Moderátor: ryunin
Jana píše:Mást hledající tím, že jim neustále opakujeme, že k pravdě vede skoro vše, co je založeno na lásce a Bohu, ... Uvíznou na úrovni intelektuálních debat,.
Jak by mohla být láska k Bohu něčím, co by se dotýkalo intelektuální úrovně, na které by bylo možné uvíznout ?
Láska k Bohu není něčím, co se dá vědět, je vědomým žitím a řekla bych, že cílem Zenu není nic jiného, než vědomé žití. Vždyť tohle se učíte při pití čaje.
Vědomý život je zcela něco jiného než mechanická existence v melodramatu snů.
Ano, buddhismus je uzavřený klub
roman píše:Ano, buddhismus je uzavřený klubStejne je to uplne k Nicemu,nakej Zazen nebo nezazen.Je jedno jestli to delas(praktikujes)a je uplne jedno jestli to nedelas(nepraktikujes).Muzes klidne sedet jak pitomec a cumet do zdi a muzes klidne vykradat banku,na Skutecnosti to nic nezmeni. Nemuzes si ji cilene uvedomit a presto se to stava,presto dochazi k uvedomeni skutecnosti skrze Skutecnost samu,bez jakehokoliv zasahovani nebo nezasahovani.Uvedomeni skutecnosti se nemuze stat soucasti jakekoliv tradice.Nejstupidnejsi pohled je ten,ze toto poznani skutecnosti se deje v dusledku nejakeho sezeni na nejake podlozce a s nejakym ucitelem.Ze k tomu,aby se Pravda odhalila sama sobe je nutnosti ucitel buddhismu,nebo ucitel cehokoliv.Dokonce ani ucast mistra(ne ucitele)neni nezbytna k realizaci Pravdy.Tato ticha ucast je spise katalyzatorem vnitrnich zmen a je vzdy pomoci-nikoliv vsak nezbytnou.Zamerne v textu oddeluju vyrazy ucitel a mistr.Zadnej skutecnej mistr se nikdy nemuze povazovat za ucitele v pravem smyslu tohoto slova.Vzdyt taky co by mohl ve vztahu k Pravde ucit???Mistr je pouze pripominkou toho co sam reprezentuje a to pripominkou skutecnosti,ktera je vzdy tady a ted,dostupna k uvedomeni sama sebe jako jedine skutecnosti.Proc jedine skutecnosti?No protoze skutecnost je to co nikdy nemuze zmizet.A proc nikdy nemuze zmizet?No protoze se nikdy neobjevila,nikdy nevznikla.Neni soucasti casu,proto se nazyva skutecnosti.Naproti tomu sen(iluze)je to co ma svuj pocatek,ale take nezbytne svuj konec.Pouze se jevi,chvilku predstira svou dulezitost a nakonec zmizi.Ucitel v konvencnim pochopeni tohoto slova je nekdo,kdo nas neco uci.Predava informace,ktere drive nebyly dostupne a tak stoupa nase vedomosti.Ale Skutecnost se nemuze stat soucasti tohoto procesu nabyvani informaci a vedeni.Jde ciste o uvedomeni toho co uz vedome bezpochyby je.U buddhy k tomuto poznani doslo a shodou okolnosti zrovna v lotosovem sedu.A soucasti tradice je celej ten humbuk kolem teto pozice sedu.Kdyby k tomuto probuzeni doslo treba na hajzlu pri srani,budou snad vsichni nasledovnici k dosazeni pravdy nuceni pouzivat zachodove prkenko?Ne-e,samo ze vzprimena zada maji svuj smysl ve vztahu ke zklidneni mysli,pripadne lepsim uvedomeni pri probuzeni kundalini pri savikalpe,apod.Ale delat z toho nejakou podminku k uskutecneni a uvedomeni pravdy je proste a jednoduse bullshit.Ten nazor,ze k uskutecneni pravdy je potreba ucitele buddhismu je pouze blabol ucitelu buddhismu.Postaci k tomu jednoducha dedukce-Prvni clovek jez realizoval Pravdu bez pochyby zadneho ucitele nemel,takze je zcela jasne ze k realizaci Pravdy neni nezbytny zadny ucitel(ikdyz samo muze byt soucasti cesty k pochopeni).
Samozřejmě že
každý už je buddha a zazen je k ničemu, učitel tě nemůže nic naučit, co už bys nevěděl.
A přesto že to je tak, jsou tu učitelé, kteří tohle vědí a k tomu poznání žáky vedou a je tu zazen, který je k ničemu a přesto ho buddhové cvičí, i když dobře vědí, že to nikam nevede. Zajímavé. Nesmíme být připoutáni k tomu, co tvrdíme, musíme tvrzení brát jako lék, podanou ruku. A nesmíme zapomenout na to, co je realita, a že to není něco, co je motné svázat myšlenkami nebo učením.
uvědomuješ si, že to, co říkáš, je filozofie buddhismu a že to vůbec nepopírá to, že zazen je samo o sobě osvícení?
roman píše:uvědomuješ si, že to, co říkáš, je filozofie buddhismu a že to vůbec nepopírá to, že zazen je samo o sobě osvícení?co rikam(pisu)neni zadnou filozofii,pouze pisi dle urcite urovne uvedomeni,tak jak to dela uplne kazdy kdo sem napise byt jen jednu jedinou carku.Jinak k ty otazce.Ze zazen je sam o sobe osvicenim?Samozrejme tato otazka a i odpoved se bude odvijet od pochopeni toho slova "osviceni".Co je to osviceni?Co se bezne timto slovem oznacuje?A hlavne co se pod timto pojmem chape?Na cem se urcite shodneme je,ze to neni zadny specialni stav osoby.Jaky to je stav na tom se uz nejspise neshodneme(coz je samo v poradku).Ty tvrdis,ze je to bezny osobni stav rovnovahy tela a mysli.Ja tvrdim(a nijak na tom samo nelpim),ze to je bezny neosobni stav ,kdy osobni vedomi(cili ztotozneni s telem,ne pouze mentalni ale ciste energeticky)je zcela pohlceno Vedomim absolutnim a iluze individuality uplne zmizi a skutecnost je stale vedoma at budes cvicit zazen,nebo prcat prostitutku(bude-li tady tato tendence samo,nejspise vsak uz ne,pac sexualita je transcendovana).Takze zazen je sam o sobe osvicenim zrovna tak jako souloz v Perlovce.
Nesmíme být připoutáni k tomu, co tvrdíme, musíme tvrzení brát jako lék, podanou ruku.
vostalpetr píše:ten věří tomu a ten zas tomu a tamten tamtomu
věřící musí samozřejmě furt diskutovat a obhajovat svoje víry...
ryunin píše:pravda je jasná a nepotřebuje obhajovat, přesto o ní Buddha vedl dlouhé rozhovory a diskuze, což nedává smysl
vostalpetr píše: si zvolí pozici kdy ho bolej kolena (apd)
takje to pak fakt blbej nápad i kdyby ho vymyslel ředitel vesmíru a okolí...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků