Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Moderátor: Pelvan

Pravidla fóra
Příspěvky, které nebudou k tématu, budou smazány.

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » stř 23. lis 2016 11:29:47

Ahoj arikirane

arikiran píše:to je fajn, že to máš jednoduché, až se to začne komplikovat, taxe ozvi.....



Vyšší Princip (viz. povídka od Jana Drdy) našeho fungování na světě je teoreticky velmi jednoduchý:
Naše pocity a emoce v duši jsou mnohem důležitější nežli naše myšlenky a znalosti ve vědomí.
Čím více máme rozvinutý intelekt, tím více musíme pěstovat svoje pozitivní city - lásku a empatii. Realizace tohoto principu je vlastně také jednoduchá - vnitřní souhlas se vším, co se děje. Ale během této realizace můžeme zažívat občas hlavně zpočátku dost nepříjemné pocity, protože vědomí se nerado vzdává svého panování nad člověkem.

Tohle utajované moudro o prvenství pocitů nad druhotnými myšlenkami, které je mimochodem soustavně pošlapávané současnou civilizací, přitom bylo známé již od starověku.
S. N. Lazarev o tom říká toto:
"Vaše vědomí požírá lásku. (Vědomí se blokuje problémy s hlavou.) Znáte jednu starořeckou legendu? Vrchní božstvo obr Chronos požíral svoje děti, protože mu bylo předpovězené, že bude zabit svým synem. Jeden z jeho synů, Zeus, byl ukrytý, zůstal naživu a porazil svého otce. Chronos – to je čas. Hmota se rodí prostorem, prostor se rodí časem.
Vědomí hlavně pozůstává z času. A ve Vesmíru se hromadí všechna láska, která začíná
dobíhat čas a v konečném čase ho předbíhá. Agrese ve vztahu k lásce ve své duši – to je vždy agrese ve
vztazích k potomkům. Chronos požíral svoje děti, protože podle něho bylo vědomí vyšší než láska.
Nepodobejte se mu, nepožírejte svoje budoucí děti."

Co to vlastně znamená požírat svoje děti? To naznačuje jiná ukázka z díla Lazareva:
"Reálné změny v naší hlubinné energetice se začínají startovat za měsíc nebo až za tři měsíce.
Naše vědomí a podvědomí je mnohovrstevné, když se mění náš charakter a světonázor, začínají změny
v první vrstvě podvědomí. Pokud změny probíhají stabilně a člověk se zříká všeho, co je mu drahé, kvůli lásce k Bohu (lásce k lásce), nastává prozáření druhé vrstvy.
První dvě vrstvy – to jsme my a naše děti, do čtvrté vrstvy – to jsou naši vnuci, do sedmé to jsou pravnuci. U každé vrstvy podvědomí funguje její setrvačnost, proto je třeba určitý čas na to, aby se hlubině očistila celá naše duše. To, co pociťovali náš otec a naše matka, dědové a babky, to přichází jako část našich pocitů teď, v této sekundě; t.j. měníc sebe, měníme karmu předcházejícího života, předcházejících životů a karmu rodičovskou.
To ale není všechno. My také žijeme pocity našich dětí a budoucích vnuků a pravnuků..."

Podle Lazareva tu žijeme na světě v takové Boží škole lásky. Na rozdíl od té naší zvrácené institucionální lidské školy, ve které se preferuje intelekt vědomí, se v Boží škole života preferuje pozitivní emoce lásky v duši. Naším úkolem v této Boží škole lásky je zvládat různá pozemská traumata bez ztráty pocitu lásky v duši. Cituji:
"Z bodu pohledu věčnosti je – láska – jediná realita, ale všechno ostatní je – iluze.
Jsou různé úrovně pocitu lásky. U jednoho - jako svíčka, u druhého – jako lampa, u třetího – jako Slunce.
Od čeho závisí rychlost a množství vytékání lásky z lidské duše u jednotlivých lidí?
Nakolik láska závisí od lidského štěstí, natolik ona začíná slábnout a zmenšovat se.
Tato otázka se týká nás všech. Blikající lidská láska je zásobovaná Božskou, ale člověk
má dvojí podstatu – v nitru Božskou ale zvenku lidskou, stejně tak dvojaký je i pocit lásky, pociťovaný člověkem.
Vnitřní vrstva, která na ničem nezávisí a druhotná – vnější vrstva, ve které naše pocity závisí na tom, nakolik milovaný člověk je bohatý, mladý, pěkný, oduševnělý, spravedlivý, pořádný, dobrý,...
Proces uvědomění si prvotnosti Božské lásky přichází takto:
Člověku se stane malá nepříjemnost a ztráta. Pokud on je rozčilený, nespokojený:
Dochází k utlačení lidské lásky. Pokud on zažívá pocity neštěstí:
Potom následuje ještě větší nepříjemnost. A pokud ztrácíme pocity lásky vnějšího pole:
Potom následují ještě větší nepříjemnosti a bolesti.
Nejdříve se rozpadají situace, potom se rozpadáme i my sami.
A najednou, když jsme my prakticky všechno ztratili, včetně osobního lidského „já“, neočekávaně všechno okolo se ozáří světlem, teplem a láskou. Voda v kaluži se skončila a my vidíme, že nacházíme pramen; t.j. vcházíme do Božského tehdy, když ztrácíme lidské.
Při styku s tím Božským v nás to lidské musí být utlačené, závislost na něm zmenšená.
A když my sami dobrovolně se obracíme k Božskému, na jistý moment, na jistou chvíli, dochází k otupení
všech lidských pocitů, protože se pokoušíme sjednotit, srůst lidské a Božské, ale toto není přípustné.
Pokud člověk získá rychlý dotyk s Božským, bez náležité přípravy, on jednoduše může zemřít. Proto, nakolik on dlouho a namáhavě velkou část svojí lidské lásky přetavuje v Božskou, stýkajíc se s Božským, nosíc ho v sobě, on současně zachraňuje lidské a při kontaktu s Božským lidské už neumírá a neutlačuje se. Iracionální vědomí se doplňuje racionálním...
Na rozdíl od fyzického světa, ve světě duchovním, je všechno možné napravit dodatečně. Takže,
prožijte nanovo své traumatické okamžiky a proste o odpuštění za to, že, odříkajíc se od Božské lásky, jste škodili duším svých dětí a také vlastní duši.
Božské v člověku dozrává mučivě, a žít ve dvou logikách, lidské a Božské, je zpočátku velmi těžké."

Takže teoreticky ten přechod na lásku v duši mám zvládnutý a je to opravdu teoreticky velmi jednoduché. Horší je moje praxe, tam mi to zatím drhne. Ale lepší se to, už se tolik nevztekám jako dřív. Se mi tedy zdá,

a zdravím.
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » stř 23. lis 2016 11:41:01

PS

Přidávám ukázku zajímavého rozhovoru jednoho vědoucího s jednou nevědoucí s trochu matoucím názvem:
Jaroslav Dušek: Jsme zajatci emocí
Spíše by se to ale mělo asi jmenovat takto: "Většina z nás jsou zajatci emocí".
Jaroslav Dušek žádný zajatec emocí není, on je spíše tvůrcem emocí.

https://www.youtube.com/watch?v=gsqo-FrODAE
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » stř 23. lis 2016 13:09:17

Znáte jednu starořeckou legendu? ... Chronos požíral svoje děti, protože podle něho bylo vědomí vyšší než láska.
Nepodobejte se mu, nepožírejte svoje budoucí děti."

Co to vlastně znamená požírat svoje děti?
To naznačuje jiná ukázka z díla Lazareva:
"Reálné změny v naší hlubinné energetice se začínají startovat za měsíc nebo až za tři měsíce.
,...A najednou, když jsme my prakticky všechno ztratili, včetně osobního lidského „já“, neočekávaně všechno okolo se ozáří světlem, teplem a láskou. Voda v kaluži se skončila a my vidíme, že nacházíme pramen; t.j. vcházíme do Božského tehdy, když ztrácíme lidské.
... Proto, nakolik on dlouho a namáhavě velkou část svojí lidské lásky přetavuje v Božskou, stýkajíc se s Božským, nosíc ho v sobě, on současně zachraňuje lidské a při kontaktu s Božským lidské už neumírá a neutlačuje se. Iracionální vědomí se doplňuje racionálním...
Na rozdíl od fyzického světa, ve světě duchovním, je všechno možné napravit dodatečně..

"nacházíme pramen" není to optimismus? mohlo to dopadnout hůře. jsou i neúspěšné případy popsané v literatuře, jako K. H. Mácha, Zpěvy Maldorodovy, Ch. Baudelaire,,,
.
.Znáte jednu starořeckou legendu? Vrchní božstvo obr Chronos požíral svoje děti, protože mu bylo předpovězené, že bude zabit svým synem. Jeden z jeho synů, Zeus, byl ukrytý, zůstal naživu a porazil svého otce. Chronos – to je čas. Hmota se rodí prostorem, prostor se rodí časem.
Vědomí hlavně pozůstává z času. A ve Vesmíru se hromadí všechna láska, která začíná
dobíhat čas a v konečném čase ho předbíhá. Agrese ve vztahu k lásce ve své duši – to je vždy agrese ve
vztazích k potomkům. Chronos požíral svoje děti, protože podle něho bylo vědomí vyšší než láska.
Nepodobejte se mu, nepožírejte svoje budoucí děti."

Co to vlastně znamená požírat svoje děti?

Zde se to popisuje coby děj odehrávající se v jednotlivci.

Je také jiný pohled - společenský v dějinám. Nová společenská formace nakonec pohltí starou, ze které vznikla.
a/ Francouzská revoluce zplodila radikální křídlo, jakobíny, a ti po dvou letech popravovali prvotní revolucionáře, řeklo se "revoluce požírá své děti". Jinak: původní revoluce byla utopena v krvi.
A Napoleon to dokonal. Revoluce zničila krále a potom přišla vyšší odrůda moci, císař.

b/ u nás sametová revoluce odstranila vládu "diktatury", která kradla ze společného do vlastní kapsy a potom od lidové revoluce 1989 někteří potomci revolucionářů opět vykradli zemi, zbídačili tisíce lidí, vytulenovali co se dalo a te'd´diktují oni. Je to jeden potomek, jedno dítě času (nenažrané), které pohltilo samet, který je zrodil.

c/ všeobecně: co se v čase zrodilo, to pohltí svého rodiče.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » čtv 24. lis 2016 14:21:30

Ahoj nope

Nevím, co podle tebe znamená to "mohlo to dopadnout hůře". Pokud tím hůře máš na mysli smrt, tak to záleží na tom, jakou máme kdo představu o smrti. Pokud budu souhlasit s Lazarevem, že smrtí se dostanu k Bohu a k lásce, tak smrt zase není tak moc špatná. Uvidíme a ucítíme nakonec stejně jednou všichni...

Tvoje příklady revolucí a) a b) jsou podle mne sviňárny (organizované loupeže) dovezené do Evropy z USA, to sem pleteš politiku.
Tvůj příklad c) by například znamenal, že děti pravidelně zbaští svoje rodiče a to se stává skutečně jenom výjimečně, když nepočítám říši hmyzu.

Ale nevím, co je v Tvých příspěvcích napsáno o lásce a o psychosomatice. Připadá mi to Tvoje psaní jenom jako takové žonglování intelektu, se tedy domnívám

a zdravím.
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » čtv 24. lis 2016 15:24:01

Pelvan píše:Ahoj nope

Nevím, co podle tebe znamená to "mohlo to dopadnout hůře". Pokud tím hůře máš na mysli smrt, tak to záleží na tom, jakou máme kdo představu o smrti. Pokud budu souhlasit s Lazarevem, že smrtí se dostanu k Bohu a k lásce, tak smrt zase není tak moc špatná. Uvidíme a ucítíme nakonec stejně jednou všichni...

Tvoje příklady revolucí a) a b) jsou podle mne sviňárny (organizované loupeže) dovezené do Evropy z USA, to sem pleteš politiku.
Tvůj příklad c) by například znamenal, že děti pravidelně zbaští svoje rodiče a to se stává skutečně jenom výjimečně, když nepočítám říši hmyzu.

Ale nevím, co je v Tvých příspěvcích napsáno o lásce a o psychosomatice. Připadá mi to Tvoje psaní jenom jako takové žonglování intelektu, se tedy domnívám

a zdravím.

po pořádku:

1/ "mohlo to dopadnout hůře.
ta věta
...A najednou, když jsme my prakticky všechno ztratili, včetně osobního lidského „já“, neočekávaně všechno okolo se ozáří světlem, teplem a láskou. Voda v kaluži se skončila a my vidíme, že nacházíme pramen; t.j. vcházíme do Božského tehdy, když ztrácíme lidské.
je optimistická, protože ne vždy je krásná budoucnost po škaredé minulosti. Jsou i prohry.

2/ věta, že "revoluce požírá své děti" je autentická z Francie, Analogicky jsem ji opakoval pro nás po sametu.

3/ v mytologii Chronos ničil vše nové, protože věštba říkala, že nové zahubí to staré. Kulisami, kde se to mělo stát bylo prostředí moci a vlády, ne prostředí vrtání se v sobě - psychoanalýzy.
Jedna nová entita byla uchráněná - Zeus - a náhražkou byl kámen.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » čtv 24. lis 2016 17:17:25

Ahoj nope

Pelvan píše:Ale nevím, co je v Tvých příspěvcích napsáno o lásce a o psychosomatice. Připadá mi to Tvoje psaní jenom jako takové žonglování intelektu, se tedy domnívám

a zdravím.
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » čtv 24. lis 2016 21:40:08

Pelvan píše:Ahoj nope

Pelvan píše:Ale nevím, co je v Tvých příspěvcích napsáno o lásce a o psychosomatice. Připadá mi to Tvoje psaní jenom jako takové žonglování intelektu, se tedy domnívám

a zdravím.

Pelvane, zdarec, ale já to také nevím.
Myslím si, že píši mimo téma lásky.
A o této větě uvádím jen, že jí totálně nechápu:
Vědomí hlavně pozůstává z času. A ve Vesmíru se hromadí všechna láska, která začíná
dobíhat čas a v konečném čase ho předbíhá.

Tím pádem nerozumím ani větě:
Agrese ve vztahu k lásce ve své duši – to je vždy agrese ve
vztazích k potomkům. Chronos požíral svoje děti, protože podle něho bylo vědomí vyšší než láska.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » pát 25. lis 2016 13:20:56

Ahoj nope


nop píše:A o této větě uvádím jen, že jí totálně nechápu:
Vědomí hlavně pozůstává z času. A ve Vesmíru se hromadí všechna láska, která začíná
dobíhat čas a v konečném čase ho předbíhá.

Také nevím jistě, co tím S. N. Lazarev myslí, mohu se jenom dohadovat.
Ten "konečný čas" může mimo jiné znamenat i konec světa (alespoň toho našeho světa, který známe), který se blíží. Může to znamenat, že se blíží zlomový okamžik, po kterém se pravidla fungování a chodu světa změní. Všichni svéprávní lidé přece musí vidět, že takhle už to na světě dál dlouho nepůjde. Ta změna bude k našim duším láskyplná, i když směrem k našemu tělu a vědomí bude asi většinou nepříjemná...

nop píše:Tím pádem nerozumím ani větě:
Agrese ve vztahu k lásce ve své duši – to je vždy agrese ve
vztazích k potomkům. Chronos požíral svoje děti, protože podle něho bylo vědomí vyšší než láska.

Tohle se mi zdá nope být jasné a s předchozím nesouvisející. S. N. Lazarev tvrdí přibližně toto:
U člověka, který se domnívá, že jeho vědomí (to je rozum, to jsou myšlenky, to jsou znalosti, to je připoutanost k majetku, k postavení, ke vztahům k lidem a k ideám) je něco většího a důležitějšího než je jeho láska k Bohu, tak u takového člověka se rozvíjí v jeho duši agrese k lásce a vzniká stres.
A svojí agresí vůči lásce (svými agresivními pocity zlosti, strachu, nenávisti, závisti, sklíčenosti a podobně) ubližujeme svým potomkům, svým dětem, vnukům, pravnukům a tak dále.
To je z bible známý dědičný hřích. To bys ale zrovna Ty měl nope vědět.:-)
S. N. Lazarev tvrdí, že naše neláska v duši má tendenci se v duších našich dětí stupňovat v nenávist, že tato závislost mezi jednotlivými generacemi je nestabilní a naši každou emoci (kladnou i zápornou) směrem k potomkům zesiluje.
Pokud taková nenávist v duši dítěte dosáhne určité nebezpečné úrovně, tak dítě se buď vůbec nenarodí, nebo již narozené dítě onemocní a může až zemřít.
Tohle nenarozování a umírání dětí je ve výroku zmiňované "požírání dětí", které můžeme způsobovat my sami svým nesprávným zaměřením na vědomí a následným odklonem od lásky.
Samozřejmě každý náš pocit lásky k Bohu (lásky k nepodmíněné lásce) pozitivně ovlivňuje pocity našich potomků (ať už narozených nebo nenarozených) směrem k lásce.
Naše duše totiž nemá hranic prostoru ani času, je všudezdejší a věčná.


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » pát 25. lis 2016 14:16:25

O Chronovi.
Ahoj Pelvane.
Připomenul jsi Chrona (čas) a tak k němu přidávám:

" V době, kdy byl Kronos vládcem světa, obával se, aby jeho potomci proti němu nepovstali tak, jako on povstal proti svému otci. Proto každého novorozence spolkl a chystal se pohltit i dalšího očekávaného potomka. Rheia se však ukryla na Krétě a v hluboké jeskyni tajně porodila syna, který dostal jméno Zeus. Kronovi odevzdala kámen v plenkách a on ho spolkl.

Zeus vyrůstal pod ochranou nymf a horských démonů. Když dospěl, vzbouřil se proti otci a donutil ho vyvrhnout z útrob všechny děti. Po desetiletí tvrdých bojů ho zbavil vlády.".

To jsem opsal z Wikipedie.

Někdo to aplikuje na nitro člověka. Lze to aplikovat na společnost.
Viz toto:
V určitém čase vládla "diktatura proletariátu". Ale uvnitř se rodilo něco nového. Doba byla těhotná změnou. Pak se to narodilo. Bylo to Pražské jaro. Chlapeček se jmenoval "socialismus s lidskou tváří".
Ale staré strukrury, které byly vládcem světa se obávaly o svou vládu, že budou svrhnuté tím co bude nové a tedy si pospíšily, aby to nové pohltily. A proto vyslaly tanky.
To nové nemělo úkryt a bylo pohlceno.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » pát 25. lis 2016 14:32:48

Ahoj nope

I lítost nad tím, co se špatně stalo nebo naopak nestalo, je hřích a neláska. To je agrese vůči sobě a v konečném důsledku je to agrese vůči lásce a vede to k nemocem a ke smrti.
Vykašli se na to, co bylo, a soustřeď se ze všech sil na to, CO JE.
JSEM TEN, KTERÝ JSEM.
Láska je v přítomném okamžiku.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Jana » pát 25. lis 2016 14:56:10

Pelvane, díky moc za Tvé příspěvky.

nop píše:
A o této větě uvádím jen, že jí totálně nechápu:
Vědomí hlavně pozůstává z času. A ve Vesmíru se hromadí všechna láska, která začíná
dobíhat čas a v konečném čase ho předbíhá.


Čas je ve skutečnosti iluze mysli. Vzniká v její projekci časoprostoru. Minulost i budoucnost existuje jen v představách, skutečnost je stále a na vždy jen TEĎ. Vědomí ztotožněné s individualitou , s myslí, obsahuje představu časoprostoru, jakoby sestávalo hlavně z času.

Skutečná láska je bezčasá, představa lásky v minulosti nebo budoucnosti není láskou, láskou je jen vědomí lásky, které teď právě je. A právě teď, pokud se neobjevují představy minulosti nebo budoucnosti, tady žádný čas není.

Při poznáváni Skutečnosti, vše co existuje, vše ve Vesmíru, je Láskou.

Ve vědomí lásky čas mizí. Láska čas předbíhá, tedy to vědomí lásky je nadřazeno projekci času.

Zjednodušeně:

Vědomí, že ten koho poznáváš jako Lásku, je nadřazeno jeho příběhu v čase, je nadřazeno všemu co víš o jeho minulosti, o jeho projevu i strachu o jeho budoucnost. Proto v něm nenalézáš žádnou vinu. Nic špatného. Proto se už lásce nic nestaví do cesty. Nebojíš se o něj, protože poznáváš, kým skutečně je.

Samotné vědomí Lásky stírá veškerou oddělenost v časoprostoru, proto mezi existencí individualit, které jsou láskou, nejsou žádné hranice, je tady jen jedno vědomé Bytí.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Jana » pát 25. lis 2016 14:57:33

Pelvan píše:Ahoj nope

I lítost nad tím, co se špatně stalo nebo naopak nestalo, je hřích a neláska. To je agrese vůči sobě a v konečném důsledku je to agrese vůči lásce a vede to k nemocem a ke smrti.
Vykašli se na to, co bylo, a soustřeď se ze všech sil na to, CO JE.
JSEM TEN, KTERÝ JSEM.
Láska je v přítomném okamžiku.

Zdravím


Obrázek
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod reseek. » pát 25. lis 2016 15:12:18

Pelvan píše:I lítost nad tím, co se špatně stalo nebo naopak nestalo, je hřích a neláska. To je agrese vůči sobě a v konečném důsledku je to agrese vůči lásce a vede to k nemocem a ke smrti.

:yes:

Místo lítosti a sebeodsuzování, že jsem to zas nezvládnul, je možné vzít do náručí toho v sobě, kdo to zase zvoral - protože to je naše zraněné vnitřní dítě.

Každým sebeodmítnutím, sebeodsouzením se zraní ještě víc, a podle toho příště zareaguje - obranou nebo útokem, které si nemusíme být vůbec vědomi. Naopak láskyplným přijetím toho, kdo to uvnitř zase nezvládnul, se část té vnitřní neuvědomované zraněnosti rozpustí.

Takže "Milujte své nepřátele" platí nejen o lidech kolem nás, ale i o tom vnitřním "troubovi", který při nejlepší vůli nezvládne vždycky všechno tak, jak by bylo potřeba.
reseek.
 

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » pát 25. lis 2016 18:46:34

Ahoj reeseku


Ano, ten náš vnitřní věčně mladý trouba, to naše vnitřní dítě, je vlastně zosobněný projev naší duše.
Měli bychom o něho pečovat tak, jak jsme si jako děti přáli, aby bylo pečováno o nás.
V čem taková péče spočívá? Domnívám se, že, mimo jiné, má každý z nás možnost si občas sednout a procítit stav svojí vnitřní lásky. A pokud je její nádrž malá, tak si lze například zazpívat, nebo provést nějaký jiný povzbuzující rituál. Cokoli, co nás dostane do lepší pohody, je vítané. Možnosti tu jsou.


Nedávno jsem na důležitost vnitřního zklidnění a pěstování lásky v sobě narazil v jedné knize
od Míly Tomášové a Eduarda Tomáše: Praxe jógové filozofie.
Ukázka ze strany 32:
"Drgdršjavivéka, védantická kniha ze 14. st., kterou napsal Bhárati Thirtha říká:
"Veškeré jsoucnosti mají pět charakteristik, a to existenci, poznatelnost, přitažlivost, tvar a jméno. Prvé tři z nich náleží Brahma, další dvě patří světu."
Prvním třem charakteristikám se také říká existence (bytí), vědomí a blaho,
v sanskrtu sat-čit-ánanda,..."

Zaujal mne ten výraz "sat-čit-ánanda" a chtěl jsem přijít na kloub tomu, co to vlastně znamená.
Předpokládám při hledání Pravdivého významu výroku "sat-čit-ánanda" tyto dvě věci.
Za prvé předpokládám, že použité překlady výroku do jiné řeči byly nepřesné a navíc několikanásobně po sobě provedené.
A navíc předpokládám, že sanskrt je jazyk významově blízký češtině.

Proto se domnívám, že nejblíže k Pravdě původního významu toho výrazu "sat-čit-ánanda" se dostanu hledáním k sanskrtskému originálu podobných českých slov.
Ze sanskrtského "sat-čit-ánanda" mi potom vychází české "seď - ciť - a nám dá".
To jsou podle mne nejdříve dva jasné Boží pokyny k Bohem požadovanému chování nás lidí tady na zemi.
A poté je to vysvětlení mechanizmu Boží milosti.

Zní to celé jednoduše jako pokyny vychovatele v mateřské školce. Právě proto tohle asi nikdo nechce akceptovat:

Seď = pokyn sedět v klidu; t. j. nejen tělesně sedět, ale i myšlenkově sedět, tělo ani vědomá mysl se nehýbe.
("Bytí" tedy znamená sedět se svým tělem i se svým vědomím v klidu.)

Ciť = pokyn cítit pocity lásky a přijetí ke všemu a hlavně k lásce samé, t. j. cítit lásku a vděčnost k Bohu - k Brahma.
("Vědomí" tedy znamená prozařování vědomí citem lásky k Bohu.)

A nám dá (žít) = ujištění, že pokud se skupina (nebo alespoň někdo ze skupiny) bude pravidelně (nebo alespoň občas) chovat podle prvních dvou pokynů, tak Bůh nám (celé naší skupině) dá k dispozici to, co k životu potřebujeme.
("Blaho" tedy znamená, že žití a užívání Božích darů nám dá blahé pocity.)


O lásce k Pravdě se manželé Tomášovi v knize neustále zmiňovali, ale nikde tam tu Pravdu nekonkretizovali, alespoň jsem si toho nevšiml.
My ale nemáme milovat Pravdu, Pravda je jenom idea a myšlenkový koncept.

My máme milovat Boha - my máme milovat lásku samu, se tedy společně s S. N. Lazarevem domnívám


a zdravím.
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: sat-čit-ánanda

Nový příspěvekod reseek. » pát 25. lis 2016 22:08:04


Jsou Sat, Čit a Ánanda na stejné úrovni, nebo na různých úrovních?

Sri Chinmoy:

Sat-Čit-Ánanda je trojité vědomí. Sat je existence, Čit je vědomí a Ánanda je blaženost.

Chcete-li, můžete je oddělit a zároveň je můžete považovat za jedno. Dosáhne-li člověk existence, zažívá v ní vědomí samotné. A má-li člověk vědomí, je zde i blaženost. Je to jako byt nebo pozemek. Chcete-li, můžete pozemek pojmenovat jedním jménem nebo ho můžete rozdělit a každou část pojmenovat jinak. Existence jednoho je ale spojena s existencí toho druhého. Navzájem se doplňují. A tak je můžete buď oddělit, nebo je můžete držet pohromadě.

Sat-Čit-Ánanda je trojité vědomí na té nejvyšší úrovni, a ta je pro několik absolutně vybraných. Dosáhnout Sat-Čit-Ánanda je nanejvýš obtížné. Nanejvýš dvacet nebo třicet Mistrů této úrovně dosáhlo a zůstalo na ní a jen jeden nebo dva ji dokážou ztělesnit. Někteří Mistři této úrovně dosáhli a okamžitě sestoupili dolů, neboť to pro ně bylo příliš vysoko. Pro člověka je mnohem snazší dosáhnout osvícené mysli nebo Supermysli, ale Sat-Čit-Ánanda je naprosto to Nejvyšší. Toto vědomí je téměř nedosažitelné dokonce i pro duchovní Mistry.

http://cz.srichinmoylibrary.com/gday-10
reseek.
 

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » ned 27. lis 2016 13:11:28

Ahoj reseeku

Tady
http://www.yogashrama.cz/?q=node/72
píší:
Védánta tvoří jádro hinduistického duchovního učení.
véda – vědění anta – konec.
Učení „na konci véd“, Upanišady, nejmladší částí Véd.
Obrazně může též znamenat „konečné“, tj. nejvyšší vědění.
Védánta učí, že základem světa je věčná neměnná všepronikající duchovní podstata zvaná brahma, která je popisována jako sat-čit-ánanda – Bytí, Vědomí, Blaženost. Vše z něj vychází a do něj se opět navrací, veškeré bytí je ve své podstatě totožné s brahma, ze kterého vyvstalo.

Sat-čit-ánanda je tedy podstatou všeho. I nejposlednější kámen u cesty má sat-čit-ánanda. Tyto Boží vlastnosti má na světě každá věc, bylina, zvíře a každý člověk...

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Jana » ned 27. lis 2016 13:15:03

Pelvan píše:Tyto Boží vlastnosti má na světě každá věc, bylina, zvíře a každý člověk...


A proto je tak nádherné poznávat, že JSI, KTERÝ JSI.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7106
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » ned 27. lis 2016 17:04:41

Pelvan píše:Ahoj reseeku

Tady
http://www.yogashrama.cz/?q=node/72
píší:
Védánta tvoří jádro hinduistického duchovního učení.
véda – vědění anta – konec.
Učení „na konci véd“, Upanišady, nejmladší částí Véd.
Obrazně může též znamenat „konečné“, tj. nejvyšší vědění.
Védánta učí, že základem světa je věčná neměnná všepronikající duchovní podstata zvaná brahma, která je popisována jako sat-čit-ánanda – Bytí, Vědomí, Blaženost. Vše z něj vychází a do něj se opět navrací, veškeré bytí je ve své podstatě totožné s brahma, ze kterého vyvstalo.

Sat-čit-ánanda je tedy podstatou všeho. I nejposlednější kámen u cesty má sat-čit-ánanda. Tyto Boží vlastnosti má na světě každá věc, bylina, zvíře a každý člověk...Zdravím

Už Parmenides v Řecku tvrdil, že existuje neměnné Jsoucnu vše obsahující.
Byl to ale filosof a tak je neznámý esoterikům milujícím Indii.
*
o jeho učení:
Poznat lze jen to, co je stálé a se sebou samým totožné, kdežto změna, pohyb, vznik a zánik jsou jen povrchní zdání, na něž se nelze spolehnout. Na rozdíl od svých předchůdců, kteří se snažili vysvětlovat zkušenostní svět z nějakého principu či živlu, Parmenidés hovoří o bytí, které je jedno a stojí v jasném protikladu k nejsoucímu. „Co není, nemůže být.“ Parmenida lze tedy pokládat i za prvního teoretika, který nevychází ze zkušenosti, nýbrž ji naopak poměřuje a kritizuje racionálními kategoriemi.
Proti tomuto výkladu ovšem stojí, že ve zlomcích o světě Parmenidés sám o vzniku a zániku hovoří, jako kdyby naproti světu pravého bytí a poznání stál svět pouhého zdání. Jiní autoři připomínají, že Parmenidova báseň má náboženské, apokalyptické pozadí, takže ji nelze vykládat jen racionálně
Výroky
• „…neboť že něco poznáváme je totéž jako že to jest.“
• Jiný překlad: „…neboť myšlení a bytí je totéž.“[4]
• „…neboť nikdy nelze vynutit, aby bylo, co není.“[5]
• „Na cestě jsoucího je mnoho znamení: že jsoucí nevzniklo a nelze je zničit, je jediné a z jednoho kusu, neotřesitelné a nezdokonalitelné; nebylo ani nebude, neboť je nyní vcelku a pohromadě, jedno a sevřené.“[6]
• Jsoucí „není v nějakém ohledu nedostatečné – kdyby totiž bylo, chyběla by mu celistvost. A že je, poznáváme je totéž, jako poznání, že jest.“[6]
• „…je ze všech stran dokonalé, jako hmota dokonalé koule, jež se ze středu rozkládá stejně všemi směry. Nemůže totiž být, aby zde nebo tam bylo větší nebo menší.“[6]
• „Jako prvního ze všech bohů stvořila (vládnoucí bohyně) Erós.“[7]
=
opsané z Wikipedie
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod Pelvan » ned 27. lis 2016 21:15:28

Ahoj nope

nop píše:Sat-čit-ánanda je tedy podstatou všeho. I nejposlednější kámen u cesty má sat-čit-ánanda. Tyto Boží vlastnosti má na světě každá věc, bylina, zvíře a každý člověk...Zdravím

Už Parmenides v Řecku tvrdil, že existuje neměnné Jsoucnu vše obsahující.
Byl to ale filosof a tak je neznámý esoterikům milujícím Indii.


Filosofie je láska k moudrosti a to je láska k ušlechtilým ideálům a ta přináší v konečném důsledku pravý opak této ušlechtilosti.
Zeptám se Tě jako malé dítě: K čemu je Ti ta filosofie dobrá?

A zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 1708
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Jak pozitivně podporovat tělem mysl a myslí tělo?

Nový příspěvekod nop » ned 27. lis 2016 23:33:15

Pelvan píše:.....
Už Parmenides v Řecku tvrdil, že existuje neměnné Jsoucnu vše obsahující.
Byl to ale filosof a tak je neznámý esoterikům milujícím Indii.


Filosofie je láska k moudrosti a to je láska k ušlechtilým ideálům a ta přináší v konečném důsledku pravý opak této ušlechtilosti.
Zeptám se Tě jako malé dítě: K čemu je Ti ta filosofie dobrá?

budu se vyjadřovat v bodech.
1/
„ Filosofie je láska k moudrosti a to je láska k ušlechtilým ideálům a ta přináší v konečném důsledku pravý opak této ušlechtilosti. „

Jak to myslíš?
a/ opak ušlechtilosti přináší jen filosofie, nebo
b/ každá láska k ušlechtilým ideálům?
Lze uvést příklad/y?

2/ cituji Buddhu Gautamu:
„Poučený a ušlechtilý učedník, jenž má úctu k ctihodným mužům, zná jejich učení a je s ním dobře obeznámen, proto rozumí, co je hodno uvažování a co nikoli.
A protože tomu rozumí, bude vždy uvažovat o vhodných a nikoli o nevhodných věcech.
Bude uvažovat o tom, co je strast, co je vznikem strasti, co je potlačením strasti a co je cestou vedoucí k potlačení strasti.“

Tak, Pelvane, je vhodné uvažovat také o poznatcích, které jsi uvedl o zachování zdraví. Jsi ctihodný muž, který z dobrotivosti přináší vědomosti o strastech, i když se jedná o strastech těla a jak s nimi dělat.

3/ jak je to s vědou?
přináší opak ušlechtilých ideálů:
a/ někdy,
b/ nikdy,
c/ vždycky?

4/ zmínku o oblibě zdrojů z Indie jsem vložil jako poznámku k tomu, že se to podobá shánění jídla ze zahraničí a nechat bez povšimnutí plné mísy potravy u vlastních prahů.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na O psychosomatice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků