Zdroj všeho je prvotní, na ničem nezávislý, a že jeho manifestace/projev je druhotný, závislý na Zdroji.
Návštěvník píše:Je důležité si uvědomit, že pojmy "skutečné" a "neskutečné" vytvořila ega.
Návštěvník píše:Tedy potřeba rozlišovat skutečnost a neskutečnost byla vytvořeno egem.
Kdo neulpěl na těchto pojmech, nemá vůbec žádnou potřebu skutečnost a neskutečnost řešit. Poznáním dojde k uvědomění, že Zdroj všeho je prvotní, na ničem nezávislý, a že jeho manifestace/projev je druhotný, závislý na Zdroji. Skutečnost/neskutečnost není téma.
po čem víc by chtěl kdo ještě toužit?
Pedriito píše:po čem víc by chtěl kdo ještě toužit?
Touha je tu proto, aby byla naplněna, tím je rozpuštěna. A je samozřejmě mnoho druhů tužeb.
Ono třeba i modlitba je touha, ale jaksi ušlechtilejší než, "já chci nový auto". Atp.
Návštěvník píše:Pedriito píše:po čem víc by chtěl kdo ještě toužit?
Touha je tu proto, aby byla naplněna, tím je rozpuštěna. A je samozřejmě mnoho druhů tužeb.
Ono třeba i modlitba je touha, ale jaksi ušlechtilejší než, "já chci nový auto". Atp.
Tušíš, že existuje naplnění, ve kterém neexistuje jediná touha?
Kdo vytvořil to neskutečné já, ego?
miroslav píše:Návštěvník píše:Můj domov je v neměnném
Jediné, co je neměnné, je to, že vše se mění.
Jediná jistota je, že nic není jisté.
Pedriito píše:Návštěvník píše:Pedriito píše:
Touha je tu proto, aby byla naplněna, tím je rozpuštěna. A je samozřejmě mnoho druhů tužeb.
Ono třeba i modlitba je touha, ale jaksi ušlechtilejší než, "já chci nový auto". Atp.
Tušíš, že existuje naplnění, ve kterém neexistuje jediná touha?
Zas vracíš, co nechápeš. Ve stavu nirvikalpa je subtilní Touha uskutečněna, proto zmizí.
Ale myslet si pak, že pro všechny, je úlet do egocentrismu.
Chápeš co přesně je příčinou absolutního zmizení touhy?
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Je důležité si uvědomit, že pojmy "skutečné" a "neskutečné" vytvořila ega.
Kdo vytvořil to neskutečné já, ego?
Návštěvník píše:Je důležité si uvědomit, že pojmy "skutečné" a "neskutečné" vytvořila ega. Potřebovala je k rozlišení bdělého vnímání tohoto světa, který označila za skutečný, od snu, snění, představ, které označila za neskutečné. Tedy potřeba rozlišovat skutečnost a neskutečnost byla vytvořeno egem.
Kdo neulpěl na těchto pojmech, nemá vůbec žádnou potřebu skutečnost a neskutečnost řešit. Poznáním dojde k uvědomění, že Zdroj všeho je prvotní, na ničem nezávislý, a že jeho manifestace/projev je druhotný, závislý na Zdroji. Skutečnost/neskutečnost není téma.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:Je důležité si uvědomit, že pojmy "skutečné" a "neskutečné" vytvořila ega.
Kdo vytvořil to neskutečné já, ego?
Správná otázka by byla: Jak nebo kde vzniká pocit "já jsem"? Např. Nisargadatta Maharadž se egem vůbec nezabýval, stále vycházel z pocitu "já jsem/jsem", protože ten vnímá každý, i když třeba pojem ego vůbec nezná.
Pedriito píše:Bez Touhy vyprchání touhy prostě není možné.
Pedriito píše:Chápeš co přesně je příčinou absolutního zmizení touhy?
Však to, co ti píšu. :-) Bez Touhy vyprchání touhy prostě není možné.
Jen to uvidět a uznat...Což není tak jednoduché, jak se píše.
Pač je k tomu nutný poznat ten aparát, na kterým se to děje.
Ta "instituce" musí být sebepoznána.
Můj domov je v neměnném, které se jeví jako stav neustálého smiřování a spojování protikladů.
Vostálník píše:Taoisté nic takové netvrdí a Maharadž také ne,
to je pouze tvoje interpretace Maharadžova prohlášení že se mu to jeví...
Jak by asi to neměnné mohlo tvořit, kdyby jeho součástí nebyl potenciál či aspekt tvoření tedy změna ???
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků