Co s tímhle forem?
Napsal: sob 04. srp 2012 1:49:45
Tak přemýšlím, jestli má smysl tu ještě něco psát. Přečetl jsem si pár diskuzí na jiných forech poradny a napadlo mě pár věcí.
Lidi se tu navzájem různě kritizují, hádají, občas se na něčem shodnou. Ale necítím tu, že by tu někdo někoho učil, inspiroval k něčemu opravdovému. Nechápu, proč někdo, kdo má ve své hlavě opravdu zmatek, má potřebu druhým lidem říkat, psát, co je a co není probuzení, pravda. Dokud jsem měl v těchto věcech zmatek, yl jsem hladový po učiteli, po učení, chtěl jsem se učit a v diskuzích s dalšími zmatenými jsem neviděl nic moc užitek, proto jsem se moc ani io buddhismu s nikým nebavil, když jsem hledal pravdu. Zajímalo mě učení mistrů, mých učitelů, jejich reakce na mě, slova, akce. A teprve, když pojmy dostaly uplně nový smysl, hned jsem měl potřebu psát a psát, vysvětlovat, co je to pravda. Samozřejmě, pokud je někdo zabedněný a celému světu vnucuje, co je pravda a odmítá přijmout jiný názor, samozřejmě, i já si rozhodně myslím, že to není člověk, který by měl smysl pro svobodu a demokracii. ALe ta pravda, kterou učí buddhismus, není politická, sakra, a to tu nikdo nebo snad nikdo nechápe. Ale k tomu později.
Přemýšlím, jakou formu tomu dát aby to mělo hlavu a patu. Nevidím moc přínos v nekonečných bonmotech vostálpetra a podobně. taky jsem asi pochopil, že návštěvník jsou ve skutečnosti asi 108 lidí.
No napíšu, co mi tu přijde divné a neupřímné.
Pokud se tu objeví někdo, kdo se odmítá hlásit svým jménem nebo nickem, je to anonym. Anonymové na forech, co vím, spíše škodí, než přispívají. Další divná věc je, že tu má někdo víc nicků, nejsem si jist, ale mám dojem, že malej jarda je taky luck. Nechápu.
JInak co se týká malýho jardy, jeho způsob komentářů moje IQ nepobere. On mou neschopnost chápat jeho myšlenky nazval nepozorností, ale já dnes četl pár jeho komentářů v různýc forech a nikdy nechápu, co říká. Je to velmi inteligentní člověk, ale na mě až moc, potřeboval bych tak IQ 50 přidat. Je divný, že Dogenův Genjo Koan, což je hodně tvrdý oříšek z hlediska filozofie, celkem chápu, ale kdejaký komentář malýho jardy prostě ne. I Kafka je pro mě srozumitelnější. Neříkám, že to je jeho chyba, ale s takovým člověkem se nemůžu nijak dorozumět. Tak o praktických věcech jistě, ale ve filozofii asi těžko.
Je mi jasný, že lidi - až na vyjímky - tu nepřekousnou, že by tu někdo chtěl někoho něco naučit, poradit, vysvětlit z pozice toho, kdo poznal , kdo ví. To se tu bere automaticky jako nehorázná drzost, zabedněnost a diktátiorství, pokud se k tomu učení přidá i právo mazat a nesouhlasit a zakázat. Jenže jakmile přijdete někam, kde někdo něco učí, můžete se ptát, můžete nechápat, ale nemůžete si na tenisové hřiště přinést basketbalový míč a když váš učitel tenisu tohle nestrpí, vy mu vynadáte, že je to netolerantní diktátor, který nemá smysl pro názor jiného. A uznává jen ten svůj zabedněný názor na tenis. Jenže milí zlatí, ten tenis se nemáte šanci naučit, když si to učení budete plést s diskuzí o tom, jak hrát tenis, ačkoliv to ještě sám neumím. Kdo nevěří tomu, že něco vím o buddhismu nebo že můžu někoho něco naučit, tak co mu může dát diskuze se mnou? Proč netrávím hodiny na forech, kde se diskutuje o věcech, tkeré mě nezajímají? protože mě to prostě nezajímá. A ruku na srdce, koho tady OPRAVDU zajímá zen? Kdo se tu spíš nudí a hledá záminku, aby se mohl pohádat, nebo aby mohl dokázat, že jsem připoutaný ke svým názorům a jsem prostě vůl celkově?
Takže jediný způsob, jak může moje forum o zenu pokračovat je to,
že účastníci splní určitá pravidla, protože se mi nelíbí nekonečná vlákna, kde jeden chrlí svoje názory a pár lidí mu na to přikyvuje nebo mu to kritizuje, to není učení o zenu, ale nekonečná diskuze o ničem a k tomu tu sjou na poradně vhodné jiné prostory.
Pokud chcete vstupovat na moje forum o zenu, prosím, abyste respektovali pár zásadních věcí, jinak nevidím důvod pokračovat.
A pokud je nerespektujete, klidně se do vás můžu zamilovat a vzít si vás a mít s váma děti. Moje bvývalé přítelkyně měli dost jiný nýzor na buddhismus než já a přesto jsem je vroucně, až moc, miloval, takže to asi není o tom, že mi vadí lidi , co maj jinej názor, ale o tom, že mi vadí lidi, kteří rozptylují nebo rozbíjejí prostředí pro něco plodného, kde se dá něco naučit. Mějte si názory jaké chcete na co chcete, pro mě za mě budte členy Al Kajdy, ale jak vstoupíte do mého prostoru, musíte se přizpůsobit. Ano, nidko vás tam nenutí chodit. Když přijdu do vegetariánské restuarace, tak taky po nich neřvu, že nemaj maso. A naopak. Takže nechtějte po mě demokracii na malým vymezeném prostoru. Demokracie nespočívá v tom, že uščiteli jópgy vnucujete vlastní názory na jógu, učiteli tanga naázory na výuku tance a učiteli buddhismu názo ry na buddhismus. Všichni tito učitelé vás mírně řečeno pošlou někam. A to neznamená, že všichni nemohou být vášnivými zastánci demokracie a svobody slova. Ale tango - to budou učit po svým a s vaším názorem na tango vás vyhodí... Neřku li, že běžně inteligentní člověk tohle chápe jaksi samo sebou , ale na forech se to jaksi nechápe. Protože na forech není zvykem, že by tam někdo měl box a něco tam učil. Musí si tam většinou svou pozici učitele vyboxovat, což mě ani nenapadne. Jana mi tu dala prostor, tak k tomu měla asi důvod. Takže můžu lidem poradit, vysvětlit, ale nemůžu respektovat, že z vlákna o egu někdo udělá své vlastní vlákno o svých zmatcích.
Takže pravidla, aby mělo smysl pokračovat:
Pokud chcete diskutovat, musíte splňovat tyhle podmínky:
Pokud přímo nemáte zájem se učit o zenu, ale zajímá vás upřímně, jak to děláme my, v zenu, klidně se ptejte. Na zazen, na obyčejný život, na placení složenek, cokoliv. Ptejte se na drogy, sex, zvířata, auta, cokoliv, nemám problém. Ale neříkejte mi, jak bychom to v zenu měli dělat, protože to děláme blbě. To je na hlavu.
Nemusíte se mnou ve všem souhlasit, ale musíte mít opravdu zájem se něco dozvědět. třeba - jak může být zazen současně satori? Nebo proč je Zen totéž co učení Buddhy? Vysvětlím.
Pokud se opravdu chcete něco dozvědět, měli byste respektovat, že Zen a buddhismus je totéž. /Pokud s tím máte problém, prosím, vůbec se mnou nediskutujte, nikam to nepovede.
A další věc je že Zen a Buddhovo učení a Buddhova zkušenost je totéž. Opět - pokud to nemůžete respektovat, prosím, nepleťte se do tohohle fora, nemá to smysl.
Pokud si myslíte a trváte na tom, že Buddha byl něco víc než ostatní učitelé v tradici Zenu, nemá smysl, abychom spolu dál diskutovali. Buddha nebyl víc než kterýkoliv učitel dharmy.
Je možné, že tato pravidla tu nebude respektovat nikdo, ale to mě netrápí. Jen nechci pokračovat v těch nesmyslných debatách.
Pokud přece jen někdo má zájem a chápe, o co mi jde a chtěl by se něco dozvědět nebo poradit, napište do tohoto vlákna.
PS ještě k tomu samozvanému, diktátorskému učení - jednou za měsíc v Praze vedu tzv. Den zazenu. Lidi tam přijdou, vidím je často poprvé, přijdou dobrovolně, nikdo je nenutil. Musí počítat s tím, že je tam něco budu učit, oni někdy souhlasí s tím, co říkám, někdy nesouhlasí, ale dodržují pravidla. Když nesouhlasí, někdy prostě odejdou. A tak by to mělo asi být i tady. Ale když na sebe nevidíme, nemáme tolik citu pro reálné chování, pro reálný respekt. Nikdy jsme se tam s nikým nehádal. Je to velmi jednoduché. Oni cítí, že vstoupili do uričtího prostoru, kde se učí a cvičí buddhismus a když mají jiný názor, vědí, že můžou najít někoho, kdo bude učit buddhismus podle jejich gusta. A to mi vyhovuje. Respektuju to. Ale nikdo mi tam nezačne dělat monologický přednášky o buddhismu. To by musel asi odejít. Musel bych ho vyhodit, pokud by ostatním bránil v klidu cvičit a diskutovat.
Lidi se tu navzájem různě kritizují, hádají, občas se na něčem shodnou. Ale necítím tu, že by tu někdo někoho učil, inspiroval k něčemu opravdovému. Nechápu, proč někdo, kdo má ve své hlavě opravdu zmatek, má potřebu druhým lidem říkat, psát, co je a co není probuzení, pravda. Dokud jsem měl v těchto věcech zmatek, yl jsem hladový po učiteli, po učení, chtěl jsem se učit a v diskuzích s dalšími zmatenými jsem neviděl nic moc užitek, proto jsem se moc ani io buddhismu s nikým nebavil, když jsem hledal pravdu. Zajímalo mě učení mistrů, mých učitelů, jejich reakce na mě, slova, akce. A teprve, když pojmy dostaly uplně nový smysl, hned jsem měl potřebu psát a psát, vysvětlovat, co je to pravda. Samozřejmě, pokud je někdo zabedněný a celému světu vnucuje, co je pravda a odmítá přijmout jiný názor, samozřejmě, i já si rozhodně myslím, že to není člověk, který by měl smysl pro svobodu a demokracii. ALe ta pravda, kterou učí buddhismus, není politická, sakra, a to tu nikdo nebo snad nikdo nechápe. Ale k tomu později.
Přemýšlím, jakou formu tomu dát aby to mělo hlavu a patu. Nevidím moc přínos v nekonečných bonmotech vostálpetra a podobně. taky jsem asi pochopil, že návštěvník jsou ve skutečnosti asi 108 lidí.
No napíšu, co mi tu přijde divné a neupřímné.
Pokud se tu objeví někdo, kdo se odmítá hlásit svým jménem nebo nickem, je to anonym. Anonymové na forech, co vím, spíše škodí, než přispívají. Další divná věc je, že tu má někdo víc nicků, nejsem si jist, ale mám dojem, že malej jarda je taky luck. Nechápu.
JInak co se týká malýho jardy, jeho způsob komentářů moje IQ nepobere. On mou neschopnost chápat jeho myšlenky nazval nepozorností, ale já dnes četl pár jeho komentářů v různýc forech a nikdy nechápu, co říká. Je to velmi inteligentní člověk, ale na mě až moc, potřeboval bych tak IQ 50 přidat. Je divný, že Dogenův Genjo Koan, což je hodně tvrdý oříšek z hlediska filozofie, celkem chápu, ale kdejaký komentář malýho jardy prostě ne. I Kafka je pro mě srozumitelnější. Neříkám, že to je jeho chyba, ale s takovým člověkem se nemůžu nijak dorozumět. Tak o praktických věcech jistě, ale ve filozofii asi těžko.
Je mi jasný, že lidi - až na vyjímky - tu nepřekousnou, že by tu někdo chtěl někoho něco naučit, poradit, vysvětlit z pozice toho, kdo poznal , kdo ví. To se tu bere automaticky jako nehorázná drzost, zabedněnost a diktátiorství, pokud se k tomu učení přidá i právo mazat a nesouhlasit a zakázat. Jenže jakmile přijdete někam, kde někdo něco učí, můžete se ptát, můžete nechápat, ale nemůžete si na tenisové hřiště přinést basketbalový míč a když váš učitel tenisu tohle nestrpí, vy mu vynadáte, že je to netolerantní diktátor, který nemá smysl pro názor jiného. A uznává jen ten svůj zabedněný názor na tenis. Jenže milí zlatí, ten tenis se nemáte šanci naučit, když si to učení budete plést s diskuzí o tom, jak hrát tenis, ačkoliv to ještě sám neumím. Kdo nevěří tomu, že něco vím o buddhismu nebo že můžu někoho něco naučit, tak co mu může dát diskuze se mnou? Proč netrávím hodiny na forech, kde se diskutuje o věcech, tkeré mě nezajímají? protože mě to prostě nezajímá. A ruku na srdce, koho tady OPRAVDU zajímá zen? Kdo se tu spíš nudí a hledá záminku, aby se mohl pohádat, nebo aby mohl dokázat, že jsem připoutaný ke svým názorům a jsem prostě vůl celkově?
Takže jediný způsob, jak může moje forum o zenu pokračovat je to,
že účastníci splní určitá pravidla, protože se mi nelíbí nekonečná vlákna, kde jeden chrlí svoje názory a pár lidí mu na to přikyvuje nebo mu to kritizuje, to není učení o zenu, ale nekonečná diskuze o ničem a k tomu tu sjou na poradně vhodné jiné prostory.
Pokud chcete vstupovat na moje forum o zenu, prosím, abyste respektovali pár zásadních věcí, jinak nevidím důvod pokračovat.
A pokud je nerespektujete, klidně se do vás můžu zamilovat a vzít si vás a mít s váma děti. Moje bvývalé přítelkyně měli dost jiný nýzor na buddhismus než já a přesto jsem je vroucně, až moc, miloval, takže to asi není o tom, že mi vadí lidi , co maj jinej názor, ale o tom, že mi vadí lidi, kteří rozptylují nebo rozbíjejí prostředí pro něco plodného, kde se dá něco naučit. Mějte si názory jaké chcete na co chcete, pro mě za mě budte členy Al Kajdy, ale jak vstoupíte do mého prostoru, musíte se přizpůsobit. Ano, nidko vás tam nenutí chodit. Když přijdu do vegetariánské restuarace, tak taky po nich neřvu, že nemaj maso. A naopak. Takže nechtějte po mě demokracii na malým vymezeném prostoru. Demokracie nespočívá v tom, že uščiteli jópgy vnucujete vlastní názory na jógu, učiteli tanga naázory na výuku tance a učiteli buddhismu názo ry na buddhismus. Všichni tito učitelé vás mírně řečeno pošlou někam. A to neznamená, že všichni nemohou být vášnivými zastánci demokracie a svobody slova. Ale tango - to budou učit po svým a s vaším názorem na tango vás vyhodí... Neřku li, že běžně inteligentní člověk tohle chápe jaksi samo sebou , ale na forech se to jaksi nechápe. Protože na forech není zvykem, že by tam někdo měl box a něco tam učil. Musí si tam většinou svou pozici učitele vyboxovat, což mě ani nenapadne. Jana mi tu dala prostor, tak k tomu měla asi důvod. Takže můžu lidem poradit, vysvětlit, ale nemůžu respektovat, že z vlákna o egu někdo udělá své vlastní vlákno o svých zmatcích.
Takže pravidla, aby mělo smysl pokračovat:
Pokud chcete diskutovat, musíte splňovat tyhle podmínky:
Pokud přímo nemáte zájem se učit o zenu, ale zajímá vás upřímně, jak to děláme my, v zenu, klidně se ptejte. Na zazen, na obyčejný život, na placení složenek, cokoliv. Ptejte se na drogy, sex, zvířata, auta, cokoliv, nemám problém. Ale neříkejte mi, jak bychom to v zenu měli dělat, protože to děláme blbě. To je na hlavu.
Nemusíte se mnou ve všem souhlasit, ale musíte mít opravdu zájem se něco dozvědět. třeba - jak může být zazen současně satori? Nebo proč je Zen totéž co učení Buddhy? Vysvětlím.
Pokud se opravdu chcete něco dozvědět, měli byste respektovat, že Zen a buddhismus je totéž. /Pokud s tím máte problém, prosím, vůbec se mnou nediskutujte, nikam to nepovede.
A další věc je že Zen a Buddhovo učení a Buddhova zkušenost je totéž. Opět - pokud to nemůžete respektovat, prosím, nepleťte se do tohohle fora, nemá to smysl.
Pokud si myslíte a trváte na tom, že Buddha byl něco víc než ostatní učitelé v tradici Zenu, nemá smysl, abychom spolu dál diskutovali. Buddha nebyl víc než kterýkoliv učitel dharmy.
Je možné, že tato pravidla tu nebude respektovat nikdo, ale to mě netrápí. Jen nechci pokračovat v těch nesmyslných debatách.
Pokud přece jen někdo má zájem a chápe, o co mi jde a chtěl by se něco dozvědět nebo poradit, napište do tohoto vlákna.
PS ještě k tomu samozvanému, diktátorskému učení - jednou za měsíc v Praze vedu tzv. Den zazenu. Lidi tam přijdou, vidím je často poprvé, přijdou dobrovolně, nikdo je nenutil. Musí počítat s tím, že je tam něco budu učit, oni někdy souhlasí s tím, co říkám, někdy nesouhlasí, ale dodržují pravidla. Když nesouhlasí, někdy prostě odejdou. A tak by to mělo asi být i tady. Ale když na sebe nevidíme, nemáme tolik citu pro reálné chování, pro reálný respekt. Nikdy jsme se tam s nikým nehádal. Je to velmi jednoduché. Oni cítí, že vstoupili do uričtího prostoru, kde se učí a cvičí buddhismus a když mají jiný názor, vědí, že můžou najít někoho, kdo bude učit buddhismus podle jejich gusta. A to mi vyhovuje. Respektuju to. Ale nikdo mi tam nezačne dělat monologický přednášky o buddhismu. To by musel asi odejít. Musel bych ho vyhodit, pokud by ostatním bránil v klidu cvičit a diskutovat.