Stránka 2 z 5

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 8:22:26
od Jarda Malej
..nelze od sebe oddělit vnitřní naladění člověka a působení tohoto naladění na svoje vlastní zdraví
a také jeho působení navenek, na druhé lidi.





:)

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 8:32:09
od nop
Pelvan píše:Ahoj

A)
Píšeš zde o buddhismu v tom smyslu, že je to záležitost nesouvisející přímo s léčením či s péčí o zdraví.

Podle mne však nelze od sebe oddělit vnitřní naladění člověka a působení tohoto naladění na svoje vlastní zdraví a také jeho působení navenek, na druhé lidi.

Pokud tedy je člověk vnitřně vyrovnaný a zklidněný, působí tento jeho vnitřní klid blahodárně (na lidi podobného založení) nebo provokativně (na lidi opačného založení) na okolní lidi, působí různě dle naturelu těchto lidí. Takový člověk je tedy mimo jiné i léčitelem ať chce anebo nechce, je to mimo jeho kontrolu, to se děje mimoděk.
Navíc takový člověk pozitivně působí na všechny živé bytosti včetně potravin a vody. Jsou to zapomenuté starověké záležitosti a vlastnosti, protože naši moderní duchovní vůdci tyto schopnosti většinou neměli a nemají, tou moderností myslím už od středověku.

B)
Jaká jsou ta dva základní založení lidí?

Člověk, o kterém zde mluvím, můžeme mu říkat i buddha, je svým založením pěstitel. Ví, že opravdu hodnotné věci (sklony, vlastnosti, dovednosti,...) se vyvíjejí pomalu, rostou a sílí během mnoha let. Tyto věci se nedají penězi vyjádřit v přímé úměrnosti k jejich důležitosti. Mnohdy existují zdánlivě zadarmo.

Člověk opačného založení, můžeme mu říkat politik, je svým založením lovec. Domnívá se, že opravdu hodnotné věci a majetky se dají získat úskokem a podvodem (ulovit) rychle a bezpracně. Důležitost těchto věcí se podle něho dá vyjádřit penězi v přímé úrovni k jejich ceně. O věci, vztahy a dovednosti, které nelze zpeněžit či využít k peněžitému zisku, se nezajímá a ani se jimi nezabývá.

Jistě jsou lidé v mnoha mezistupních mezi těmito dvěma krajnímy příklady.

Zdravím

K bodu A
Mohu potvrdit. Ale současně poznamenat, že jsou doklady o nebezpečném zanedbávání zdraví v důsledku zaměření se na "něco důležitějšího".

Např. v XVII. století sv. Markéta Alacoque založila uctívání Srdce Ježíšova.
Psala si deník na příkaz svého zpovědníka a jen tomu vděčíme, že neunikla jedna informace.
Jednou si poranila prst, a po několika dnech zhnisal. Představená jí na to upozorňovala, a Markéta poslechla a začala prst léčit. Předtím tomu nevěnovala pozornost, protože byla pohlcena láskou k Ježíši.

A přitom v NZ jsou poučky o tom, že máme věrně hospodařit s tím, co máme svěřeno. Pojem věrného služebníka a péče o tělo se kryjí.
Tělo by mělo rezonovat energií, ne být podobné mátoze v šerém koutu.
Když se praví, že tělo je chrámem Ducha, má být udržované tak, aby bylo důstojným obydlím.

K bodu B
Tak mne napadlo mihnutím, že je také hledisko o tom, jak se chovají žena a muž.
Aby nebyli lovci. Četl jsem už vychloubání jednoho pěstovatele duchovna, kolik prošlo dívek a žen jeho postelí.
A naopak znám pohled myši a kočky, kde já jsem byl hodnocený jako možná myš, zda budu dosti tučný a svolný na mlsání. A když se stalo, že si kočka musela utřít fousy na sucho, byl jsem poctěný pojmem "idiot".
Komu se ale líbí duše, není lovec.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 11:06:24
od Návštěvník
..nelze od sebe oddělit vnitřní naladění člověka a působení tohoto naladění na svoje vlastní zdraví
a také jeho působení navenek, na druhé lidi.


viewtopic.php?f=140&t=6560&p=115734#p115734

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 21:26:48
od ryu.nin
Pelvan píše:Ahoj



Píšeš zde o buddhismu v tom smyslu, že je to záležitost nesouvisející přímo s léčením či s péčí o zdraví.

Podle mne však nelze od sebe oddělit vnitřní naladění člověka a působení tohoto naladění na svoje vlastní zdraví a také jeho působení navenek, na druhé lidi.

Pokud tedy je člověk vnitřně vyrovnaný a zklidněný, působí tento jeho vnitřní klid blahodárně (na lidi podobného založení) nebo provokativně (na lidi opačného založení) na okolní lidi, působí různě dle naturelu těchto lidí. Takový člověk je tedy mimo jiné i léčitelem ať chce anebo nechce, je to mimo jeho kontrolu, to se děje mimoděk.
Navíc takový člověk pozitivně působí na všechny živé bytosti včetně potravin a vody. Jsou to zapomenuté starověké záležitosti a vlastnosti, protože naši moderní duchovní vůdci tyto schopnosti většinou neměli a nemají, tou moderností myslím už od středověku.



Jaká jsou ta dva základní založení lidí?

Člověk, o kterém zde mluvím, můžeme mu říkat i buddha, je svým založením pěstitel. Ví, že opravdu hodnotné věci (sklony, vlastnosti, dovednosti,...) se vyvíjejí pomalu, rostou a sílí během mnoha let. Tyto věci se nedají penězi vyjádřit v přímé úměrnosti k jejich důležitosti. Mnohdy existují zdánlivě zadarmo.

Člověk opačného založení, můžeme mu říkat politik, je svým založením lovec. Domnívá se, že opravdu hodnotné věci a majetky se dají získat úskokem a podvodem (ulovit) rychle a bezpracně. Důležitost těchto věcí se podle něho dá vyjádřit penězi v přímé úrovni k jejich ceně. O věci, vztahy a dovednosti, které nelze zpeněžit či využít k peněžitému zisku, se nezajímá a ani se jimi nezabývá.

Jistě jsou lidé v mnoha mezistupních mezi těmito dvěma krajnímy příklady.

Zdravím


To, co píšeš, je sice do jisté míry pravda, ale je to karmické chápání buddhismu. Karmické chápání buddhismu znamená, že středem našeho zájmu není probuzení do skutečnosti, ale pozitivní působení na sebe a druhé a nechat pozitivní vliv působit na sebe a druhé - to je něco, co k buddhismu nutně patří, ale až sekundárně. Je to jako kdybys šel někomu dát dárek do nemocnice a on by ti za to nepoděkoval. Pak bys měl pocit, že jsi tam šel zbytečně, šel jsi tam přece ne proto, abys dotyčnému dal dárek, ale abys dostal poděkování od něho. A tak je to i s buddhismem. Můžeme ho chápat karmicky, jako léčbu sebe a druhých, jako cestu od negativního k pozitivnímu, jako cestu od utrpení k nirváně, ale to je velmi velmi neštastné pojetí. Buddhismus je probuzení do skutečnosti, která v sobě obsahuje jak nemoc, tak zdraví, jak negativní tak pozitivní , jak mužskou tak ženskou polaritu atd. POkud se upneme na hledání pozitivních změn, nebude to už cesta sem a tady, do probuzení, ale cesta z jedné situace do jiné, i kdyby lepší. Buddha když se probudil, tak nenalezl zdraví, lásku a štěstí všude kolem, ale střízlivý, moudrý pohled na zdraví lásku a štěstí. Pokud někoho třeba i vyléčil nebo vylepšil meditací své zdraví, je to pouze a pouze bonus. Jeden zenový mistr ve dvacátém století umřel na rakovinu, a byl to fantastický, úžasný zenový mistr, vynikající filozof, osvícený člověk, a cvičil v lotosové pozici každý den, jedl zdravě a žil na zdravém vzduchu v severní Kalifornii. A peřžsto zemřel na rakovinu. Podle tvé logiky nedosáhl osvícení a nepochopil buddhismus. Podobně zvíře, které je nemocné, a umírá v přírodě vysílením, není buddha. Budha je každé i nemocné i trpící zvíře i člověk. Probozíme se do vlastního stavu, ať už je jakýkoliv, zdraví nebo nemoc, a ne do zdraví. Pokud jsme nemocní, jsme nemocní. Jdeme k lékaři, k léčiteli, ale ještě jsem nenarazil ve své praxi a životě na učitele buddhismu, tkerý by řešil moje fyzické zdraví. Ano, povídali jsme si o tom, do jaké nemocnice, jakou operaci, atd. Byl to laický rozhovor. Možná Zen podle tebe není buddhismus, protože Zen řeší probuzení do skutečnosti, a nemá za cíl vylepšovat zdraví lidí - od toho jsou lékaři.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 21:35:04
od ryu.nin
Pelvan píše:PS

Ještě před buddhismem v Indii byla rozšířená joga. Většinou mi to vychází tak, že ty starší tradice jsou pro člověka přínosnější. Cvičení jogy, dýchací cviky a asany v obrácené poloze těla, jsou dodnes nejefektivnějšími nástroji proti křečovým žilám. Protože jsou zadarmo, tak jsou medicínou ignorovány.
Kombinuji všechno dohromady. Vše, u čeho mi připadá, že mi to pomáhá.
Buddhismus i jogu i védskou meditaci, kterou zde propaguje například Brahman.


přesně, kdyby mi šlo o zdraví, kašlu na buddhismus a cvičím jogu, to myslím vážně, joga je mnohem mnohem účinnější způsob, jak pozitivně, blahodárně ovlivˇvnovat svou mysl a tělo, a v tom je ten obrovský a zásadní problém - tady je ten zásadní rozdíl mezi jógou a buddhismem, který většina lidí odmítá vidět - v buddhismu nehledám své lepšíé já, ale své pravé já - necvičím zazaen proto, abych se uklidnil anebo uzdravil, křečové žíly nebo bolest žaludku, ale abych zmizel z toho světa i se svými problémy a názory a abych se tu objevil znovu zcela čistý a nezaujatý, jako BUddha

Myslíš, že když Buddha dosáhl osvícení, najednou neměl jediný zdravotní problém? ON ho zřejmě dosáhl ve velmi špatném fyzickém stavu. Když ho dosáhl, logicky pokračovala karma jeho fyzického těla, pokud byl vysílený a neduživý, nestal se zničehonic silným a zdravým, ale v jeho probuzení objevil smysl zdraví a rovnováhy. Od té doby, co se probudil , pečoval o své zdraví, tak jak by měl pečovat každý moudrý člověk, neničit své zdraví zbytečně. Tato péče ovšem v žádném případě nezaručuje optimální zdravotní stav. Jogíni se mu mohou blížit, je to snad jejich ideál, ale oni dobře vědí, že toho cíle nemůžou nikdy zcela dosáhnout, a to byl jeden z důvodů, proč Buddha opustil jogínskou filozofii, idealismus - přestala ho zajímat dokonalost zdraví, dokonalost vyhasnutí, dokonalost vědění, místo toho našel To, co je nedokonalé a co je tvořeno dokonalostí, ačkoliv to je nemocné, křivé, zahnuté, příliš vysoké nebo příliš nízké.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 22:08:01
od Jarda Malej
:)

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 14:28:52
od jaosiva1
Trochu chapu, ze dokonaleho netrapi a nezajima nedokonalost napr jeho fyz tela...
Me to take netrapi, ale s vyhodou mohu pouzit nemoc tela k indikaci sveho stavu dosazeni---tim, ze ji uzdravim...
Nebo dokonaly nesmi byt zdrav?
...x...

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 16:02:05
od jaosiva1
Nechapu, proc by se dokonaly mel prohanet ve stare rachotine, kdyz muze mit lambordzini...
Vlastne si myslim, ze od dokonalosti jiste urovne uz dokonaly zadne auto nema, potrebuje-li...tak si vypujci na omezenou dobu...
...x...

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 16:09:57
od Pelvan
Ahoj ryunine

Děkuji (nejen Tobě) za obsáhlé komentáře k věci, působí to na mne zde velmi osvěžujícím dojmem.

Píšeš:

ryu.nin píše:Možná Zen podle tebe není buddhismus, protože Zen řeší probuzení do skutečnosti, a nemá za cíl vylepšovat zdraví lidí - od toho jsou lékaři.

Právě, že to je omyl. Lékaři jsou tady od toho, aby se uživili, jako každý jiný řemeslník. Mají svoje rodiny a koníčky a záliby a tak dál a tak dál...
V době vzniku buddhismu byli lékaři jógově nebo ajurvédsky zaměření, což jsou tak trochu také duchovní směry. Teď je to v lékařské (lekařské by řekl Dušek) péči hlavně o penězích.
Při zánětu žil mi doktorka řekla, abych moc nestál a nebyl ve dřepu, a že mám chodit. Ale to mi nestačilo, protože jsem věděl, že to jenom nerozchodím, to že stačit nebude.
Jsem na tom jako skaut a snažím si pomoci sám, když mne něco bolí. Bolest je můj hlavní mistr, který mne nutí volit, jakou duchovní praxi budu zrovna pěstovat. Když jsem měl zanícenou žílu, nemohl jsem sedět v zazenu, ale mohl jsem být v hodinové výdrži v takové hodně zalomené svíčce. Takže jsem místo buddhismu dělal jogu díky bolesti. A protože jsem i trochu opatrný do budoucnosti, tak v tom pokračuji i teď, když mne nic nebolí, aby se bolest nevrátila.
Před čtvrt stoletím, hned po revoluci, jsem o buddhismu ještě nic nevěděl a měl jsem vleklé opakující se záněty středního ucha. To byla také nepříjemná bolest a nevěděl jsem dopředu, kdy mne to začne bolet. Vždycky (cca jednou až 2x do roka) jsem si ke své ušařce došel pro svoji dávku penicilínu a na můj dotaz, zda existuje jiná léčba, jsem dostal zápornou odpověď. Po mé skleslé reakci mne sestřička sprdla, abych se prý vzmužil. Tak jsem se vzmužil a začal jsem dělat ajurvédskou léčbu srkáním oleje v ústech (po revoluci se ten návod objevil mezi lidmi natisklý na papíru, teď je to na internetu), a po cca 2 letech jsem měl uši stabilizované, a od té doby (od doby započetí své ajurvédské léčby) mám od ušařů pokoj.
Nikdy mi nikdo zvenčí nepomohl, musel jsem si pomoci sám, hledat způsoby a ty pak na sobě zkoušet metodou pokusú a omylú nebo úspěchů.

ryu.nin píše:Jeden zenový mistr ve dvacátém století umřel na rakovinu, a byl to fantastický, úžasný zenový mistr, vynikající filozof, osvícený člověk, a cvičil v lotosové pozici každý den, jedl zdravě a žil na zdravém vzduchu v severní Kalifornii. A peřžsto zemřel na rakovinu. Podle tvé logiky nedosáhl osvícení a nepochopil buddhismus.

Nevím, čeho ten mistr dosáhl anebo nedosáhl. Domnívám se, že se nedozvěděl o těch správných informacích, jak rakovinu léčit; nebo měl jiné priority a svoji nemoc neřešil.


ryu.nin píše:...Od té doby, co se probudil , pečoval o své zdraví, tak jak by měl pečovat každý moudrý člověk, neničit své zdraví zbytečně. Tato péče ovšem v žádném případě nezaručuje optimální zdravotní stav. Jogíni se mu mohou blížit, je to snad jejich ideál, ale oni dobře vědí, že toho cíle nemůžou nikdy zcela dosáhnout, a to byl jeden z důvodů, proč Buddha opustil jogínskou filozofii, idealismus - přestala ho zajímat dokonalost zdraví, dokonalost vyhasnutí, dokonalost vědění, místo toho našel To, co je nedokonalé a co je tvořeno dokonalostí, ačkoliv to je nemocné, křivé, zahnuté, příliš vysoké nebo příliš nízké.

Mne také nezajímá dokonalost, snažím se jen vyhnout bolesti a žít pokud možno snesitelným způsobem.

Zdravím

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 16:31:28
od Návštěvník
Mne také nezajímá dokonalost, snažím se jen vyhnout bolesti a žít pokud možno snesitelným způsobem.

To mi připomnělo slova kamaráda, reagoval jimi na mnohočetné bolestínské výroky jednoho našeho ještě žijícího mistra, J.V., kterak zakouší bolest těla.

Kamárad: "To je zajímavé, já, čím je tělu hůř, obličej (nejen) dostává výraz rozpuštění v nirváně, něco jako říká výrok dívat se jako tele na nová vrata.... :-)"

A v tom bude ten rozdíl chtít přežívat jako soba, pokud možno s co nejmenšími útrapami, pokud možno s co největším štěstím, zabazpečením, pozorností, bohatstvím, láskou atd. atd. (kořistí) a.... žít odevzdaností přítomnému okamžiku....

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 16:37:23
od Návštěvník
Hlavně nezapomenout na "5 Tibeťanů". Po nich je přece jeden zdravý, mladý a šťastný.
Snad dokonce nesmrtelný. :)

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 16:52:05
od Pelvan
Ahoj Návštěvníku

Návštěvník píše: ..nelze od sebe oddělit vnitřní naladění člověka a působení tohoto naladění na svoje vlastní zdraví
a také jeho působení navenek, na druhé lidi.

viewtopic.php?f=140&t=6560&p=115734#p115734


Jasně, že tohle, co píši, souvisí i s jinýmy tématy.
Chtěl bych však zdůraznit, že v buddhismu je podle mne toto působení mistrů navenek (i do jídla a do pití) skryto do obřadů, které se dnes berou jako rituál a folklór, ale mají v sobě logiku, o které se třeba již neví.
Když jsem chodil na zazenové sešny, tak tam v sále dharmy u sochy buddhy a květin a svíček byla také malá miska rýže. To by mohl být relikt z doby, kdy mistři požehnávali potraviny a dávali té potravě úplně jiný energetický náboj na vyšší úrovni. Dávali té potravině informaci nebo řekněme lásku a tahle informace je ohromně důležitá pro přežití.
Stejně tak, když jsem byl na Zbraslavi na zámku na stálé výstavě asijských umění národní galerie, ještě než tu výstavu majitelé zámku zrušili. Tak tam měli zcela zvláštní džbán z Číny. Byl vyrobený se širokýn okrajem, odtok byl mnohem níž než tento okraj a džbán měl velké ucho z tenkého porcelánu, aby neprostydalo v rukách při studené vodě uvnitř. Domnívám se, že takovým džbánem by mohl buddhistický mnich transformovat vodu (předávat jí informaci) vytékající z nějakého pramínku jenom tím, že by ho držel pod tím pramenem ve svých rukou a voda by z něho mohla dál volně vytékat.
Zdravím

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 17:04:25
od Jarda Malej
..s vyhodou mohu pouzit nemoc tela k indikaci sveho stavu dosazeni---tim, ze ji uzdravim

Coby indikátor stavu dosažení například tělesného zdraví, funguje nemoc spolehlivě.

Ale zjišťovat "jak na tom toho času jsem ..duchovně?"
To lze než nedoporučit.
ryu.nin píše:
Možná Zen podle tebe není buddhismus, protože Zen řeší probuzení do skutečnosti, a nemá za cíl vylepšovat zdraví lidí - od toho jsou lékaři.

Pelvan píše:
Právě, že to je omyl. Lékaři jsou tady od toho, aby se uživili, jako každý jiný řemeslník.

Asi ten Ryunin myslí lékaře, od slova ..léčit.
Tedy ne doktory.

Živit se léčením lidí, zvířat, ..atd, to je koneckonců řemeslo zavánějící povoláním.
Od slov: "Být povolán."



:)

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 17:10:05
od nop
jaosiva1 píše:Nechapu, proc by se dokonaly mel prohanet ve stare rachotine, kdyz muze mit lambordzini...
Vlastne si myslim, ze od dokonalosti jiste urovne uz dokonaly zadne auto nema, potrebuje-li...tak si vypujci na omezenou dobu...
...x...

Nebo poletí na létajícím koberci, pro něho by to mělo být snadné.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 17:14:13
od jaosiva1
Ty-nedoporucujes
ja-doporucuji

Otazka je dle me slozita a nevim zda to ma cenu tady rozebirat
Jisto je, ze pochybeni lze udelat jak pri Zjistovani sveho stavu, tak pri Nezjistovani sveho stavu
...x...

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 19:13:15
od Návštěvník
ryu.nin píše: Pokud jsme nemocní, jsme nemocní. Jdeme k lékaři, k léčiteli, ale ještě jsem nenarazil ve své praxi a životě na učitele buddhismu, tkerý by řešil moje fyzické zdraví. Ano, povídali jsme si o tom, do jaké nemocnice, jakou operaci, atd. Byl to laický rozhovor. Možná Zen podle tebe není buddhismus, protože Zen řeší probuzení do skutečnosti, a nemá za cíl vylepšovat zdraví lidí - od toho jsou lékaři.


Pokud jsme nemocní, jdeme k lékaři.
Pokud nám nepomůže hmotné léčení, tak někdy zkusíme zajít k léčiteli. Někdy nám pomůže, někdy ne.
A když nám nepomůže ani lékař, ani léčitel, můžeme zkusit použít vlastní mentální síly, nebo se modlit za své uzdravení a obcházet svatá poutní místa. Někdy to pomůže, někdy ne.
Nespíš záleží na tom, jak je o naší délce pobytu na zemi rozhodnuto "tam nahoře". Někdy lze při dálkovém léčení narazit u smrtelné postele pacienta na hlouček éterických světelných bytostí, co na dotyčného už čekají - v tomto případě je každé léčení marné....

Potkala jsem občas fantastické a hodné lidi, i když to nebyli duchovňáci, nebo to aspoň nedali nikdy najevo, že by kdy hledali odpovědi na duchovní otázky. Někteří z nich znenadání umřeli na rakovinu. Nechápu proč, vždyť byli milí, hodní, společenští, lidi je milovali.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 20:36:58
od Návštěvník
Potkala jsem občas fantastické a hodné lidi, i když to nebyli duchovňáci, nebo to aspoň nedali nikdy najevo, že by kdy hledali odpovědi na duchovní otázky. Někteří z nich znenadání umřeli na rakovinu. Nechápu proč, vždyť byli milí, hodní, společenští, lidi je milovali.


.... možná "nedokázali" zcela odhodit masku....

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 20:56:36
od nop
Návštěvník píše:
Potkala jsem občas fantastické a hodné lidi, i když to nebyli duchovňáci, nebo to aspoň nedali nikdy najevo, že by kdy hledali odpovědi na duchovní otázky. Někteří z nich znenadání umřeli na rakovinu. Nechápu proč, vždyť byli milí, hodní, společenští, lidi je milovali.

.... možná "nedokázali" zcela odhodit masku....

To je kruté vyjádření.
Co kdyby lékaři v nemocnici řekli pacientům: "odhazujte masky, jinak vás neuzdravíme." ?

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 21:05:37
od Návštěvník
nop píše:
Návštěvník píše:
Potkala jsem občas fantastické a hodné lidi, i když to nebyli duchovňáci, nebo to aspoň nedali nikdy najevo, že by kdy hledali odpovědi na duchovní otázky. Někteří z nich znenadání umřeli na rakovinu. Nechápu proč, vždyť byli milí, hodní, společenští, lidi je milovali.

.... možná "nedokázali" zcela odhodit masku....

To je kruté vyjádření.
Co kdyby lékaři v nemocnici řekli pacientům: "odhazujte masky, jinak vás neuzdravíme." ?

Jisté je, že zákonitosti fungují bez říkání toho a toho. Slova jsou jen povrchem.

Re: Aby řeč nestála

Nový příspěvekNapsal: sob 15. srp 2015 21:25:25
od nop
Návštěvník píše:
nop píše:
Návštěvník píše:ke slovům: "Potkala jsem občas fantastické a hodné lidi, i když to nebyli duchovňáci, nebo to aspoň nedali nikdy najevo, že by kdy hledali odpovědi na duchovní otázky. Někteří z nich znenadání umřeli na rakovinu. Nechápu proč, vždyť byli milí, hodní, společenští, lidi je milovali."
.... možná "nedokázali" zcela odhodit masku....

Nop psal: To je kruté vyjádření.
Co kdyby lékaři v nemocnici řekli pacientům: "odhazujte masky, jinak vás neuzdravíme." ?
Návštěvník psal: Jisté je, že zákonitosti fungují bez říkání toho a toho. Slova jsou jen povrchem.

Když nevinným poctivým a snažícím se pacientům píšeš zarážející slova ""nedokázali" zcela odhodit masku",máš také něco dalšího pod povrchem těch slov?
nebo mluvíš s každým na vysoké úrovni ?