Pedriito píše:
Hele já vůbec nevím, co to obnáší ta vipassana. Ani vlastně nevím jak vznil ten zen. Z buddhismu čet kdysi nějaký to základní slovo, nějaké sůtty, ze zenu pak nějaké kóany, a působilo to na mě svěže. V konečném důsledku jako totální analýza všeho, co si osoba drží, a co zbývá, když to držet přestane... A nikdy jsem nepochopil to handrkování mezi buddhistickými směry, školami, nebo nevím jak se to vůbec nazývá, ty odnože, a vůbec nechápu jak se to vlastně z toho původního Buddhova slova vytelelilo. Nejspíš asi odlišným chápáním těch, co ho začali následovat.
Konečně zase někdo (včetně Zdeňka), kdo je schopen věcné diskuze
V tom buddhismu se to dělí, ale na rozdíl od křesťanů se vzájemně tolerují.
Základí rozdělení vzniklo už za buddhova života.
Kázal - učil napřed hinajánu, pak mahajánu a nakonec vadžrajánu.
A mezi nimi není žádný rozpor. Jedno navazuje na druhé.
Podobně jako učivo v první třídě není v rozporu s učením ve třetí třídě.
JEN TI, KTEŘÍ NEABSOLVOVALI PRVÍ TŘÍDU A CHTĚJÍ ROVNOU DO TŘETÍ nebo jako VOSTÁL dokonce DO "ČTVRTÉ" špatně dopadnou (z hlediska duchovní cesty)
To je tou žádostivostí ega po sebepotvrzení a vyniknutí ega - duchovní pýchou, která se chytne ráda čehokoliv, neschopností pokory a trpělivosti.
Tak hold skončí třeba jako ten Vostál.
Vožralí sami sebou příkopu duchovní cesty.