Proč je zen jiný...

Moderátor: ryunin

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 17:21:44

Mám zásadní otázku ke všem zúčastněným.

Když skoro všichni tvrdíte, že není rozdíl mezi buddhistickými školami a není rozdíl ani mezi Buddhou a Ježíšem a mezi advaitou a zenem, mohli byste mi říct, kde ten rozdíl začíná?

Jinými slovy, které všechny duchovní a neduchovní směry považujete za "jednotné" a které už ne?

Mám takové podezřejní, že do kruhu vybraných moudrostí nechcete započítat také filozofii sobectví a materialistické honičky za nákupy a vlastnění věcí. Taky si nemyslím, že byste dali do jednoho pytle advaitu, zen a komunismus.

Je třeba si uvědomit, že tu ž á d n é rozdíly v podstatě nejsou. V š e c h n y duchovní školy se zásadně mýlí, když něco tvrdí.

Já nic netvrdím, ani jedno slovo, které jsem tu napsal, není pravdivé.

Buddha je můj zpocený ukazováček.
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 16. črc 2012 17:28:36

ryunin píše:právě že to je obráceně
zatímco většina filozofoií a náboženství mluví o přípravě, většina buddhistických škol snad všechny, kromě učení mistra Dogena, mluví o tom, kolik životů a věků musíme konat dobré skutky, než se probudíme do skutečnosti, mitr Dogen říká, že když si sedneme na zafu a cvičíme zazen, už jsme buddha, takže jsme v okamžiku překonali několik milionů let, které k tomu potřebují žáci v tradicích ostatních
Zen je tedy probuzení nikoliv zítra, ale už když jsme se narodili, probuzení jsme všichni, to je rozdíl oproti učení jiných buddhistických škol.


Hm, Goro někde na poradnazdarma, Jz, Inspiruj a kdoví kde ještě, tvrdí, že když zjistil, že nemá žádné já, tak byl okamžitě osvícený. Že to je všechno, co je zapotřebí zjistt, uvědomit si. Ale popsat nám ono prázdno, ke kterému prý dospěl, se mu nějak nechtělo.
Ty jsi ochoten, pár slov o tom prázdnu, které tě osvítilo, napsat, tak jak se jeví tobě?
Návštěvník
 

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 17:55:41

Návštěvník píše:
ryunin píše:právě že to je obráceně
zatímco většina filozofoií a náboženství mluví o přípravě, většina buddhistických škol snad všechny, kromě učení mistra Dogena, mluví o tom, kolik životů a věků musíme konat dobré skutky, než se probudíme do skutečnosti, mitr Dogen říká, že když si sedneme na zafu a cvičíme zazen, už jsme buddha, takže jsme v okamžiku překonali několik milionů let, které k tomu potřebují žáci v tradicích ostatních
Zen je tedy probuzení nikoliv zítra, ale už když jsme se narodili, probuzení jsme všichni, to je rozdíl oproti učení jiných buddhistických škol.


Hm, Goro někde na poradnazdarma, Jz, Inspiruj a kdoví kde ještě, tvrdí, že když zjistil, že nemá žádné já, tak byl okamžitě osvícený. Že to je všechno, co je zapotřebí zjistt, uvědomit si. Ale popsat nám ono prázdno, ke kterému prý dospěl, se mu nějak nechtělo.
Ty jsi ochoten, pár slov o tom prázdnu, které tě osvítilo, napsat, tak jak se jeví tobě?


odhodit "já" nebo Dogen řekl "odhodit tělo a mysl", to nelze popsat, nelze to vysvětlit na internetu, to se musí praktikovat

měl jsem takový zážitek, kdy mé já zcela zmizelo, kdysi dávno, ještě jsem netušil, co to buddhismus je, pouze slyšel, že to je nějaká asketická filozofie východu, a chodil jsem na karate a tam jsme cvičili jakousi relaxaci, kdy jsme pouze seděli na podložce a pět minut se nehýbali, nevěděl jsem co to je, ale pak jsem si uvědomil, že mé já zmizelo - o mnoho let později jsem to cvičil v zazenu - a dnes už to pro mě je běžné cvičení každé ráno a večer

kromě toho ale když máme zkušenost odhození těla a mysli v zazenu, pak zjistíme, že když jedeme na kole, taky splýváme s vesmírem, lépe řečeno vesmír splývá s námi, a při všech
činnostehc, kdy vůbec neoddělujeme já a svět - právě třeba při vyšívání nebo keramice - proto můj učitel říká, nemusíte se nutit do buddhismu, zazenu, stačí, když budete vyšívat nebo plést nebo lepit papírové hrady -je to stejná zkušenost

a proto zenový mistr Ummon na otázku, co to je pravda buddhismu, odpověděl - teď jdu na záchod

je nutné na WC brát své oddělené, zmatené, omezené já? myslím, že to není nutné
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod teonik » pon 16. črc 2012 18:16:58

rozdíly vyvstanou tam,kde nabereme podezření,že to druzí pletou...
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 8:18:16
Bydliště: havířov

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 18:30:15

teonik píše:rozdíly vyvstanou tam,kde nabereme podezření,že to druzí pletou...


rozdíly jsou subjektivní, i objektivní

subjektivní je rozdíl, jak já vnímám chuť prazdroje a jak ji vnímá moje sestra


objektivní rozdíl je tam, když to pivo podrobíme chemické analýze a srovnáme ho se staropramenem, to jsou objektivní rozdíly

a tak lze nají objektivní rozdíl dokonce i mezi dvěma učiteli zenu

objektivně vzato se jako lidské bytosti nelišíme, všichni máme tělo, to se skládá z nějakých matérii

ale subjektivně vzato, někdo je osvícený a někdo ne - to jsou ideální, neboli filozofická hlediska

objektivně vzato, mezi dobrem a zlem není rozdíl - to je vidět v přírodě, kde se navzájem zvířata nelístostně zabíjejí a požírají jedno druhé

ale subjektivně vzato, cítíme, kdy konáme dobro a kdy konáme zlo

cynik řekne, to je jedno, neřeš to

soucitný člověk řekne, vidím, že trpíš jak ti můžu pomoct?

někdy musíme být objektivní a jindy je čas být subjektivní

nelze lpět a ni na jednom, ani na druhém stavu

v tomto okamžiku, kdy něco prostě děláme, subjekt a objekt mizí - to je stav buddha
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod teonik » pon 16. črc 2012 19:11:33

já jen odpovídal na tvou otázku...
.............

jedno oko špatně vidí
jedna ruka špatně tleská
jen jedno srdce neví nic o zenu
a tepe a tepe
.................

zdarec
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 8:18:16
Bydliště: havířov

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 19:18:30

teonik píše:já jen odpovídal na tvou otázku...
.............

jedno oko špatně vidí
jedna ruka špatně tleská
jen jedno srdce neví nic o zenu
a tepe a tepe
.................

zdarec


to je intelektuální
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 19:58:05

Návštěvník píše:Náboženské směry mají společné jen jedno - zážitek Prázdna, Boha.
Jelikož každý zakladatel náboženského směru k tomuto svému zážitku došel jinak, za jiných okolností, v jiném kulturním prostředí, v jiných sociálních podmínkách, s jinými tradicemi, tak tu máme hned velkou spoustu rozdílů, které izolují jeden směr od druhého, protože následníci se snaží napodobovat toho svého mistra, aby to měli tak, jako on....

Zen ale asi není založen na přímém poznání Prázdnoty, Boha, podle toho, jak ho popisuješ, to je jen jakési přípravné cvičení naučení se klidu pro neklidné povahy....nebo je to snad jinak? :)


ještě k tomu "náboženské směry - společné jedno - zážitek prázdna, Boha"

patří do nábořenských směrů slepování letadýlek?

je zážitek slepování letadýlka totožný s náboženským poznáním Boha nebo prázdna?

buddhismus učí, že každý, kdo něco dělá a má tělo a mysl v rovnováze, je buddha, probuzený

ale křesťantví učí, že Bůh je otec, je všemohoucí a hodnotí naše vlastní činy - můj kamarád faráž zřejmě nepochopil křesťanství, protože se modlí k Bohu, je to pro něho pán na nebi a věnoval studiu teologie mnoho let a mnoho hodin se modlil, bylo by velmi sprosté tvrdit, že můj kamarád nerozumí křesťasntví - a přesto si nemyslí, že buddhismus a křesťanství je totéž - ale lidé tady na foru si to myslí - je to vůči poctivým zenovým mnichům a poctivým katolickým farářům velmi arogantní a neuctivé, žádné bhakti v tom nevidím, leda v tom smyslu, že "oni chudáčci jsou blbí, ale my se na ně díváme s láskou a pochopením jejich blbosti, však jednou dosáhnout osvícení jako my, co jsme ho dosáhli na forech poradny a přijdou sem za náma a zeptají se nás na pravdu o životě..."

je to totéž? mě to jako totéž nepřipadá

anebo některá škola buddhismu učí, že musíme překonat milion překážek a žít několik životů, než můžeme dosáhnout dokonalého probuzení - to taky není Zen

takže bych neřekl, že různá náboženství směřují k témuž - protože slepovat letadýlka, k tomu nepotřebuju ani bibli, ani sútry, a přece je to konečná, definitivní pravda života
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod orog » pon 16. črc 2012 20:54:12

ryunin píše:
Návštěvník píše:Náboženské směry mají společné jen jedno - zážitek Prázdna, Boha.
Jelikož každý zakladatel náboženského směru k tomuto svému zážitku došel jinak, za jiných okolností, v jiném kulturním prostředí, v jiných sociálních podmínkách, s jinými tradicemi, tak tu máme hned velkou spoustu rozdílů, které izolují jeden směr od druhého, protože následníci se snaží napodobovat toho svého mistra, aby to měli tak, jako on....

Zen ale asi není založen na přímém poznání Prázdnoty, Boha, podle toho, jak ho popisuješ, to je jen jakési přípravné cvičení naučení se klidu pro neklidné povahy....nebo je to snad jinak? :)


ještě k tomu "náboženské směry - společné jedno - zážitek prázdna, Boha"


Vidím to asi takhle: Dění, se kterým se během života setkáváme, může mít bezpočet podob, v nás ale existuje jen několik obvyklých mentálních reakcí na něj. A ty pak vedou ke stále stejným důsledkům. Přitom jen naše vnitřní navyklé reakce na cokoliv, co se děje (například chtivost, touha, aby něco bylo, nebo naopak nebylo, odpor, strach a pocit neuspokojení...), znemožňují vnímání TADY A TEĎ.

Můžou tedy v různých duchovních směrech existovat i postupy, vedoucí k upouštění od toho, čím si sami nevědomky stojíme ve světle prostého bytí a žití TADY A TEĎ.

Jinak řečeno myslím, že je v podstatě jedno, jakým způsobem a pod jakým názvem dojde ke vnímání TADY A TEĎ. Podstatná je praxe návratu, i když může být slovně formulovaná různým způsobem. Rozhoduje to, k čemu vede, ne jakými slovy a jakými postupy k vymizení nevědomosti došlo.
orog
 
Příspěvky: 92
Registrován: pát 04. lis 2011 16:18:09

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod bflmpsvz » pon 16. črc 2012 21:09:32

Jde o vymizení příčin, důvodů, proč reagujeme tak, že nám i okolí to způsobuje utrpení.

Čtyři vznešené pravdy podle Buddhy jsou:
1.Existuje utrpení
2.Existuje příčina utrpení
3.Utrpení je možné ukončit
4.Existuje cesta vedoucí k zániku utrpení = upuštění od reakcí, kterými se utrpení vyvolává.

Cesta vedoucí k zániku utrpení je součástí praxe v řadě duchovních nauk, včetně osmidílné cesty k buddhovství.
bflmpsvz
 

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 16. črc 2012 21:43:13

ryunin píše:odhodit "já" nebo Dogen řekl "odhodit tělo a mysl", to nelze popsat, nelze to vysvětlit na internetu, to se musí praktikovat

měl jsem takový zážitek, kdy mé já zcela zmizelo, kdysi dávno, ještě jsem netušil, co to buddhismus je, pouze slyšel, že to je nějaká asketická filozofie východu, a chodil jsem na karate a tam jsme cvičili jakousi relaxaci, kdy jsme pouze seděli na podložce a pět minut se nehýbali, nevěděl jsem co to je, ale pak jsem si uvědomil, že mé já zmizelo - o mnoho let později jsem to cvičil v zazenu - a dnes už to pro mě je běžné cvičení každé ráno a večer

kromě toho ale když máme zkušenost odhození těla a mysli v zazenu, pak zjistíme, že když jedeme na kole, taky splýváme s vesmírem, lépe řečeno vesmír splývá s námi, a při všech činnostehc, kdy vůbec neoddělujeme já a svět - právě třeba při vyšívání nebo keramice - proto můj učitel říká, nemusíte se nutit do buddhismu, zazenu, stačí, když budete vyšívat nebo plést nebo lepit papírové hrady -je to stejná zkušenost

a proto zenový mistr Ummon na otázku, co to je pravda buddhismu, odpověděl - teď jdu na záchod

je nutné na WC brát své oddělené, zmatené, omezené já? myslím, že to není nutné

Jak je to u tebe s oním prázdnem?
Můžeš ho tu popsat?
Návštěvník
 

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 16. črc 2012 21:52:48

ryunin píše:patří do nábořenských směrů slepování letadýlek?
je zážitek slepování letadýlka totožný s náboženským poznáním Boha nebo prázdna?

Není to totožné.

ryunin píše:takže bych neřekl, že různá náboženství směřují k témuž

Jak moc času jsi věnoval tomu, aby jsi našel to, co mají ona náboženství společného?
Návštěvník
 

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Honzam » pon 16. črc 2012 21:55:10

Kde je tady psáno, že tělo samo je také prázdnota? Kde se tam píše o těle ve vztahu k pomíjivosti?

http://www.buddhismus.cz/sutra-srdce.html

NIKDE!

Ó, transcendentní Pravdo, která překlene rozbouřený oceán života a smrti a bezpečně nese všechny, kdož se snaží o její uskutečnění, na druhý břeh k probuzení.

Buddha neučil advaitu.
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 22:39:51

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Honzam » pon 16. črc 2012 22:46:52

Dokud člověk hledá dokonalou moudrost, stále ještě setrvává v říši vědomí. Aby mohl dosáhnout nirvány, musí se dostat mimo vědomí.

Tohle není advaita.
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 22:39:51

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Honzam » pon 16. črc 2012 22:51:31

Jana píše:Buddha učil znát živou pravdu jakýmkoliv vhodným způsobem.


Živá pravda se nachází mimo vědomí a tou pravdou je živé tělo v nevědomí.
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 22:39:51

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 23:21:39

orog píše:
ryunin píše:
Návštěvník píše:Náboženské směry mají společné jen jedno - zážitek Prázdna, Boha.
Jelikož každý zakladatel náboženského směru k tomuto svému zážitku došel jinak, za jiných okolností, v jiném kulturním prostředí, v jiných sociálních podmínkách, s jinými tradicemi, tak tu máme hned velkou spoustu rozdílů, které izolují jeden směr od druhého, protože následníci se snaží napodobovat toho svého mistra, aby to měli tak, jako on....

Zen ale asi není založen na přímém poznání Prázdnoty, Boha, podle toho, jak ho popisuješ, to je jen jakési přípravné cvičení naučení se klidu pro neklidné povahy....nebo je to snad jinak? :)


ještě k tomu "náboženské směry - společné jedno - zážitek prázdna, Boha"


Vidím to asi takhle: Dění, se kterým se během života setkáváme, může mít bezpočet podob, v nás ale existuje jen několik obvyklých mentálních reakcí na něj. A ty pak vedou ke stále stejným důsledkům. Přitom jen naše vnitřní navyklé reakce na cokoliv, co se děje (například chtivost, touha, aby něco bylo, nebo naopak nebylo, odpor, strach a pocit neuspokojení...), znemožňují vnímání TADY A TEĎ.



Můžou tedy v různých duchovních směrech existovat i postupy, vedoucí k upouštění od toho, čím si sami nevědomky stojíme ve světle prostého bytí a žití TADY A TEĎ.

Jinak řečeno myslím, že je v podstatě jedno, jakým způsobem a pod jakým názvem dojde ke vnímání TADY A TEĎ. Podstatná je praxe návratu, i když může být slovně formulovaná různým způsobem. Rozhoduje to, k čemu vede, ne jakými slovy a jakými postupy k vymizení nevědomosti došlo.


určitě, souhlásím s tím, co říkáš, ale otázka je, zda různé směry a učení nepřidávají k realitě nějaké vrstvy, které brání tu skutečnost prožít - může člověk, který lpí na Bohu, mít zážitek tady a teď - samozřejmě ano, např. když ho něco náhle překvapí, třeba mu těsně před nosem přeletí vosa - ale pak se zase rychle vrátí k Bohu a té oddělenosti

nebo nějaký buddhista, který se snaží pořád být pozitivní a slušný a pořád s sebou všude nosí tu masku soucitu a laskavosti, může být opravdu sám sebou? myslím, že k tomu tady a teď přidává jakýsi pocit duchovnosti nebo pocit čistoty nebo soucitu...

a tak je to s každým náboženství, pokud není schopno popřít samo sebe - proto si vážím autentických učitelů buddhismu, protože ho dokázali opravdu opustit - nepletou si ideály buddhismu a realitu, protože idea, ideál a realita není nikdy totéž

trvalo mi dvacet let, než jsem na to přišel, ale je to něco, co člověk musí znovu a znovu oživovat - prostě neřídím auto jako buddhista, ale jen řídím auto... nemluvím jako buddhista, ale mluvím ... nemám buddhistický vztah k sexu, ale normální vztah k sexu... atd. jsou tu praktické rady do života- snažte se žít umírněně, bez extrémů, ale moje praxe zazenu k tomu vede automaticky - místo abych byl velmi rozčílen, jsem trochu rozčílen, místo abych hodně toužil, toužím trochu atd. takže umírněnost tu je - ale nakonec tu je jen nekonečně krátký okamžik, kdy něco dělám a nemám na sobě masku buddhismu
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 23:25:34

bflmpsvz píše:Jde o vymizení příčin, důvodů, proč reagujeme tak, že nám i okolí to způsobuje utrpení.

Čtyři vznešené pravdy podle Buddhy jsou:
1.Existuje utrpení
2.Existuje příčina utrpení
3.Utrpení je možné ukončit
4.Existuje cesta vedoucí k zániku utrpení = upuštění od reakcí, kterými se utrpení vyvolává.

Cesta vedoucí k zániku utrpení je součástí praxe v řadě duchovních nauk, včetně osmidílné cesty k buddhovství.


to je trochu zkreslené,

1. nedostatečnost, nikoliv utrpení - v životě máme pocit nedostatečnosti, něco nám chybí
2. to má příčinu
3. je možné najít spokojenost v obyčejném životě díky prostému jednání - to je náš každodenní život
4. realita v tomto okamžiku je spokojenost, protože nemyslíme na minulost ani budoucnost
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod ryunin » pon 16. črc 2012 23:29:52

Návštěvník píše:
ryunin píše:odhodit "já" nebo Dogen řekl "odhodit tělo a mysl", to nelze popsat, nelze to vysvětlit na internetu, to se musí praktikovat

měl jsem takový zážitek, kdy mé já zcela zmizelo, kdysi dávno, ještě jsem netušil, co to buddhismus je, pouze slyšel, že to je nějaká asketická filozofie východu, a chodil jsem na karate a tam jsme cvičili jakousi relaxaci, kdy jsme pouze seděli na podložce a pět minut se nehýbali, nevěděl jsem co to je, ale pak jsem si uvědomil, že mé já zmizelo - o mnoho let později jsem to cvičil v zazenu - a dnes už to pro mě je běžné cvičení každé ráno a večer

kromě toho ale když máme zkušenost odhození těla a mysli v zazenu, pak zjistíme, že když jedeme na kole, taky splýváme s vesmírem, lépe řečeno vesmír splývá s námi, a při všech činnostehc, kdy vůbec neoddělujeme já a svět - právě třeba při vyšívání nebo keramice - proto můj učitel říká, nemusíte se nutit do buddhismu, zazenu, stačí, když budete vyšívat nebo plést nebo lepit papírové hrady -je to stejná zkušenost

a proto zenový mistr Ummon na otázku, co to je pravda buddhismu, odpověděl - teď jdu na záchod

je nutné na WC brát své oddělené, zmatené, omezené já? myslím, že to není nutné

Jak je to u tebe s oním prázdnem?
Můžeš ho tu popsat?


prázdno je nezachytitelnost existence - je to vlastnost vesmíru - protože to nelze zachytit, nelze to ani popsat, ale můžeme si zkusit nezachytitelnost například pocitu štěstí - zkuste definovat štěstí, umístit ho do své hlavy, vymezit mu nějaký prostor, kolik buněk se na tom podílí a jak - zjistíte, že nic takového nelze zachytit...

když cvičím zazen, uvolňují se fixované představy o mně a světě a vše se stává přirozeně nezachytitelné, a jak je to nezachytitelné, je to jen to, co to je, aniž bych to mohl zachytit nebo uzavřít do nějakého pojmu - jen tohle... tento nekonečně krátký okamžik bez hodnocení
ryunin
 
Příspěvky: 706
Registrován: čtv 22. zář 2011 14:19:10

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 17. črc 2012 0:07:56

ryunin píše:prázdno je nezachytitelnost existence - je to vlastnost vesmíru - protože to nelze zachytit, nelze to ani popsat, ale můžeme si zkusit nezachytitelnost například pocitu štěstí - zkuste definovat štěstí, umístit ho do své hlavy, vymezit mu nějaký prostor, kolik buněk se na tom podílí a jak - zjistíte, že nic takového nelze zachytit...
když cvičím zazen, uvolňují se fixované představy o mně a světě a vše se stává přirozeně nezachytitelné, a jak je to nezachytitelné, je to jen to, co to je, aniž bych to mohl zachytit nebo uzavřít do nějakého pojmu - jen tohle... tento nekonečně krátký okamžik bez hodnocení

Aha, tak nic.
Ono hledané "Prázdno" (Univerzum, Bůh, Čiré Bytí, vnitřní světlo...atd) dosud zřejmě neznáš, nikdy jsi ho neviděl. Jinak by jsi ho popsat dokázal a věděl by jsi, čemu se to vlastně říká "osvícení".
Už se tě na to ptát nebudu, měj se fajn.
Návštěvník
 

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekod teonik » úte 17. črc 2012 7:06:12

ahoj ryunine

jedno oko špatně vidí
jedna ruka špatně tleská
jen jedno srdce neví nic o zenu
a tepe a tepe
.................

zdarec


to je intelektuální


jaké to je,nevíme,tedy aspon já,jak je to s tebou nevím...

já bych,když už bych chtěl něco takového napsat,napsal:

to vnímám jako intelektuální

takhle by to bylo myslím optimálnější,ne?

do tvého vnímání světa nemám co hovořit,mé je jiné...
tys nám dal nahlédnout do svého vnímání,za to dík
bud zdráv a hodně štěstí
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 8:18:16
Bydliště: havířov

PředchozíDalší

Zpět na Zen

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků