Let Garudy

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:38:04

Píseň 18: Překážky v praxi Dzogčhenu

ÉMAHÓ! Ještě opět se sejděte a poslouchejte, mé děti! Je absurdní snažit se očistit externí (=vnější) objekty, které jsou bezpodstatnými vjemy, přirozenými formami prázdna. Jsou prázdné od počátku, jako odraz měsíce na vodě.

Je absurdní aplikovat násilné protijedy k myšlenkám a konceptům, k vnitřním objektům. Mizí samy o sobě beze stopy. Je absurdní snažit se vylepšit manifestace mysli svým odříkáním, vaší praxí sebezdokonalování nebo vašimi nadějemi a strachy. Jsou svobodné od počátku a prvotní bdělostí ze své přirozenosti.

Nepřikrášlujte/neoblékejte totální přítomnost, jež je nahou jasností o sobě, (v) šaty propracované intelektuální analýzy. Spíše spočiňte v uvolnění v té majestátné stejnosti, jež je bez strannosti. Zůstaňte volní a prostí, bez starosti o svět, v místě, kde není nic zbývajícího ke vnímání.

Bez ohledu na to, jaké myšlenky vyvstávají v tom prostoru, poznejte je co přirozenou záři nestranné a spontánně existující totální přítomnosti. Pak jsme schopni nechat odejít mentální reziduum (=zbytek, zbytkové) vnímání. Opustivše manifestace mysli do ohromného, všeobsahujícího prostoru coby hru nezachytitelné, nespoutané, mihotavé reality, v okamžení dosáhneme zcela vyplněného prostoru Samantabhadrovy dynamické mysli.

Dříve zmíněné se zove univerzální, samo-osvobozující jóga přirozeně dovršené a původně osvobozené Velké dokonalosti.

Přestože se nehýbeme, dobereme se do sídla buddhů. Přestože nepraktikujeme, je cíl spontánně dosažen/dovršen. Přestože se nevzdáváme emočních zákalů, jsou očištěny takové, jaké jsou. Tak je naše mysl stejná, jako dynamické mysli velkých lámů a tím, že následujeme jejich stopy, se naše karma vyčerpává.

Měli byste chápat enormní důležitost tohoto, mí synové a dcery. Štědrostí moudrého starého muže Čhökji Gjelpa jsem já, Tsokdrug Rangdrol, dosáhl spontánně původící, dynamické mysli Tuláckého nekonání. [12]

Toto nekonání může být zásadní/klíčové, ale některými není pochopeno. Vše je již uskutečněno, ale někteří říkají, „Musím tvrdě pracovat!“ Vše již je od počátku osvobozeno, ale někteří říkají, „Chci být svobodný!“ Vše je od počátku spočinutím, ale někteří říkají, „Chci klid mysli!“ Mysl je od počátku v meditaci, ale někteří říkají, „Musím meditovat!“ Náhled existuje od počátku, ale někteří říkají, „Musím to vidět!“ Cíl je od počátku dosažen, ale někteří říkají, „Musím toho dosáhnout!“

Lidé, kteří věří v analytický náhled, jsou učení, ale znají jen chuť neživých slov a rozbíječských konceptů. Tvrdí, že rozumějí, ale je to plané chvástání. Meditují, ale jejich meditace se skládá z mentálních struktur. Zkoumají mysl, ale lpějí na dualitě. Jsou úspěšní, ale to vše v samsáře.

Je jisté, že intelektuální spolu s analytickým náhledem reality nemá žádnou spojitost se Srdeční esencí Velké dokonalosti, Dzogčhen Ňingthig. Žádná specifická aktivita není nutná, neboť čin nevede k vyčerpání karmické aktivity. To překračuje účtování v termínech konání a nekonání.

V ne-meditaci za meditací je meditace škodlivá. Za vizí, kde není nic k vidění, nač se můžete zaměřit? Za hledáním, kde není žádného hledání, není žádného nacházení. Totální přítomnost je přímé rozpoznání tady a teď.

Jak směšné je, že některým by toto mělo být vysvětleno, ale oni neposlouchají. Takováto osoba nemá žádné spojení s Dzogčhenem.

Když pozorujete něco, co vyvstává v dynamické mysli ohromného prostoru, nejzazšeji čistého od počátku, není žádné duality mezi samsárou a nirvánou.

Vzít si tuto mysl jakožto předmět mé písně bezpochyby potěší vítězné buddhy minulosti, přítomnosti a budoucnosti.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:38:43

„Nicméně,“ mohli byste se zeptat, „přestože zpočátku snad spočívám při vnímání vnějších, klamných objektů mysli volně a prostě, neupadnu později opět do bezuzdnosti?“

Odpovědí na vaši otázku je, že obyčejní jedinci připoutaní ke svému egu zajisté sejdou z cesty. Ale pokud jde o jógin chápajícího všechny vjemy jakožto bezpříčinné a bez základu a který se zdržuje pokusů měnit sebe sama nebo jevy, odmítajíc některé věci a kultivujíc jiné, tak tento nepochybí, neboť je přirozeně ustálen v odpoutané nestrannosti.

„Nejsou v této dimenzi žádné potenciální pasti nebo dilemata?“, můžete se dále pídit.

Na této stezce není možná žádná past. Dilemata a pasti jsou způsobeny lpěním a připoutaností. Není-li žádné připoutanosti k ničemu, jež by mohla vyvstat, co jen by mohlo být příčinou úpadku?

Nicméně když spolu s objektem vyvstává totální přítomnost, pozorování esence myšlenky na to, co vyvstalo, by nemělo být považováno za meditaci. Klíčovou praxí je neustále udržovat/pěstovat aspekt totální přítomnosti, jež je nahou zářivostí.

Dále když je totální přítomnost utišená, ani rozptýlená, ani koncentrovaná, absence myšlenek asociovaných s utišeným aspektem není centrálním bodem meditace. V takovém stavu byste měli udržovat/pěstovat jasnost a sílu mysli, křišťálově čisté a pronikavě bdělé.

Nejste-li schopni pochopit tento klíčový bod a myslíte si, „Pozorování jak rozptýlenosti, tak utišenosti mysli je esencí meditace.“, sejdete s cesty, mí synové. Pouhá utišenost je stavem transu bohů a pouhá rozptýlenost je obyčejnou konceptualizací. Můžete na tyto meditovat, ale nedosáhnete buddhovství.

Krátce, dokud nedosáhnete svého cíle, v úplně každém okamžiku byste měli pěstovat/udržovat aspekt totální přítomnosti, jež je nahou jasností bez překážek, udržujíce jasné bdělé vědomí této (=totální přítomnosti) podobné křišťálové kouli. Poté, co je váš cíl dosažen, pokračujte v pěstování neustálého sjednocování se s tímto stavem.

Je řečeno, že ústřední realita vize tregčhö (=přetnutí klamu) je totální přítomností a že totální přítomnost by měla být pěstována ve vší své zářivé jasnosti svlékáním mysli do naha. Tento bod je jedinečné důležitosti. Je to aforismus redukovaný ze sta slov, tak si jej dobře pamatujte, milovaní synové a dcery.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:39:24

Píseň 19: Čtyři neomylně vedoucí hvězdy a čtyři neotřesitelné směrníky

ÉMAHÓ! Ještě znovu, synové a dcery mého srdce, s oddaností a respektem naslouchejte! Zde je instrukce ohledně čtyř neomylně vedoucích hvězdách. Neomylně vedoucí hvězda vize se nazývá vedoucí hvězdou kvůli její neomylné záři: je svěžím vnímáním tady a teď. Neomylně vedoucí hvězda meditace se nazývá vedoucí hvězdou pro svou neomylnou záři: je svěžím vnímáním tady a teď. Vedoucí hvězda jednání se nazývá vedoucí hvězdou pro svou neomylnou záři: je svěžím vnímáním tady a teď. Neomylně vedoucí hvězda cíle/plodu se nazývá vedoucí hvězdou pro svou neomylnou záři: je svěžím vnímáním tady a teď.

Zde je instrukce ohledně čtyř neotřesitelných směrníků. Neotřesitelný směrník neměnící se vize je svěží vnímání tady a teď a nazývá se Neotřesitelným směrníkem pro svou stálost skrze minulost, přítomnost a budoucnost. Neotřesitelný směrník neměnící se meditace je svěží vnímání tady a teď a nazývá se Neotřesitelným směrníkem pro svou stálost skrze minulost, přítomnost a budoucnost. Neotřesitelný směrník neměnícího se jednání je svěží vnímání tady a teď a nazývá se Neotřesitelným směrníkem pro svou stálost skrze minulost, přítomnost a budoucnost. Neotřesitelný směrník neměnícího se cíle/plodu je svěží vnímání tady a teď a nazývá se Neotřesitelným směrníkem pro svou stálost skrze minulost, přítomnost a budoucnost.

Existuje ohromné množství různých vizí, ale v samo-existujícím inherentním bdělém vědomí tady a teď, jež je čistým bdělým vědomím, není žádné duality mezi vizí a nahlížejícím. Nehledejte vizi, ale hledejte nahlížejícího. Jestliže, hledaje tvůrce vize, neuspějete v jeho nalezení, pak je vaše vize v bodě vyjasnění (-$resolution$). Vize, v níž není nic k vidění, ale která není prázdnou nicotou nejzazšího prázdna, je svěžím nezkaleným vnímáním tady a teď: toto je vize Dzogčhenu.

Je nespočetně mnoho různorodých metod meditace, ale v jasnosti bez překážek, jež je obyčejným vnímáním tady a teď, není žádné duality meditace a meditujícího. Neprovádějte meditaci, ale hledejte meditujícího. Jestliže, hledaje meditujícího, neuspějete v jeho nalezení, pak je vaše meditace v bodě vyjasnění (-$resolution$). Meditace, v níž není vůbec žádného meditujícího, prostá deprese a euforie, prostá oblačné vize a lenosti/netečnosti, je přirozenou zářivostí a nezkaleným vnímáním tady a teď – je to meditace upevněná ve stejnosti bez přetváření/korigování.

Existuje nekonečná různorodost způsobů jednání, ale v kosmickém semínku inherentního bdělého vědomí a čistého bdělého vědomí není žádné duality konání a konajícího. Neprovádějte čin, ale hledejte konajícího. Jestliže, hledaje konajícího, neuspějete v jeho nalezení, pak je vaše jednání v bodě vyjasnění (-$resolution$). Toto jednání, v němž není vůbec žádné aktivity, ale není ovládáno klamnými návykovými šablonami, je bezúsilnou, přirozenou zářivostí tady a teď – toto je okamžité, neposkvrněné jednání, kde není vůbec nic přetvářeno a nic není blokováno nebo postrkováno (-$indulged$).

Existuje nespočetně cílů, ale v spontánně původícím, bezúsilně dovršeném inherentním bdělém vědomí tří existenciálních módů není žádné duality dosažení a toho, kdo cíle dosahuje. Bez pracného snažení se o výsledek, hledejte sádhaka, jógina na stezce. Hledáním jeho, jež dovršuje/dosahuje cíl a neuspěšivše v jeho nalezení, jste v bodě dosažení. Cíl, v němž není žádného snažení se o dosažení, zcela prostý vzdávání se a kultivace, naděje a strachu, je spontánně přirozená záře totální přítomnosti, jež je vnímáním tady a teď: toto je prázdná, přirozená záře tří existenciálních módů manifestace buddhy. Je to nejzazší cíl buddhovství.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:40:03

Píseň 20: Znaky neduality

ÉMAHÓ! A opět, milovaní synové a dcery, dobře poslouchejte!

Udržujete/pěstujete-li a praktikujete bez zakolísání od počátku až dokud zcela neopustíte sebe sama v úplné svobodě, nebude žádného odklonu od nejvyšší pravdy a žádného odloučení od tady a teď.

Když není žádného rozdílu mezi vjemy a prázdnotou, pak je realizována dokonalá vize. Když není žádného rozdílu mezi snem a bdělým stavem, pak je realizována dokonalá meditace. Když není žádného rozdílu mezi potěšením a bolestí, pak je realizováno dokonalé jednání. Když není žádného rozdílu mezi tímto životem a příštím, pak je realizována vaše původní existenciální kondice. Když není žádného rozdílu mezi vaší myslí a oblohou, pak je realizována dharmakája. Když není žádného rozdílu mezi vaší myslí a myslí buddhy, pak je realizován cíl.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:40:34

Píseň 21: Podpůrná cvičení a rady

ÉMAHÓ! Ještě znovu mi, milované děti, naslouchejte! Považujte toto složené tělo za podobné odrazu měsíce na vodě. Vnímejte všechny slovní vyjádření coby ozvěnu. Rozpusťte mnohost vašich mentálních konceptů v čistotě jejich vlastní přirozenosti.

Prožívejte všechnu zrakovou a sluchovou zkušenost bez připoutanosti, jako halucinaci, sen, odraz měsíce na vodě, ohnivý palác na nebesích, zkreslení zraku, zdání, bublinu a ozvěnu. Provádějte vši svou denní aktivitu v tomto stavu. Aniž činíte jakéhokoliv rozlišování mezi meditačními sezeními a intervaly mezi nimi, praktikujte neustále, dnem i nocí.

Nepokoušejte/nenamáhejte se měnit/korigovat své myšlenky žádným způsobem. Ponechte je v jejich přirozeném stavu, aniž je nutíte/překrucujete (-$forcing them$) nebo falšujete. Nechte je být jakožto prázdnou zářnost, bez ulpívání na nich, a tak umožněte sebe-vyjádření osvobodit se samo od sebe. Nechte je na pokoji, bez konkretizování, bez jakéhokoliv úsilí a nezanechávající vůbec žádnou stopu.

Nakládejte se všemi myšlenkami na minulost jako se stopu nezanechávající trasou ptáka na obloze, se vším přítomným vnímáním jako s čistým bezprašným prostorem a se všemi myšlenkami na budoucnost jako s vodou ve mlýně se zavřenými stavidly. Bez kultivace nebo modifikování jakékoli myšlenky, se svobodným a prostým postojem, nechte myšlenky svému osudu v jejich přirozeném stavu otevřeného prostoru.

Nakládejte se všemi hrubými a jemnými koncepty, třemi jedy, pěti jedy a tak dále jako zloději vstupující do prázdného domu. Nakládejte se všemi vnějšími vjemy šesti smyslových polí, nezanechávajícími žádné zbytky v mysli, jako s městem magické iluze.

V krátkosti, pokud jde o stvoření, existenci a zánik; bázi, cestu a plod; náhled, meditaci, jednání a plod; čas, místo a mluvený výraz; nakládání a nakládajícího; osvobození a osvobozujícího a tak dále: když nezrozená zářnost všech těchto událostí je nepostižená hodnocením a posuzováním a člověk je prost úsilí a usilování, bez ulpívání na jakékoli strannosti, pak je okamžik za okamžikem každá jednotlivá zkušenost přivedena ke konečnému a určitému rozřešení/vyjasnění, bez lpění, v nejzazší čistotě prázdného kontinua mysli – jako kapičky vody splývající s velkým oceánem.

Takže nebuďte sklíčeni, když vás během meditace vyrušují mnohé myšlenky a myslíte si, Toto není meditace. Mysl může aktivně vytvářet myšlenky, ale protože je mysl prázdná, myšlenky jsou také prázdné. Protože cokoli vyvstává je stavem totální přítomnosti, nepokoušejte se o žádné korigování založené na posuzování a hodnocení, ale ponechte to být ve svém přirozeném, autentickém, nestrojeném stavu. Tímto způsobem se myělenky zajisté osvobodí do své vlastní přirozené čistoty.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:41:19

Jste-li praktikující nižší kapacity, neschopný setrvat v přirozeném stavu, měli byste praktikovat kombinaci zkoumání následovaného spočinutím ve vyrovnanosti, tak, jak je popsáno v uvedeních. [13]

Případně můžete donutit myšlenku k jejímu odchodu: vyvolávat smysluplné nebo bezsmyslné myšlenky a pak je následovat, jednu po druhé, prodlužujíce každou myšlenku, až dokud se mysl nevyčerpá. Nakonec, když již nemáte žádné uchopování, spočiňte v nenucenosti.

Další metodou je meditovat na skutečného lámu ve středu vašeho srdce. Držte svou mysl fixovanou na něj tak dlouho, jak je to možné a pak, nakonec, nechavše to být, spočiňte ve stavu totální přítomnosti.

Nebo opět meditujte na malý bod jasného světla (bindu, tib. thigle)v centru vašeho srdce. Představujte si, kterak sestupuje až po dosažení sídla Indry (pupečního centra). Tato metoda s jistotou zničí rozptýlené nebo divoké myšlenky. Když je agitace uklidněna, spočiňte ve stavu totální přítomnosti. Když je přítomná strnulost, zostřete svůj pohled a po vysvlečení totální přítomnosti donaha udržujte jasnost.

Nebo, jako další možnost, si představte svou mysl jako světelné semínko a když je obraz stálý, zakřičte “PHAT!” [14] Mysl v okamžení vystřelí z fontanely jako šíp a měli byste si představovat, jak se směšuje s jasností oblohy. Pak identifikujte svůj intelekt s přirozeností oblohy. Je nemožné, aby vaše apatie/strnutlost nebya touto metodou eliminována. Když zmizela, spčiňte ve stavu oproštění.

Vzhledem k tomu, že tato rada je výsledkem osobní zkušenosti, pamatujte si ji dobře.

Aniž se chytíte do pasti myšlenky touhy po bezmyšlenkovosti, zvyšující dimenzi totální přítomnosti, hladce se tomu vyhněte a buďte šťastní a svobodní v ohromném, otevřeném prostoru.

Původně (ve vaší praxi meditace) se myšlenky podobají spěchající říčce na vrchu strže. Uprostřed plují klidně a majestátně jako řeka Ganga. Nakonec, tak jako všechny řeky se stávají jedné chuti v oceánu, je i myšlenka rozpuštěna ve stavu, kde mateřské světlo splývá se synovským.

Obzvláště pak, ať už vás sužuje jakákoli nemoc, nepřátelský duch nebo vjem, nečiňte žádného pokusu je odehnat magickými rituály. Spíše praktikujte následující meditaci napadající problém přímo a redukující strádání do stejné chuti, jako mají ostatní zkušenosti.

Jděte na místo, které vzbuzuje strach – do lesa, na pohřebiště nebo na ostrov – nebo do odloučené zahrady, skalní jeskyně nebo prázdného domu nebo jděte například pod strom a vizualizujte si následující. Přeměňte své tělo, nádobu s jejím obsahem, všechny fenomény a nouména, na elixir. Pak nabídněte tento elixir buddhům a bódhisattvům desíti směrů. Poté, co byli uspokojeni, rozpouštějí se do světla s povahou milující laskavosti a celá samsára a nirvána je zcela naplněna elixírem čistého/jasného světla. Pak se svým elixírem, jenž osvobozuje skrze chuť, uspokojíte všechny bytosti pod širou oblohou. Sliby vázaní duchové a ochránci Dharmy, jež jsou kvalitami a vlohami, se stanou vašimi hosty, a poté nejvyšší pole soucitu skládající se z cítících bytostí šesti (samsárických) říší, spolu s karmickými dlužníky, překážky přivádějícími salami a elementály – ti všichni jsou uspokojeni.

Pak, s přesvědčením, že samsára a nirvána jsou jedné chuti, v ryzí přirozenosti mysli, jež je dharmakájou, choďte a seďte, běhejte a skákejte, mluvte a smějte se, křičte a zpívejte. Alternativně přemoženi a agitováni, jednejte jako lunatic. Nakonec setrvejte ve stavu míru a štěstí. [15]

V noci spěte pokojně a přirozeně, prosti vší upovídanosti, prosti rozptýlených nebo koncentrovaných myšlenek. Spěte ve vnitřně inherentním prostoru, udržujíce dokonalou pozornost vůči čistému potenciálu.

Když praktikujete výše popsaným způsobem, nemoci a nepřátelští duchové jsou automaticky usmířeni a utišeni. Váš náhled a meditace jsou pak přivedeny k rozřešení, vaše realizace se podobá obloze, vaše meditace je přirozeně zářivá a jednáte jako dítě. Bez jakéhokoliv rámce nebo referenčních bodů jednáte spontánně, jako šílenec. Nečiníce rozdílů mezi sebou a ostatními, jste svatí. Odpoutáni od čehokoliv, co říkáte, vaše řeč se podobá melodické ozvěně. Bez touhy po čemkoli vůkol jste jako garda vznášející se ve výšce; jste jako nebojácný, neohrožený lev. Vše je svobodné od počátku, jako jasné mraky na obloze. Takovýto jógin je opravdovým sugatou (=blaženým), vidjádharou (=nositelem moudrosti). Je hoden enormní úcty a respektu. Je dokonce dalece nadřazený klenotu plnícímu všechna přání.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:42:06

Píseň 22: Zvnitřnění mandaly

ÉMAHÓ! A ještě znovu, mí milovaní synové a dcery, naslouchejte písni tohoto tuláka! Vairóčana není vně; existuje uvnitř. Je kontinuem reality (dharmadhátu), přirozeností mysli prosté pohybu, pravou přirozeností/povahou lenosti/loudavosti, čistou tak, jak je. To je skutečný Bhagaván Vairóčana.

Vadžrasattva není vně; existuje uvnitř. Je zrcadlem, překážek prostým médiem kreativní totální přítomnosti, pravou přirozeností/povahou hněvu, čistou tak, jak je. To je skutečný Bhagaván Vadžrasattva.

Ratnasambhava není vně; existuje uvnitř. Je stejností, jež nic neodmítá a nic nepřijímá, nic neposuzuje a nevyhodnocuje, pravou přirozeností/povahou pýchy, čistou tak, jak je. To je skutečný Bhagaván Ratnasambhava.

Amitábha není vně; existuje uvnitř. Je smyslovým rozlišováním, kde potěšení a prázdnota se rozplývají do kontinua prostoru, skutečná přirozenost/povaha touhy, čistá tak, jak je. To je skutečný Bhagaván Amitábha.

Amóghasiddhi není vně, existuje uvnitř. Je totálním dosažením, totální přítomností vyvstávající neznečištěnou a přirozeně osvobozenou, pravou přirozeností/povahou závisti, čistou tak, jak je. To je skutečný Bhagaván Amóghasiddhi.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:42:58

Píseň 23: Zvnějšnění mandaly

ÉMAHÓ! Ještě jednou, mí nejmilovanější synové srdce, naslouchejte s narůstající radostí mé písni vadžry! Když si uvědomíte, že Patero Buddhů je inherentních v přirozenosti mysli a emočních poskvrnách, pak všechna fenomenální kreace života v tomto ohledu je knihou instrukcí a sama o sobě nejzazší mandalou. Na pergamen různých červených a bílých fenoménů (=jevů) [16] vpisuje bambusové brko samo-existující prvotní bdělé přítomnosti a totální přítomnosti nepřipoutaným písmem bez základu osvobozeným od počátku, vytvářejíc podobenství/vyobrazení, jež mají být čtena v prostoru společně vznikajících jevů a prázdnoty.

Tato spontánně dovršená mandala, jež je úplností tří dimenzí mikrokosmických světových systémů, je posvěcena přirozenými krůpějemi dešťové vody; její ulice a průchody tvoří přirozené linie jejího vzhledu; naše stopy jsou tečkami barevného poprašku; naše vlastní těla zjevné prázdnoty jsou existenčním módem jidamového buddhovského božstva; naše řeč sluchové prázdnoty je vadžry-recitací (mantry); naše myšlení, nepřipoutané a přirozeně osvobozené, je duchem buddhovského božstva a všechny pohyby našich údů jsou mudroui buddhovského božstva.

Jídlo a pití jsou obětinami přirozenosti reality a všechna fenomenální forma je tělem buddhovského božstva; vyjádření všeho artikulovaného zvuku je hudba. Není co chránit a nic znehodnocení/narušení v této přirozené samáji.

Cokoliv jógin praktikující tímto způsobem (u)dělá, nepotřebuje spoléhat na stezku příčiny a následku a pilného usilování, neboť v prostoru reality čistého/jasného světla jsou jeho instrukce, kreativní stádium meditace, a samáje přirozeným způsobem naplněny. Rychlé dosažení tohoto zázraku nejzazší moci/síly bez úsilí je speciální charakteristikou Velké dokonalosti, synové a dcery mého srdce.

Když takto důsledně praktikujeme, pak právě tak, jako se oblaka rozpouštějí do oblohy, změť myšlenek a konceptů samsáry a nirvány se rozpustí do prvotního základu bytí.

Poté, co je objevena dharmakája coby čisté/jasné světlo inherentního bdělého vědomí podobající se zářivé, nezatemněné solární mandale, máme schopnost probouzet mrtvé a obsáhnout mystéria a demonstrovat různé zázraky k oslovení bytostí.
Po zdokonalení se ve všech kvalitách desíti stupňů a pěti stezek bez výjimky jsou jedinci nejvyšší kapacity osvobozeni do čistého základu bytí v tomto životě, jedinci střední kapacity v okamžiku smrti a ti s nižší kapacitou v bardu (=posmrtném stavu). Poté, setrvávaje navždy neoddělitelní od čistého bdělého vědomí tří módů bytí v kontinuu reality, emanující zdánlivá těla k přeměně všech bytostí jakýmkoliv žádoucím způsobem, pracujeme nepolevujícně pro poskytnutí nejzazšího smyslu všem cítícím bytostem.

Udržujte význam těchto slov ve své mysli a vnitřní slunce štěstí na nás zajisté zazáří.

Takovouto aspiraci v písni vám vyjádřil tulák Cogdrug Rangdrol. Skrze tuto ctnost kéž všichni mnozí aspiranti, kteří mají to štěstí, rychle rozpustí znečištění vlastní ztrátě bdělosti, emocím a myšlenkám v prvotním kontinuu čistoty. Kéž dosáhnou cíle buddhovství v tomto životě.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:44:17

Kolofón

Tato píseň vize Prosekání se k čistému světlu Velké dokonalosti, jež má potenciál vést nás rychle skrze stádia a stezky, se nazývá Let Garudy. Je založena na mnoha písemných pokladech Dzogčhenu: Uvedení do přímé vize totální přítomnosti od Orgjen Rinpočheho; Sedmero pokladů; Tři vozy; Doslov k Velké dokonalosti; Tři cykly prostoru; Velký oblak hluboké pravdy; Kapka ze srdce dzogčhenové dákiní a Buddha v dlani ruky, vše od Longčhenpy. Tajné instrukce mých lámů a má vlastní meditační zkušenost je dekorativně lemují. Napsal ji Džatang Cogdrug Rangdrol ve prospěch svých oddaných žáků. Nechť zapříčiní nezměrný užitek tradici a cítícím bytostem.

Jelikož tyto písně vadžry byly složeny pro všechny, jež se zabývají vysvobozením, měli by je zpívat jógini, když se zaměřují na dzogčhenovou vizi. Jak řekl nositel poznání Šrí Simha [17] ohledně účelu takových písní:

Mysl buddhy je vše-pronikající; uvědomění / bdělé vědomí cítících bytostí je fragmentované: tvořit obloze podobnou otevřenost je velkou výhodou.

Takže, jak radí Šrí Simha, identifikujte (=sjednocujte) totální přítomnost s ohromným prostorem nebe, nekonečně zvětšujíce jeho výšku a hloubku, a z tohoto prostoru, obsahujícího všechny cítící bytosti , pějte tyto písně ve prospěch své meditační vize.

Samája! Sarva mangalam!
Dodržujte závazky! Nechť jsou všechny bytosti šťastné!
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:44:37

[1] 10 úrovní stezky bódhisattvy a pět stupňů stezky k realizaci. Coby vozidlo, je Dzogčhen definován ve svém přístupu k buddhovství jakožto ani náhlý, ani postupný. Tregčhö předchází tögalu, ale obojí jsou úplné a dokonalé samy o sobě.

[2] Tibeťané poukazují na srdce coby sídlo mysli; Zápaďané na mozek.

[3] Tib. sem ňid, Skt. čittatá: v předchozích verších byla objektem zkoumání mysl (sems). Nyní je objektem přirozenost/podstata mysli nebo mysl o sobě (sems ňid), ale vzhledem k tomu, že naše zkoumáníustanovilo, že mysl a její podstata jsou identické, rozdíl mezi nimi je akademický.

[4] kudang ješe: tato mandala je polem infinitezimálních mandal světla – semínek světla – emanujících se ze srdce Samantabhadry.

[5] Rang snang: Tomuto obtížnému konceptu se nejsnáze porozumí identifikací s vše-pronikajícím kognitivním principem (rigpa) a poté uvažujíc o svém vlastním těle a okolí coby holistickém psychickém tvaru, nebo hologramu, projikovaným uvnitř něj.

[6] Rnam rtog, vitarka,je proces myšlení a rtog pa, vicara, jsou koncepty jsoucí podkladem myšlenky. Tyto dva termíny popisují mentální závoj zastírající totální přítomnost.

[7] Jde o dynamiku tögalu, plod tegčhö a konečnou úroveň atijógy.

[8] V dzogčhenu má (termín) mandala speciální význam: Jelikož atijógová mandala dzogčhenu nemá středu ani obvodu, spíše než označení symetrické jantry indikuje vzorování formální struktury na úrovni nirmánakáji. Toto vzorování je asymetrickým vzorováním podstaty/přirozenosti, např. jako dokonalá asymetrie stromu nebo asymetrie struktury komplexní molekuly.

[9] Ozdoba neznamená, že mentální klid je pouze sekundárním, dekorativním stavem mysli, ale spíše, že je to neposkvrněný mód mentality, a je tedy podobný vzácnému klenotu.

[10] V tomto stádiu se přemítavé rozpoznání přirozenosti mysli stalo návykem. Zkoumání mysli je nyní překážkou pro spontánní vyvstávání totální přítomnosti. Ne-meditace poukazuje na stav, v němž i pojmy meditace a meditující chybí, prostý jak meditace, tak ne-meditace, když oba stavy jsou sebe-uvědomělé. Tato dvojitá negace má stejný význam, jako Náropův výrok o Mahámudře o jednoduché negaci, často citované řádky:
Bez myšlenek, uvažování nebo analýzy,
Bez meditace a bez jednání,
Bez pochyb nebo očekávání,
Mentální konstrukty a dualismus se spontánně rozpouští
A původní tvář reality prozařuje (-$shines forth$)
Žebrající poutník je na nejlepší cestě rozpoznat anonymní, neučené (nebo učené) realizované bytosti, jejichž dosažení vyvstalo ve spontánní ne-meditaci.

[11] Paradox objevení neměnného samádhi v uvolněném, bezstarostném ne-konání – nastíněný v předchozí strofě – je znovu pojat v této strofě coby paradox ne-meditace jakožto udržované meditace.

[12] Toto je epitet (=přídomek) význačnými vnějším a vnitřním významy. Coby přídomek to poukazuje na „duchovního žebravého mnicha bez jakýchkoli závazků“, „tuláka“ nebo budižkničemu“. Vnějším významem je „bez závazků“, „bez práce“, zatímco vnitřním významem je „nekonání“, dosažení spontánního, akauzálního (=bezpříčinného, bezdůsledkového) jednání.

[13] Viz písně 3, 8, 9 a 13.

[14] Toto vytváří stav šoku, který vyprazdňuje mysl a poskytuje prostor pro rozpoznání vyvstání původní tváře mysli.

[15] Tato praxe je klasifikována jako „mimořádná vnější přípravná praxe“ Dzogčhenu.

[16] Červená a bílá jsou barvy ženské a mužské esence, solární a lunární energie, jejichž směsice dává vyvstat mandale.

[17] Šrí Simha byl žákem Maňdžušrímitry a guruem Vimalamitry a Džňánasútry. Byl také guruem Vairóčany, který poprvé přinesl Dzogčhen do Tibetu. Šrí Simhovo rodiště bylo pravděpodobně ve střední Asii, ale Vairóčanu vyučoval v Oddijáně.
Návštěvník
 

Předchozí

Zpět na Buddhismus

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron