Re: Život je Utrpení ... V jakém smyslu?
Napsal: sob 03. lis 2018 1:36:19
Přesný překlad zde -
http://dhammadesana.wz.cz/rvpPaticcasamuppada.html
Můj překlad je inspirovaný promluvami Buddhy, které jsem se naučil nazpaměť v původním jazyce (Páli), mými znalostmi filosofie Buddhismu z knich Srí Lanských a Barmských autorů, studiem Páli Komentářů, a učením meditačních učitelů Myanmaru. Přijde mi, že "formace" je slovo, které nic neříká, a je tedy nevhodné k užití. Používám záměry, což je slovo používané Mahási Sayadaw (viz The Great Discourse on Notself). Vysvětlení které podávám pochází hlavně z Páli Komentářů, z vysvětlení Rerukane Chandavimala (Sri Lanský meditační i učenecký mistr který hodně let trénoval v Myanmaru) a samozřejmě od Mogok Sayadaw, Barmská první a poslední autorita na Patiččasamuppádu.
Slova mají svůj kontext.
V kontextu hinduistickém, jsou indičtí hinduističtí bráhmani, kteří spatřili zář pohroužení nezrození. To proto, že se ta zář zdá být nezrozená, věčná. Na základě své zkušenosti nezrozeného tvrdí, že jsou nezrození. Věří totiž, že se s tou září spojili a jsou jedno - stali se součástí svého boha, Brahmy. Buddha odmítá, že by něco takového byla pravda, a vysvětluje, že je to kvůli iluzi "já" - viz Brahmadžála Sutta, Dígha Nikája 1.
V kontextu buddhistickém, mistři neříkají, že jsou nezrození. Mistři Théravádového (např. barmského) Buddhismu říkají, že "nejsou".
A i já říkám, že "nejsem". Ale to pouze v kontextu ultimátní pravdy, pravdy světa jež sestává z šesti elementů - pevnost, tekutost, pohyb, teplota, prostor, a vědomí.
V kontextu konvenční pravdy, pravdy světa lidí, zvířat, a dalších bytostí, říkám, že jsem se zrodil na základě tří podmínek, tj. kamma, vědomí, a ulpívání.
A na základě těchto tří podmínek jsem měl to štěstí se v tomto životě setkat s učením Buddhy. Díky němu jsem skrze vlastní nezaujaté pozorování viděl, že je možné nelpět, že je možné se vymanit z touhy po "bytí" skrze znalost přítomného okamžiku tak, jak vyvstává a zaniká, a tím se vymanit ze zrození.
http://dhammadesana.wz.cz/rvpPaticcasamuppada.html
Můj překlad je inspirovaný promluvami Buddhy, které jsem se naučil nazpaměť v původním jazyce (Páli), mými znalostmi filosofie Buddhismu z knich Srí Lanských a Barmských autorů, studiem Páli Komentářů, a učením meditačních učitelů Myanmaru. Přijde mi, že "formace" je slovo, které nic neříká, a je tedy nevhodné k užití. Používám záměry, což je slovo používané Mahási Sayadaw (viz The Great Discourse on Notself). Vysvětlení které podávám pochází hlavně z Páli Komentářů, z vysvětlení Rerukane Chandavimala (Sri Lanský meditační i učenecký mistr který hodně let trénoval v Myanmaru) a samozřejmě od Mogok Sayadaw, Barmská první a poslední autorita na Patiččasamuppádu.
Slova mají svůj kontext.
V kontextu hinduistickém, jsou indičtí hinduističtí bráhmani, kteří spatřili zář pohroužení nezrození. To proto, že se ta zář zdá být nezrozená, věčná. Na základě své zkušenosti nezrozeného tvrdí, že jsou nezrození. Věří totiž, že se s tou září spojili a jsou jedno - stali se součástí svého boha, Brahmy. Buddha odmítá, že by něco takového byla pravda, a vysvětluje, že je to kvůli iluzi "já" - viz Brahmadžála Sutta, Dígha Nikája 1.
V kontextu buddhistickém, mistři neříkají, že jsou nezrození. Mistři Théravádového (např. barmského) Buddhismu říkají, že "nejsou".
A i já říkám, že "nejsem". Ale to pouze v kontextu ultimátní pravdy, pravdy světa jež sestává z šesti elementů - pevnost, tekutost, pohyb, teplota, prostor, a vědomí.
V kontextu konvenční pravdy, pravdy světa lidí, zvířat, a dalších bytostí, říkám, že jsem se zrodil na základě tří podmínek, tj. kamma, vědomí, a ulpívání.
A na základě těchto tří podmínek jsem měl to štěstí se v tomto životě setkat s učením Buddhy. Díky němu jsem skrze vlastní nezaujaté pozorování viděl, že je možné nelpět, že je možné se vymanit z touhy po "bytí" skrze znalost přítomného okamžiku tak, jak vyvstává a zaniká, a tím se vymanit ze zrození.