Psychosomatika

Moderátor: Pelvan

Pravidla fóra
Příspěvky, které nebudou k tématu, budou smazány.

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » úte 30. led 2018 15:28:52

Pelvan píše:Ahoj Jano

Jana píše:Tedy zenový sed může vytvořit optimální podmínky pro uklidnění mysli...


Ano souhlasím s tím, že zenový sed vytváří optimální podmínky pro uklidnění myšlenek.
To je výborné, a proto vzpomínám na svoje zenbuddhistické období svého života s povděkem.

Co však není zdůrazňováno, je skutečnost, že zenový sed vytváří optimální podmínky i pro uklidnění citů. Dochází tak k citové oploštělosti. Alespoň u mě to tak probíhalo.
To je sice na jednu stranu dobré, protože jsem se nemusel utápět v nějakých negativních pocitech.
Na druhou stranu mi ale postupně začínalo chybět i prožívání pocitů pozitivních.
Sám jsem postupně ztrácel schopnost se radovat a citově prožívat svůj život.
V mezilidském styku mi pak dělalo potíže se orientovat v citovém rozpoložení svých komunikačních protějšků.

Zen je z mého pohledu výborná první pomoc při nějakých životních ztrátách a životních kotrmelcích.
Z výše uvedených důvodů jsem ale postupně s od jeho praktikování ustoupil.
Mohu se jenom domnívat, že toto až přehnané citové uklidnění může souviset se soustředěním na haru.
Hara je centrum ovládající spíše myšlení.
Emoce mají svoje sídlo především v srdci a srdeční čakru jsme v mnou praktikované variantě zenu neaktivovali.

Zdravím


Tohle nemohu srovnávat, nemám s tím zenovým sedem a soustředěním na haru na rozdíl od Tebe valnou zkušenost.

Řekla bych, že prohlubování dechu do dolní části břicha může vést k pocitu větší vitality těla, ale radost ze života si tím nějak zmenšit neumím.

Možná by to jen chtělo takhle sedět mnohem déle, až do zdřevěnění určitých partií těla, pak by mě třeba humor přešel.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10543
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » úte 30. led 2018 16:05:57

Pelvan píše:Ahoj Jano

Jana píše:Kdysi na FJZ probíhaly diskuze, co ta energie dělá. Byly tam nějaké citace, tuším od Tomášových, ve kterých se doporučovalo, vydechnout všechen špatný vzduch a nadechnout se čistého. Luck tenkrát psal, že to dělá obráceně, že do sebe nadechne všechnu špatnost světa a vydechuje ven lásku a dobro. Připadalo mi to tenkrát úžasně altruistické. Jenže ono je to ve své podstatě blbost.


Ono se tohle děje u každého automaticky.
Jistě máš zkušenost s tím, že v přítomnosti různých lidí (ale i v přítomnosti různého přírodního prostředí, jako je například řeka nebo les) se cítíš různě. Lidé (i příroda) vyzařují svoje vnitřní přesvědčení ven ve formě pozitivních nebo negativních vibrací a je to mimo jejich volní kontrolu (příroda se o kontrolu nesnaží). Veškerá přetvářka je možná jenom na úrovni mimiky a verbálního vyjadřování, ale toto vnitřní vyzařování je automatické a vůlí neovlivnitelné.

My lidé se snažíme s touto energií manipulovat.

Pokud se cítím špatně, tak je jistě v pořádku se v přírodě uvolnit a všechno špatné se snažit ze sebe dostat a dovnitř přijmout okolní harmonii.
Jiná věc je, že to samé dělat s lidmi okolo sebe se již podobá duchovnímu upírství.

Je také možné se snažit na lidi nebo instituce svou přítomností vědomě působit pozitivně. Ono se to ale tak jako tak děje, pokud já sám uvnitř pozitivně naladěný jsem. Takže tato snaha mi připadá trochu nadbytečná, i když v některých konkrétních situacích je pochopitelná.
S tímto "pácháním dobra" je spojeno i nebezpečí energetického vyčerpání a vyhoření.

Zdravím

Rozumím. To s těmi energiemi je moc zajímavá záležitost.

Dalo by se říct, že ty energie kladné nebo záporné mají vliv absolutně na všechno, dokonce i na samotnou vodu.

Byly doby, kdy jsem si kvalitu energií velice intenzivně uvědomovala. Všímala jsem si pravdivosti toho, o čem mluvila například Míla Tomášová, že se zavřenýma očima dokážeme cítit energii svatých míst zcela jinak, než míst, ve kterých se udály nějaké tragedie a negativní věci.

Třeba při meditování jsem měla svůj vymeditovaný koutek, ve kterém jsem byla v atmánu, sotva jsem tam dosedla a jinde byla zcela nesvá.

Jednou se mi stalo ve frontě na finančním úřadu, kde jsem původně vnímala negativní energii naštvaných daňových poplatníků, že jsem se propadla do samadhi a došlo mi, že ten krásný svobodný stav Bytí, je na působení lokality místa zcela nezávislý.

Později má citlivost na vnímání negativních energií začala mizet, ale není to tak, že by úplně zmizelo vnímání aktuálního vyladění toho prostředí. je to spíš takové, jako když stojíš u obrazu a můžeš mluvit o tom, že je v něm smutek, melancholie nebo hravost a svěžest, či cokoliv jiného, ale zároveň ho vnímáš jako krásné umělecké dílo, nic, co by mohlo být proti Tobě. Nejsi do toho vtažen. Nicméně tu může být obraz, který se Ti líbí víc nebo míň, který je víc podle Tvého gusta. Dalo by se říct, že ta negativita jakoby ze života mizela, ztrácela nad životem moc.

Samozřejmě, že se ve světě dějí věci, které je možné označovat jako zcela negativní. Například, když si lidé schválně ubližují a neuvědomují si, kým skutečně jsou.

Odstřiženi od takové věci a prožíváním toho ve svých představách můžeme na dálku a v odlišném čase trpět s představou trpících jako zvířata.

Ale pokud jsme toho přímo účastni a září v nás láska Boží přítomnosti, tak ta sama dělá v tu chvíli to nejlepší možné, co se v tu chvíli může dít. Zachovává v nás klid a nedotknutelnost, nezranitelnost.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10543
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » stř 31. led 2018 9:50:37

Ahoj Jano

Jana píše:Možná by to jen chtělo takhle sedět mnohem déle, až do zdřevěnění určitých partií těla, pak by mě třeba humor přešel.


My jsme sedávali v korejském zenu v sedu v zazenu 30 minut několikrát po sobě a přestávky byly vyplňované 10 minutovou procházkou v místnosti do kruhu proti směru hodinových ručiček. Mohu Ti říct, že jsem zpočátku tu desetiminutovou přestávku často celou vyplňoval vstáváním a rozhýbáváním svých zdřevěnělých nohou. Ostatní zatím chodili okolo mne. Bolelo mne to strašně...Někdy jsem samozřejmě vstal i během té 30 minutové doby sezení a chvíli jsem stál a pak jsem si zase sedl. Záleželo na tom, jak jsem se zrovna cítil...
108 poklon jsme měli dělat jen ráno, což u mne fungovalo jenom na víkendových akcích, protože jsem se sám doma k poklonám nepřinutil.

Docházel k nám nějakou dobu do sanghy skutečný Korejec a vykládal nám, jak to funguje v Korei.
Je tam odhadem 500 nebo i více zenových škol ve městech i v obcích. Každá škola mívá svého Mistra, který si svoji vlastní praxi a praxi své školy určuje samostatně a nezávisle.
Korejci kladou mnohem větší důraz na zenové poklony, než-li na sed v zazenu. Poklony se provádějí v opakování násobků posvátného čísla 108. Nejsou výjimky, že někteří mistři, ale i žáci, dělají 540 nebo 1080 poklon denně. A to dělají skutečně denně i ve všední dny, část poklon před prací a část poklon po práci. Při takovém počtu poklon už na sezení v zazenu nezbývá moc času.
Pro nás je tento atletický způsob zenu dost nepředstavitelný, je to už svým způsobem takový duchovní sport...

Se domnívám a zdravím

PS
Teď v zimě, když nejezdím na kole, jsou poklony ideální varianta na rozhýbání kolen a celého těla. Dnes ráno jsem si jich udělal 18 (místo násobku 108 užívám násobky 9).:-)
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » stř 31. led 2018 20:39:14

Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:


Proč se lidé dožívají sotva čtyřnásobku doby svého vzrůstu a ostatní savci se dožívají v průměru sedminásobku té doby?
Kde začít? Medicína nemá stavěné hodnoty.

To je podobné jako s tím zenem. V Korei, kde má zen neskutečně delší tradici než u nás, preferují provádění poklon před sezením v zazenu. U nás se hlavně sedí. Proč? Co je pro nás lepší?
Celý týden sedíme v práci a pak si půjdeme na víkend sednout do zazenu. Nezní vám to jako blbost? Není to zvláštní? Nekecá nám někdo a nevodí nás někdo za nos? Rozumíme si?

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod nop » stř 31. led 2018 21:03:52

Pelvan píše:Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:.....

Medicína nemá stavěné hodnoty......

Celý týden sedíme v práci a pak si půjdeme na víkend sednout do zazenu. .....Zdravím

Bylo kdysi jen málo povolámí, ve kterých se sedělo - krejčí, zlatník, písař, hrnčíř ...
hodně bylo práce na poli, v lese a s dobytkem. Dnes tam sedí jen traktorista.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 2496
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod nop » stř 31. led 2018 21:21:33

Pelvan píše:Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:...

Proč se lidé dožívají sotva čtyřnásobku doby svého vzrůstu a ostatní savci se dožívají v průměru sedminásobku té doby?
.....Zdravím

Lze to obrátit,
Savci prožijí dobu ve které jsou mláďata jen jako sedminu jejich délky života, a mají instinky a reflexy, které je na život připraví,
ale člověk prožije až čtvrtinu a mnoho se učí rozličným dovednostem a uměním místo instinktů. Na př. datel není truhlář, a hrnčířství je třeba se vyučit, :(
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 2496
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pát 02. úno 2018 16:33:41

Ahoj nope

nop píše:Savci prožijí dobu ve které jsou mláďata jen jako sedminu jejich délky života, a mají instinky a reflexy, které je na život připraví,
ale člověk prožije až čtvrtinu a mnoho se učí rozličným dovednostem a uměním místo instinktů.


Pleteš si nope hrušky s jablkama, o nějaké učení mysli tu nejde. Jedná se pouze o růst těla.
Savcům ROSTE TĚLO po dobu přibližně sedminy délky jejich života a lidé také ROSTOU sedminu možné kapacity délky svého života.
To je minimálně 15 x 7 = 105 let.
Každý z nás má kapacitu na překročení 100 let života našeho těla!

Koupil jsem si himalájskou růžovou sůl a zdravou 1 litrovou lahev a namíchal jsem si cca 1/4 kávové lžičky té soli do 1 litru vody a bylo to dobré!
Měl bych asi také pít přes 3 lity vody denně, jsem podobně těžký jako moderátor videa:
"Kdybyste tohle věděli, nepotřebujete doktory! 7 návyků ÚVOD" (přes 90 kg).
Na stránkách zivyzivot je až dole minikurz tří videí zadarmo, jenom tam musíte zadat svůj email.
A hned první video je o tom, jak málo pijeme. A také se tam vysvětluje, jak se to dá napravit přimícháváním himalájské soli do vody.
Musím asi s tím pitím trochu přidat, s tou solí se ta voda docela dá pít...


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 04. úno 2018 9:36:52

Ahoj nope


nop píše:Bylo kdysi jen málo povolámí, ve kterých se sedělo - krejčí, zlatník, písař, hrnčíř ...
hodně bylo práce na poli, v lese a s dobytkem. Dnes tam sedí jen traktorista.


A ten traktorista se nejen moc nehýbá, ale tím traktorem a hlavně tím postřikovacím návěsem za traktorem na pole nastříká spoustu chemického svinstva.
Takže hlavní problémy pro naše tělo jsou dva: málo pohybu a chemické jedy ve všem. Mezi ty chemické jedy počítám i bílou mouku a bílý cukr a bílou sůl.

Domnívám se, že na tyto dva hlavní problémy lidstva zahynul i Sunrju Suzuki, autor knihy "Zenová mysl, mysl začátečníka".
V knize Suzuki konstatuje, že jí skoro stejnou stravu jako jeho američtí žáci (bílá mouka a bílý cukr a bílá sůl).
A v knize se nezdůrazňuje potřeba pohybu, 9 zmiňovaných poklon po zazenu je žalostně málo proti počtu poklon, které prováděl učitel mistra Suzukiho.

"Po zazenu se devětkrát ukloníme k zemi. Klaněním se vzdáváme sami sebe.
...
Můj učitel měl na čele mozol od klanění. Byl si vědom, že je sám tvrdohlavý chlapík, a tak se klaněl a klaněl a klaněl."

Tvrdohlavost není hlavním důvodem k poklonám, hlavní důvod je péče o zdraví.


Se domnívám a zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 04. úno 2018 9:59:51

Ahoj


Na rakovinu nezemřel jenom Mistr Suzuki, ale zemřela také blízká spolupracovnice Mistra Suzukiho:
"Trudy Dixonová, další studentka Mistra Suzukiho, upravila a uspořádala rukopis pro publikaci.
Rozdělila knihu na tři části:
Správné cvičení,
Správný postoj a
Správné porozumění,
které přibližně odpovídají tělu, cítění a duchu.
Z textu přednášek vybrala tituly kapitol i motta.
Králce po ukončení své práce na této knize Trudy zemřela na rakovinu ve věku třiceti let. Zůstaly po ní dvě děti,..."

Jak je možné, že na rakovinu zemřela tak mladá žena a navíc matka dvou malých dětí?
Takové bytosti bývají pod ochranou a většinou se jim smrtelné nemoci vyhýbají.

Napadá mne jako důvod její smrti její nešťastné uspořádání knihy Mistra Suzukiho.
Je v pořádku, že knihu rozdělila na tři části, ale seřadila je v nesprávném pořadí.
Správné pořadí mělo být následující:
Správné porozumění,
Správný postoj a
Správné cvičení,
které přibližně odpovídají duchu, cítění a tělu.

Na pořadí záleží a duchu by se měla vždy vzdát úcta tím, že se uvede hned na prvním místě.

Píše o tom i S. N. Lazarev ve své knize, kde popisuje svoje zdravotní problémy, které měl do chvíle, než si uvědomil svoji chybu.
Jakmile přestal zmiňovat Ducha nebo Boha až po hmotě, jeho problémy se utišily.


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pon 05. úno 2018 13:44:19

Ahoj

Pelvan píše: Sunrju Suzuki je autor knihy "Zenová mysl, mysl začátečníka".
...v knize se nezdůrazňuje potřeba pohybu, 9 zmiňovaných poklon po zazenu je žalostně málo proti počtu poklon, které prováděl učitel Mistra Suzukiho.

Napadlo mne se pokusit zjistit pravděpodobnou příčinu toho, proč Mistr Suzuki v USA tak razantně snížil množství pohybu ve své zenové praxi.
Jeden z důvodů tohoto zpohodlnění zenové praxe v USA může spočívat v motivační trojici, která se skládá z těchto tří základních životních strategií všech živočichů - včetně člověka:
Je to hledání potěšení,
vyhýbání se bolesti a snaha
dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.

Motivační trojici jsem našel na těchto stránkách:
http://www.breatharian.eu/clanky/vidlicky.php
"První z motivační trojice spočívá v hledání potěšení.
Doug Lisle, Ph.D.: "To se týká především dvou věcí, kterými jsou jídlo a sex. Takže takový velký bílý žralok má před svým čelem neónový blikající nápis, který říká: 'Jídlo, sex, jídlo, sex, jídlo, sex'. U samice je to: 'Sex, jídlo, sex, jídlo', což je víceméně to samé."
Další dvě části motivační trojice jsou vyhnout se bolesti a dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.""

Američané jsou prostě na rozdíl od Japonců hrozně líní a nebyli by proto ochotni akceptovat stovky poklon denně na své zenové praxi.
Aby na zenové retreaty chodili Američané v dostatečném množství, musel Mistr Suzuki razantně snížit počet tam prováděných poklon.
Domníval se původně asi, že to nevadí, ale opak byl pravdou.
Pohyb je život a stagnace je smrt. Při nedostatečném pohybu a nedostatečném dýchání dochází k překyselení organismu. A rakovina, na kterou zemřel Mistr Suzuki i jeho žačka, bývá právě projevem tohoto překyselení.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » úte 06. úno 2018 12:39:18

Ahoj


Tato motivační trojice mne opravdu zaujala:

Pelvan píše:Motivační trojici jsem našel na těchto stránkách:
http://www.breatharian.eu/clanky/vidlicky.php
"První z motivační trojice spočívá v hledání potěšení.
Doug Lisle, Ph.D.: "To se týká především dvou věcí, kterými jsou jídlo a sex. Takže takový velký bílý žralok má před svým čelem neónový blikající nápis, který říká: 'Jídlo, sex, jídlo, sex, jídlo, sex'. U samice je to: 'Sex, jídlo, sex, jídlo', což je víceméně to samé."
Další dvě části motivační trojice jsou vyhnout se bolesti a dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.""


Zdá se mi, že ten Doug Lisle, Ph.D. pojal tu svoji motivační trojici trochu jako soustavu tří závislostí.
Tak to ale v naší civilizaci je, jsme často závislí na kdejaké pitomosti a dělá se všechno pro to, abychom si toho nevšimli.


Jsou tři závislosti v našem všedním životě:

1) Závislost na sexu a na jídle a na pití, to je bažení po slasti, ulpívání na slasti.

2) Vyhýbání se bolesti a nepříjemnostem. Tato strategie může být projevem strachu (obávání se) před možností bolesti v budoucnosti a může k tomu docházet i následkem zlosti (hněvání se) na prodělanou bolest v minulosti.

3) Snaha zařídit si život co nejpohodlněji s vynaložením co nejmenšího množství energie, to je hledání té nejlehčí a nejjednodušší cesty životem.


Tyto naše existující nebo potencionální závislosti je podle mého názoru třeba pozorovat a také je třeba zkoumat jejich přínosnost pro náš život.
Je třeba pozorně sledovat to, co vypadá zdánlivě pro nás jako výhodná aktivita (stav, metoda, pozice), ale ve skutečnosti tato aktivita může být pro nás škodlivá ne-li přímo zhoubná.


3) Například metoda provádění způsobu zenové praxe podle Mistra Suzukiho vypadá tak, jako že je to ta nejlehčí a nejpohodlnější praxe. Ona spočívá hlavně v sezení v zazenu a v mělkém nedostatečném dýchání.

Varováni jeho předčasnou smrtí a smrtí jeho žačky bychom se ale měli snažit zapojit do své praxe a do života obecně také přiměřené množství pohybové aktivity.
Je důležité aktivně hledat a hlídat si správný, optimální rytmus střídání relaxace (tj. jakékoli sbírání sil k akci - například v sedu v zazenu) a akce (tj. jakákoli fyzická činnost - například provádění poklon) ve svém životě.

2) Vypadá to jistě jako ta nejlehčí varianta se vyhýbat jakékoli bolestné vzpomínce na průběh nějakého svého starého životního traumatu.

Podle metody "mental healing" pana Clemense Kuby však nejlepší způsob opětného nabytí životní rovnováhy spočívá v tom, že dokážeme tato svá negativní traumata aktivně přehrávat do pozitivní polohy.
Doslova si tak můžeme vyrobit pomocí vlastní imaginace svoji novou pozitivní minulost.

1) Vypadá to jistě jako ta nejvýhodnější varianta, když se urputně snažíme nejdříve si těžce a strastiplně vydělat co nejvíce peněz, za které si později budeme moci pořídit co největší množství sexu, jídla, pití a ostatních příjemných věcí a zážitků někdy v budoucnosti.
Z takového přístupu pramení hluboký rozpor mezi nepříjemnou strastí fakticky prožívanou v současnosti a mezi myšlenkami na nepřirozeně přehnanou slast, kterou budeme možná prožívat někdy v budoucnosti.

My však žijeme pořád jenom tady a teď v přítomnosti. Jakmile člověk prožívá svoji přítomnost takto negativně, jenom jako nějakou všední a obtížnou přípravu na jakkoli zářivou budoucnost, má tendenci si tuto přítomnost vylepšovat, zpříjemňovat a ozvláštňovat nejrůznějšími způsoby. Dnešní člověk si navíc není vědom své nesmrtelné vědomé duše, svoje myšlení nemá pod svojí vědomou kontrolou a svého těla si neváží také pod dojmem negativní propagandy o těle jako pouhé nádobě hříchu.
Z tohoto utkvělého pocitu své vlastní nedostatečnosti a z nespokojenosti se svým vlastním životem pramení nejrozličnější závislosti. I jídlo a pití se může stát drogou, o klasických drogách ani nemluvě. Negativní vztah sama k sobě vede k sebepoškozování.

Do tohoto současného okamžiku nám život neustále klade různé překážky a příležitosti. Podle toho, jak dokážeme tyto překážky překonávat a tyto příležitosti využívat, tak podle toho prožíváme radostné anebo smutné pocity.
Pokud se budeme snažit svoje záležitosti podle jejich charakteru úspěšně překonávat a správně využívat, měli bychom dosahovat uspokojivého a někdy i příjemného stavu žití i v naší současné přítomnosti.


Se domnívám a zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pon 12. úno 2018 12:29:57

Ahoj

Tohle video nám napovídá, jak nám může pomáhat naše tělo v našem životě.
Jde o to vnímat svoje pocity ve svém těle a důvěřovat svým pocitům v mezilidských vztazích.



Již v sedmé minutě videa tu IR povídá o tom, jak vnímá působení 3. čakry v mezilidském dialogu.
3. čakra je centrum vůle.

Hned na to ve videu IR povídá o tom, jak ona vnímá působení 4. čakry v mezilidském dialogu.
4. čakra je v okolí srdce a je to oblast emocí a oblast sídla naší duše.
Je to také oblast plic a dýchání. A dýchání a duch a duše, to jsou podobná slova nejen náhodou. Vědomým dýcháním se dostáváme do kontaktu se svým vědomím, se svou duší, pak mizí strach.

Tělo má v sobě spoustu bloků vzniklých v minulosti v důsledku svých dřívějších nezpracovaných emocí. Tyto nezpracované emoce pochází hlavně z karambolů mezi nejbližšími lidmi.
Po 12. minutě mluví IR o tom, že proces možného odblokovávání těchto spastických bloků v těle se během života může opakovat v různých částech těla. Je to v podstatě nekonečně se opakujícího dění i pro tak vyspělou bytost, jakou je IR.

Vztahy jsou důležité, hlavně vztahy s těmi nejbližšími.
"Nemůžeš pomoci druhým, pokud nemůžeš pomoci sobě."

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » stř 14. úno 2018 13:38:25

Ahoj

Dostala se mi do ruky následující kniha:

Aramejský Otčenáš
(Neil Douglas-Klotz)

Cituji z ní:


"...Tradice původní mystiky Blízkého východu naznačuje, že na každou větu svatých učení je třeba nahlížet alespoň ze tří hledisek: intelektuálního, metaforického a universálního (nebo mystického).


Z prvního (intelektuálního) hlediska zvažujeme vnější význam slov, který moderní lidé nazývají doslovným významem...

Větu "Blahoslavení tišší, nebo oni obdrží dědictví na zemi" je možné stejně dobře přeložit jako ..."Blahoslavení ti, kteří tvrdé v sobě učinili měkkým". Výraz pro "zemi" nese v aramejštině také význam "zemitosti", "přirozené plnosti přírody" a "všeho, co se zjevuje v různých (hmotných) formách"...


Z druhého (metaforického) hlediska zkoumáme, jakým způsobem se nám může příběh stát podobenstvím pro náš život?...Vtaženo na výše uvedený Ježíšův výrok se ptáme: Kde jsou tvrdá místa v našem životě (v našem těle)?... Jak nám brání, abychom z přirozené bohatosti přírody brali to, co potřebujeme?


Z třetího universálního, neboli mystického hlediska dospíváme k prožití pravdy, na niž zkoumaná věta Písma míří. Tedy musíme jít až za pochopení modlitby jako pouhé afirmace, prosby nebo podobenství. Musíme obsáhnout i bezeslovný zážitek, na nějž živá slova mystiků poukazují...Jaké pocity ve mně vyvolávají hlásky klíčových slov v aramejštině? Jak se tímto pochopením změní mé jednání?...


Nepřirozené vzájemné odloučení Boha, přírody a lidstva, neznámé lidem, kteří žili svázáni se zemí, se s příchodem moderní civilizace vplížilo i do našeho jazyka...

Svévolné hranice, které jsou v řečtině (a v mnohých ostatních západních jazycích) mezi "rozumem", "tělem" a "duchem", zde (v aramejštině) vůbec nejsou přítomny..."


K citovanému dodávám:
"Země" je slovo, které mohu chápat jako složeninu dvou slov "ze mě". To znamená z jedné strany, že země je ze mě (rozuměj: země je složená ze stejných látek, které jsou přítomny i v mém těle), a z druhé strany to znamená také, že já jsem (rozuměj: moje tělo je složené z látek) ze země.



SROVNEJ s úryvkem z kurzu Davida Kaliberky:


Návyk č. 2: Remineralizace hořčíkem/dekalcifikace

str. 13 "Shrnutí"

"Shrnutí.
Máme příliš mnoho vápníku a málo hořčíku. Vápník je tělem zadržován v měkkých tkáních a my tvrdneme jako houba!
A následky toho jsou:
Tlak, křeče, migrény, deprese, únava, zánětlivost, alergie, astma, špatný spánek, kloubní potíže, špatná hybnost, trhání svalů a šlach, křehké kosti, hormonální poruchy atd.
Kolik potřebujeme hořčíku?
600 - 700 mg denně.
Jak doplnit hořčík?
Z potravy to jde velmi těžko, protože půda je vysátá a potraviny toho obsahují velmi málo oproti době před 100 lety. Tehdy jsme získali cca 500 mg. Dnes je to max. 200 mg. Takže jsme závislí na malé civilizační berličce..."


David Kaliberka mluví o tomtéž, o čem mluvil Ježíš před dvěma tisíci lety.
Jsme natvrdlí a měli bychom s tím něco dělat.


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 15. úno 2018 10:00:59

"Jsme natvrdlí a měli bychom s tím něco dělat."
Odvápňovat se? https://www.ulekare.cz/clanek/osteoporoza-973
Návštěvník
 

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » čtv 15. úno 2018 16:43:20

Ahoj Návštěvníku

Kdo se chce nechat strašit systémem, ten bude strašen.

Je dost divné, že po megadávkách v konzumaci různých mléčných výrobků, citrusového ovoce a jiných civilizačních potravin (škodlivin) počet onemocnění lidí osteoporózou roste jako epidemie.

Mluvím tu (David Kaliberka mluví ve svém kurzu) o nedostatku Hořčíku. Hořčíku máme nedostatek a proto si ho tělo těží mimo jiné i z kostí a výsledkem toho je ta nešťastná osteoporóza.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

PředchozíDalší

Zpět na O psychosomatice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník