ryunin píše:A pak tu byl argument, že začátenčík nemůže číst to a to, a nejdříve by měl číst to a to. Jak už jsem psal, nemůžeme vědět, kdo co bude číst a zda to je začáteční k nebo ne. Takže k čemu k do přičuchne, v knihovně, v TV, na netu, to nemůžeme ovlivnit. Nečekaný výrok, který Zdenkovi přijde neadekvátní, nevhodný, může někoho inspirovat, aby šel a našel učitele a cvičil.
No jo, ale jaké jsou pak výsledky takového cvičení?
Pokud se 3D realita (např. budova) promítne do 2D reality (např. do půdorysu na papíře), tak pro člověka, který nemá žádnou prostorovou představivost, to nebude dávat žádný smysl. A bude-li přesto usilovně chtít v tom smysl najít, zpitomí, vymyslí úplný hovadiny. Bez prostorové představivosti to prostě nejde. Zenové poučky prostě nejsou určeny pro povrchovou vrstvu mysli.
O tom vypráví následující zenový příběh (interpretuji po paměti a dle tvého pojmosloví): Ptal se žák mistra: Mistře, je jediná Skutečnost skutečně všude, ve všem? Samozřejmě, odvětil mistr. Tedy i v krávě? Ovšem, zněla mistrova odpověď. Tedy vás ode dneška budu nazývati krávou, prohlásil žák. A dostal výprask. Jak to? Vždyť žákovo myšlení bylo logicky bezvadné. Byl snad mistr tak ješitný, že neunesl bystré závěry žáka?
Tebe bohužel nemá kdo zmlátit, Ryunine, protože tví učitelé jsou stejně blbí jako ty. A tak na svém blogu píšeš, Býti králíkem je lidské. Vůbec takový kraviny, co tam píšeš, jsem ještě nikde nečetl (teď myslím z od těch, co se dlouhodoběji a vážně zenem zabývají). Je to prostě analogicky interpretace projekce z 3D do 2D reality bez prostorové představivosti.
Měli by tě někde vystavovat jako odstrašující příklad, Ryunine, jako se malé děti straší čertem.