Recenze Comfort energy 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod K.Štěch » pon 19. bře 2018 14:53:30

Já se nechal ukecat a docela mě překvapilo, že jsem na tom teď líp než s minulým dodavatelem. Nejsou to teda žádné ušetřené desetitisíce, ale i dvojka dobrá.
K.Štěch
 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Vlčka » pát 06. dub 2018 11:26:31

Já už smlouvu s Comfort energy podepsala v roce 2013 a od tý doby už jsem jí 2x prodloužila. Smlouvu mám normální a stálou, nezměnili mi jí. Telefonicky zbytečně neotravují a nevnucují se. Já jsem spokojená a hlavně úsporu si umím ohlídat sama.
Vlčka
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 09. pro 2015 9:46:41

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 06. dub 2018 11:31:40

Za kolik v současné době nabízí tato společnost plyn, myslím pro domácnost s odběrem 15 - 25 MWH.
Návštěvník
 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Petr Prouza » pát 03. srp 2018 12:23:06

Se podívejte do kalkulačky tzb, ta vám to řekne přesně, já to třeba až takhle detailně nevím, abych to měl rozpočítaný po kilowattech, mně stačí vědět že u nich platím míň než u předchozí firmy a tím začínám a končím.
Petr Prouza
 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Tonda » čtv 13. zář 2018 15:01:59

Souhlasím, také jsem měl vždycky k dispozici celkovou sumu nikoliv jednotlivě, dříve jsem za rok zaplatil kolem 35tis. a teď to mám o 2-3tis levnější. Se spotřebou jsem nehnul, pouze jsem vyměnil dodavatele energií.
Tonda
 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Robert » pát 09. lis 2018 14:55:28

U nás se měnil dodavatel právě kvůli očekávanému zvýšení spotřeby, čekali jsme prcka, takže s tím souvisí nárůst snad všeho, ale nechtěli jsme, aby se nám zvyšovaly pravidelný výdaje, už tak jsme platili dost, takže jsem to řešili přes dodavatele. Comfort energy nám sice nabídli dost podobný podmínky u smlouvy, ale cenou se lišili a ta pro nás v tu chvíli byla stěžejní, tak jsme to od nich vzali.
Robert
 

Re: Recenze Comfort energy 

Nový příspěvekod Jana » pát 09. lis 2018 15:05:52

Výhodnost nabídek plynu i elektrické energie je možné porovnat na celkem objektivním kalkulátoru.

Rozdíly v cenách jednotlivých dodavatelů jsou překvapivé.

Comfort energy ve výše zmíněném kalkulátoru není, ale má svůj vlastni a zřejmě čaruje z vody, zadala jsem si v jejich kalkulátoru roční spotřebu a oni ihned spočítali roční úsporu 1248 Kč, aniž by věděli, u jakého dodavatele jsme a rozdíl v cenách pro naši roční spotřebu u jednotlivých dodavatelů dělá asi 10 000 Kč.

Když jsem hledala o firmě Comfort energy  něco bližšího, tak jsem našla například:


Češi bojují s ‚energetickými šmejdy‘. Některé firmy jim vyhrožují i exekucí

Česká obchodní inspekce hlásí enormní problémy s takzvanými energetickými šmejdy. Každý den se na ni kvůli zprostředkovatelským firmám na dodávky energií obrátí deset spotřebitelů. Lidé si ale stěžují také u Energetického regulačního úřadu. Třeba i kvůli tomu, že jim firmy vyhrožují po nezaplacení někdy nezákonných poplatků i exekucí do 48 hodin.


Obrázek

Za 73letou seniorkou z východních Čech přišli začátkem března pracovníci společnosti Comfort Energy. Prý by jí potřebovali zkontrolovat faktury, jestli třeba neplatí zbytečně moc. Jenže nakonec jí sami nabízeli výhodnější odběr energií.

„Vzala jsme je do bytu. Pak jsem tu smlouvu, dá se říct tak trochu pod nátlakem, podepsala,“ popisuje pro Radiožurnál seniorka.

Jenže pak odjela do lázní, kde si podpis smlouvy rozmyslela, a chtěla zůstat u svého odběratele. Na konci března tak začala dávat vše dohromady, mezitím ji ale firma Comfort Energy poslala několik dopisů, třeba i s plnou mocí.

„Jenže, ejhle, 12. dubna jsem od Comfortu dostala dvě penalizační faktury za deaktivační poplatek na dvě odběrná místa - v domácnosti a na chatě,“ upřesňuje.

Pak přišel i dopis od inkasní společnosti Credit express. Dohromady tak měla seniorka zaplatit 15 100 korun. „Není možné, aby starý člověk na tohle doplácel,“ říká se zlomeným hlasem.

Deaktivační poplatek je nezákonný
Nešťasná seniorka peníze nakonec zaplatila - a to i přesto, že deaktivační poplatek je nezákonný.

„Je to poplatek za odstoupení od smlouvy, který je protizákonný. Jelikož zákazník má právo od smlouvy odstoupit, pokud je uzavřena mimo klasickou pobočku dodavatele energií ještě po 15 dní po zahájení dodávky,“ vysvětluje mluvčí skupiny ČEZ Roman Gazdík.

Že společnost lidem účtuje takzvaný deaktivační poplatek, potvrdila i pracovnice v zákaznickém centru společnosti v centru Prahy. Uvedla také to, že pracovníci firmy nabízejí lidem služby v domácnostech. „Ano, jsou externí pracovníci, kteří chodí a nabízejí naše produkty. Po celé České republice,“ říká.

PR manažerka společnosti Hana Novotná jakékoliv pochybení odmítla. „Rozhodně se distancujeme od jakýchkoliv nekalých praktik nepoctivých prodejců a sami se aktivně snažíme o edukaci a transparentnost v procesu sjednávání dodávek energií formou přímého prodeje," přibližuje v e-mailu.

„Naši obchodní zástupci procházejí výběrovým řízením, školením a následnou certifikací. Při kontaktu se zákazníkem se musí vždy představit, předložit identifikační kartu a sdělit důvod návštěvy,“ dodává.

Pozor na výhrůžky exekucí
Energetický regulační úřad ale varuje, že ne všechny poplatky účtované při ukončení smlouvy musí být nezákonné. Spotřebitelé proto musí být ostražití a číst to, co podepisují.

Některé společnosti vyhrožují lidem i exekucí do 48 hodin. Podle mluvčího úřadu Michala Keborta se jí ale bát nemusí.

„Provedení exekuce jen několik desítek hodin od vzniku pohledávky je v praxi nemožné. To však neznamená, a to zdůrazňujeme, že by lidé měli celou věc nechat být. Naopak. Případnou neoprávněnost účtované sankce je potřeba řešit v první řadě,“ varuje.

Neexistující IČO?
Třeba Lucie Zochová řeší problémy se společností Standart Energy za svého 61letého tatínka. Tomu na základě vynuceného slova „ano“ po telefonu zaslala společnost smlouvy na aukci levnějšího dodavatele energií s plnou mocí na dobu neurčitou.

Po vymáhání poplatků za nedodržení podmínek se paní Lucie obrátila na policii a podala trestní oznámení na společnost.

Mysleli si, že dostali dárek od podomních prodejců. Ve skutečnosti uzavřeli smlouvu

„Při podání vysvětlení si pan inspektor všiml, že na veškerých dokumentech, které společnost Standart Energy poslala, jsou razítka, na kterých je uvedené IČO, které neexistuje a nikdy nebylo," popisuje Zochová.

To je podle České obchodní inspekce jedna z forem nekalých obchodních praktik a společnost za to může dostat až pětimilionovou pokutu. I proto se teď na společnost Standart energy se sídlem v Pelhřimově zaměří tamní kontroloři.

Podle písemného vyjádření společnosti, ze kterého citujeme, jde ale pouze o nedopatření. „O IČO nic takového nevím, a pokud se to někdy stalo, tak nějakým nedopatřením, nebyl to záměr."

Stěžuje si 10 lidí denně
Problémů s takzvanými energetickými šmejdy neustále přibývá. Jen s touto tematikou se obrátí na Českou obchodní inspekci 10 spotřebitelů denně.

„Je to skutečně enormní problém. Těch společností na trhu je celá řada. Některé jsou dominantní, ty slyší naši lidé na podatelně dnes a denně," upřesňuje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Aby byli spotřebitelé nově více chráněni, chystá ministerstvo průmyslu a obchodu spolu s ministerstvem spravedlnosti takzvaný spotřebitelský kodex. Ten by měl mimo jiné zakázat třeba uzavírání smluv po telefonu.


https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/en ... 250935_mls
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10543
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Další

Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron