Let Garudy

Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:35:11

Let Garudy


PÍSEŇ VIZE PROSEKÁNÍ SE K ČISTÉMU SVĚTLU VELKÉ DOKONALOSTI S KAPACITOU RYCHLÉHO PROJITÍ STEZKAMI A STUPNI

Šabkhar Láma
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:35:48

NAMOGURUDŽO:

Klaním se s úctou Lámovi Čhökji Gjelpovi,
jehož mandala ze sedmi koní vše-ozařující moudrosti a lásky
září vše-objímajícími paprsky neomezeného soucitu,
okamžitě osvěcujícího bytostí tří světů.

Klaním se s úctou Ngakčhangu Dordžemu:
Z oblaků vysoko nakupené milující laskavosti a soucitu
V ohromném prostoru jeho zářivé, prázdné dharmakáji
Prší Dharma na zem
Do nádob jeho šťastlivých žáků.

Větry píle dující do nesvinutých plachet vysoké aspirace,
Loď vize nese všechny bytosti topící se v oceánu existence
Na Ostrov pokladů, Trikáju Buddhů:
Klaním se kapitánovi této lodě, Džamjang Gjatsovi!

Slunce moudrosti a lásky těchto tří mých lámů,
Vyzařující oteplující paprsky úrodné přízně,
Zasáhlo bílý lotos tohoto šťastlivého tuláka,
A poupě totální přítomnosti se plně otevřelo
V tisíce okvětních lístků mystické zkušenosti a vhledu.

Naskládán vysoko na pestících inteligence
Leží nektar osvobozující svou chutí,
Ambrózii podobný nektar těchto písní vize:
Ten nabízím svým šťastlivým žákům, roji včel,
K pití v oddanosti ke spokojenosti jejich srdcí.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:36:42

Píseň 1: Zázračná přirozenost/povaha bytí

ÉMAHÓ! Tento bezstarostný a svobodně hovořící tulák s hlubokou inteligencí nyní zazpívá Let Gardy, píseň vize, usnadňující rychlý vzestup všemi stupni a stezkami.[1] Naslouchejte pozorně, mí milovaní synové a dcery!

Jako řev draka, velké jméno Buddhy se rozléhá celým vesmírem, samsárou i nirvánou. Neustále vibrujíc šesti druhy cítících bytostí, jak úžasné je, že tato resonance neutichá ani na okamžik!

Mohou si vnitřně být nevědomy existence Buddhy, ale jak ohromující je, že blázni ho hledají vně! Jasně viditelný jako slunce světlo, světlý a zářivý, jak překvapující je, že tak nemnozí ho vidí!

Mysl, Buddha sám, nemajíc ni otce, ni matky, jak skvělé je, že nezná ni zrození, ni smrti! Trpíce vše rozmanité pocity, jak úžasné je, že není dotčen ani horším, ani lepším!
Původní tvář mysli, nezrozená a prvotně čistá – jak úžasná je její autenticita a přirozená dokonalost! Vnitřní vědění samo, naše přirozeně osvobozená podstata – jak úžasné je, že cokoli vyvstane, je osvobozena necháním toho být!
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:37:43

Píseň 2: Fundamentální meditace

ÉMAHÓ! Vznešení, milovaní synové a dcery, naslouchejte bez rozptýlení! Všichni vítězní buddhové minulosti, přítomnosti i budoucnosti vyučovali osmdesáti čtyřem tisícům knih písma, nauk neohraničených jako prostor sám, ale všechny s jedním cílem: jak zrealizovat přirozenost mysli. Buddhové nevyučovali ničemu více, než je toto.

Je-li přeťat hlavní kořen vysokého stromu, jeho deset tisíc větví a listů zvadne a zemře najednou; právě tak, je-li přeťat jediný kořen mysli, listy samsáry, jako je dualistické lpění, uhynou.

Prázdný dům, který stál po tisíce let v temnotě, je v okamžení osvětlen jedinou lampou; podobně okamžitá realizace čistého světla mysli vykoření negativní tendence a mentální zatemnění vštípené během nespočetných eónů.

Oslnivost a jasnost slunečního světla nemůže být ztlumena eóny temnoty; podobně záře esenciální přirozenosti mysli nemůže být zatemněna eóny klamu.

Neurčitá je barva a tvar oblohy a její přirozenost není postižena/ovlivněna černými nebo bílými oblaky; podobně je neurčitá barva a tvar přirozenosti mysli a nemůže být poskvrněna černým nebo bílým chováním, ctností nebo neřestí.
Mléko je základem másla, ale máslo se neoddělí, dokud mléko není stloukáno; podobně je lidská přirozenost základem buddhovství, ale bez existenciální realizace se cítící bytosti nemohou probudit.

Skrze gnostickou zkušenost povahy reality, skrze praxi těchto pokynů mohou všechny bytosti dosáhnout svobody; bez ohledu na ostrost jeho schopností i hoch od krav dosáhne vysvobození, je-li jeho existenciální zkušenosti neduální realizace.

Když zrealizujete čisté světlo přirozenosti mysli, jsou slova učenců nadbytečná. Jak relevantní je někoho jiného popis chuti melasy, máte-li jí plná ústa?

I učenec je nevědomý, nemá-li existenciální realizaci. Možná je zběhlý v souhrnném uvedení do devíti přístupů k buddhovství, ale je tak dalek buddhovství, jako je nebe od země, zná-li to jen z druhé ruky.

Možná udržujete přísnou morální disciplínu po celý eón a po věčnost praktikujete meditaci, ale pokud jste ještě nezrealizovali čisté světlo neposkvrněné přirozenosti/podstaty mysli, nevyprostíte se ze tří dimenzí samsáry. Pilně prohlížejte přirozenost své mysli!
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:38:39

Píseň 3: Instrukce k esenciální meditaci

ÉMAHÓ! Nyní poslouchejte dále, mí nejmilovanější synové a dcery! Bez ohledu na to, jaký systém cvičení mysli praktikujete, pokud nezrealizujete přirozenost vaší mysli, useknuvše její kořen, míjíte se s hlavním bodem Dzogčhenu.

Pochybený aspirující slepý k tomuto imperativu se podobá lukostřelci, jenž umístí cíl před sebe, aby poté vystřelil šíp jiným směrem. Podobá se domácímu, který pátrá vně domu po zloději, který je v něm; podobá se exorcistovi, který nastaví svou past na ducha k západním dveřím, když démon bydlí východním směrem; podobá se chudému muži, který žebrá, nevidícímu zlatý kámen ve svém krbu.

Proto, mé milované děti, vy jež si přejete rozřešit frustraci a úzkosti života přímou metodou objevení přirozenosti mysli, zkoumejte své mysli následujícím způsobem:

To, co nazýváme „mysl“, je tvrdošíjný mluvka, hopsající a poskakující vůkol. Snažíte-li se jej chytit, proklouzne, změníc tvar nebo zmizíc; snažíte-li se jej zaměřit, nebude stálý, jsouc upovídaný a rozptýlený; snažíte-li se jej nálepkovat, rozpustí se do nedefinovatelné prázdnoty. Ale je to tatáž mysl, která zakouší paletu lidských pocitů, a toto je mysl, která musí být prozkoumána.

Zaprvé, co je původem mysli? Je funkcí vnějších fenoménů (=jevů) – hor, skal, vody, stromů a blankytných větrů, nebo je na nich nezávislá? Ptejte se, odkud mysl přichází a takto skrz naskrz zkoumejte tyto možnosti.

Anebo uvažujte, zda či ne mysl původí v reprodukčních tekutinách vašich rodičů. Pokud tomu tak je, vyšetřujte proces, kterým se vyvíjí. Pokračujte v tomto procesu až do jeho vyčerpání a uznáte, že nemá žádného původu.

Zadruhé, odpovězte na otázku „Kde je mysl nyní?“ Je ve vrchní nebo spodní části vašeho těla,ve vašich smyslových orgánech, ve vašich plicích nebo srdci [2]? Nachází-li se ve vašem srdci, pak v které jeho části? Jaké jsou jeho tvar a barva? Důkladně zkoumejte přítomné umístění mysli a jeho charakteristiku, až si budete jisti, že se nedají nalézt.

Konečně zkoumejte pohyb mysli. Když se pohybuje, cestuje přes smyslové orgány? V průběhu svého momentálního zahrnutí orgánů, jde o fyzický kontakt? Jde jen o mentální funkci, nebo zapojují jak tělo, tak mysl? Zkoumejte proces vnímání.

Dále, když vyvstane myšlenka se svou příslušnou emocí, zaprvé zkoumejte její zdroj. Zadruhé nalezněte její současné umístění, její barvu a tvar a jejich další atributy. Dlouho a důkladně hledejte odpovědi na tyto otázky. Konečně, když myšlenka odezněla v sobě a zanikla, kam odešla? Zkoumejte vaši mysl zblízka pro odpovědi.

V čase smrti, co se přihodí s myslí? Jak opustí tělo? Kde vystupuje? Uvažte tyto otázky a jejich rozvětvení do detailu.

Vytrvejte ve svém pečlivém bádání, zkoumajíce mysl dokud nedosáhnete pozitivního závěru, že je prázdná, čistá a nejzazšeji nevýslovná, že je ne-entitou a prosta zrození a smrti, přicházení a odcházení.

Suchá tvrzení a metafory od ostatních – výroky jako „Mysl je prázdnota!“ jsou horší než zbytečné. Dokud jste nezjistili odpověď sami, takovéto výroky mají tendenci přinášet do mysli pochyby a váhání. Podobá se to dogmatickému tvrzení, že tygři ve skutečnosti žijí v zemi, kde se má všeobecně zato, že tygři vyhynuli. Zanechává to pochyby a nejistotu o předmětu. Po pozorném zkoumání vaší mysli a nastolení její povahy je to jako když jste prozkoumali údolí a kopce, kde prý existují tygři, a poté, co jste sami viděli, zda tam tygři žijí, jste plně informováni. Poté nastane-li otázka existence tygrů na těch místech, nebudete mít žádných pochyb pokud jde o pravdu v této záležitosti.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:40:24

Píseň 4: Iniciace do přirozenosti mysli

ÉMAHÓ! Opět se mí milovaní synové a dcery shromážděte okolo a naslouchejte! Když jste během zkoumání a analýzy vašich myslí výše popsaným způsobem neuspěli v nalezení mysli, na kterou byste mohli ukázat řka: „To je ono!“ a když se vám nepodařilo nalézt ani za atom něčeho, co by se dalo nazývat konkrétním, pak váš neúspěch byl maximálním úspěchem.

Zaprvé, mysl nemá žádného původu; protože je původně prázdnotou, její esence je nesubstanciální. Zadruhé, nemá žádné umístění, žádnou barvu a žáden tvar. A konečně, nepohybuje se: bez pohybování se mizí aniž zanechá stopu; její aktivita je prázdnou aktivitou, její prázdnota (je) prázdnými vjemy.

Přirozenost mysli [3] není zprvu stvořena příčinou a není zničena činitelem nebo podmínkami na konci. Je konstantní kvantitou: nic k ní nelze přidat nebo od ní odebrat, není kapabilní (=schopna) zvětšení nebo zmenšení, a nemůže být naplněna nebo vyprázdněna.

Vzhledem k tomu, že přirozenost mysl je vše-pronikající, základ jak samsáry, tak nirvány, je bez sklonů nebo strannosti. Žádná forma nemanifestuje svou aktuální přítomnost jasněji, než jiná a manifestuje úplně vše rovnocenně bez jakékoli překážky.

Mysl nemůže být charakterizována nebo definována jako vůbec co specifického, neb přesahuje omezení existence a neexistence. Aniž přichází nebo odchází, je bez zrození a smrti, bez jasnosti a zatemnění.

Přirozenost mysli v její čistotě se podobá bezkazové křišťálové kouli: její esencí je prázdnota, její přirozeností je jasnost a její vnímavost je kontinuum.

Přirozenost mysli není naprosto žádným způsobem dotčena negativitou samsáry. Od počátku je to Buddha. Věřte tomu!

Toto je mé uvedení iniciující rozpoznání původní přirozenosti/povahy mysli, základu našeho bytí, naší skutečné existenciální kondici.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:41:32

Píseň 5: Vznik/připuštění klamu

ÉMAHÓ! Opět mí milovaní synové a dcery poslouchejte! Naslouchejte kterak Dharmakája Samantabhadry je svoboden bez potřeby třeba i jen okamžiku meditace a kterak šest druhů bytostí putuje samsárou, aniž vykonala i ten nejmenší negativní nebo ošklivý skutek.

Na počátku, dříve než co jiného, bezejmenná samsára a nirvána byly čistým potenciálem v původním základu bytí. Takto o tom čase vyvstala totální přítomnost z tohoto základu: stejným způsobem, jako svítí přirozené světlo křišťálu, když ho zasáhne sluneční paprsek, když prvotní uvědomění totální přítomnosti bylo oživeno životní silou, pečeť vázy věčného mládí byla rozlomena a spontánně původoví čisté světlo svitlo na oblohu jako světlo vycházejícího slunce, jako čisté země čistého bytí a prvotní bdělé vědomí. [4]

Potom Dharmakája Samantabhadra pochopil toto coby svou spontánní mantifestaci, a okamžitě se vnější světlo býti čistý a prvotní uvědomění rozpustilo ve vnitřní čisté světlo. V původním základu čistém od počátku dosáhl buddhovství.

My, neosvícené bytosti, jsme nicméně nepochopily, že povahou spontánně původících vjemů byla naše vlastní přirozená záře, a výsledkem byly nebdělé vnímání a omámení. To se zove “nevědomostí doprovázející každý vjem”.

Také o tom čase čisté světlo a vjemy vyvstalé ze základu čistého světla byly vnímány coby dvojí. Toto se nazývá “konceptuální nevědomost”. Právě v tomto sběhu událostí jsme upadli do pasti nevědomého dualismu.

Poté, jak se potenciality naší zkušenosti rozmnožily s graduálním (=postupným) rozšířením škály naší aktivity, vynořila se celá paleta samsárických skutků. Poté se objevily tři emocionální jedy spolu s pěti jedy, které se vyvinuly z nich, z pěti jedů se vyvinulo 84 000 forem vášní a tak dále. Od té doby až do tohoto okamžiku jsme podstoupili potěšení a bolest neustálých revolucí kola (samsáry). Bez konce kroužíme v této samsárické existence jako přivázáni k vodnímu kolu.

Potřebujete-li propracování tohoto tématu, konzultujte Kunkhjen Longčhenpovy Pokladnici nejvyššího přístupu a Hustý oblak hlubokého významu, mimo jiné.

Nyní, přestože hluboké osobní instrukce vašeho lámy vás učinily vědomými si sebeklamu a klamu skrytého v temné jeskyni vaší mysli, take jste rozpoznali svou mysl jakožto Buddhu. Setkali jste se s původní tváří Původního pána, Ádibuddhy, a víte, že vlastníte stejný potenciál jako Samantabhadra. Mé duchovní děti, konteplujte o této radosti z hloubi svého srdce!

Toto je mé uvedení iniciující rozpoznání klamu s určitostí.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:42:20

Píseň 6: Iniciace do pravé existenciální kondice

ÉMAHÓ! Opět milované děti mého srdce poslouchejte! Mysl, tento univerzální koncept, toto nejdůležitější ze slov, nejsouc žádnou singulární (=jednou) entitou, manifestuje paletu potěšení a bolesti v samsáře a nirváně. Existuje tolik věr o tomto, kolik je přístupů k buddhovství. Má nevyčíslitelně synonym.

V lidové mluvě je to „Já (-$ I $)“; Někteří Hinduisté to nazývají „Já (-$Self$); šrávakové říkají „nejáský jedinec ($-selfless individual$)“; následovníci (školy) Pouze mysl to nazývají prostě „mysl“; někteří to nazývají „dokonalý vhled“; někteří to nazývají „buddhovské přirozenost/podstata“; někteří to nazývají „velkolepá pozice“; někteří to nazývají „Střední stezka“; někteří to nazývají „Kosmické semínko“; někteří to nazývají „kontinuum reality“; někteří to nazývají „univerzálním základem“; někteří to nazývají „obyčejné uvědomění ($-consciousness$)“. Protože synonym mysli, nálepek na ni použitých, je nespočet, znejte to coby to, čím opravdu je. Poznejte to experimentálně coby tady a teď. Urovnejte/utište se do přirozeného stavu přirozenosti vaší mysli.

Když spočívá, je mysl obyčejným vnímáním, nahým a neozdobeným; když se na ni přímo díváte, není k vidění nic, než světlo; coby totální přítomnost (rigpa), je brilancí/skvělostí a uvolněnou bdělostí probuzeného stavu; coby vůbec nic specifického je tajemnou plností; je tím nejzazším co do neduální zářivosti a prázdnoty.

Není věčná, neboť vůbec ničemu jí se týkajícímu nebyla prokázána existence. Není to nicota, neboť je zde brilantnost/oslnivost a probuzenost. Není jednotou, neboť mnohost je zcela evidentní ve vnímání. Není mnohostí, neboť známe jednochuť jednoty. Není vnější funkcí, neboť přítomnost je inherentní (=vestavěná) okamžité realitě.

V okamžitém tady a teď vidíme tvář Původního pána přebývajícího v srdečním centru. Identifikujte se s ním, mí duchovní synové. Kdokoliv ho popírá, chtějíc více odněkud jinud, se podobá člověku, který našel svého slona, ale pokračuje ve hledání jeho stop. Mohl by pročesávat tři dimenze mikrokosmických světových systému po věčnost, ale nenajde než nejvýše jméno Buddhy jiného, než ten v jeho srdci.

Toto je mé uvedení iniciující rozpoznání naší pravé existenciální kondice, jež je principiální realizací v Prosekání se k Velké dokonalosti.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:44:32

Píseň 7: Uplatňování vrozeného buddhovství

ÉMAHÓ! Opět pozorně naslouchejte, mí vznešení synové a dcery. Tři módy buddhovského bytí – esence, přirozenost a vnímavost –a pět módů bytí, stejně jako pět aspektů prvotního bdělého vědomí, jsou všechny zúplněny a završeny v přirozeně zářivém inherentním bdělém vědomí tady a teď.

Esence totální přítomnosti, nedefinovatelná žádným z pojmů jako barva, tvar nebo jiný atribut, je dharmakája; inherentní záře prázdnoty je světlo sambhógakáje; a neznečištěným médiem, v němž se manifestují všechny věci, je nirmánakáji.

Tři módy jsou názorně vysvětleny takto: dharmakája je křišťálové zrcadlo; sambhógakája je jeho přirozenost – zářivá jasnost; a nirmánakája je médium neznající překážek, v němž se objevuje odraz.

Zprvu lidské mysli existovaly v těchto třech módech bytí. Jsou-li schopny toto rozpoznat spontánně, není pro ně potřeba praktikovat ani jen okamžik formální meditace – probuzení buddhovství je okamžité.

V tomto uvedení do tří módů jsou definovány jednotlivě. Ve skutečnosti, děti mého srdce, neupadněte do omylu víry v jejich oddělenost, jejich náležení k jiným kontinuům.

Od počátku jsou tyto tři módy bytí prázdné a nejzazšeji čisté. Jejich chápáním coby jedinečné esence, jež je spojením zářivosti a prázdnoty, veďte se do stavu nezainteresovanosti.

Triáda esence, přirozenost a vnímavost, opět, koresponduje s dharmakájou, sambhógakájou a nirmánakájou. Chápaje tyto tři coby mystickou jednotu zářivosti a prázdnoty, veďte se do stavu nezainteresovanosti.

Dále, jelikož prvotní bdělé vědomí samo-existující totální přítomnosti manifestuje úplně všechno, toto bdělé vědomí je čistým bytím (kájou) Tvůrce, Vairóčany; jelikož je neměnné a nezměnitelné, je čistým bytím (kájou) Nezměnitelného démantu, Akšóbhjavadžry; jelikož je bez středu nebo hranice, je čistým bytím (kájou) Formy nezměrného světla, Amitábhy; jelikož je také klenotem, který je zdrojem nejvyšší realizace a relativních sil, je čistým bytím (kájou) Zřídla klenotů, Ratnasambhavy; jelikož dovršuje vši aspirace, je čistým bytím Naplňovatele všech ambicí, Amóghasiddhiho. Tato buddhovské božstva nejsou, než kreativní silou totální přítomnosti (tib. rigpa cal).

Prvotní bdělé vědomí totální přítomnosti je zrcadlu-podobnou moudrostí pro manifestovanou jasnost jeho esence prosté překážek. Je moudrostí rovnosti, neboť je vše-pronikající. Je rozlišující moudrostí kvůli celé škále různých projevů manifestovaných z její kreativity. Je vše-dosahující moudrostí, neboť naplňuje všechny naše ambice. Je moudrostí kontinua reality, dharmadhátu, neboť jedinou esencí všech těchto aspektů je prvotní čistota. Odděleně od těchto neexistuje ani za atom, jež jsou tvořivostí inherentního bdělého vědomí.

Když vás ukazující prst uvádí přímo a okamžitě do tří módů – esence, přirozenosti a vnímavosti – a Pěti Buddhů a pěti aspektů moudrosti, vše naráz, pak to, co je zažíváno, je brilantnost, probuzená totální přítomnost nedotčená okolnostmi a neovlivněná myšlenkami lpění; je to rozpoznání tady a teď, nestrukturované a nedotčené.

Z této totální přítomnosti vyvstávají všichni buddhové tří aspektů času. Bez ustání se s tímto identifikujte, milovaní synové a dcery, neb toto je spiritualita všech buddhů tří aspektů času.

Totální přítomnost je nestrukturovaná, přirozená záře vaší vlastní mysli, tak jak můžete říci, že nevidíte buddhu? Není v ní vůbec nad čím meditovat, tak jak si můžete stěžovat, že meditace nevyvstává? Je manifestovanou totální přítomností, vaší vlastní myslí, tak jak můžete říci, že ji nemůžete nalézt? Je proudem neutuchající zářivé probuzenosti, tváří vaší mysli, tak jak můžete říci, že ji nemůžete vidět? Není ani okamžik práce k vykonání, abyste jí dosáhli, tak jak můžete říci, že vaše úsilí je neúspěšné? Soustředěné a rozptýleného stavy jsou dvěmi stranami téže mince, tak jak můžete říci, že vaše mysl není nikdy soustředěná? Inherentní poznání je spontánně původícími třemi módy bytí, jež je dosaženo bez úsilí, tak jak můžete říci, že vaše praxe neuspívá v jeho dovršení? Stačí ponechat mysl ve stavu nekonání, tak jak můžete říci, že nejste schopni toho dosáhnout? Vaše myšlenky jsou osvobozeny v okamžiku jejich vzniku, tak jak můžete říci, že protijedy nebyly efektivní? Je to rozpoznáním tady a teď, tak jak můžete říci, že ji nedokážete vnímat?
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 14:45:43

Píseň 8: Metoda k dosažení přesvědčení

ÉMAHÓ! Opět a znovu, milovaní synové a dcery, naslouchejte s oddaností! „Mysl je ve své bezpodstatovosti jako obloha.“ Je toto pravda, nebo nepravda, mé děti? Potvrďte to úplným uvolněním a přímým pohledem na mysl, dívajíce se celou svou myslí, prostou všeho napětí.

„Prázdnota mysli není pouhou nicotou, neboť bezpochyby je prvotním bdělým vědomím inherentního bdělého vědomí, od samého počátku zářivého. Samo-existující, přirozená zářivost je jako světlo slunce.“ Je toto vskutku pravda? Abyste to potvrdili, uvolněte se úplně, dívajíc se přímo na přirozenost vaší mysli.

„Není žádné pochyby, že je nemožné lokalizovat/objektivizovat (-$objectify$) nebo uchopit myšlenku nebo pohyb mysli. Tento vrtkavý, měnící se pohyb se podobá kosmickému větru!“ Je tomu skutečně tak? Abyste to potvrdili, uvolněte se úplně, hledíc přímo na přirozenost/podstatu vaší mysli.

Žádná zkušenost není možná nikde, než v mysli, takže není k vidění nic jiného, než to, co je viděno v okamžiku vize. Žádná zkušenost není možná jinde, než v mysli, takže není nad čím meditovat, než nad myslí. Žádná zkušenost není možná jinde, než v mysli, takže není nic jiného ke konání, než to, co je konáno v mysli. Žádná zkušenost není možná jinde, než v mysli, takže není žádné samáje k udržování vně mysli. Žádná zkušenost není možná jinde, než v mysli, takže není k dosažení žádného cíle, jež není v mysli.

Podívejte se, podívejte a podívejte se znovu. Podívejte se na svou vlastní mysl!

Projikujte svou pozornost do vnějších polí prostoru a, pozorně sledujíce přirozenost vaší mysli, vizte, zda se hýbe. Když jste se pozorováním přesvědčili, že se nehýbe, stáhněte svou pozornost a koncentrujte se na mysl uvnitř, a pozorně hledejte prokukujícího nebo rozptýlenou myšlenku. Když jste rozpoznali s jistotou, že není žádné entity zodpovědné za šablony mysli, pátrejte pozorně po barvě a tvaru mysli. Když se doberete k prázdnotě, jež nemá barvy ani tvaru, pátrejte po centru nebo obvodu. Jisti si, že střed a okraj jsou totožné, pátrejte po vnitřku a vnějšku. Shledajíce žádného rozdílu mezi vnitřkem a vnějškem, doberete se k totální přítomnosti, jež je tak ohromná, jako obloha.

„Skrze svou přednost (-$virtue$) své vše-pronikající svobody nemá tato totální přítomnost žádného středu ani okraje, žádného vnitřku ani vnějšku, je prosta (-$innocent of$) jakéhokoli stranění a nezná žádných bloků ani bariér. Toto vše-pronikající inherentní bdělé vědomí je ohromné rozpětím prostoru. Všechna zkušenost samsáry a nirvány v něm vyvstává jako duhy na obloze. Ve vší své rozmanité manifestaci není, než hrou mysli.“

Potřebujete jen pohlédnout ven z nehybného prostoru inherentního bdělého vědomí na všechnu zkušenost, iluzorní jako odraz měsíce na vodě, abyste poznali nemožnost oddělování vjemů od prázdnoty.

„Ve stavu totální přítomnosti není žádného oddělení samsáry od nirvány.“ Podívejte se ven z nehybného prostoru inherentního bdělého vědomí na všechnu zkušenost, iluzorní jako odraz v zrcadle, a bez ohledu na to, co se manifestuje, nemůže to nikdy být ochutnáno, existence toho nemůže být nikdy dokázána. V této dimenzi samsára a nirvána neexistují a vše je dharmakájou.

Všechny bytosti putující třemi světy samsáry zůstávají uvězněny v dualismu, dokud nezrealizují / neuvědomí si, že uvnitř jejich vlastního vnímání přebývá prvotní bdělé vědomí, jež je nejzazší identitou vší zkušenosti samsáry a nirvány. Skrze moc klamného dvojnosti subjektu a objektu pojímají samsáru a nirvánu co různé stavy mysli. Zůstávají spoutáni, neboť tam, kde v pravdě je nedualita, vidí dualitu.

Ve skutečnosti nemůže v ničí mysli existovat žádná odlišnost mezi samsárou a nirvánou. Nicméně, když světský blázen některé věci odmítá a angažuje se v jiných, vyhýbaje se „špatnému“ a kultivujíc „dobré“, s nechutí k jednomu a láskou k druhému, pak kvůli strannosti, předsudkům a zaujatosti bezcílně putuje následujícími životy.

Namísto aby dosáhli spontánně dovršených tří módů inherentního bdělého vědomí bez úsilí, tupohlaví aspiranti zkoumají techniky a stádia mnoha čas-zabírajících metod „sebezdokonalení“, takže jim nezbývá čas dosáhnout sídla Buddhy.

„Důrazně, úplně všechny fenomenální vjemy jsou vlastní vizí člověka.“[5] Podívejte se ven z nehybného prostoru inherentního bdělého vědomí a všechny formy světla a životná existence je podobna odrazu. Jevy jsou prázdné, zvuk je prázdný, a vskutku sama vlastní přirozenost/povaha člověka je původně prázdná.

Podobně obraťte svou pozornost do nitra mysli, jež je pozorovatelem, a vaše myšlenkové procesy, přirozeně odeznívající, jsou prázdné jako obloha, nestrukturovaná, prosta konceptuálních elaborací (=rozpracování), nanejvýš neurčitelná, přesahující popis, koncept nebo výraz jakéhokoliv druhu.

Úplně všechny události jsou iluzorním magickým projevem mysli, a všechen magický projev mysli je bez základu a prázdný. Když jste si uvědomili, že všechny události jsou vaší vlastní myslí, všechny vizuální vjemy se stanou prázdnou dharmakájou.

Jevy nejsou svazující. Je to připoutanost k nim, skrze co jsou bytosti spoutávány. Přetrhněte všechny klamné připoutanosti, děti mého srdce!
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:25:56

Píseň 9: Zamlžení, sen a optická iluze

ÉMAHÓ! Nejmilovanější, nebojácní synové a dcery, bez aplikace kování kůň nebude cválat; bez důkladného stloukání se máslo neoddělí; bez detailního výkladu nenabudete přesvědčení ohledně mého mínění. Takže zatímco zpívám své dlouhé, ale lyrické písně, v pohodlí naslouchejte, uvolněni, bez uvadnutí uší!

Dokud nevnímáte všechny jevy coby mysl, nikdy si neuvědomíte/nezrealizujete význam prázdnoty. Abyste napomohli tomuto pochopení, musíte se vy šťastlivé děti plně oddat pilné analýze a důkladnému zkoumání. Nejprve, odkud vjemy pocházejí. Zadruhé, kde jsou nyní. Konečně, kam jdou?

V průběhu vašeho zkoumání nahlédnete, že tak jako mlha vyvstává z oblohy a do ní se zpět rozpouští, vjemy jsou magickou hrou (-$magical display$) vaší mysli, vyvstávající v mysli a do ní se zpět rozpouštějící.

Vezměte za příklad mihotající efekt viděný člověkem s poškozenými smysly, když se dívá dopředu. Přestože se mu jeví, že před jeho očima existuje mihotání, nic tam není – je to optická iluze.

Právě tak když jsou mentální funkce poškozeny negativními sklony způsobujícími náchylnost ke zdánlivě vnějším objektům coby diskrétním a substančním entitám, pak vizuální a slyšitelné jevy zdánlivě existují tam, kde nelze dokázat ani o atomu jeho nejzazší realitu. Vše je výplodem mysli.

Všechny tyto výplody mysli jsou bez základu a prázdné. Jsou neexistujícími světelnými formami, zjevením a magickou iluzí, jako odraz měsíce ve vodě. Ustanovte/utište se v realitě neoddělitelnosti jevů a prázdnoty!

Nyní, v našem spánku možná sníme o naší rodné zemi, domu našich rodičů a našich příbuzných nebo přátelích, jako kdyby buly skutečně zde a může vyvstat odpovídající silný pocit. Přestože naše rodina a přátelé nejsou ve skutečnosti přítomni a my jsme se nevzdálili ani píď od našich postelí, můžeme zakoušet setkání s nimi tváří v tvář stejné jasné intenzity jako v probuzeném stavu.

Každá každičká smyslová zkušenost našich životů se podobá snu minulé noci. Tak jako přisuzujeme jmenovky snovým entitám, tak i tvářnosti jsou modifikovány a pojímány myslí v bdělém stavu. Stejným způsobem, jímž sny nemají žádnou podstatnost, tak i fragmenty mysli, úplně všechny podoby jsou také prázdné.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:26:45

Píseň 10: Myslí stvořený vesmír

ÉMAHÓ! Jediné děti mého srdce, ty nejmilovanější! Všechny vjemy jsou neurčité a mnohoznačné do té míry, že to, co jedni vidí, druzí nikoliv.

Dále, pokud jde o cítící bytosti tohoto světa, některé pojímají svět jako zemi, některé pojímají svět jako oheň; některé pojímají svět jako bohatství, a některé pojímají svět jako utrpení.

Některé cítící bytosti pojímají vodu jako vodu, některé pojímají vodu jako oheň, některé vodu jako nektar; některé pojímají vodu jako svůj domov, zatímco některé pojímají vodu jako zemi.

Některé cítící bytosti pojímají oheň jako oheň, některé pojímají oheň jako bohatství; některé pojímají oheň jako svůj domov, zatímco některé pojímají oheň jako jídlo.

Některé cítící bytosti pojímají prostor jako prostor, některé pojímají prostor jako svůj domov, zatímco některé pojímají prostor jako zemi.

Takto, natolik vjemy jsouce mnohoznačnými, jeví se takovými, jakými se jeví, skrze sílu/moc karmických dispozic vnímajícího. Čtyři elementy (=živly ) pojímané jakožto čtyři živly jsou lidským vnímáním.

Jiné bytosti pojímají zemi coby pekelné ohně, coby farmářovo bohatství nebo coby bídu rasově utlačovaných.

Podobně ohniví bohové vnímají oheň coby potěšení, hladoví duchové s ohnivými těly coby svůj domov a světlušky coby potravu.

Podobně, pokud jde o vodu, obyvatelé pekla ji pojímají jako oheň, hladoví duchové coby hnis a krev, sloni coby zemi, bohové ji mají za nektar, tvar měnící bohové ji pojímají coby klenoty a sprchu z květů a nágové coby domov.

Konečně, pokud jde o prostor, všichni bohové pojímají prostor coby zemi, neboť jsou stvořeni z prostoru.

Dále, všechny fenomenální vjemy se manifestují jakýmkoli způsobem, kterým byly vnímáním definovány.

Když se Dévaputra otázal (Buddhy) Šákjamuního, „Kdo stvořil Horu Méru, Slunce a Měsíc?“, řekl Buddha osobně svými rty: „V odpověď na to, s jistotou neexistuje jiný stvořitel, než karmické potenciality a zvykové šablony a podmíněnost našich myšlenkových procesů. Tyto definují a označují vjemy, zhmotňujíce a objektifikujíce je, náležitě je formujíce. Všechny věci jsou stvořeny našimi vlastními myslemi.“

Opět se Dévaputra otázal Buddhy, „Naše zvykové myšlenkové šablony a podmíněnost mohou tvarovat povahu vjemů, ale odkud pochází solidnost a hutnost hory Méru, Slunce, Měsíce a tak dále?“ A Buddha odpověděl:
„Ve Váránásí kdysi žila stará žena, která vizualizovala sebe sama coby tygřici a transformovala své lidské tělo do tygřího, a lidé Váránásí, když na ní spočinuli očima, se rozprchli a město zůstalo opuštěné. Jestliže ve velmi krátkém čase stará žena může dosáhnout takovéhoto efektu transformace skrze vizualizaci, není vskutku pravděpodobné, že vjemy byly stvořeny stejným způsobem, když mysl je podmíněna karmickými sklony vštípenými od počátků času?

Takto všechny věci jsou stvořeny myslí.

Dále hinduističtí sádhuové mají ve zvyku vizualizovat sebe sama na osamělém místě, aby se ochránili před rozptýlením obyčejného shonu a vyrušení v jejich okolí, a poté dosáhnou života v hmatatelné samotě, dokonce i ostatní lidé to rozpoznávají a oceňují.

Jeden hinduistický jógin si údajně vizualizoval skálu na obloze a poté se stal jako kámen, že to proměnilo části jeho těla.

Proto, jelikož jsou všechny vjemy modifikovány konceptualizací, jsou sebe-manifestovaným projevem mysli, a všechny takovéto manifestace jsou ve skutečnosti prázdné.

Dále, obyvatelé krátkodobých pekel pojímají svá těla coby dveře, podpěry, kamna, řetězy a tak dále, a trpí bolestí z tohoto. Jakýmkoli způsobem jsou vjemy v mysli pojaty, nevyhnutelně se v (právě) této formě manifestují.

Všechno potěšení a bolest všech cítících bytostí šesti sfér existence je vytvořeno jedině jejich vlastními myslemi. Z tohoto popudu, zatímco setrváváte absorbováni (=ponořeni) v nestrannosti, usilujte o přesvědčení, že všechny věci jsou iluzorním magickým projevem vaší mysli, bezpodstatnými vjemy s prázdnou esencí.

Dále je v písmech řečeno, že tři dimenze mikrokosmických světových systémů utrpení bytostí existují v jediném zrníčku pylu na pestíku lotosu v Jezeře Svaté hory, Muní Himavatsara (doslova $that Saint Mountain Lake, Muni Himavatsara, holds in his hand$).

Písma také tvrdí, že když jógická adept stezky Okamžitého překročení (tögal) plně rozvinul svou vizi reality jakožto totální přítomnosti, vidí neohraničená buddhovské pole, a také neohraničená pole příbytků cítících bytostí šesti typů, v každém jednom póru svého těla. Do každé ze šesti sfér (existence) projikuje emanace k transformování různých bytostí a jako ve snu slouží nejzazšímu smyslu všech těchto bytostí.

Takovýmito způsoby je všechna zkušenost samsáry a nirvány přirozenou a spontánní manifestací mysli jedince, a základem tohoto spontánního projevu je prázdnota. Musíte kultivovat a podporovat přesvědčení v dimenzi prázdnoty a zářivosti, zůstávajíce volni od vší připoutanosti k tomu.

Dále je řečeno, že v jediném zrníčku prachu existuje tolik buddhovských polí nekonečné dimenze a také nespočetně sfér existence cítících bytostí šesti druhů, jako je smítek prachu na zemi. Vítězní buddhové řekli, že žádné z těchto buddhovských polí a sfér existence cítících bytostí se nemísí, navzájem neovlivňují nebo neprodukují žádná špatná znamení.

A opět, lidé říkají, že v žaludku každého hmyzího tvora je nekonečné množství hnízd mikroskopického hmyzu. Lidé také věří, že v dálavách prostoru existuje nekonečné množství měst postavených vzhůru dolů a podobně nespočetně mnoho dalších měst po jejich stranách nebo poblíž nich. Zeptáte-li se, kdo tímto způsobem vytvořil tato města, odpovědí vítězných buddhů je, že všechny byly stvořeny v myslích cítících bytostí, které je vnímají.

Musíte chápat, že přirozenost mysli je od počátku jako prostor a že všechna zkušenost je také nutně jako prostor. Všechna relativní vizuální a sluchová zkušenost je pouze přirozenou a spontánní manifestací mysli samé.

Přestože jsou vskutku v okamžiku smrti změny v proudu mysli, je to projekce mysli, co se mění – není žádné vnější změny.

Jelikož je všechna zkušenost manifestací mysli, jsou všechny manifestované vjemy bez základu/báze a prázdné. Podporujte zkušenost stavu totální přítomnosti, kde není duality mezi zářivostí a prázdnotou, kde je vnímané zářivé (a) bez podstaty, jako odraz měsíce na vodě.

Všechny vizuální vjemy, vše, co vidíte, jsou spontánní manifestace vaší mysli. Pohárem, inertním (=netečným) fenoménem (=jevem) světa, který formuje (=tvoří) nádržku, je mysl; elixírem, životnou existencí šesti typů cítících bytostí obývajících svět, je také mysl; blaženosti-plné jevy bohů a lidí vyšších sfér existence jsou mysl; bolestivé jevy tří nižších sfér existence jsou mysl; ztráta bdělé přítomnosti a vášeň manifestující se coby pět jedů jsou mysl; noumena (noumenon = protiklad toho, co se pouze jeví, čili fenoménu (=jevu)) totální přítomnosti a prvotního bdělého vědomí, samo-existující a spontánně vyvstalé, jsou mysl; manifestace negativních myšlenkových procesů stvořených cyklickými mentálními návykovými šablonami, jejichž potenciálem jsou převtělovaní tendence, jsou mysl; manifestace pozitivních myšlenkových šablon, buddhovských polí, jsou mysl; jevy překážek postavených nepřátelskými silami, duchy a démony jsou mysl; plně manifestovaná svátost a duchovní síly jsou mysl; manifestovaná různorodost upovídaných myšlenek je mysl; fenomén jednobodového bezmyšlenkového transu je mysl; jevy zdánlivých konkrétních entit s barvou a tvarem a jinými atributy jsou mysl; to, co je neurčité a bez specifické charakteristiky, je mysl; jevy, v nichž není žádné duality jednoty a mnohosti, jsou mysl; jevy, které nemohou být žádným způsobem ustanoveny jakožto existující nebo neexistující, jsou mysl.

Není vůbec žádné noumenální (viz předch. odstavec) ani fenomenální manifestace, která není myslí. Mysl je jako umělec. Tělo je stvořené myslí, stejně tak jako množství světů existujících ve třech dimenzích mikrokosmických světových systémů: ty všechny jsou také vytvořeny ($drawn$) myslí. Všechny bytosti mající tuto dětinskou mysl jsou sváděny a obalamucovány obrázky nakreslenými jejich myšlenkovými procesy.

Takto je zásadní důležitosti kultivovat absolutní přesvědčení, že všechny jevy jsou iluzorním, magickým projevem mysli.

Toto bylo mé uvedení iniciující rozpoznání mentálních projekcí, konceptů dualistických myšlenkových procesů [6], jakožto mysli.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:27:36

Píseň 11: Přirozený stav svobody (v) poznání

ÉMAHÓ! Naslouchejte dále, vznešení milovaní synové a dcery mého srdce! Buddha učil, že tvůrce všech těchto výše zmíněných vjemů, mysl sama, nemá žádnou poznatelnou esenci, ani barvu, tvar, ani jinou charakteristiku. (Jsouc) od počátku prázdná a nehmatatelná jako obloha, přirozenost mysli je nesporně prázdná a bez báze/základu.

Nicméně, ač můžeme použít oblohu coby metaforu poukazující na přirozenost/podstatu mysli, je to jen poukázání na prázdnotu mysli. Mysl je také kognitivní (=poznávající), je prázdnotou manifestující vše; obloha je nekognitivní, prázdnou, holou nicotou. Obloha proto neilustruje přirozenost/podstatu mysli.

Takové je mé uvedení iniciující rozpoznání přirozenosti/podstaty mysli coby prázdné.

Spontánní rozkvět prázdné zářivosti přirozenosti mysli manifestuje nekonečnou různorodost všeho všecičkého. Cokoliv vyvstává, vypadá jako odraz v zrcadle, ale není žádné duality vidoucího a vize – jsou jedním v prostoru prázdnoty.

Takové je mé uvedení iniciující rozpoznání prázdnoty jakožto vjemu.

Od samého počátku jsou vjemy a prázdnota neoddělitelné: protože je mysl prázdná, jsou vjemy neposkvrněné, a neuchopitelné jevy vyvstávají v dimenzi prázdnoty coby pestrobarevná záře. Na druhé straně, vjemy nepřekážejí nebo nenaplňují prázdnotu: přestože jsou manifestovány, jejich přirozenost je původně prázdná.

Pro jógina, který zrealizuje neoddělitelnost jevů a prázdnoty podobnou duze na obloze nebo odrazu měsíce na vodě, je každá zkušenost samsáry a nirvány hrou magické iluze. Pozorujíc hru neoddělitelných vjemů a prázdnoty, jógin, jehož intelekt a mentální procesy jsou zklidněny, je spokojený.

Jsou vaše mysli zklidněny, mé milované děti? Podívejte se, abyste viděli, zda prázdnota a vjemy vaší mysli mohou být ve skutečnosti odděleny. Vjemy a prázdnota jsou neoddělitelné.

Takové je mé uvedení iniciující rozpoznání neoddělitelnosti vjemů a prázdnoty.

Z toho pak plyne, že přirozeně neoddělitelné vjemy a prázdnota, inherentní záře samo-existující totální přítomnosti, čistá a bdělá, konstituuje (=vytváří) tři módy buddhovského bytí, které jsou spontánně původoví dynamikou [7].

Proto, děti mého srdce, bez ohledu na sezení a intervaly formální praxe v konstantní (=neustálé) meditaci podporujte toto rozpoznání dnem i nocí.

Takové je mé uvedení iniciující rozpoznání přirozeného, spontánního gnostického (=týkajícího se poznání) osvobození.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:28:25

Píseň 12: Metafora křišťálu a dynamika bytí

ÉMAHÓ! Opět naslouchejte této písni tuláka! Jsou dva způsoby definování tří módů bytí: v termínech totální přítomnosti coby univerzálního základu bytí a v termínech procesu vjemů emanujících se z totální přítomnosti, jež je univerzálním základem.

Když jasně porozumíte těmto dvěma definicím, intuitivně rozpoznáte samsáru a nirvánu coby čisté země tří existenciálních módů.

Toto je definice tří módů bytí strukturujících původní totální přítomnost. Už jsem dříve tuto metaforu použil (v Písni 7), ale zde je znovu:

Původní vestavěná bdělá přítomnost je jako křišťálová koule: její prázdnota je přirozenost/povaha dharmakáje; její čistý a přirozený svit je sambhógakája; a a jakožto neposkvrněné médium čehokoli, co se zjevuje, je nirmánakájou.

Takto jsou tři módy bytí definovány jakožto původní totální přítomnost, a přestože jí nejsou identické, nejsou od ní ani odděleny.

Právě tak, jako pět barev vyvstává z křišťálu, tak manifestace základu bytí vyvstává z původní totální přítomnosti. V procesu manifestace původních emanací buddhovských čistých zemí a ohromujících emanací fenoménů (=jevů) a bytostí, úplně všechny věci jsou v esenci prázdné, a tato prázdnota je dharmakájou; jejich přirozeností je zářivé světlo, jež je sambhógakájou; a jejich překážek prostá manifestovaná různorodost je nirmánakájou.

Takto se tři módy bytí definují jakožto proces manifestace vjemů z univerzálního základu bytí.

Rozdíl mezi těmito dvěma definicemi se dělá zřídka, ale je nanejvýš důležité mu jasně rozumět. Byl mi ujasněn skrze Longčhenpovy štědré výklady.

Rozumíte-li tomuto, pak víte, že celé univerzum fenoménů a noumen a energie, jež ho animuje je a od počátku byla spontánně původící mandalou [8] tří módů bytí a že je marné hledat čisté země tří módů kdekoliv jinde.

Kdyby lidé byli schopni spontánního reflektivního rozpoznání jen šesti typů cítícího života coby tří módů bytí, pak by bez nutnosti i jen té nejmenší praxe meditace dosáhli buddhovského probuzení.

Dále, jelikož tři módy základu bytí jsou s nejzazší platností dharmakájou, nepovažujte tyto tři za rozdílné. Jelikož tři módy procesu manifestace v základu bytí jsou rúpakájou, rovněž je nepovažujte za rozdílné. Nejzazšeji jsou dharmakája a rúpakája také nerozdílné: v dimenzi dharmakáje je prázdnota jednochutí.

Konečně, když je dosaženo konce stezky, poté, co se vjemy manifestující se v základu spontánně rozpustily zpět do základu, když je odhalena dynamika univerzální dharmakáje, je dosaženo konečného cíle. Nato, bez hnutí se mimo prostor dharmakáji, se projeví dva aspekty rúpakáje (sambhógakája a nirmánakája) jako duha, a vyvstane (-$there is$) nepřerušovaný proud aktivity ve prospěch všech bytostí.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:29:13

Píseň 13: Instrukce ohledně kreativní emotivnosti

ÉMAHÓ! Nyní ještě znovu naslouchejte tomuto zpívajícímu tulákovi! Onehdy nebo jindy bylo vše, co máte, poškozeno ostatními. Svědomitě si v detailu proberte, kterak vás ostatní neprávem vinili a podváděli, ponižovali a zašlapávali do země, a kterak jste byli zahanbováni a hluboce pokořováni. Dumejte o těchto věcech, nechávajíce vzejít nenávist, a s jejím vznikem pohleďte přímo do její esence, na nenávist samotnou. Pak rozpoznejte nejprve odkud nenávist přichází, pak kde je nyní a konečně kam jde. Pozorně hledejte její barvu a tvar a jakoukoliv jinou charakteristiku.

Zajisté je vize vašeho hněvu nejzazšeji prázdná a neuchopitelná. Neodmítejte hněv! Je to zrcadlu-podobná moudrost sama.

Pak, vy všichni milovníci, pomyslete na nádherného muže nebo ženu svého srdce. Vy nenasytové, pomyslete na jídlo, po němž toužíte – maso, koláč nebo ovoce. Vy vyšlapující si pávové, připomeňte si a (v tom) setrvejte šaty, které rádi nosíte. Vy hrabiví obchodníci, pomyslete na formu bohatství, po níž toužíte – koně, klenoty nebo hotovost. Pozorně uvážíce tyto záležitosti, nechte vyvstat touze, a když vyvstane, pohleďte přímo do její esence, na chamtivé a chtivé já. Pak rozpoznejte nejprve odkud přichází, pak kde je nyní a konečně kam jde. Pozorně hledejte její barvu a tvar a jakoukoliv jinou charakteristiku.

Tato vize vaší touhy je nejzazšeji prázdná a neuchopitelná. Neodmítejte ji! Je to rozlišující moudrost.

Když jste znaveni, deprimováni a otupělí, přijměte svou lenost a s jejím vyvstáním pohleďte přímo na její esenci. Kdo je líný? Nejprve, odkud (lenost) pochází? Pak, kde je? A konečně, kam jde?

Tato vize vaší lenosti je nejzazšeji prázdná a neuchopitelná. Neodmítejte svou hloupost! Je to moudrost ohromného pléna prostoru, kontinua reality.

Pak pomyslete na svou kastu a status, svou rasu a vliv a své bohatství. Uvažte, jak jste krásní a přitažliví a jak máte příjemný a zvučný hlas. Vzpomeňte, do jaké míry jste ctností a úspěšní ve studiu, kontemplaci a meditaci, v psaní a čtení, v učení se vědám a uměním a také v rituálních uměních a v přesvědčování a kontrolování druhých a tak dále. Po zvážení vašich talentů a ctností, myslíce si, že jste trochu nadřazeni ostatním, nechte vyvstat pýše. S jejím objevením pohleďte přímo do její esence, na pých samu. Nejprve rozpoznejte, odkud přichází, pak kde je nyní a konečně, kam jde. Pozorně hledejte její barvu a tvar a jakoukoliv jinou charakteristiku.

Tato vize vaší pýchy je nejzazšeji prázdná a neuchopitelná. Neodmítejte svou pýchu! Je to moudrost rovnosti.

Pak uvažte, kterak jsou ostatní mnohem vlivnější a bohatší, než vy. Vybavte si jejich talent a úspěch, jejich velké množství následovníků, jejich moudrost a dovednost v uměních a vědách, jejich nadřazený zpěv, rétoriku a efektivní řeč, jejich nadřazené poznání života a kterak jej žít a jejich světskou moudrost a sugestivnost. Poté, co jste uvážili všechny talenty a přednosti ostatních, umožněte vyvstat strachu z jejich nadřazenosti, spolu se závistí a žárlivostí. S jeho vyvstáním pohleďte přímo do esence žárlivosti, na žárlivost samu. Odkud přichází? Kde je nyní? A konečně, kam jde? Pozorně hledejte její barvu a tvar a jakoukoliv jinou charakteristiku.

Tato vize vaší žárlivosti je nejzazšeji prázdná a neuchopitelná. Neodmítejte svou žárlivost! Je to vše-dovršující moudrost.

Jestliže takto vytušíte přirozenost vašich vášní, emocionální zákal se stane prvotní moudrostí. Jak směšné je očekávat nalezení prvotního uvědomění a prázdnoty poté, co jste potlačili vášeň! Jak tragické je strávit svůj život hledáním něčeho na místě, kde je nemyslitelné, že byste to měli nalézt!

Poté, co jste touto metodou zrealizovali/uvědomili si pět jedů jakožto prázdnotu, není nutné zkoumat každou vášeň, jež vyvstane, způsobem popsaným v tomto uvedení; není žádné potřeby pátrat po sídlu vášně, jejím současném umístění, jejím eventuálním cíli určení, její barvě a tvaru a tak dále.

Jakmile jste porozuměli pěti jedům jakožto prázdnotě, vyhněte se sledování vášně od okamžiku, kdy vyvstává. Uvolněte se do vaší vlastní přirozenosti, do přirozenosti mysli a emoce bez pochyby ustoupí a rozplyne se.

Takové je mé uvedení iniciující rozpoznání transformovaného emočního výrazu, a taková je rovněž má instrukce ohledně očistu skrze kreativní emotivní vykvétání.

Jestliže jste v minulosti praktikovali očistu skrze kreativní emocionální vykvétání výše popsanou metodou, napříště kdykoliv vyvstane pět jedů – znečišťujících emocí, předností vašeho zvykového rozpoznání jejich skrytého jádra vyvstanou prázdnota a prvotní bdělé vědomí coby jedno. Pak jsou osvobození a vyvstávání vjemů současné - osvobození a vyvstávání vjemů jsou současné!

V životopisech a učeních lámů minulosti se axiom „Čím větší vášeň a čím větší intenzita upovídaných myšlenek, tím větší dharmakája“ často vyskytuje. Vězte, že to znamená přesně to, co to říká!

Pro začátečníky je nejlepší, když vyvstane mocná a intenzívní emoce, vášeň zkoumat a pak spočinout v nestrannosti.

Toto je osobní instrukce lámy, tak ji chovejte ve svém srdci.

Takovéto je mé uvedení iniciující rozpoznání spontánního osvobození pěti jedů.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:30:09

Píseň 14: Instrukce ohledně jedné chuti smyslových dojmů/otisků

ÉMAHÓ! Ještě jednou mi naslouchejte, milovaní synové a dcery, jichž si cením jako svého srdce! Oviňte své tělo jemným, hedvábným šatstvem a pozorujte mysl, která myslí, Jak jemné! Oviňte své tělo hrubou jačí vlnou nebo ovčí koží a pozorujte mysl, která myslí, Jak hrubé! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Podívejte se na formu nádherné sochy nebo krásného obrazu a pozorujte mysl, která myslí, Jak nádherné! Podívejte se na formu ošklivé žáby a pozorujte mysl, která myslí, Jak odpudivé! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Vložte si do úst něco sladkého, jako melasa nebo med, a pozorujte mysl, která myslí Jak sladké! Pak ochutnejte něco, jako zázvor a podívejte se na mysl, která myslí, jak štiplavé! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Čichněte k něčemu aromatickému, jako vůně santalového dřeva a podívejte se na mysl, která myslí, Jak příjemné! Pak čichněte k něčemu odpornému, jako asafoetida nebo divoký česnek a podívejte se na mysl, která myslí, Jak páchnoucí! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Poslechněte si zvuk zvonku, loutny nebo flétny a pozorujte mysl, která myslí, Jak lyrické! Naslouchejte zvuku skřípajících kamenů nebo tleskajících rukou a podívejte se na mysl, která myslí, Jaká kakofonie! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Představte si, že jste zrozeni jako světovládce vládnoucí zemím čtyř kontinentů, že jste obklopeni doprovodem královen a ministrů, v paláci zkonstruovaném z pěti typů vzácných substancí (zlato, stříbro, tyrkys, korál a perly), kde jíte slavnostní jídlo sta chutí. Když taková vize v mysli vyvstane, pozorujte mysl, která myslí, Jak povznášející! Pak si představte sebe sama jako žebráka bez jediného společníka, nemajícího kam složit hlavu, než do chléva, kam kapou kapky seshora a vlhkost proniká zespod, vaše tělo jsouc zasaženo mnoha nemocemi, vaše ruce a chodidla shnilé leprou, trpícího tolika trablemi, že opravdu znáte význam utrpení. Když vyvstane takováto vize, pozorujte mysl myslící, Ó, jaká bolest! Když pozorujete mysl, prázdnota je ve vnímání obého jedné chuti.

Poté, co jste tímto způsobem realizovali/uvědomili si prázdnotu šesti smyslových polí, kdykoli vyvstane z těchto polí jakýkoli pozitivní nebo negativní pocit, není třeba je zkoumat, jako v tomto uvedení. Každý vjem je bez základu, osvobozen od počátku a prázdný; a vyhnuvše se následování kteréhokoliv z nich v okamžiku jejich vnímání, uvolněte se do vašeho vlastního prostoru, do přirozenosti mysli. Není pochyb, že každý smyslový otisk je spontánně osvobozen.

Takovéto je mé uvedení iniciující rozpoznání spontánního osvobození šesti smyslových polí.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:31:10

Píseň 15: Nedualita klidu a pohybu

ÉMAHÓ! Opět pozorně naslouchejte, mí vznešení synové a dcery! Uvolněte se, dopřejte si spočinout ve volném prostoru původní přirozenosti mysli, a pozorujte klidný stav mysli. Hledíce do mysli ve spočinutí, přebýváte v nekonečném prostoru totální přítomnosti. Vězte tedy, milované děti mého srdce, že klidná mysl je prázdnou myslí ve stavu totální přítomnosti.

Takovéto je mé uvedení iniciující rozpoznání klidu coby ozdoby mysli. [9]

Poté, jako kdyby pohyby v mysli, pozorujte, jak se to manifestuje: nehýbe se to ani v nejmenším stupni mimo proctor prázdné a zářivé totální přítomnosti. Vězte tedy, že aktivní mysl je přesto prázdnou myslí ve stavu totální přítomnosti, milovaní synové a dcery.

Takovéto je mé uvedení iniciující rozpoznání pohybů mysli jakožto její hry.

Bez ohledu na to, jak velká nebo prudká je valící se vlna, nemůže ani na okamžik uniknout oceánu. Stejně tak mysl, pasívní nebo aktivní, nemůže ani v nejmenším stupni uniknout totální přítomnosti. Je-li klidná, je ve stavu totální přítomnosti, takže se můžete uvolnit. Je-li aktivní, cokoli vyvstvává, je jasnou září totální přítomnosti samé, takže se opět uvolněte.

Tvrzení, že mysl v klidu je v meditaci a že aktivní mysl je mimo meditaci značí pochybení v porozumění inherentní prázdnotě jak klidu, tak activity, a indikuje to, že klid, pohyb a totální přítomnost se ještě nesloučily v jedno.

Proto, nejmilovanější synové a dcery mého srdce, že klid a pohyb jsou obé stavy totální přítomnosti, a že v minulosti jste plně obsáhli tyto stavy v oddělení, nyní ve vaší existenciální praxi byste měli ustálit ve zkušenosti klidu, pohybu a totální přítomnosti coby jednoho.

Takovéto je mé uvedení iniciující rozpoznání neduality klidu a pohybu.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:32:07

Píseň 16: Uvedení do Dzogčhenu – s výstrahami

ÉMAHÓ! Naslouchejte, milované děti mého srdce, naslouchejte s pozornýma a klidnýma ušima! Uložte sladkým melodiím tohoto potulného zpěváka, Cogdrug Rangdrola, na bílé vrcholky vašich srdcí s pannou sladkého hlasu (=Sárasvátí).

Když jsme dosáhli toho, že všechna zkušenost je jednochutí prázdnoty, nemáme žádné připoutanosti ani odporu vůči samsáře nebo nirváně. Chybě chápání vnějších entit buď jako vetřelců nebo jako spojenců, jako nepřátel nebo přátel je zamezeno. V žádné situaci nevyvstává žádná dichotomie (=dvojnost) „já a ostatní“: všechny věci jsou poznány jako jednochuť prázdnoty.

Následuje úplné uvedení vměstnané do aforismů. Ve vyvrcholení přístupu k buddhovství, Velké dokonalosti, známé jako Dzogčhen, byl celek samsáry a nirvány realizován jakožto bez základu a příčiny.
Od počátku je Buddha, čili plné bdělé vědomí, jednochutí skutečnosti. V dimenzi Dzogčhenu není žádného rozdílu mezi bohy a démony. V zemi Dzogčhenu nejsou ani buddhové, ani cítící bytosti. V bázi/základu Dzogčhenu nejsou žádné morální duality. Na stezce Dzogčhenu není žádného blízko ani daleko. V Dzogčhenu není žádného správného či nesprávného jednání. V realitě Dzogčhenu není žádné meditace či nemeditace. Taková je vize Dzogčhenu.

Když realizujeme tuto vizi Dzogčhenu, všechny konstrukce příslušející k hrubým a jemným úrovním tří bran odezní a nato, tak jako je spletitá vlna učiněna opracovatelnou navlhčením, tři brány – tělo, hlas a mysl – dosáhnou stavu tiché, sebe-zaměřené vnímavosti.

Průvodním jevem rozvoje šťastného, zářivého, myšlenek prostého samádhi je zrod autentického soucitu, který se podobá lásce matky k jejímu jedinému dítěti, krom toho, že zde láska je zaměřena vůči všem bytostem obývajícím samsáru, které postrádají vizi Dzogčhenu. Soucit je velmi speciálním znakem dzogčhenové vize, to musíte vědět.

Pokud poté, co jste se usnesli na tom, že všechny věci jsou prázdné, ve svém jednání opustíte ctnost a nadále se neštítíte neřesti, upadli jste do tenat démona nekonečného a intenzivního zla. Je zásadní vyhnout se tomuto démonickému úpadku.

Taková jsou má uvedení iniciující rozpoznání Dzogčhenu, Velké dokonalosti.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:34:40

Následující rada uvádějící do Dzogčhenu je zásadní. Zatímco jste ještě nerealizovali to, že všechny zrakové a sluchové zkušenosti relativního, vnějšího světa jsou totálně prázdné, když kontemplujete o dzogčhenové vizi, budete mít sklon se ptát Proč meditovat? Abyste tento sklon překonali, pamatujte na provádění těchto cvičení:

Zatímco vzýváte lámu, pozorujte svou mysl. Čas od času, když jste v uvolněném stavu koncentrace, záměrně pozorujte svou mysl. V těchto časech se budete cítit zcela spokojeně a vjemy budou vyvstávat coby prázdnota tak pronikavě, že si budete myslet: Přestože se mohu těch věcí tu dotknout svou rukou, ve skutečnosti tu nic není! Budou zajisté následovat hluboké afirmace a přesvědčivé/přesvědčené myšlenky jako: Toto je s určitostí dzogčhenová vize! V takovýchto časech získáte důvěru ve svou vizi. Ale nezkažte ji lpěním na ní. Jen se uvolněte v širé netknutosti.

I když nepraktikujete to, co je předáno v tomto uvedení, pokud jste pochopili, že vše se manifestuje z vašeho srdečního centra jako reflexívní formy prázdnoty, pak v čase smrti, bez ohledu na to, jaké strachy vyvstanou v bardu, dosáhnete buddhovského probuzení v univerzálním základu, čistém od počátku.

Ten, kdo praktikuje podstatu tohoto uvedení, aniž jste obdrželi transmisi, se podobá někomu, kdo začne chybou prvního dne a zůstává v omylu až do patnáctého. Říci „Zrealizoval jsem prázdnotu!“, když jste ještě nepochopili, že není žádné reálnosti v žádné zkušenosti relativního světa, je velkým pomýlením.

Abyste se vyhnuli takovýmto pastem od začátku, tak jak je popsáno výše, sedejte u nohou svého lámy a ustanovivše přirozenost/povahu vaší původní existenciální kondice přímou transmisí, vyhnete se jakékoliv odchylce, paradoxům a pastím, které mohou vyvstat v budoucnu. Proto, mé nejdražší děti, udržujte tuto radu ve svých srdcích.
Návštěvník
 

Re: Let Garudy

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 09. črc 2016 16:37:14

Píseň 17: Aforistické instrukce na stezce Dzogčhenu

ÉMAHÓ! Ještě znovu, nejmilovanější synové a dcery, naslouchejte! Poté, co jste plně vytušili (-$intuited$) a nastolili původní existenciální kondici vize/náhledu Dzogčhenu, musíte zcela přetnout pouta připoutanosti a odporu vůči vaší rodině a rodné zemi.

Jděte sami do lesa nebo do horské poustevny. Upusťte od vší fyzické práce a přebývejte v pohodě; zanechte všech mluvených projevů a zůstaňte v tichosti; přesáhněte všechny objekty myšlenek a nechte svou mysl splynout s prostorem. V tomto stavu se uvolněte/spočiňte, bez pokusů cokoliv měnit a bez rozptýlení nebo fixace vašeho vědomí.

Když je mysl prosta vší ambice a všech podpor víry, pak to je dzogčhenová/~ý vize/náhled. Přebývejte ve stavu nemeditace. Uskutečněte dzogčhenový cíl nedosahování.

Dále, když jste zakotveni v nestrannosti, žijíce ve vizi/náhledu, nezaplétejte se do žádné sítě posuzujících myšlenek říkajíce si Nyní jsem dorazil do stavu totální přítomnosti! Nebo Nyní jsem chycen v manické depresi! Ne, zůstaňte probuzeni v kontinuu reality bez jakéhokoliv pojmu přítomného nebo budoucího dosažení, flexibilní a vnímaví ve svobodě prosté překážek.

Nemůžete vnímat/pochopit/všímat si nekonceptuální pravdu strukturovaným intelektem a nemůžete dosáhnout místa ne-konání skrze dočasnou aktivitu. Chcete-li dosáhnout nekonceptuálního cíle ne-konání, spočiňte v nahé totální přítomnosti prosté dualistického uchopování.

Nejvyšší náhled/vize je prost/~a vší konceptuální duality. Nejvyšší meditace je svobodou od kultivace některých atributů a odmítání jiných. Nejvyšší akce/jednání přesahuje vši snahu a úsilí. Nejvyšší cíl je odjakživa imanentní (=přirozeně vestavěný, existující skrz a uvnitř), přesahující aspiraci.

Hledáte-li ji, vize nemůže být spatřena: zanechte svého hledání. Nemůže být objevena skrze meditaci, takže opusťte své stavy transu a mentální obrazy. Nemůže být uskutečněna ničím, co konáte, takže se vzdejte pokusu nakládat se světem coby s magickou iluzí. Nemůže být nalezena hledáním, takže opusťte všechnu naději ve výsledky.

Nebuďte stranní nebo zaujatí, čímž byste zkazili své svobodné a jednoduché nekorigované (-$uncontrived$) vědomí tady a teď lpějící připoutaností. Tato zářivá bezpodstatnost, totální přítomnost tady a teď, je summum bonum* celého náhledu. Tento vše-pronikající, vše-zahrnující objekt mysli přesahující intelekt, je summum bonum* všech meditací. Tato nenásilná, nedotčená, svobodná a jednoduchá spontaneita je summum bonum* všeho jednání. Toto nehledané, spontánní dosažení, přítomné od počátku, je vyvrcholením všech docílení.
(*) - summum bonum: Nejzazší cíl, nejvyšší dobro (lidského snažení)

Živnou půdou vize/náhledu je pozorování prázdnoty a záře bez ulpívání na ní. Živnou půdou meditace je udržování přemítavého uvolnění bez ulpívání na něm. Živnou půdou jednání je relaxace se svobodnou a jednoduchou odezvou vůči šesti smyslovým polím. Živnou půdou plodu je zhroucení se všeho očekávání a obav.

Když mysl nemá žádná omezení, vidíme svrchovanou/~ý/nejhlubší vizi/náhled. Nemá-li žádného referenčního bodu, praktikujeme svrchovanou/nejhlubší meditaci. Když jsme prosti všeho odmítání a přijímání, konáme svrchované/nejhlubší jednání. Když je mysl prosta naděje a strachu, docílili jsme svrchovaného/nejhlubšího plodu.

Vzhledem k tomu, že není ničeho k vidění, opusťte všechny fixní ideje, všechny předpojaté pojmy a všechny parametry vize/náhledu. Vzhledem k tomu, že není ničeho, nad čím meditovat, ponechte vše, co nahodile vyvstane. Vzhledem k tomu, že není žádného určitého způsobu k jednání, zanechte hodnocení, soudů a kritiky. Vzhledem k tomu, že není co dosáhnout, opusťte vše očekávání výsledků.

Cokoli může být, je to totální přítomnost, tak neulpívejte ani na jediné věci. Nic není tím, tak nesuďte a nekritizujte. Žádné intelektuální koncepty nejsou platné, tak nepředpokládejte.

Prvotně čisté inherentní bdělé vědomí, přirozeně zářivé, překračuje intelekt a objekty mysli, takže není ničeho k vidění. Vzhledem k tomu, že jeho esence nemá žádného kořenu nebo základu, není nad čím meditovat. Vzhledem k tomu, že přemítavé uvolnění je za všemi omezeními a extrémy, není nic ke konání, co by bylo založeno na vědomém a racionálním plánování. Vzhledem k tomu, že je za snažením se, dosažením a ambicemi, není žádného plodu.

Jeho esencí je prázdnota, takže opusťte sebepopírání nebo sebezdokonalování. Jeho přirozeností je prázdná zářivost, tak nechte své pilné úsilí pomalu odpadnout. Vše je bez překážek, takže zapomeňte na své preference. S tím / tak, jak jevy vystávají, nechte je být a neulpívejte na nich.

Vnímání jógina se podobá vzdušné stopě ptáka na obloze. Ptákova vzdušná stopa mizí beze stopy: každý předchozí vjem mizí bez ohlasu – nepokoušejte se prodloužit vjem jeho následováním nebo lpěním na něm. Budoucí letová stopa ptáka ještě neexistuje: nepředvídejte příští vjem. Přítomný otisk ptáka do oblohy je bez barvy a tvaru: přítomný vjem má obyčejnou, nezaznamenáníhodnou formu – nechte ho být a zdržte se jeho kontaminování nebo modifikování používáním protijedů.

S tím / tak, jak jevy vyvstávají, nechte je být a neulpívejte! Toto je radikální, esenciální praxe v průběhu denního koloběhu. Neulpíváte-li nijak a na ničem, jsou emocionální zákaly přirozeně osvobozeny, jsou vznešeným, prvotním bdělým vědomím.

Vize/náhled je bez původu, nekonceptuální, připouštějící úplně jakýkoliv směr, neboť v intenzivní koncentraci nemá vize žádný specifický obsah. Meditace je přirozený, inherentní proces bytí svobodný, neboť v intenzivní meditaci je ne-meditace. Jednání je produkce magické iluze, nepoznavší jakéhokoliv rozdílu mezi dáváním a braním, zdržení se a následováním, neboť intenzivní aktivita je bezcílná. Přirozenost plodu je absence jak naděje v dosažení, tak strachu ze selhání, neboť s intenzivní praxí se cíl/plod vytrácí.

V minulosti, přítomnosti a budoucnosti je mysl akauzální (=nepříčinná) a bez základu. Její spontánní manifestace čilých vjemů je neustálým zázrakem. Od prvního do posledního je přirozenost vší zkušenosti čistá! zázračně vyvstalá! věčně svobodná! bezúsilně dovršená! Toto obyčejné vědomí, nenucené a autentické, je dynamikou buddhů, ohromným prostorem bez omezení.

Nedosti na tom, s úsilím, zkoumajíce a kontemplujíce nad myslí, nevidíte její inherentní původní přirozenost. V nepomyslitelné, nevyzpytatelné, obyčejné přirozenosti reality není ani meditace, ani ne-meditace, ani rozptýlenost, ani nerozptýlenost. Mnozí jsou osvobozeni skrze přirozenou ne-meditaci. [10]

V nepomyslitelné, nevyzpytatelné, obyčejné přirozenosti reality není žádného rozdílu mezi svobodou a spoutáním. Bez ohledu na to, co vyvstává, když vnímáte svou původní přirozenost, automaticky povstává radost – a jaká radost!

Lapeni v myšlence touhy po bezmyšlenkovosti, konfliktní myšlenky se násobí a ve stupňujícím se šílenství pobíháte bezcílně sem a tam. Spočiňte a přejděte do / splyňte s původního/~ím prostoru/~em totální přítomnosti, jež je prost přicházení a odcházení. Uvolněte se (-$Cut loose$) a prostě to nechte být. Pak, připraveni na cokoli, zůstáváte pevní a stabilní, tak pevní, jako skála.

Uchopte tento paradox [11], mí synové a dcery! Není ani za zrníčko prachu nad čím meditovat, ale je zásadní/klíčové udržovat neochvějnou pozornost přítomností mysli.
Návštěvník
 

Další

Zpět na Buddhismus

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků