Karmická zákonitost funguje na principu akce a reakce. Je to záležitost čistě energetická.
Existují určité zákonitosti, podle kterých projevený svět funguje bez ohledu na to, co přejeme nebo nepřejeme.
Karmická zákonitost funguje na principu akce a reakce. Je to záležitost čistě energetická.
Jana píše:...nevinit druhé ze svých negativních emocí, abychom nebyli náhodou tvůrci špatné karmy někoho...
Zdroj karmy může ležet v několika oblastech. Může se jednat o hmotné činy (zabití, krádež a podobně), slovní projev (urážka, pomluva a podobně), emoční oblasti (strach, nenávist a podobně), nebo myšlenky (plánování a zaobírání se předcházejícími obsahy v myšlenkové rovině, dalo by se říci, že jde o přípravnou fázi). Uvedené pořadí má za určitých okolností i vliv na závažnost vytvářené karmy.
Toto vše se děje za předpokladu, že se člověk s danými obsahy vnitřně ztotožňuje.
Jednotlivé zdroje karmy se v dané karmické oblasti sčítají, čímž narůstá výsledná intenzita karmy. Jedná se o nepochopení či pochopení informačního obsahu karmy. Tato skutečnost se pak v praxi projevuje navozováním stále obtížnějších podmínek pro pochopení a zpracování působící karmy, v duchu „komu nestačí napovědět, toho je třeba kopnout“.
Čím je člověk vyspělejší, tím jsou dopady větší a působení rychlejší.
http://www.rikame.cz/TEORIE/KARMA/KARMA_VZNIK.HTM
"Když byla má mysl takto soustředěná, očištěná,
vyjasněná, bez poskvrny, bez nečistoty, poddajná, schopná
činnosti, ustálená a neochvějná, zaměřil jsem ji k poznání
odchodu a opětovného vyvstávání (cutūpapāta-ñāṇaṃ) bytostí
(sattānaṃ). Svým božským zrakem, očištěným a přesahujícím
lidský, jsem viděl, jak bytosti odcházejí a znovu vyvstávají, nízké
a vznešené, krásné a ošklivé, šťastné a nešťastné, a poznával, jak
bytosti putují podle svých činů: »Tyto milé bytosti, které špatně
jednaly tělem, řečí a myslí, hanily ušlechtilé, zastávaly špatné
názory a jednaly podle svých špatných názorů, po rozpadu těla,
po smrti, znovu vyvstaly v bědném stavu, v strastném místě,
v záhubě, v pekle. Avšak ty milé bytosti, které správně jednaly
tělem, řečí a myslí, nehanily ušlechtilé, zastávaly správné názory
a jednaly podle svých správných názorů, po rozpadu těla,
po smrti, znovu vyvstaly v šťastném místě, v nebeském světě.«
Takto jsem svým božským zrakem, očištěným a přesahujícím
lidský, viděl, jak bytosti odcházejí a znovu vyvstávají, nízké
a vznešené, krásné a ošklivé, šťastné a nešťastné, a poznával
jsem, jak bytosti putují podle svých činů."
(Překlad Bhayabherava Sutty Štěpána Chromovského a ct. Vinýta)
Návštěvník píše:mnich Sarana píše:
Proč by na mě někdo útočil za to, že Petra povzbuzuji aby byl dobrým člověkem?
Ty si opravdu dovoluješ posuzovat, že Petr není dobrý člověk? Přenech to posouzení radši Bohu, abys nemusel řvát a sténat sta tisíce let v plamenech pekelného ohně, vařit se ve vařící vodě pekelného kotle, pít vařící olej a polykat rozpálené železo.
To víš, já jsem jen vopice, či spíše zrcadlo
mnich Sarana píše:Podle učení Buddhy, Bůh nemá s našimi činy ani s následky našich činů nic společného.
mnich Sarana píše:Jano, "Návštěvník" ale mluvil o Bohu, který vyryl desatero na kamenné desky...
mnich Sarana píše:
Drahý Návštěvníku, nevěřím, že nás stvořil Bůh. Věřím, že jsem se stvořil sám činy ve svých předchozích životech, a že činy v tomto životě podmiňuji svou přítomnost, budoucnost, a také životy budoucí
Ještě mě napadá, Petře, hodně často zmiňuješ učení mistrů jógy. Víš o tom, že jejich učení je přímo závislé na víře v minulé a budoucí životy? Jseš si jistý, že jejich učení můžeš vytrhnout z kontextu? Tedy, jestli vůbec ten kontext znáš.
Drahý Návštěvníku, nevěřím, že nás stvořil Bůh. Věřím, že jsem se stvořil sám činy ve svých předchozích životech, a že činy v tomto životě podmiňuji svou přítomnost, budoucnost, a také životy budoucí (pokud bych v tomto životě nedosáhl úplného osvícení).
Jana píše:mnich Sarana píše:Jano, "Návštěvník" ale mluvil o Bohu, který vyryl desatero na kamenné desky...
Desatero nevyryl Mojžíš?
vostal petr píše:To mě to k slzám dohání furt,
takový pěkný ego a nebude se vopakovat a nic na něj ani nenaváže,
..
Ty ses stvořil sám? Jako co? Jako fyzické tělo bez duše? A potom jsi začal žít jeden život za druhým, v kterých ses dotvářel?
Jaký jsi byl na začátku stvoření? Nijaký?
Proč ses stvořil? Vypadá to, že proto, aby ses už nestvořoval.
Trochu postavené na hlavu.
Na to bych nikdy věřit nedokázala.
Nevěřila jsem ani na duši, ani na Boha, ale vždy jsem cítila a pozorovala imanentní, vše prostupující princip dobra.
mnich Sarana píše:Ty ses stvořil sám? Jako co? Jako fyzické tělo bez duše? A potom jsi začal žít jeden život za druhým, v kterých ses dotvářel?
Jaký jsi byl na začátku stvoření? Nijaký?
Proč ses stvořil? Vypadá to, že proto, aby ses už nestvořoval.
Trochu postavené na hlavu.
Na to bych nikdy věřit nedokázala.
Nevěřila jsem ani na duši, ani na Boha, ale vždy jsem cítila a pozorovala imanentní, vše prostupující princip dobra.
Dokud si neuvědomíš/neuvědomíte nepřítomnost "já", tak nebude možné pochopit, jak ke stvoření dochází, natožpak jak zaniká.
Návštěvník píše:mnich Sarana píše:Ty ses stvořil sám? Jako co? Jako fyzické tělo bez duše? A potom jsi začal žít jeden život za druhým, v kterých ses dotvářel?
Jaký jsi byl na začátku stvoření? Nijaký?
...... princip dobra.
Dokud si neuvědomíš/neuvědomíte nepřítomnost "já", tak nebude možné pochopit, jak ke stvoření dochází, natožpak jak zaniká.
O jakém já mluvíš? Co to je?
ostatně, koho to nakonec ten Budha osvodil vod reinkarnací, když tady nikdo takovej není ???
O jakém já mluvíš? Co to je?
U mnicha Sarany se ale nenajde osoba, protože buddhisté neuznávají silné typy a bojí se práce i námahy.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků