Stránka 3 z 6

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:30:00
od teonik
já mám zapamatované:
nir van=žádné vanutí...tj nepohyb,neprojev

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:32:42
od Návštěvník
"Pojem nirvána (sanskrt) nebo nibbána (pálí) označoval původně vyhasnutí ohně. Gautama Buddha používá toto slovo ve smyslu ustání nesprávných skutečností: Zničení žádosti, nenávisti a zaslepení se nazývá vyhasnutí (nirvána). Nirvána však znamená víc než poznání vlastní podmíněnosti a rozpad bytosti.

Vyhasnutí je pro vysvobozenou bytost cestou do nestvořeného: Je nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené. Kdyby nebylo tohoto nezrozeného, nevzniklého, nezformovaného, nestvořeného, nebyl by možný únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Protože ale je toto nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené, je tedy možný i únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Takto naznačená pozitivní existence je ve srovnání se světem, jak jej prožívá člověk, zcela jiná. Jsou tři vlastnosti nestvořeného: Není v něm vznikání. Není zanikání. Nejsou v něm proměny existujícího.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:38:27
od Honzam
Návštěvník píše:
Honzam píše: nirvána vlastně pojmenovává věčné uvěznění v dokonalém těle, když všechno ostatní přestane existovat.

Nirvána = zánik dosavadního vnímání všeho, včetně těla, jako něčeho skutečného.

Tělo se už nevnímá jako vlastní tělo, natož dokonalé. Je jen jedním z bezpočtu iluzorních a stále se měnících, prázdných tvarů nekonečného Vědomí, vnímaných nekonečným Vědomím v sobě.


To je tak možná sahadža nirvikalpa samádhi. Nirvána je konec světa a začátek draka a ne nějaké pohádky o iluzích. :)

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:39:09
od Honzam
Návštěvník píše:"Pojem nirvána (sanskrt) nebo nibbána (pálí) označoval původně vyhasnutí ohně. Gautama Buddha používá toto slovo ve smyslu ustání nesprávných skutečností: Zničení žádosti, nenávisti a zaslepení se nazývá vyhasnutí (nirvána). Nirvána však znamená víc než poznání vlastní podmíněnosti a rozpad bytosti.

Vyhasnutí je pro vysvobozenou bytost cestou do nestvořeného: Je nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené. Kdyby nebylo tohoto nezrozeného, nevzniklého, nezformovaného, nestvořeného, nebyl by možný únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Protože ale je toto nezrozené, nevzniklé, nezformované, nestvořené, je tedy možný i únik ze zrozeného, vzniklého, zformovaného, stvořeného. Takto naznačená pozitivní existence je ve srovnání se světem, jak jej prožívá člověk, zcela jiná. Jsou tři vlastnosti nestvořeného: Není v něm vznikání. Není zanikání. Nejsou v něm proměny existujícího.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na


Na otázku, zda by se člověk mohl dostat na konec světa chůzí, Buddha odpověděl záporně a řekl: V tomto šest stop vysokém těle s jeho vnímáním a vědomím je obsažen svět, vznik světa, konec světa a stezka, vedoucí ke konci světa.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Nirv%C3%A1na

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:44:15
od Návštěvník
A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:53:17
od bflmpsvz
Návštěvník píše:A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?

Přesto se za něj vytrvale považujeme. Proč asi? Nejspíš pud sebe-záchovy jedince, potřeba vnímat se jako "něco" :)

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 14:56:51
od Honzam
Návštěvník píše:A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?


Je možné uvědomit si tělo jako sebe si vědomé vědomí v nicotě. Nirvána je přímá jednota Brahman a těla bez Atman v Anatman.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:02:39
od Návštěvník
Honzam píše:
Návštěvník píše:A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?


Je možné uvědomit si tělo jako sebe si vědomé vědomí v nicotě. Nirvána je přímá jednota Brahman a těla bez Atman v Anatman.

Dokud trvá existence těla, projektuje si ho Atman, aspekt Brahman.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:11:43
od Honzam
Návštěvník píše:
Honzam píše:
Návštěvník píše:A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?


Je možné uvědomit si tělo jako sebe si vědomé vědomí v nicotě. Nirvána je přímá jednota Brahman a těla bez Atman v Anatman.

Dokud trvá existence těla, projektuje si ho Atman, aspekt Brahman.


A když si ho projektuje Anatman, tak je nesmrtelné.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:18:38
od Honzam
Buddha dosáhl odevzdání Duše Ďáblu! Tak se dostal celý projev do jeho těla resp. stal se jím.
Buddha neučí o zániku ega, ale o zániku Atman.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:27:40
od Návštěvník
A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?

Dokud trvá existence těla, projektuje si ho Atman, aspekt Brahman.

Honzam píše:A když si ho projektuje Anatman, tak je nesmrtelné.

Projektuje ho to jediné, co existuje - Bytí - Existence - Vědomí = Brahman. Všechny další hierarchie a aspekty jsou jen modifikacemi Jediného. Co je vzniklé, zanikne. Je to základní charakteristika oblasti projevení.

Ale osobní já to nemůže přijmout, je to konec iluze jeho vlastní nesmrtelnosti.

Honzam píše:Buddha dosáhl odevzdání Duše Ďáblu! Tak se dostal celý projev do jeho těla resp. stal se jím.
Buddha neučí o zániku ega, ale o zániku Atman.

No comment

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:40:29
od Honzam
Jak vidět, tak buddhismus, advaita i křesťanství se celkem rozcházejí.
Jediný Buddha učil, jak proměnit Duši v Anděla a jádro toho učení je obsaženo v jeho citátu:

„Jen milovat je málo. Člověk musí milovat svého bližního více než sebe. Teprve pak se cítí být božsky milován.“
- Buddha


Pak se teprve z Já stane nesmrtelné tělo, do kterého se promění všechny ostatní bytosti a teprve pak se člověk "znovuzrodí" přímo z Ducha jako Anděl.

No hadi se dají spojit i jednodušeji, než jak učil Buddha, přijdete o tělo a možná dostanete z iluzorních vln mořskou nemoc a budete tvrdit, že nejste drak, ale oceán. ;)

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:45:07
od Honzam
Návštěvník píše:
A i tělo je vnímané ve vědomí - jak jinak? Je možné si uvědomit cokoliv, včetně těla, jinak, než jako obsah vědomí, tj. jako jeho tvar?

Dokud trvá existence těla, projektuje si ho Atman, aspekt Brahman.

Honzam píše:A když si ho projektuje Anatman, tak je nesmrtelné.

Projektuje ho to jediné, co existuje - Bytí - Existence - Vědomí = Brahman. Všechny další hierarchie a aspekty jsou jen modifikacemi Jediného. Co je vzniklé, zanikne. Je to základní charakteristika oblasti projevení.

Ale osobní já to nemůže přijmout, je to konec iluze jeho vlastní nesmrtelnosti.

Honzam píše:Buddha dosáhl odevzdání Duše Ďáblu! Tak se dostal celý projev do jeho těla resp. stal se jím.
Buddha neučí o zániku ega, ale o zániku Atman.

No comment


Zánik Atman je konec iluze o nesmrtelnosti Vědomí, když se z Brahman stane Drak - ztělesnění Boha.
viz Sútra srdce, že i Vědomí je stejná prázdnota/iluze jako jeho tvary.

http://www.buddhismus.cz/sutra-srdce.html

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:50:02
od Honzam
Draci jsou božské bytosti Existující v aspektu Ďábla - v Nevědomí - v Neexistenci.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:51:08
od bflmpsvz
Anděle ani ďábly buddhismus nezná. Tyhle pojmy se objevují v křesťanství a dneska v New Age.
Ale osobní obrazotvornost si může pohrávat, s čím ji napadne, tak příjemnou zábavu :D

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 15:53:51
od Honzam
bflmpsvz píše:Anděle ani ďábly buddhismus nezná. Tyhle pojmy se objevují v křesťanství a dneska v New Age.
Ale osobní obrazotvornost si může pohrávat, s čím ji napadne, tak příjemnou zábavu :D


Buddhismus je pohádkově převyprávěná krutá pravda o zániku Duše v nicotě. Dharmakaya je Ďábel. ;)

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 16:04:52
od Honzam
Draci (Sambhogakaya) milují Ďábla celým svým tělem a on se tak může cítit být Božsky milován.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 16:07:45
od Honzam
Jako drak - strážce nauky se jen držím své povinnosti. Jestli to někoho znechucuje, tak se omlouvám, ale tady se bavíme o skutečné dharmě nezkreslené lidmi.

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 16:17:27
od Návštěvník
Buddhismus je pohádkově převyprávěná krutá pravda o zániku Duše v nicotě. Dharmakaya je Ďábel.

Pleteš si všetvořící Prázdnotu s nicotou. To je základní nepochopení.
Pak vznikají nejrůznější představy, včetně Ďábla a pod.

No proč ne, když tě to baví :)

Tak si to užívej :yes:

Re: Proč je zen jiný...

Nový příspěvekNapsal: ned 15. črc 2012 16:23:26
od rosada
Honzam píše:Jako drak - strážce nauky se jen držím své povinnosti. Jestli to někoho znechucuje, tak se omlouvám, ale tady se bavíme o skutečné dharmě nezkreslené lidmi.

Jen drobátko zkreslené drakem :)
Prázdno není peklo, prázdno je prostor pro cokoliv, Prázdno je ticho, ze kterého ve vyvěrá.
Nirvána - vyhasnutí žádostí - návrat k bezcílnosti.