nop píše:Vzpomínám, že jsem odkudsi četl výraz "(když) život je prožívaný strastiplným způsobem", takže
1/ proč by nebylo možné prožívat život jinak než strastiplně? (ale nestrastiplným způsobem),
2/ místo slov "strastiplným způsobem" se nahrazuje jedním slovem "utrpení " a jiný způsob se ani neuvažuje
mnich Sarana píše:nop píše:Vzpomínám, že jsem odkudsi četl výraz "(když) život je prožívaný strastiplným způsobem", takže
1/ proč by nebylo možné prožívat život jinak než strastiplně? (ale nestrastiplným způsobem),
2/ místo slov "strastiplným způsobem" se nahrazuje jedním slovem "utrpení " a jiný způsob se ani neuvažuje
1/ Ten, kdo je svobodný od života, žije jinak, než strastiplně.
2/ Pro slovo "dukkha" používám slovo "utrpení", protože je v souladu s jinými českými překlady Théravádových Buddhistických textů. "Dukkha" je také možno přeložit slovem trápení, strasti.
mnich Sarana píše:
1/ Ten, kdo je svobodný od života, žije jinak, než strastiplně.
Zdálka píše:mnich Sarana píše:
1/ Ten, kdo je svobodný od života, žije jinak, než strastiplně.
Tad jsem si uvědomila, jak rozdílně se může v jedotlivých duchovních směrech zacházet se stejnými pojmy.
Myslím, že plně chápu, co je myšleno tím, že je někdo svobodný od života.
Ve skupině, kde se pohybuji já, by se řeklo, že se nelze osvobodit od života, protože nejsi tím, kdo prožívá život, ale život sám.
Ať tak či onak je dobrou zvěstí (evangeliem), že lze žít jinak než strastiplně.
Jitule píše:Život je nádherný a dává nám vše co je potřeba pro naši pohodu a spokojenost.
Jen občas klopytame a děláme omyly.
vostal petr píše:
a pak se takové ego v pohodě dále rozvíjí až k stavu realizace...
vostal petr píše:Mimochodem, právě tudle blbost vyvrátil Budha svým učením vo an atmanu a nirváně...
Už by sis měl něco vo tom duchovnu aspon přečíst abys nepsal blbosti jako právě ted...
mnich Sarana píše:vostal petr píše:Mimochodem, právě tudle blbost vyvrátil Budha svým učením vo an atmanu a nirváně...
Už by sis měl něco vo tom duchovnu aspon přečíst abys nepsal blbosti jako právě ted...
Zrovna jsem smazal Tvůj sprostý příspěvek o Buddhovi a vida, hned na druhé stránce si Buddhu bereš za svědka.
Je něco, cokoliv, za čím si bezpodmínečně stojíš? Někdy se zmiňuješ o bohu, teď zrovna o anátmanu. Jednou kritizuješ Buddhu, pak poukazuješ na jeho učení jako by to byla bezpodmínečná pravda.
PS: Zde jsou pravidla na mých diskuzních vláknech, inspirovaná pravidly na mnoha jiných diskuzních portálech založených pro inteligentní lidi, kteří by se rádi dozvěděli něco nového, něco moudrého. Jedná se o pravidla která udržují hodnotnou, přínosnou diskuzi -
1. Příspěvky, které obsahují jakékoliv vulgarismy budou smazány ihned, jak si jich já (nebo Jana) všimneme.
2. Příspěvky, které obsahují jakoukoliv přímou urážku budou smazány ihned, jak si jich já (nebo Jana) všimneme.
3. Příspěvky, které jsou slušné a bez urážek ale mimo téma diskuzního vlákna mohou být přesunuty do jiného vlákna. Záleží na tom jak moc mimo-tématických reakcí přivolají. V některých mimo-tématických případech může dojít k zamknutí diskuzního vlákna.
Budu ale moc rád za jakoukoliv konstruktivní kritiku, slušně vyjádřené návrhy, opravy, komentáře, připomínky, stížnosti, a příspěvky jakéhokoliv druhu - pokud tedy jsou v rámci původního tématu vlákna.
mnich Sarana píše:
Vulgarita Tě vede k nahromadění velice špatné, nepříjemné, útrpné kammy, kvůli které budeš muset řvát a sténat sta tisíce let v plamenech pekelného ohně, vařit se ve vařící vodě pekelného kotle, pít vařící olej a polykat rozpálené železo.
Zákon karmy je ten samý, jako zákon akce a reakce v tomto světě. To znamená: Když bouchnu rukou do stolu, stůl bouchne do mé ruky. Vychází tedy z příčin, které jsme někdy v minulosti sami uvedli do pohybu a znamená nesplacený účet v pozitivním nebo negativním smyslu. Mluvíme tedy o dobré karmě nebo špatné karmě.
Slovo karma znamená v sanskrtu čin, skutek nebo působení. Karma začíná vznikat v momentě, kdy se člověk poprvé narodí jako člověk a když získá ego. Ego je možné definovat jako pojem oddělené bytosti. Karma začíná vznikat v okamžiku, kdy má v rámci vývoje člověk možnost první svobodné volby.
Člověk v určitých situacích reaguje automaticky a že pádem přebírá rozhodování jeho podvědomí. A on má možnost na to podvědomí začít reagovat. To znamená, že on se sice narodí s určitými vlastnostmi, ale může na těchto vlastnostech i pracovat a může je měnit. Například: Pokud má někdo strach z vody, navzdory tomu může tento strach překonat a může se naučit plavat. Nebo někdo nedokáže dobře komunikovat a nedokáže se vyjádřit, ale když to bude trénovat, naučí se to :-). Je to jen otázka chtění, duchovního vývoje a disciplíny! Patří sem i uvědomění si toho, jaké vlastnosti mám a proč reaguji, jak reaguji.
https://www.bila-magie.eu/texty/karma.html
Karmická zákonitost funguje na principu akce a reakce. Je to záležitost čistě energetická.
Jana píše:...nevinit druhé ze svých negativních emocí, abychom nebyli náhodou tvůrci špatné karmy někoho...
Zdroj karmy může ležet v několika oblastech. Může se jednat o hmotné činy (zabití, krádež a podobně), slovní projev (urážka, pomluva a podobně), emoční oblasti (strach, nenávist a podobně), nebo myšlenky (plánování a zaobírání se předcházejícími obsahy v myšlenkové rovině, dalo by se říci, že jde o přípravnou fázi). Uvedené pořadí má za určitých okolností i vliv na závažnost vytvářené karmy.
Toto vše se děje za předpokladu, že se člověk s danými obsahy vnitřně ztotožňuje.
Jednotlivé zdroje karmy se v dané karmické oblasti sčítají, čímž narůstá výsledná intenzita karmy. Jedná se o nepochopení či pochopení informačního obsahu karmy. Tato skutečnost se pak v praxi projevuje navozováním stále obtížnějších podmínek pro pochopení a zpracování působící karmy, v duchu „komu nestačí napovědět, toho je třeba kopnout“.
Čím je člověk vyspělejší, tím jsou dopady větší a působení rychlejší.
http://www.rikame.cz/TEORIE/KARMA/KARMA_VZNIK.HTM
"Když byla má mysl takto soustředěná, očištěná,
vyjasněná, bez poskvrny, bez nečistoty, poddajná, schopná
činnosti, ustálená a neochvějná, zaměřil jsem ji k poznání
odchodu a opětovného vyvstávání (cutūpapāta-ñāṇaṃ) bytostí
(sattānaṃ). Svým božským zrakem, očištěným a přesahujícím
lidský, jsem viděl, jak bytosti odcházejí a znovu vyvstávají, nízké
a vznešené, krásné a ošklivé, šťastné a nešťastné, a poznával, jak
bytosti putují podle svých činů: »Tyto milé bytosti, které špatně
jednaly tělem, řečí a myslí, hanily ušlechtilé, zastávaly špatné
názory a jednaly podle svých špatných názorů, po rozpadu těla,
po smrti, znovu vyvstaly v bědném stavu, v strastném místě,
v záhubě, v pekle. Avšak ty milé bytosti, které správně jednaly
tělem, řečí a myslí, nehanily ušlechtilé, zastávaly správné názory
a jednaly podle svých správných názorů, po rozpadu těla,
po smrti, znovu vyvstaly v šťastném místě, v nebeském světě.«
Takto jsem svým božským zrakem, očištěným a přesahujícím
lidský, viděl, jak bytosti odcházejí a znovu vyvstávají, nízké
a vznešené, krásné a ošklivé, šťastné a nešťastné, a poznával
jsem, jak bytosti putují podle svých činů."
(Překlad Bhayabherava Sutty Štěpána Chromovského a ct. Vinýta)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků