Moderátor: ryunin
ryunin píše:Nelze říct, že by i nezralý člověk nemohl nic naučit druhé.
Zdeněk píše: kdybys své filosofické dřysty na mnoho let vypustil z hlavy....
Zdeněk píše: Je nirvána čekání na smrt před osvětimskou pecí, či vysílení šikanou, hladem a mrazem v sibiřském gulagu? Je nirvána být spoután před uříznutím hlavy lidskou bestií z ISIS?
arikiran píše:Ahoj Jani
Hehe...ty si koledujes o gulag....abys pak...pekne na mraze...si mohla osvezit svou poucku, ze to je jedno...hehe...
Stejne tak cvicenec skoly Ramany, ktery si leta predstavoval smrt, muze byt prekvapen..
Ale jinak predstava, ze vysoka uroven Poznani utisuje problemy moje ci se svetem...ok..take si to myslim...a prakticky procvicuju...
S Poznanim prichazi Smutek a Bolest...aby proskolily toto Poznani a proverily Ho...
... . . ...
Jana píše:Zdeněk píše: Je nirvána čekání na smrt před osvětimskou pecí, či vysílení šikanou, hladem a mrazem v sibiřském gulagu? Je nirvána být spoután před uříznutím hlavy lidskou bestií z ISIS?
A proč ne?
Ryu-nin píše:Obavam se ze Zdenkovo chapani buddhismu je velmi povrchni. Zabyvam se problematikou uz pres dvacet let a vim co mi souputnici a muj ucitel resi za problemy v realnem zivote. Muj text prave vysvetluje velkou odlisnost filozofie zenu od jinych druhu buddhismu. Jde tu o neco jineho. Ale Jana me pochilopila. Kazdopadne aby nekdo mohl posuzovat kdo muze a nemuze ucit buddhismus, musinejdriv sam projit studiem a cvicenim s autettentickym mistrem. Podle vseho Zdenek k takove zkusenosti ma velice daleko.
Zdeněk píše:ryunin píše:Nelze říct, že by i nezralý člověk nemohl nic naučit druhé.
Potíž je, že stejná informace může být pro připravenou mysl užitečná, ale naopak pro nepřipravenou škodlivá, což nezralý učitel nejen že nedokáže posoudit, ale svou nezralostí pozitivní účinek eliminuje. Autentická, přítomná živá zkušenost je totiž něco zcela jiného, než její vykreslení v knize či filosofická dogmata v hlavách nepřipravených lidí.
Příkladem je tvé hlásání, že samsára je nirvána. V hebrejské analogii jde o jedovaté ovoce ze Stromu poznání. Je nirvána čekání na smrt před osvětimskou pecí, či vysílení šikanou, hladem a mrazem v sibiřském gulagu? Je nirvána být spoután před uříznutím hlavy lidskou bestií z ISIS?
Poznání ekvivalence nirvány a samsáry může být indikací osvícené mysli. Indikátor je důležitý, neboť umožňuje indikovat stav, který v roztoku nastal. Není to však roztok sám.
Nejlépe by bylo ryunine, kdybys své filosofické dřysty na mnoho let vypustil z hlavy. Uděláš to? Neuděláš. Jsi příliš zamilovaný do své role učitele, která konstituuje tvé já. A tak co mělo být kamenem úhelným, stalo se kamenem úrazu.
Zdeněk píše:Jana píše:Zdeněk píše: Je nirvána čekání na smrt před osvětimskou pecí, či vysílení šikanou, hladem a mrazem v sibiřském gulagu? Je nirvána být spoután před uříznutím hlavy lidskou bestií z ISIS?
A proč ne?
Protože ráj není peklo a dobro není zlo.
Že je možné se učit v každém okamžiku, proti tomu nic nenamítám.
Nelze říct, že by i nezralý člověk nemohl nic naučit druhé.
Zdeněk píše:ryunin píše:Nelze říct, že by i nezralý člověk nemohl nic naučit druhé.
Potíž je, že stejná informace může být pro připravenou mysl užitečná, ale naopak pro nepřipravenou škodlivá, což nezralý učitel nejen že nedokáže posoudit, ale svou nezralostí pozitivní účinek eliminuje. Autentická, přítomná živá zkušenost je totiž něco zcela jiného, než její vykreslení v knize či filosofická dogmata v hlavách nepřipravených lidí.
Příkladem je tvé hlásání, že samsára je nirvána. V hebrejské analogii jde o jedovaté ovoce ze Stromu poznání. Je nirvána čekání na smrt před osvětimskou pecí, či vysílení šikanou, hladem a mrazem v sibiřském gulagu? Je nirvána být spoután před uříznutím hlavy lidskou bestií z ISIS?
Poznání ekvivalence nirvány a samsáry může být indikací osvícené mysli. Indikátor je důležitý, neboť umožňuje indikovat stav, který v roztoku nastal. Není to však roztok sám.
Nejlépe by bylo ryunine, kdybys své filosofické dřysty na mnoho let vypustil z hlavy. Uděláš to? Neuděláš. Jsi příliš zamilovaný do své role učitele, která konstituuje tvé já. A tak co mělo být kamenem úhelným, stalo se kamenem úrazu.
Ryu-nin píše:
Obavam se ze Zdenkovo chapani buddhismu je velmi povrchni. Zabyvam se problematikou uz pres dvacet let a vim co mi souputnici a muj ucitel resi za problemy v realnem zivote. Muj text prave vysvetluje velkou odlisnost filozofie zenu od jinych druhu buddhismu. Jde tu o neco jineho. Ale Jana me pochilopila. Kazdopadne aby nekdo mohl posuzovat kdo muze a nemuze ucit buddhismus, musinejdriv sam projit studiem a cvicenim s autettentickym mistrem. Podle vseho Zdenek k takove zkusenosti ma velice daleko.
To je klasický argument ad hominem, Ryunine.
K tomu by se neměl snížit žádný učitel, natož buddhizmu.
Ale Jana me pochilopila.
Je to praktická ukázka, že není buddhizmus jako buddhizmus. Mnohem lepší, než plané teoretizování.arikiran píše:...co to probohaje...
Nápodobně, cenzore .arikiran píše:At me pepka klepne, jesli se jeste nekde podivam jinam, krom meho vlakna!
Jana píše:Ano, ráj není peklo, ale miluj i peklo a poznáš ráj.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků