ryu.nin píše: A s tím souvisí moje poslední otázka - opravdu si myslíte, že pravidelná praxe v rámci nějaké, jakékoliv, autentické duchovní školy, nemůže vést člověka k Bohu nebo k pravdě nebo jak to nazvete? A do toho počítám praxi katolíků, jejich zpovědi, svaté přijímání, do toho počítám zenové kláštery, zenový výcvik v rámci autentické školy, zkrátka chci říct, že ani já ani Hawkins nezavrhuje ortodoxní duchovní praxi v rámci náboženství, což tu na poradně je dost ošklivé káčátko, praktikovat v rámci náboženství s nějakou skupinou, prostě tradičním způsobem a řídit se tradičními formami praxe...
ryu.nin píše:Jano, díky. Nemáš náhodou ponětí, jakým způsobem Hawkins kalibruje staré spisy nebo dokonce lidi, kteří dávno nežijí? Možná to někde vysvětluje.
Hawkinsův popis tuláka, který se v roztrhaných šatech objeví na rohu ulice v bohaté čtvrti.
Jak jej budeme z různých energetických úrovní vnímat?
•Z úrovni studu (20) ho uvidíme jako špinavého, odporného a ostudného.
•Z úrovně viny (30) si říkáme: "je to jeho vina, zaslouží si to, co má. Pravděpodobně zneužívá sociální dávky."
•Z úrovně beznaděje (50) vidíme, že se nachází v zoufalé situaci, je to "zatracený důkaz toho, že s problémem lidí bez domova nedokáže naše společnost udělat nic."
•Z úrovně zármutku (75) vypadá starý muž tragicky, nepřátelsky a bezútěšně.
•Na úrovni strachu (100) jej uvidíme jako nebezpečnou společenskou hrozbu. Přemýšlíme o tom, že na něho zavoláme policii - dřív, než spáchá nějaký zločin!
•Na úrovni touhy (120) nás situace frustruje: proč s ním někdo něco neudělá?
•Pokud se nacházíme na úrovni hněvu (150), jeví se nám starý muž jako násilník. Anebo se rozčílíme, proč sakra v naší zemi existují takové podmínky?!
•Z úrovně pýchy (175) tulákem pohrdáme, cítíme, jak je trapný a myslíme si, že pravděpodobně postrádá jakoukoli sebeúctu.
•Z úrovně odvahy (200) přemýšlíme, zda není někde v okolí útulek, říkáme si - "vždyť ten člověk jen potřebuje práci a místo k životu." Máme chuť něco s tím udělat.
•Na úrovni neutrality (250) nám připadá v pořádku, možná dokonce zajímavý. "Vždyť nikomu nijak neubližuje."
•Na úrovni ochoty (310) se rozhodneme sejít dolů a pokusíme se ho rozveselit, dát se s ním do řeči nebo mu nabídneme cigaretu.
•Na úrovni přijetí (350) se nám bude zdát zajímavý. Napadá nás, jaký poutavý příběh by se za tímto podivuhodným chlapíkem, jehož rysy pozorujeme, mohl skrývat. Život nám připadá záhadný a tohoto chlapíka sem jakoby život přivál z tajemných dálek.
•Z úrovně rozumu (400) o něm přemýšlíme jako o možném subjektu pro zajímavou psychologickou či sociologickou studii. Koncentrujeme se na něho a snažíme se ho pochopit.
•Na vyšších úrovních se nám muž začíná jevit přátelsky a mile. Možná vnímáme jeho pocit svobody, kterého má na rozdávání, a který tolika kolemjdoucím chybí. Vidíme, že překročil společenské konvence, je veselý a moudrý.
•Nad úrovní 600 (klid) jej vidíme jako naše vlastní já v jiné formě.
Co se stane, když se k tulákovi přiblížíme? Pravděpodobně bude reagovat na naše vyzařování v tomto přítomném okamžiku. Možná uteče, možná se rozzlobí, možná mu uděláme něčím radost. Zkrátka - bude zrcadlit náš stav vědomí tady a teď - jako všichni okolo nás.
http://ografologii.blogspot.cz/2012/03/ ... edomi.html
salmo1cz. píše:Kalibrace je stejná jako u živých osob, věci či příběhů.
Promiňte Vy tomu věříte, nevěříte a nevíte jak se to dělá?
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměruje na cestu k Bohu.Ta cesta samotná je přímo úměrná čistotě vaší touhy.Tedy cesta vás zavede přímo tam po čem toužíte.Ne nemusí to být vždy Bůh... tak je to udělaný.
ryu.nin píše:salmo1cz. píše:Kalibrace je stejná jako u živých osob, věci či příběhů.
Promiňte Vy tomu věříte, nevěříte a nevíte jak se to dělá?
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměruje na cestu k Bohu.Ta cesta samotná je přímo úměrná čistotě vaší touhy.Tedy cesta vás zavede přímo tam po čem toužíte.Ne nemusí to být vždy Bůh... tak je to udělaný.
Když jsem četl svou první knížku o zenu, taky jsem tomu věřil, aniž bych věděl, jak se to dělá.
Když jedu na motorce, taky nechápu, jak ten motor funguje, ale nějak věřím, že funguje.
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměřuje... oh, kéž by to bylo tak jednoduché.... když se kouknu kolem sebe, znám různé křesťany, je to spíš tak, jak to popisuje Hawkins...
Pedriito píše:ryu.nin píše:salmo1cz. píše:Kalibrace je stejná jako u živých osob, věci či příběhů.
Promiňte Vy tomu věříte, nevěříte a nevíte jak se to dělá?
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměruje na cestu k Bohu.Ta cesta samotná je přímo úměrná čistotě vaší touhy.Tedy cesta vás zavede přímo tam po čem toužíte.Ne nemusí to být vždy Bůh... tak je to udělaný.
Když jsem četl svou první knížku o zenu, taky jsem tomu věřil, aniž bych věděl, jak se to dělá.
Když jedu na motorce, taky nechápu, jak ten motor funguje, ale nějak věřím, že funguje.
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměřuje... oh, kéž by to bylo tak jednoduché.... když se kouknu kolem sebe, znám různé křesťany, je to spíš tak, jak to popisuje Hawkins...
No, tak jednoduché to není. To jen někdo, kdo má za to, že už to má za sebou, tak vytrubuje jak je to jednoduché... Bez touhy je to však nemožné.
Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměřuje... oh, kéž by to bylo tak jednoduché.... když se kouknu kolem sebe, znám různé křesťany, je to spíš tak, jak to popisuje Hawkins...
ryu.nin píše:Jano, myslím, že používal takovou metodu, že někomu dal do ruky knížku nebo něco, ten dotyčný nevěděl,co drží v ruce, a pak se měřilo, jak jsou v napětí svaly na jeho nebo její ruce. Čím čistší zdroj, tím klidnější reakce osoby. Mně se třeba líbí, že podle Hawkinse kalibruje modlitba Otčenáš o něco výš než satori. Podle jeho kalibrace prostě vůbec nevyplývá to, že by bylo škodlivé nebo zbytečné z hlediska spirituality chodit na mše, modlit se, chodit ke zpovědi, může to tam kalibrovat pěkně, a lidé díky tomu můžou žít hlubší, pravdivější život. A v praxi ty lidi potkávám. Tuhle hloubku, kterou jsem objevil u křesťanů se teď snažím dát do praxe a učení zenu - nestačí jen lidem od rána do večera lidem ukazovat buddhu v praxi pomocí křiku, bouchání, nebo poukazování na to, že teď se jí a teď se nemluví, chce to taky reflexi, proč trpíme, co hledáme, proč to nefunguje, co nás štve... a ta reflexe u Dógena je, jenže jak asi komunikoval s místními lidmi Japonec, který byl extrémně vzdělaný v buddhistické literatuře, celý život žil jen v klášteře, žil ve 13. století a uměl čínsky a psal směsí čínsštiny a středověké japonštiny? Tím chci říct, že necitlivě převádět učení Dógena do dnešní reality nadělá víc škody než užitku. TO už víc osloví Evropana mistr Eckhardt... proč to ale píšu - chci říct, že to, co popisuje Hawkins na té mapě odpovídá tomu, jak vnímám energii toho, co napsal Dógen nebo Huang Po nebo když se modlím Otčenáš... ty úrovně vědomí zjevně jsou. ALe jak upozorňuje sám Hawkins, bylo by velkou chybou udělat z toho honbu za "objektivním" stavem, protože to jsme pak tam, kde jsme byli, tedy v té rozumné, objektivní, měřitelné půlce. Proč je teda neměřitelnost měřitelná? Paradoxně čím výše na tom žebříčku, tím méně tam je co měřit... Ale to neznamená, že by se pak člověk rozplynul ve vesmíru, pouze jeho vědomí ho nijak neomezuje. Kručet v žaludku mu klidně může dál...
touha musí být tak intenzivní, že prostě odpadne, většinou zcela mimo tvou kontrolu
VOSTÁLNÍK píše:Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměřuje... oh, kéž by to bylo tak jednoduché.... když se kouknu kolem sebe, znám různé křesťany, je to spíš tak, jak to popisuje Hawkins...
To víš že to není jednoduchý,
náká touha totiž jen tak nestačí,
většinou se tou touhou jen voblbuješ,
touha musí být tak intenzivní, že prostě odpadne, většinou zcela mimo tvou kontrolu,
a s tou touhou vodpadne i ego,
ale to je jen počátek cesty,
protože ego se vrátí,
a pak nastoupí rozpouštění ega,
které ovšem již není (tedy nemělo by být) jako záměr ega něco rozpouštět,
nýbrž je to jen odevzdání se "vyšší síle"...
Ale to je věc pochopení,
kdo nepochopí ten dále rozpouští ego a plete si duchovno s nějakou jinou činností která vychází z ega
Většinou se ovšem na podkladě používání tý touhy zblbne,
"boží milost" se nedostaví nebot nebyly splněny podmínky,
a tak člověk má jen to, po čem toužil,
tedy svou představu "osvícení"
PS.
NECHCEŠ SE RADŠI VYSRAT NA TEN ZEN A KŘESTANSTVÍ A ZKUSIT DROGY, SEX A ROKENROL ???
To je člověku bližší než nějací pomatení mistři a blábolící Ježíš !!!
VOSTÁLNÍK píše:Člověka k Bohu vede touha a samotná touha vás nasměřuje... oh, kéž by to bylo tak jednoduché.... když se kouknu kolem sebe, znám různé křesťany, je to spíš tak, jak to popisuje Hawkins...
To víš že to není jednoduchý,
náká touha totiž jen tak nestačí,
většinou se tou touhou jen voblbuješ,
touha musí být tak intenzivní, že prostě odpadne, většinou zcela mimo tvou kontrolu,
a s tou touhou vodpadne i ego,
ale to je jen počátek cesty,
protože ego se vrátí,
a pak nastoupí rozpouštění ega,
které ovšem již není (tedy nemělo by být) jako záměr ega něco rozpouštět,
nýbrž je to jen odevzdání se "vyšší síle"...
Ale to je věc pochopení,
kdo nepochopí ten dále rozpouští ego a plete si duchovno s nějakou jinou činností která vychází z ega
Většinou se ovšem na podkladě používání tý touhy zblbne,
"boží milost" se nedostaví nebot nebyly splněny podmínky,
a tak člověk má jen to, po čem toužil,
tedy svou představu "osvícení"
PS.
NECHCEŠ SE RADŠI VYSRAT NA TEN ZEN A KŘESTANSTVÍ A ZKUSIT DROGY, SEX A ROKENROL ???
To je člověku bližší než nějací pomatení mistři a blábolící Ježíš !!!
Ale nedá mi to, a odpovím naivně a pravdivě jako tříleté dítě - Vostále, drogy, sex a rokenrol, a to myslím NAPROSTO smrtelně vážně,provozuju už od svých asi 25 let, když tedy počátkem sexu by bylo ztráta panictví. Od té doby piju kafe, beru prášky na bolest hlavy a další svinstva, kterém se říká drogy a prodávají se v drogérii nebo lékárně, sex provozuju úspěšně už asi třicet let... rokenrol poslouchám víceméně skoro každý den... ono se to nějak s tím zenem nevylučuje ani s křesťanstvím, nejsem mnich zavřený v klášteře, kde by to nešlo
NO to jsem rád, že se taky ozval, u tebe taky cítím dluh... že jsme si něco nedořekli. Jenže teď už je mi jasný, že komunikace možná není, protože já nevím - ano, je to moje chyba - co myslíš vážně a kdy si děláš srandu. Takže nemůžu reagovat, mohl bych reagovat seriozně na něco, co je vtip, nebo si dělat srandu z něčeho, co myslíš smrtelně vážně, takže se omlouvám, ale nemůžu komentovat.
VOSTÁLNÍK píše:Ale nedá mi to, a odpovím naivně a pravdivě jako tříleté dítě - Vostále, drogy, sex a rokenrol, a to myslím NAPROSTO smrtelně vážně,provozuju už od svých asi 25 let, když tedy počátkem sexu by bylo ztráta panictví. Od té doby piju kafe, beru prášky na bolest hlavy a další svinstva, kterém se říká drogy a prodávají se v drogérii nebo lékárně, sex provozuju úspěšně už asi třicet let... rokenrol poslouchám víceméně skoro každý den... ono se to nějak s tím zenem nevylučuje ani s křesťanstvím, nejsem mnich zavřený v klášteře, kde by to nešlo
Tak to ti nevím, asi blbá karma nebo blbý nasazení,
když tě to neodstřelí...
Musíš šoustat jak zajíc, tančit jak blázen a chlastat jak houba !!!
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník