Moderátor: ryunin
Zdeněk píše:Návštěvník píše:Když dva řeknou totéž, není to totéž, proto to nevyvolá stejnou reakci.
Každý projev, každý výrok nese v sobě určitou energii: ta vychází buď jen z levé mozkové hemisféry, díky které člověk jasně chápe "vím, že je to tak, proto a proto...", anebo z obou mozkových hemisfér, tzn. z levé i z pravé, prožívající mozkové hemisféry. Kombinace obou energií rozhodne, jakou reakci učitelův výrok v tazateli vyvolá.
Proto se hledající snaží být v přítomnosti Mistrů, kteří spontánně žijí to, co hledající sám už dobře ví, dokonce třeba má i nějakou dočasnou zkušenost, ale ještě to trvale spontánně nežije.
Nejde tedy o jen to, co člověk říká, ale především o energii, která z něj přitom spontánně vyzařuje.
A to se nedá vůlí ani znalostmi ovlivnit.
O to zde ani tak nejde, jde o vědomí situace, ve které se nacházíme, o bdělost.
ryu.nin píše: Prostě někdy se učím od druhých, jindy učím druhé. Není na tom nic tak složitého.
Jde o žvásty typu samsáry je nirvána, miluj peklo/hřích atpod.
Návštěvník píše:Zdeněk píše:Návštěvník píše:...
Každý projev, každý výrok nese v sobě určitou energii: ... z levé mozkové hemisféry, ... anebo z obou mozkových hemisfér, ... Kombinace obou energií rozhodne, jakou reakci učitelův výrok v tazateli vyvolá.
...
Nejde tedy jen o to, co člověk říká, ale především o energii, která z něj přitom spontánně vyzařuje.
O to zde ani tak nejde, jde o vědomí situace, ve které se nacházíme, o bdělost.
Jde. Protože bdělost - a energie z bdělosti vyzařující - nenastane pouhým levohemisférovým pochopením.
Nedovedu si představit že by mohla z bdělosti pocházet energie. Snad že naše energie je ovlivněna bdělostí.
Jako v automobilu: z otočení klíčku nevyzařuje enegie, ta má základ v palivu, klíček jen umožňuje její projevení.
"Naše" energie je energie osoby. Naše podvědomé naprogramování určuje, jakým druhům energie = jakým jejím vibracím se otevíráme.
Návštěvník píše:ryu.nin píše: Prostě někdy se učím od druhých, jindy učím druhé. Není na tom nic tak složitého.
Mně je proto bližší to nenazývat učením, ale "dělím se o své zkušenosti s ostatními". Nevyvolává to pak mylné asociace, které se v lidech na Západě (obzvlášť v diskusích) objevují automaticky v souvislosti s pojmem "učitel": stoupnutí si na stupínek, za katedru, stavění se nad ostatní; vyvolává to velmi často odpor, ne kvůli tématu, ale protože se člověk cítí někým druhým poučován, aniž o to stojí. Skryté motivace pak způsobují, že dochází k potřebě znovu a znovu dokazovat svou vlastní znalost a tím všechny ostatní přeargumentovat.
Aha, tak ja uz sem taky navstevnik.
ryu.nin píše:Nedokázat poznat učitele v sobě? To co je za koncept? Prostě někdy se učím od druhých, jindy učím druhé. Není na tom nic tak složitého.
Návštěvník píše:bdělost - a energie z bdělosti vyzařující - nenastane pouhým levohemisférovým pochopením.
Zdeněk píše:ryu.nin píše:Nedokázat poznat učitele v sobě? To co je za koncept? Prostě někdy se učím od druhých, jindy učím druhé. Není na tom nic tak složitého.
Jestliže máš schopnost poznat učitele v někom jiném, tak proč bys nemohl poznat učitele v sobě samém (čili svou schopnost učit druhé), přeci nechceš tvrdit, že znáš svého učitele zenu lépe než sebe sama.
To bys mohl tvrdit, pokud bys byl bez bdělosti, což by bylo po dvacetiletém studiu buddhizmu docela smutné.
ryunin píše:Tak v naší tradici nejde o to čekat, až bude mysl žáka připravená a pak mu sdělíme nějakou novinku, nějakou převratnou věc, ale prostě od začátku začátečník dostává plnou nálož.
...
Mistr Gutei, když se ho kdokoli, nepřipravený začátečník, nebo již zralý adept, zeptal na buddhismus, zvedl jeden prst. Neřešil, kdo se ho ptá.
Návštěvník píše:ryunin píše:Tak v naší tradici nejde o to čekat, až bude mysl žáka připravená a pak mu sdělíme nějakou novinku, nějakou převratnou věc, ale prostě od začátku začátečník dostává plnou nálož.
...
Mistr Gutei, když se ho kdokoli, nepřipravený začátečník, nebo již zralý adept, zeptal na buddhismus, zvedl jeden prst. Neřešil, kdo se ho ptá.
Nejde o tajemství či zatajování novinek, ale o indikaci, jako např., že až bude žák identifikovat samsáru a nirvánu jako ekvivalentní, bude osvícený (nebo obráceně). Odebrat této informaci indikační hodnotu a udělat z toho jakési obecné filosofické dogma je hloupé a svědčí o degeneraci vaší školy. Když se žák snažil zvedání prstu Mistra Gutei napodobit, Mistr mu ho uřízl.
Je záhadou, co lidi přivádí a nepřivádí k buddhismu.
řekla, tady se nedá s čím nesouhlasit... Buď jsem je zfanatizoval, nebo jsou to opravdu krásně otevřené duše.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků