Kdo opravdu jsi?

Moderátor: ryunin

Kdo opravdu jsi?

Nový příspěvekod ryunin » ned 28. črc 2019 17:24:48

Co je vlastně tvoje pravé já? Kdo opravdu jsi? Co je tvou podstatou? My tu už léta debatujeme o tom, co je a není zen, ale zen se vlastně opravdu nezajímá o zen vůbec. Zen zajímá, co je podstata člověka. Co je tedy naše podstata, co je moje podstata?

Je to značka džín, které mám? Je to auto, které mám? Je to věk mé přítelkyně? Je mou podstatou to, že jsem učitel na gymnáziu? Je mou podstatou to, co si myslím o sousedce? je mou podstatou to, že zamknu nebo odemknu vlákno? Je mou podstatou to, že si vážím učení Dogena? Je mou podstatou to, kolik let cvičím zazen? Je mým pravým já to, že levou nohou vcházím do zendo? Je mým pravým já to, jaké se mi líbí ženy? Je mou podstatou to, jestli jsem zažil osvícení? Je mou podstatou to, jaký mám rád čaj, o čem se mi v noci zdálo, kam jsem jel na dovolenou, jakou rychlost vyvinu na kole, když jedu z kopce? Je mou podstatou to, kolik je v tomto textu překlepů? Je mou podstatou to, že mi je někdo sympatický nebo ne? Je mou podstatou to, jestli věřím v Boha? Je mým pravým já názor na advaitu? Je mým pravým já zkušenost s moravskými sklípky? Je mou podstatou to, kolik mám iluzí a chyb? Je mým pravým já to, jak málo jsem moudrý? Je mou podstatou to, kolik umím řečí?