honzam píše:Nic píše:Co je pro Tebe tím zlem, o kterém píšeš?
Soustřeď se ...
Pozveš k sobě někoho velmi vzácného, kdo věnoval velkou část svého mladého života věcem, které by tu dokázalo jen velmi málo lidí. Vynaložil obrovské úsilí na pomoc druhým bytostem a je ve svém odhodlání pokračovat na této cestě celý život velmi pevný. V dobré víře v pomoc věnoval svůj čas psaní dlouhých textů s podrobným vysvětlením duchovního učení v rámci jiné kultury. Trpělivě odpovídal na dotazy a napravoval drobná nedorozumění daná tím, že sám nauku studuje do hloubky nepřístupné laikům.
Dostane se však na pranýř a je jinými lidmi přijat s nepochopením z velké části proto, že je jim nedostupná hloubka toho, co on sám zná. Aby sis zachovala tvář, veřejně ho přede všemi na jeho vlákně ponížíš a pak ještě všem poděkuješ za spolupráci na jeho shazování případně budoucím převychování do podoby "Probuzeného".
.
honzam píše:
Pozveš k sobě někoho velmi vzácného, kdo věnoval velkou část svého mladého života věcem, které by tu dokázalo jen velmi málo lidí. Vynaložil obrovské úsilí na pomoc druhým bytostem a je ve svém odhodlání pokračovat na této cestě celý život velmi pevný. V dobré víře v pomoc věnoval svůj čas psaní dlouhých textů s podrobným vysvětlením duchovního učení v rámci jiné kultury. Trpělivě odpovídal na dotazy a napravoval drobná nedorozumění daná tím, že sám nauku studuje do hloubky nepřístupné laikům.
Dostane se však na pranýř a je jinými lidmi přijat s nepochopením z velké části proto, že je jim nedostupná hloubka toho, co on sám zná. Aby sis zachovala tvář, veřejně ho přede všemi na jeho vlákně ponížíš a pak ještě všem poděkuješ za spolupráci na jeho shazování případně budoucím převychování do podoby "Probuzeného".
.
mnich Sarana píše:Abychom předešli různým nedorozuměním ohledně toho, kdo přispěl jakou informací a jakým způsobem se vyjádřil, došel jsem k závěru, že (pro zvýšení kvality komentářů zde zveřejněných) nebudou přijímány příspěvky od nepřihlášených či těch, kdo nezmíní své jméno či přezdívku.
Jana píše:Uznávám, že jsem Saranu mezi Probuzené zařadila trochu předčasně,
Petra píše:Jana píše:Uznávám, že jsem Saranu mezi Probuzené zařadila trochu předčasně,
Souhlasím s Honzamem, že tahle věta se ti opravdu nepovedla, Jano. Každý může považovat, koho chce za probuzeného, to je ok. Jestli to opravdu odpovídá, je jiná věc a není to až tak důležité. Ale veřejně někoho zařadit mezi probuzené a potom to zase odvolat, to je silné kafe. Přestože Saranu kritizuji, tak jsem si v té chvíli řekla - chudák Sarana (ale on to snad zvládne, to mu přeji). V podstatě ta věta svědčí i proti tobě - že si ještě nemůžeš být jistá svým úsudkem o něčí probuzenosti - ale to tady málokoho překvapí (dovolila jsem si trochu bodnout ).
Pelvan píše:Co je to ultimátní rovina ...?
Pelvan píše:...proč tam (na ultimátní rovině) láska neexistuje?
Nemohla by ta láska být schovaná v tom vědomí?
"...na úrovni ultimátní (konečné, nejhlubší) ... Na té úrovni není ani člověk, ani Bůh, je pouze šest elementů - pevnost, tekutost, pohyb, teplota, prostor, a vědomí."
mnich Sarana píše:Vědomí, spolu s těmi ostatními pěti elementy, je neosobní, a proto tam není -
1. Nikdo, kdo by lásku vyzařoval
2. Nikdo, kdo by lásku nevyzařoval
3. Nikdo, kdo by lásku přijímal
4. Nikdo, kdo by lásku nepřijímal
5. Nikdo, kdo by lásku prožíval
6. Nikdo, kdo by lásku neprožíval
Pelvan píše:Tohle považuji za cenné téma - mnich Sarana napsal:
"Přestože "láska" na ultimátní rovině neexistuje, je bezpodmínečně třeba ji neustále rozvíjet, zářit, a uchovávat na rovině konvenční -
i k těm, kdo s námi souhlasí,
i k těm, kdo věří tomu, čemu věříme,
i k těm, kdo ví to, co víme,
i k těm, kdo s námi nesouhlasí,
i k těm, kdo nevěří tomu, čemu věříme,
i k těm, kdo neví to, co víme."
Vnímám tento výčet druhů lásek jako seznam možností pociťování lásky člověka k člověku.
Mám ještě jednu otázku:
Je možné uvažovat i o lásce člověka k něčemu (někomu) vyššímu (či jinému), než je člověk?
"...na úrovni ultimátní (konečné, nejhlubší) ... Na té úrovni není ani člověk, ani Bůh, je pouze šest elementů - pevnost, tekutost, pohyb, teplota, prostor a vědomí."
Stromy se dožívají vyššího věku než člověk a byly tady na světě dříve než člověk a možná tu stromy budou na světě i déle než lidé, až se lidé jednou navzájem vyhubí.
Pokud se podle příkladu Buddhy naučím mít rád stromy a ostatní rostliny, mohu se pokusit mít rád i neživé předměty a mohu se pokusit mít rád i ty ultimativní záležitosti.
africká kopřiva
mnich Sarana píše:Abych odpověděl nopovi, tak bych rád zmínil, že přestože v Buddhismu nejsou rostliny živými bytostmi jako takové, je všeobecně přijato, že v nich žijí neviditelné bytosti. Ty bytosti ty rostliny mohou zcela ovládat a zároveň je berou za svůj příbytek. Tak například "rukkha dévatá" je speciální třída nižších ("pozemských") bohů, kteří obývají stromy. Jsou samozřejmě i dvára dévatá (bohové kteří žijí ve dveřích lidských domů), a mnoho a mnoho dalších, stačí si představit kde by tak mohli být a jistě tam budou...
Asi bychom měli být k těmto nižším bohům vlídní.
A co vyšší bohové? K těm bychom měli být asi též vlídní.
V hinduistické tradici je nejvyšším bohem patrně Brahma.
Asi bychom k němu také měli být vlídní.
Řeší se v buddhismu nějak charakter našeho vztahu k těmto nehmotným fenoménům?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník