.Petra píše::D
A zase další teorie, jak to ženské je přízemní, sobecké či dokonce dábelské.
Joganandův učitel Šri Juktešvar (kterého si velmi cením), vysvětlil Joganandovi, o jaký problém jde u mužů, kteří "ženskou energii/ženy" tímto způsobem vidí. Byl velmi moudrý a opravdový duchovní velikán.
Logika je zrádná. Je-li někde světlo, musí být jinde tma, Je-li teplo. jinde bude zima, četl jsem "moudrost", že štěstí jedněch je vyvážené jinde neštěstím.
A proto naproti tomu jasu, dobru a duchovnu (mužů) je také tma, hmota vlhko a chlad.
Je to svět se zrcadly opozičních pojmů.
Alespooň se zasmějme. Že prý:
stavitelství ukazuje vítězství ducha (myšlenky) nad hmotou, (viz katedrály).
žena zobrazuje vítězství hmoty nad duchem (na př. nadějný misionář přestane šířit víru a zpohodlní v dobré kuchyni).
Ale doopravdy: vybudovat obraz světa z protikladů je filosoficky nedostatečné, jako vystavět zjednodušeninu z kostiček lega. Scholastika toho byla plná. Petr Abelard ve XII. století dokonce napsal spis Sic et non (ano a ne), kde seskupil rozporné citáty z Bible proti sobě. Vrhnul to všem jako kost psovi (a teď to rozkousejte, milánkové).
Zkusme to aplikovat v současnosti.
Komunisté bojovali proti kapitalistům, kteří okrádali pracující.
A když Kožený prodal lodě a Bakala okradl horníky, pak podle povrchní logiky protikladů by oba byli imperialisté. A do určité míry to sedí.
A když muž-duchovňák hledá, jestli ho něco brzdí, najde protiklad k sobě - ženu.
Tedy i svou sestru, manželku nebo matku.
Bůh kontra ďábel, muž kontra žena, válka kontra porodnice, jen když se rozum dost unaví hledáním protikladů.