matčina lůna. (To je totiž způsob, jakým se děti rodí v nebi. V Buddhistickém nebi bohové nemají pohlavní styk, pouze se "dotýkají". Děti se objevují samy od sebe na vhodných místech domu toho kterého boha, plně dospělé, podobné lidským bytostem ve věku 20 let, oblečené, schopné mluvit a užívat si nebeských rozkoší.)
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 11:49:22

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 03. lis 2018 9:04:58

mnich Sarana píše:Přesně tak. Chtíč a nenávist jsou nečistoty mysli, které zabraňují její svobodě.

Proto jsem právě zmínil svůj úžas nad tím, jak je možné dosáhnout nadpřirozených schopností jako je levitace, telepatie, jasnovidnost, transmutace, mizení-objevování, sebe-multiplikace, procházení skalami, chození po povrchu vody a další (na vyšších, velice mocných úrovních) pouze velice pořádným potlačením veškerého chtíče a nenávisti (skrze meditační pohroužení, pouze dočasně) nebo osvícením (skrze pochopení skutečnosti jaká je, čímž se chtíč a nenávist potlačí navždy).

Jana píše:
Návštěvník píše:Protože se rozhodli je potlačovat.

Návštěvník píše:Absence emocí se podle odborníků projevuje už u malých dětí, takže to těžko bude o potlačování.

Návštěvník píše:Maličké dítě reaguje bez egoistických emocí,

Tohle mi připomíná vyprávění kohosi, komu se při regresi vybavilo období po narození: "Slyšel jsem pláč dítěte, ale nevěděl jsem, že jsem to já, kdo pláče."

Nejde o to, aby se emoce potlačily, aby tady žádné emoce nebyly, ale jde o to osvobození od připoutanosti k jejich osobnímu prožívání.

:yes:
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 03. lis 2018 9:30:31

Vidět děti jako špatnost a že by se neměly rodit, vidím jako jednu z nejhorších forem nenávisti. V tomto případě - naučenou formu nenávisti.

Ptám, se komu nebo čemu tato ideologie slouží. :what:
Zřejme jde o politiku snížení porodnosti pomocí náboženství - zde buddhismu. A jak se zdá velmi úspěšnou. Ještě v roce 1970 byla porodnost v Burmě 6 dětí pro jednu ženu. V roce 1980 5 dětí, v roce 2000 3 děti, v roce 2010 2,5 dětí, v roce 2016 (dnes Myanmaru) 2,21 dětí pro jednu ženu.
Očekávaná délka života byla průměrně 55,16 let, v roce 2002 to bylo 57,2 let a v roce 2016 66,6 let. Myanmar leží na 148. místě ( ze 189 zemí) indexu lidského rozvoje.

V Myanmaru je moslimská menšina tzv. Rohingové. Těm bylo v roce 2013 od vlády nařízeno, že nesmějí mít více než 2 děti pro rodinu. O moslimech se říká, že se snaží ovládnout svět dělohami svých žen.
V roce 2O13 bylo v Myanmaru ca. 800.000 Rohingů. V roce 2017 jich mělo skoro 1.000.000 uprchnout do Bangladéže. Zřejmě se tím nařízením 2 děti pro rodinu neřídili.
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » sob 03. lis 2018 9:49:45

Návštěvník píše:
mnich Sarana píše:Přesně tak. Chtíč a nenávist jsou nečistoty mysli, které zabraňují její svobodě.

Proto jsem právě zmínil svůj úžas nad tím, jak je možné dosáhnout nadpřirozených schopností jako je levitace, telepatie, jasnovidnost, transmutace, mizení-objevování, sebe-multiplikace, procházení skalami, chození po povrchu vody a další (na vyšších, velice mocných úrovních) pouze velice pořádným potlačením veškerého chtíče a nenávisti (skrze meditační pohroužení, pouze dočasně) nebo osvícením (skrze pochopení skutečnosti jaká je, čímž se chtíč a nenávist potlačí navždy).

Jana píše:
Nejde o to, aby se emoce potlačily, aby tady žádné emoce nebyly, ale jde o to osvobození od připoutanosti k jejich osobnímu prožívání.

:yes:

Potlačování emocí, chtíče a nenávisti opravdu nefunguje. Pořád znovu zjišťuju, že to jediné, co opravdu funguje, je všímavost.

mnich Sarana píše: Správná všímavost je nezaujaté pozorování přítomného okamžiku....

Když si Buddha povídá s králem, tak navíc vysvětluje, jak se může král sám stát dobrým přítelem - neustálou všímavostí.

...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod ... » sob 03. lis 2018 15:12:26

Každopádně vidím jako smysluplnější emoce léčit než se jich zbavovat.
Ve snaze se jich zbavit je člověk potlačí a je jen otázkou času, kdy znovu vyvstanou.

Ať se objeví cokoliv, hněv nebo úzkost nebo soucit či cokoliv dalšího, jde o přirozenou, biologickou či mechanickou reakci psychosomatického organismu, která závisí na jeho konkrétním naprogramování. A tak přijme-li se tato reakce jako taková, k žádné zapletenosti nedojde. K zapletenosti, která vás vytáhne z vašeho přirozeného stavu, dojde jen tehdy, když se s touto reakcí ztotožníte: ´Jsem rozhněvaný, jsem vystrašený, a to se mi nelíbí.´
Dokud k tomuto osobnímu zapletení nedojde, pouhé vyvstání reakce vás z přirozeného stavu nevytáhne.
Ulpívání mysli tak začne postupně přecházet v pozorování.

Každý si může vlastní zkušeností ověřit, že když je ta emoce hodně silná, její rozpouštění neosobním pozorováním probíhá déle, ale nakonec se ale rozpustí a úplně zmizí. Sama od sebe. A když se ve stejné situaci tatáž emoce objeví i příště, je už - kupodivu - o něco slabší. Proč? Je to přírodní zákonitost: když se jakákoliv emoce pokaždé jen neosobně pozoruje a nechá se pokojně probíhat, postupně stále víc slábne... až se nakonec přestane objevovat.
...
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 03. lis 2018 15:38:48

Jana píše:
Nejde o to, aby se emoce potlačily, aby tady žádné emoce nebyly, ale jde o to osvobození od připoutanosti k jejich osobnímu prožívání.


Když někomu způsobují emoce problémy, tak hledá cesty, jak si s tím poradit, to je jasné. (Na dualitě není nic chybného - pokud nedělá problémy. Nisargadatta)
Mně naštěstí emoce problém nedělají. Jak přijdou, tak zase odejdou. Nikdy se nezdrží tak dlouho, aby z toho vznikl nějaký problém. Ale rozhodně se nepřestaly objevovat. Asi by to bez nich nebylo tak rozmanité. Někteří duchovní učitelé tvrdí, že emocionální tělo je lidskou specialitou, kterou by mnohé jiné bytosti rády zažily.
:)
Návštěvník
 

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod Jana » sob 03. lis 2018 16:02:35

Návštěvník píše:
Jana píše:
Nejde o to, aby se emoce potlačily, aby tady žádné emoce nebyly, ale jde o to osvobození od připoutanosti k jejich osobnímu prožívání.


Když někomu způsobují emoce problémy, tak hledá cesty, jak si s tím poradit, to je jasné. (Na dualitě není nic chybného - pokud nedělá problémy. Nisargadatta)
Mně naštěstí emoce problém nedělají. Jak přijdou, tak zase odejdou. Nikdy se nezdrží tak dlouho, aby z toho vznikl nějaký problém. Ale rozhodně se nepřestaly objevovat. Asi by to bez nich nebylo tak rozmanité. Někteří duchovní učitelé tvrdí, že emocionální tělo je lidskou specialitou, kterou by mnohé jiné bytosti rády zažily.
:)

Bez připoutanosti k iluzi tady není nikdo, komu by mohly emoce způsobovat jakékoliv problémy. Za vším tím osobním prožíváním toho, co se objeví a zmizí, je mysl jen čistou radostí a vědomí nekonečným blahem.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pravidla Diskuzních Vláken Mnicha Sarany

Nový příspěvekod mnich Sarana » ned 04. lis 2018 10:51:53

Potlačování emocí, chtíče a nenávisti opravdu nefunguje. Pořád znovu zjišťuju, že to jediné, co opravdu funguje, je všímavost.


Neřekl jsem, že je třeba potlačovat emoce, ani jsem si to nikdy nemyslel.
Proč by mi někdo vnucoval, že jsem řekl něco, co jsem neřekl?

A co sám trénuji, a v čem trénuji své žáky, je všímavost.
Proč by mě někdo poučoval tím, co sám dělám a co učím druhé?

Pokud není vůle druhému porozumět, pochopit, co druhý říká,
k porozumění nedojde.

Někdy mi přijde, že ať už tu napíši cokoliv, přijde někdo, kdo si to přečte jenom na půl, druhou půlku si domyslí, a pak mi za to vynadá.
Je-li to pouze "sádhaná", jak navrhl Petr, pak je to legrace.
Někteří se při této mé "sádhaně", jak jsem již viděl, nechají ale svést zlostí a nepokojem. Dojdou k extrémním závěrům, které jim přinesou pouze neklid, a ty závěry tu pak dokonce šíří. Je mi nepříjemné se dívat, jak se někdo vaří ve vlastní nenávisti. Vím, jak je to nepříjemné mě, a tak se snažím být lepším člověkem, takovým, okolo kterého mohou být ostatní šťastní a spokojení.

Přestože "láska" na ultimátní rovině neexistuje, je bezpodmínečně třeba ji neustále rozvíjet, zářit, a uchovávat na rovině konvenční -
i k těm, kdo s námi souhlasí,
i k těm, kdo věří tomu, čemu věříme,
i k těm, kdo ví to, co víme,
i k těm, kdo s námi nesouhlasí,
i k těm, kdo nevěří tomu, čemu věříme,
i k těm, kdo neví to, co víme.

À propos, není náhodou Poradna místem, kde moudří, inteligentní, slušní lidé sdílejí své znalosti, zkušenosti, které jim pomohly ke štěstí a spokojenosti?
Co sdílím je to, co mi pomohlo. Pokud si myslíte, že vám to nepomůže, já to zcela přijímám.
Poctivě sdílím to, co sdílel Buddha, a co mi pomohlo. Třeba to, co Buddha sdílel pomůže nejen mě, ale třeba i někomu jinému.

A ještě,
někteří mi budou poukazovat na chybu, že sdílím to, co mi pomohlo.
A když nesdílím tak mi jiní poukazují na chybu, že nesdílím.

A protože věřím, že sdílet to, co mi pomohlo, je dobrým skutkem, avšak nesdílet není skutkem žádným - a tak i žádným pokrokem, a protože věřím, že sdílet mi pomáhá na mé Cestě za vyšší trpělivostí, za vyšší láskou, za vyšší moudrostí, sdílím tedy. :-)
PS: V Mahágopálaka Suttě, Madždžhima Nikája, Buddha zmínil, že nesdílet Jeho učení (tak, jak se jej mnich dozvěděl a prožil) by vedlo k zastavení veškerého pokroku na jeho Cestě. Pouze sdílení toho, co se mnich z Buddhova učení naučil a prožil umožní mnichovi pokrok na jeho Cestě za Poznáním.
mnich Sarana
 
Příspěvky: 137
Registrován: pon 18. čer 2018 11:49:22

PředchozíDalší

Zpět na mnich Sarana

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků