Zazen není meditace

Moderátor: ryunin

Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryu.nin » sob 25. bře 2017 20:57:10

Dříve jsem tu často psal o zazenu. Opravdu si nepamatuju moc, co jsem o zazenu psal. Ale dnes bych chtěl napsat, že zazen není meditace. Vždycky jsem cítil, že zazen se nějak liší od ostatních meditačních aktivit, že se liší i od meditace prováděné s některých zenových školách. Zazen, jak ho chápal, učil a cvičil mistr Dogen, ale není meditace. Takže zazen se zásadně liší od meditace. Je to stejné, jako kdybyste mnoho let pili prazdroj, cítili, že to je nějaké jiné pivo, že prostě jiná piva s ním nelze srovnávat, a jednoho dne byste zjistili, že prazdroj totiž není pivo. Samozřejmě, spousta lidí vám řekne, že to je nesmysl. Ale zazen prostě není meditace. Zkusím vysvětlit proč.

Meditace je něco, co cvičíme s tělem a myslí, abychom dosáhli nějakého stavu vědomí, že? Je tu tedy nějaký záměr, nebo účel. Můžete taky posuzovat, jak se vám meditace daří. Můžete jít na kurz meditace, můžete zažívat různé stavy a podle toho, jaký cíl jste si stanovili, váš učitel vám řekne, jestli jste daleko nebo blízko takového cíle. Ale účelem zazenu je pouze zazen sám. Když cvičíte zazen, když správně sedíte a nehledáte žádný cíl, nesnažíte se ničeho dosáhnout, pak cvičíte zazen správně a tudíž cíl byl splněn. Prostě sedíte v pozici lotusu, plného nebo polovičního, což jsou tradiční pozice, ale můžete sedět v nějaké pozici, kterou vám vaše nebohé tělo dovolí. Jsou lidé, kteří nedokážou sedět v lotosové pozici, tak můžou sedět třeba i na stoličce. Jde ale o to, aby seděli rovně, aby měli stabilní podklad, tvořený pokud možno třemi opěrnými body, v lotosové pozici to je zadek a kolena, a aby se nesnažili ničeho dosáhnout, žádné hluboké nebo hlubší vědomí, nic takového. S vaším mozkem se může dít mnoho různých věcí ,ale v zazenu jde o to prostě jednoduše sedět ve správné pozici v přítomnosti. Vaše mysl není tak důležitá. Důležité je, že vaše mysl je ochotna se uvolnit pro sezení bez cíle. Mistr Dogen říkal, že zazen sám o sobě je probuzení, nebo buddha. Když tedy sedíme v pozici zazenu, realizujeme probuzení, jsme buddha. Když se snažíme stát buddhou, pak nejsme buddha. Mysl tedy musí být uvolněná. Ale cílem není uvolnit mysl, uvolníte mysl, když prostě sedíte správně. Když vezmete do ruky vařečku a zkusíte zamíchat v hrnci polívku, tak taky nemáte ztuhlou mysl, uvolní se automaticky, protože prostě něco děláte. A tak když prostě sedíme v lotosové pozici, aniž bychom meditovali, naše mysl je přirozeně uvolněná. Není to tedy meditace, protože se nesnažíme ani dosáhnout jiného vědomí, ani stavu probuzení ani ničeho jiného. Mohli bychom to připodobnit k situaci, kdy na louce kvete nějaký kvítek. Zkuste se na ten kvítek podívat - medituje? nemedituje. Je naprosto sám sebou? Ano. Ale ten kvítek tam prostě nějak existuje. A tak když cvičíme zazen, prostě nějak existujeme, nějak jsme, a jsme buddha, protože kvítek je taky buddha, hora je taky buddha, cokoliv co se nesnaží stát něčím, čím právě není, je buddha. A tak zazen není meditace. Prostě jen sedíme a o nic se nesnažíme, jen sedět správně.

Mistr Dogen taky učil, že zazen znamená odhodit tělo a mysl. To ale neznamená, že se snažíme odhodit tělo a mysl, to už by byla meditace, už by tu byl cíl. Mistr Dogen říkal, odhoďte tělo a mysl okamžitě. To znamená okamžitě seďte jako buddha, nikam se nesnažte dostat, okamžitě vyjádřete sami sebe, to je totéž, co zapomenout na tělo, zapomenout na mysl, zapomenout na sebe, a prostě jen jednat, v tomto případě sedět v lotosové pozici.

Občas se stane, že mi někdo řekne, že je velmi velmi těžké sedět takto bez cíle. Samozřejmě, je to celý smysl buddhismu, prostě celý den něco děláme nějak žijeme, nemáme žádný vyšší cíl. Realita, pravda je naše každodenní zkušenost, jen my o tom možná zatím nevíme, a tak hledáme něco jiného, hlubšího, vyššího, tajemného. Takže na jednu stranu bychom mohli říct, že cvičit zazen a být buddhou je extrémně jednoduché. Ale když o tom začneme přemýšlet, je to velmi těžké, ne li nemožné. Když o buddhismu přemýšlíme, je prakticky nemožné ho realizovat, stát se buddhou. Ale když prostě sedíme v zazenu, jsme jako ten kvítek, už jsme buddha. Když prostě nějak žijeme, okamžik za okamžikem, jsme v jádru pravdy. Není možné se jí vyhnout. Jakmile ale o tom začneme přemýšlet, celé to nedává smysl, nebo něco jakoby chybí. A tak buddhismus není prostě sednout si do zazenu, uvěřit, že jsme buddha a že náš život je buddhismus. Je to něco ,co je třeba realizovat, uskutečnit, každý den, den za dnem... protože zazen nejde dokončit, ani náš život nejde dokončit, ani buddhismus nejde dokončit, každý den je nový úkol. nová výzva. Každý okamžik zazenu je nová výzva - tak co, budeš přemýšlet, meditovat, nebo se prostě okamžitě probudíš tady a teď? A za okamžik je tu tahle výzva znovu. Kvítek na louce musí čelit větru, dešti, zvířatům, která ho okusují, nemůže prostě říct - už jsem vyřešil svůj život, jsem buddha. To je nesmysl. A tak kvítek znovu a znovu čelí výzvám života, dokud neumře. A tak v buddhismu jde o to pořád znovu a znovu čelit výzvám života a nemeditovat, hlavně nemeditovat - naopak pouze sedět a probouzet se do reality, která tu už je, ne kterou my chceme objevit nebo vytvořit.
ryu.nin
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » sob 25. bře 2017 21:31:27

Zazen není meditace?

Zen není japonský výraz pro bezpředmětnou meditaci ?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod lklknml » ned 26. bře 2017 7:29:37

Ano, termínem bezpředmětová meditace byl zřejmě maniakální učitel, groteskní mlátič prázdné slámy a slovní alkoholik ryunin zřejmě dosud nepolíben :D.
Jak ze sémantického spojení plyne, a nelze úplně vyloučit, že by to mohl pochopit i ryunin, není li předmět, nemůže být pochopitelně ani cíl. O kvítkách, zvířátkách či deštíku nemluvě.
lklknml
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » ned 26. bře 2017 8:54:00

Zdeněk píše:... maniakální učitel, groteskní mlátič prázdné slámy a slovní alkoholik ryunin ...


Mentální zaklínání do formy nikdy nemůže vést k poznání, kým skutečně Ryunin je, kým jsi, kým jsme. Nikdy nás to nemůže přivést k osvobozující pravdě.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod nop » ned 26. bře 2017 9:13:58

Zdeněk píše:.... není li předmět, nemůže být pochopitelně ani cíl.....

Někdy je možná možné, aby bylo tušení - cíle i předmětu.
Co by jinak dělal mystik, který vydrží TND, kdyby netušil, že tam někde je před ním netušená budoucnost ?

Jinou situaci vyjádřil Gustav Meyrink: heslo anarchistů je: nejdřív všechno rozbijeme a potom se uvidí.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » ned 26. bře 2017 9:58:05

nop píše:Co by jinak dělal mystik, který vydrží TND, kdyby netušil, že tam někde je před ním netušená budoucnost ?


Záleží na tom, co si pod tím pojmem "mystik" představuješ. Občas je tady tendence toho, kdo nalézá Cíl, nějak nazývat, Maharadž mu říkal džňánin, ale sám sebe, pokud někdy o sobě mluvil, takhle nikdy nenazýval.

Ten, který poznává pravdu v Boží přítomnosti, nemá žádnou minulost a ani budoucnost a nemůže ho definovat ani žádné jméno, snad jen to:

"JSEM, KTERÝ JSEM"
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » ned 26. bře 2017 11:02:16

ryu.nin píše:
Mistr Dogen taky učil, že zazen znamená odhodit tělo a mysl. To ale neznamená, že se snažíme odhodit tělo a mysl, to už by byla meditace, už by tu byl cíl. Mistr Dogen říkal, odhoďte tělo a mysl okamžitě. To znamená okamžitě seďte jako buddha, nikam se nesnažte dostat, okamžitě vyjádřete sami sebe, to je totéž, co zapomenout na tělo, zapomenout na mysl, zapomenout na sebe, a prostě jen jednat, v tomto případě sedět v lotosové pozici. .


Tohle se mi moc líbí.

Řekne: "Udělejte to", ale ne v čase.

:D

To tvrzení, že zazen není meditace je tak trochu podobné poznání, že Probuzený nemá jméno, ani to jméno "Probuzený" není jeho jméno, dokonce ani to "JSEM, KTERÝ JSEM" není jeho jméno.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryunin » ned 26. bře 2017 14:55:06

Účelem jazyka je komunikace, sdělení, nikoliv jazyk sám. Můžeme se přít o to co je meditace, ale to mi nepřijde zajímavé. Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 13:19:10

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » ned 26. bře 2017 16:35:00

ryunin píše:Účelem jazyka je komunikace, sdělení, nikoliv jazyk sám. Můžeme se přít o to co je meditace, ale to mi nepřijde zajímavé. Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.


Díky. Zkusím to.

Nejdřív to, proč Probuzený není Probuzený.

S probuzením, s poznáním skutečnosti, je jasné, že jakákoliv oddělenost je iluze. Tedy není možné něčím být a něčím jiným, co existuje, nebýt. Pokud by byl Probuzený Probuzeným, pak by musel existovat ještě nějaký neprobuzený, kterým onen Probuzený není. Což je nesmysl.

Skutečnou meditací je toto probuzení. Tedy nemůže existovat něco skutečného, co by bylo něčím jiným. Nějaká ne-meditace. Proto je nesmysl mluvit o meditaci.

Se zenem je to stejné. Ze Tvého vyprávění plyne, že zenem je sezení v zenu, pití čaje v zenu, chození, mluvení a všechno ostatní. Zen je skutečností. A ta skutečnost je jediná. Tudíž zen je ve skutečnosti také všim skutečným.

Nic neskutečného doopravdy neexistuje. neexistuje nic, co není zen, neexistuje žádný ne-zen. Tudíž je nesmysl mluvit i o zenu.

Nicméně mluvení je také zen. Tudíž vůbec nevadí, když se mluví a nazývá se to. co je skutečné, klidně zenem, meditací, Probuzeným.

A z tohoto důvodu také není ani vůbec špatně, když poznáváš v tom, kdo nalezl zen, buddhu.

Nemůže být ničím jiným. Neexistuje nikdo, kdo by mohl být něčím jiným.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryu.nin » ned 26. bře 2017 19:30:21

Jano, ty mluvíš o absolutnu. V absolutním smyslu není nikde žádný rozdíl. Ale můj článek pojednává o sení, ktera se liší od meditace. To je relativní úroveň.

Jak absolutní ,tak relativní je důležité. Když cvičíme zazen, vracíme se k absolutnímu -- naše relativní hlediska, pojmy, představy, to vše pouštíme a necháme absolutno, aby nás pohltilo. Ale jak sedíme, jakou formu sezení zaujmeme, jestli sedíme na židli, jestli stojíme, jestli máme páteř rovně, to jsou relativní, nicméně důležité věci.

Takže učení buddhismu je dualistické v tom smyslu, že rozlišuje mezi pravdou a lží, jasností a iluzí, životem a smrtí, cvičením a necvičením, meditací a zazenem, atd. Tato dualita nám pomáhá, abychom pochopili, co jsme, což už je na úrovni neduality. Takže článek o tom, že zazen není meditace, pomáhá člověku správně sedět v zazenu a zaujmout správný postoj. Když tedy někdo přijde na zazen, řeknu mu, nemedituj, jen seď. To zní dualisticky, co je správné a co špatné? Ale když správně cvičíme, můžeme překonat dualitu já
a oni, iluze a probuzení, tělo a mysl, tady a tam... Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen. Teď pouze sedím a nemedituju. Pokud tomu někdo říká bezpředmětná meditace, je mi to fuk. Ale když jsem s přítelkyní, taky jí neříkám, Cítím k tobě silnou náklonost. Misté toho řeknu Miluju tě. Má to na ní lepší efekt, je to direktní. Tak když řeknu že zazen není meditace, je to pro mě jasnější zpráva než když řeknu bezpředmětná meditace. To je příliš suchý, vědecký termín. Nemedituj, jen seď.
ryu.nin
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » pon 27. bře 2017 5:38:24

ryunin píše: Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.


ryu.nin píše:Jano, ty mluvíš o absolutnu.


O tom, že zazen není meditací a tedy, že zazen není ani zazenem, se dá mluvit jen z pohledu absolutna.

ryu.nin píše:Jak absolutní ,tak relativní je důležité. Takže učení buddhismu je dualistické v tom smyslu, že rozlišuje mezi pravdou a lží, jasností a iluzí, životem a smrtí, cvičením a necvičením, meditací a zazenem, atd. Tato dualita nám pomáhá, abychom pochopili, co jsme, což už je na úrovni neduality. Takže článek o tom, že zazen není meditace, pomáhá člověku správně sedět v zazenu a zaujmout správný postoj. Když tedy někdo přijde na zazen, řeknu mu, nemedituj, jen seď. To zní dualisticky, co je správné a co špatné? Ale když správně cvičíme, můžeme překonat dualitu já a oni, iluze a probuzení, tělo a mysl, tady a tam... Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen. Teď pouze sedím a nemedituju. Pokud tomu někdo říká bezpředmětná meditace, je mi to fuk. Ale když jsem s přítelkyní, taky jí neříkám, Cítím k tobě silnou náklonost. Misté toho řeknu Miluju tě. Má to na ní lepší efekt, je to direktní. Tak když řeknu že zazen není meditace, je to pro mě jasnější zpráva než když řeknu bezpředmětná meditace. To je příliš suchý, vědecký termín. Nemedituj, jen seď.


Říkáš - pust mysl, která by měla něco dělat, která by mohla chtít začít meditovat a nech jen tělo, ať dělá, co má - sedí.

Ale jestli bys mohl, zkus mi vysvětlit jak fungoval ten Tvůj život po oné meditaci, jak píšeš:
"Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen."
Jestli tomu rozumím, tak ses dostával do stavu bez ega. Ve stavu bez ega nemůžeš meditovat, není tu nikdo, kdo by to mohl dělat. Ale ten stav je meditativní.

Zkus mi vysvětlit, proč by Tvůj žák neměl v meditaci ztratit ego a objevit si tu nemožnost meditovat taky sám?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod rosada » pon 27. bře 2017 11:28:20

ryunin píše:Účelem jazyka je komunikace, sdělení, nikoliv jazyk sám. Můžeme se přít o to co je meditace, ale to mi nepřijde zajímavé. Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.


Myslím, že se tomu říká kontemplace.
Často je to postaveno tak, že meditace (pokud nejde o nějakou moderní povrchní relaxační techniku) má vést ke kontemplaci.
Ale dost těžko někomu vysvětlíš na poprvé co má dělat (tedy vlastně NEdělat, aby konteploval, se mu předloží určité meditační cvičení.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryunin » pon 27. bře 2017 11:46:58

Jana píše:
ryunin píše: Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.


ryu.nin píše:Jano, ty mluvíš o absolutnu.


O tom, že zazen není meditací a tedy, že zazen není ani zazenem, se dá mluvit jen z pohledu absolutna.

ryu.nin píše:Jak absolutní ,tak relativní je důležité. Takže učení buddhismu je dualistické v tom smyslu, že rozlišuje mezi pravdou a lží, jasností a iluzí, životem a smrtí, cvičením a necvičením, meditací a zazenem, atd. Tato dualita nám pomáhá, abychom pochopili, co jsme, což už je na úrovni neduality. Takže článek o tom, že zazen není meditace, pomáhá člověku správně sedět v zazenu a zaujmout správný postoj. Když tedy někdo přijde na zazen, řeknu mu, nemedituj, jen seď. To zní dualisticky, co je správné a co špatné? Ale když správně cvičíme, můžeme překonat dualitu já a oni, iluze a probuzení, tělo a mysl, tady a tam... Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen. Teď pouze sedím a nemedituju. Pokud tomu někdo říká bezpředmětná meditace, je mi to fuk. Ale když jsem s přítelkyní, taky jí neříkám, Cítím k tobě silnou náklonost. Misté toho řeknu Miluju tě. Má to na ní lepší efekt, je to direktní. Tak když řeknu že zazen není meditace, je to pro mě jasnější zpráva než když řeknu bezpředmětná meditace. To je příliš suchý, vědecký termín. Nemedituj, jen seď.


Říkáš - pust mysl, která by měla něco dělat, která by mohla chtít začít meditovat a nech jen tělo, ať dělá, co má - sedí.

Ale jestli bys mohl, zkus mi vysvětlit jak fungoval ten Tvůj život po oné meditaci, jak píšeš:
"Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen."
Jestli tomu rozumím, tak ses dostával do stavu bez ega. Ve stavu bez ega nemůžeš meditovat, není tu nikdo, kdo by to mohl dělat. Ale ten stav je meditativní.

Zkus mi vysvětlit, proč by Tvůj žák neměl v meditaci ztratit ego a objevit si tu nemožnost meditovat taky sám?


když budeme ztrácet v meditaci ego, znamená to, že primárně nejsmne buddha, že tedy primárně je s námi cosi v nepořádku, tedy vycházíme z toho, že je něco zásadního, co musíme změnit nebo poznat - proto tu je meditace, meditujeme, abychom dosáhli probuzení, odhodili ego, stali se buddhou

Tohle ale není buddhismus. Buddha poznal, že primárně byl vždycky buddhou a že všecny bytosti jsou primárně buddha. Tedy není proč meditovat, není kam jít, čeho dosahovat. Proto sedíme zazen jako buddha, když secíme v zazenu, sedíme ve stavu probuzení. Abychom ale mohli takto sedět a okamžitě být buddha, nesmí se nám do toho plést mysl se svým hodnocením, které je vždycky dualistické - jsem buddha, nejsem buddha, jsem probuzený, nejsem probuzený, znám pravdu, neznám pravdu, medituju, nemedituju, mám ego, nemám ego, atd atd. Takže představa, že budu meditovat, abych se zbavil ega předpokládá, že v podstatě nejsem buddha a musím nějak ze sebe buddhu udělat. Buddha lae zjistil, že se sebou nemusí dělat nic, aby byl buddha. Proto žákovi říkám - nesnaž se dosáhnout osvícení, nemedituj, nesnaž se odhodit ego, zbavit se ega a dosáhnout moudrosti, protože to jsou všechno dualistické záležitosti tvé mysli. prostě vyjádři své probuzení tak, že sedíš přesně jako buddha, tedy v lotosové pozici. Dej přednost pozici těla a mysli před idejemi a představami mysli. To, co tu píšeme, jsou představy a ideje, zazen, cvičení zazenu bez meditace je probuzení samotné.
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 13:19:10

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryunin » pon 27. bře 2017 12:59:24

Dogen sangha má pobočky v UK, v Česku a na Slovensku, v širším smyslu je Dogen Sangha volné uskupení učitelů, kteří dostali transmisi dharmy - tudíž tu transmise dharmy je, Zdeněk tu tedy nehorázně lže - tito lidé dostali transmisi dharmy od učitele Nishijimy Gudo roshiho, který dostal transmisi dharmy od učitele Niwa Rempy.

Informace o Gudo Nishijimovi a jeho studentech, kterým dal transmisi dharmy najdete zde:

http://www.dogenzen.net/ucitele/gudo-wafu-nishijima/

Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 13:19:10

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod lklknml » pon 27. bře 2017 20:02:08

ryunin píše:Dogen Sangha volné uskupení učitelů, kteří dostali transmisi dharmy - tudíž tu transmise dharmy je, Zdeněk tu tedy nehorázně lže - tito lidé dostali transmisi dharmy od učitele Nishijimy Gudo roshiho, který dostal transmisi dharmy od učitele Niwa Rempy.

A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.

ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.

Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.
lklknml
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » pon 27. bře 2017 20:29:06

Zdenku, mám k Tobě prosbu, můžeš se chovat s úctou k těm, které mají tunazdejší v úctě?

A jestli by bylo možné se vůbec chovat s úctou k sobě vzájemně.

Ve své podstatě jsi buddha, stejně jako Ryunin a jeho učitel.

:)

PS: Ten Tvůj příspěvek jsem dala do skladu. Je možné ho vrátit.

Ale třeba bys mohl napsat nějakej lepší.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod Jana » pon 27. bře 2017 20:58:20

Zdeněk píše:A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.

ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.

Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.


Možná bys to mohl, Zdenku, kritizovat, kdybys mohl prokázat, že z téhle linie nikdy nevzejde buddha.

:D
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6877
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryu.nin » pon 27. bře 2017 21:14:18

Zdeněk píše:
ryunin píše:Dogen Sangha volné uskupení učitelů, kteří dostali transmisi dharmy - tudíž tu transmise dharmy je, Zdeněk tu tedy nehorázně lže - tito lidé dostali transmisi dharmy od učitele Nishijimy Gudo roshiho, který dostal transmisi dharmy od učitele Niwa Rempy.

A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.

ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.

Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.


Drzost je mazat pravdivé příspěvky... můj učitel získal transmisi dharmy od Nishijimy roshiho. To je fakt. Nishijima roshi získal transmisi dharmy od Rempo Niwy. To je taky fakt a kde ty jsi vyhrabal takovou kravinu, že Niwa Rempo nedostal transmisy od nikoho? Jak by se asi mohl stát představeným kláštera Eiheiji a předat transmisi dharmy někomu, aniž by sám dostal od svého učitele transmisy dharmy? Kdo dal transmisi dharmy Niwa Rempovi si můžeš dohledat na netu. V každým případě v Japonsku neexistuje, aby se někdo stal opatem Eiheji a neměl předtím transmisi dharmy. To je stejný jako tvridt, že papež se může stát papežem, aniž by byl nejdřív farářem. Pokud máš pochybnosti, napiš do Sotoshu do Japonska, kde ti rádi odpoví, kdo dal transmisi dharmy Niwa Rempovi. Oni to tam mají všechno zapsaný.
ryu.nin
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryu.nin » pon 27. bře 2017 21:30:22

Jana píše:
Zdeněk píše:A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.

ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.

Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.


Možná bys to mohl, Zdenku, kritizovat, kdybys mohl prokázat, že z téhle linie nikdy nevzejde buddha.

:D


Já bych to bral, kdyby Niwa Rempo opravdu nikdy od nikoho nezískal transmisi dharmy, ale to je naprostá blbost, protože bez transmise dharmy se v Japonsku nemůže stát mnich představeným ani malého chrámu na venkově, natož představeným hlavního Soto kláštera Eiheji.
ryu.nin
 

Re: Zazen není meditace

Nový příspěvekod ryu.nin » pon 27. bře 2017 22:09:18

Tak jsem si dal tu práci a našel jsem celkem podrobný životopis mistra Rempo Niwy, o kterým doborník ve věcech historie Soto tvrdí, že nikdy nezískal od nikoho transmisy dharmy.

Biografii do češtiny překládat nebudu, ale je v ní jasně psáno, že strýc Rempo Niwy mistr Butsu-an byl i jeho učitelem. V textu není, že Niwa od svého učitele získal transmisy dharmy, ale je to logické a je to i v seznamech, kde jsou uváděni mistři, jak šli po sobě. A jak už jsem psal, Niwa by se nikdy nemohl stát představeným Eiheiji a dokonce získat titul Zenji, zenový mistr, kdyby předtím nezískal od nikoho transmisy dharmy. Titul zenji je v Japonsku chápán výše než transmise dharmy.

Master Renpo Niwa was born at Shuzenji in Shizuoka Prefecture as the third son of Katoda Shioya, in February of 1905. His father was a schoolmaster of several schools, and had sons and daughters totalled 10. And Mura, his mother, worked hard as a farmer for further support of their family. Master Niwa told me that he was a rather tender boy, and enjoyed to play with girls. But when observing the very smart style of a Budhist monk who commuted to Shuzenji temple, he found himself wanting to become a Buddhist monk. So when he was 11 years old, he asked his family if he could become a Buddhist monk, and he was permitted.

And fortunately because his uncle Master Butsu-an Niwa was the Master of Tokei-in in Shizuoka City, and so Master Renpo Niwa became a son-in-law of Master Butsu-an, therefore Master Renpo Niwa commuted from Tokei-in to a primary school. But because he selected Nirayama Middle school near Shuzenji, and so he commuted to the middle school from his home, but because he entered into the Shizuoka High School, therefore he commuted to the high school from Tokei-in again.

When Master Renpo Niwa was going to enter into a University, Master Butsu-an asked Master Renpo to select a law division in the University. However, because Master Renpo strongly hoped to study Buddhism in the University, he insisted his own strong hope, and Master Butsu-an permited Master Renpo to enter into the division of Buddhism. I guess that at that time, even in the Soto Sect, there might have been so many lawful problems occurring, and so Master Butsu-an wanted to get a good assistant for himself in the Soto Sect. But I heard that Master Butsu-an easily permitted Master Renpo to select the Indian Philosophical Division.

Master Renpo Niwa entered the division of Indian Philosophy in Tokyo Imperial University, and during the first summer vacation, he visited Eihei-ji as a Buddhist monk officially for one month. After graduating from Tokyo University, he became the head official in Tokei-in, and then visiting Antaiji in Kyoto for commuting to Otani University, and then he entered into Eihei-ji. Then he became the Master of Ichjoji and Ryu-un-in in Shizuoka, and he succeeded the Master of Tokei-in in November of 1955. He became the Master of the Tokyo Branch of Eihei-ji in 1960, and then he worked as the 77th Abbot of Eihei-ji from April 1985 to September 1993.
ryu.nin
 

Další

Zpět na Zen

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků