Pravé a nepravé já

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod vostalpetr » ned 03. dub 2016 10:12:46

Ros, je to jen popis, jakmile z toho uděláš objekt pro pozorování, už je tady oddělenost.

Aby to bylo poznávané jako TO, může to být jen vědomé.


Jinými slovy,

prostě se s tím ztotožni a už tím pak budeš, protože si to budeš uvědomovat ....

Důležité ovšem je uvěřit tomu, že již jsi To,

a obsahy mysli si pak překonroluješ tak, že se podíváš jestli jsi, a když se nenajdeš, tak to je důkaz že jsi...

Není prostě nad to se s něčím ztotožnit, to pak již tím seš a mysl je prázdná jako studánka...
Kdysi jsem měl spoustu chyb, ale nyní jsem naprosto dokonalý!
vostalpetr
 
Příspěvky: 381
Registrován: ned 16. říj 2011 0:17:38

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 10:32:21

rosada píše:
Jana píše:
rosada píše:OK,
tedy aspoň oppověď na otázku č. 1.
Mimo zaklínadlo: "může to být jen vědomé", pro mě znamená je to vědomé = ve vědomí.
A právě, kde se bere ten popis? Už ty se tím popisem od toho odděluješ!


Ne, zůstávám stále TO.

Zeptej se Moojiho, jestli se od toho, čím skutečně je, musí sám oddělit, aby tady mohl být popis toho.

Zůstává stále nehnutý. Nicméně popis tady je. Zůstává tím tichem, které nic nepopisuje.

I když mluví, tak je ticho.


Mooji nikdy nepopisuje sebe! Protože, jak říká oko samo sebe nevidí.
To, co popisuješ nejsi ty. Mooji, to ví. A často na to upozorňoje. Kdykoliv někdo začne něco popisovat, nadhodí a vidí to, co popisuješ?


Mooji také sebe popisuje, naprosto perfektně:

"Nemám ani minulost, ani přítomnost ani budoucnost! Jsem Nikdo. Jsem nic. Proto, jak jsem, jsem nadmíru šťastný."

O vědomém vědomí zcela jistě také mluví:

"Osvícení neboli váš přirozený stav je teď a tady, ne nikde v budoucnosti. Jste TO. Nejste mysl, nejste tělo, přeci na tenhle starej trik nebudete skákat donekonečna... Jste vědomá přítomnost. Nijak to nevypadá a skrze mysl to neuchopíte, protože mysl se v tom (jako myšlenky) objevuje. A přesto 100% víte, že existujete, a že probíhá uvědomování. A to je ono! Stále 100% zde, ať se děje, co se děje. Žádný tvar, žádný problém. Prozkoumejte to."

A taková byla i má otázka: Vidíš to, co popisuješ?

Dám Ti podobnou otázku, je možné vidět samotnou lásku? Nemám na mysli její projev.
Je ta samotná láska sama o sobě blahem, štěstím, krásou, radostí ? Můžeš to takhle popsat?
A když to popisuješ, musí ta láska přestat existovat, abys ji mohla popsat?
Musíš se od ní nějak oddělit?
Vidíš, co popisuješ?

pro mě znamená je to vědomé = ve vědomí.

Vědomí je samo sebe si vědomé. Nicméně je tady možný popis, že Vědomí je vědomé v srdci. Mooji to také říká, možná někdy i polopaticky, ale říká: "Jste v mém srdci." Tohle žádným způsobem nemůže vidět, je to jen vědomé.

m0.PNG


Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod rosada » ned 03. dub 2016 12:36:29

Ros, promiň, povedlo se mi namísto "citovat", kliknout na vstup do Tvého příspěvku a vymazat ho. (Jana)
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 13:14:39

M: Jsem Nikdo. Jsem nic.
J: To zářící srdce je brahman, to Já v něm, které je tomu všemu tady přítomno, je atman.



M: "Srdce je podstatou."
Máš víc svých podstat? Má Mooji víc podstat? Naše podstata je jen jedna. Proto, aby byla naše podstata poznána, Mooji také říká:

M: To doopravdy znamená být uvnitř svého srdce. Držte mysl uvnitř svého srdce.

M: Následujte své srdce.

M: ... jste určitě zažili božské požehnání Pravdy. Dotklo se to něčeho uvnitř vás. Probudilo to něco ve vás. A volá vás to zpátky do srdce Bytí...Seďte v jeskyni nebo v chrámu svého vlastního Srdce, na místě, na které jsem vám ukázal.

M: Není to tak, že by vztahy byly špatné, být s někým, že by bylo špatné. Jde jen o to, že většinou je to špatné, protože si většinou podržujeme svá ega. Když odevzdáte své ego, a pokud nevíte, jak to máte udělat, musíte přijít na satsang. Plně ve vašem srdci.

M: Osvoboď své srdce

M: ...je mou velkou nadějí, jistým způsobem,
že každý dojde takové jasnosti, která se usadí... utvrdí v srdci.


M: A že tvé Bytí je nezničitelné. A být si tohoto vědom celým svým srdcem.

Dotaz: Proč, když to (plné osvobození) není otázkou času, se to nemůže stát teď?
Mooji: To není otázka času, ale otázka síly tendencí, kapacity porozumění v srdci.
… je zde vědomí, které vidí, jak tendence slábnou …


mooji.PNG

...
Umím popsat, jen to co vidím, to co nevidím (nevnímám, co není ve vědomí) o tom nelze nic říct.

Předpokládáš, že když Mooji říká: "Všichni jste v mém srdci", že ty všechny lidi ve svém srdci opravdu vidí, nebo si je jen uvědomuje?

To že existuješ, JSI, když sama sebe neztotožňuješ s tělem, myslí, s osobou, tedy s ničím, co by bylo možné si představit a vidět, vidíš to , nebo si to uvědomuješ? Můžeš to popsat? Můžeš napsat: "Jsem si vědoma toho, že jsem?"
"Nemám ani minulost, ani přítomnost ani budoucnost! Jsem Nikdo. Jsem nic. Proto, jak jsem, jsem nadmíru šťastný."
i toto je jen image, odlesk, obraz.
Blýskátko, návnada k prozkoumání, pozvánka ...

Opravdu bys Moojimu podsunula, že používá takovouhle návnadu, blýskátko, které nemá nic společného se skutečností? S pravdou? Zkus se ho zeptat, jak to je doopravdy s tím štěstím nadmíru, když nejsme ničím.

"Podívej se na to , prozkoumej to" ... to je pravý Moojiho odkaz! No a pak ještě " podívej se líp!"

A co uvidíš?

Nic.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 13:37:47

Ještě jsi, Ros, psala, jestli je TO, láska.

Možná by stálo za to zkoumat TO obráceně, jestli je láska TO.

Je to podobné jako s Bohem. Bůh = TO je vším, ale jednotlivost oddělená od celku není Bůh. Bůh je i zlatým prasetem a ve zlatém praseti lze poznat Boha jako ve všem, ale zlaté prase není Bůh.

Tedy z pohledu bezesného spánku je tady TO bez lásky, nebo alespoň není možné o lásce mluvit a tak by pojem TO měl být pojmu láska nadřazen. Stejně jako se jeví, že je brahman nadřazen atmánu, ale ve skutečnosti je to obojí úplně stejné, pouze v brahmanu nefiguruje projev, ale ten na to nemá vůbec žádný vliv.

Uf. Zrovna tak v lásce je punc věčnosti jako v Bohu a ve spánku beze snů má vědomí kvality lásky, ale není možné o tom takhle mluvit.

Vychází mi to, že to je jedno. A to doslova a do písmene.

Mažeme na procházku, je venku hezky.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod ros » ned 03. dub 2016 14:23:53

Jana píše:
"Nemám ani minulost, ani přítomnost ani budoucnost! Jsem Nikdo. Jsem nic. Proto, jak jsem, jsem nadmíru šťastný."
i toto je jen image, odlesk, obraz.
Blýskátko, návnada k prozkoumání, pozvánka ...

Opravdu bys Moojimu podsunula, že používá takovouhle návnadu, blýskátko, které nemá nic společného se skutečností? S pravdou? Zkus se ho zeptat, jak to je doopravdy s tím štěstím nadmíru, když nejsme ničím.

"Podívej se na to , prozkoumej to" ... to je pravý Moojiho odkaz! No a pak ještě " podívej se líp!"

A co uvidíš?

Nic.


No právě, proto ... o uvidíš, co uvidí každý, kdo se podívá ...
Nic nikomu nepodsouvám, podívat se může opravdu kdokoliv.
Koho Moojiho slova zaujmou. A myslím, že kdo chce jistě pochopí, jak jsem svá slova myslela. :)
Možná jen má pozvánka je trochu víc provokativní, ale v zásadě stejná jako Moojiho: " podívej se, co všechno vidíš a pak se podívej, kdo to vidí."
ros
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 15:19:35

Nejlepší je být ničím.
Podívej se, zda k tobě může mysl hovořit, pokud jsi ničím.
Otevři se tomu.
~ Mooji ~

Obrázek

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 16:45:52

A víš proč v srdci ?

Obrázek

Protože život v ráji srdce je pohodlnější a víc ONO, než život v labyrintu světa.

To není žádná laciná propaganda nebo snaha navnadit někoho, ale suché konstatování,

že tohle je pro lenochy nejjednodušší způsob existence.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » ned 03. dub 2016 18:25:18

Smrt (zmizení) ega není ublížením, i když se to tak může jevit a ta tendence k tomuhle směřující může iritovat a vadit.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Šutr » úte 23. srp 2016 16:55:27

Návštěvník píše:Jak od sebe ta dvě já rozlišit?


Pravé Já je stejné jako nepravé Já :P Pořád je to Já 8) ... Cesta k odstranění JÁ je cesta sebeoběti ! ... Křížová cesta napoví :D
Šutr
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod šutr » pon 19. zář 2016 15:11:23

Něco jiného je ovšem to, když z někoho to štěstí vyzařuje,

to většinou lidem nevadí.
--------------------------------------------

Vadí a hrozně :D Tedy pokud jde o skutečné vyzařování ... V antagonistickém prostředí je to jako šťourání do vosího hnízda ... Vzpomeň jak (známo z historie) dav křičel ukřižovat , ukřižovat 8) ... Přitom Barabáš jim nevadil ! Proč ? Protože vyzařoval stejnou "temnotu" jako dav a tak jim byl sympatický :P Ježíšovo působení bylo jiné a proto ho ukřižovali s "radostí" ... Proto a hlavně proto , se musí skutečně duchovní lidé krýt a maskovat (ono vyzařování¨) aby je dav většiny neukřižoval :knock: ... Jak to , že takový bhakta jako ty to nezná ? 8)
šutr
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod happy » pon 19. zář 2016 21:18:31

šutr píše:Něco jiného je ovšem to, když z někoho to štěstí vyzařuje,

to většinou lidem nevadí.
--------------------------------------------

Vadí a hrozně :D Tedy pokud jde o skutečné vyzařování ... V antagonistickém prostředí je to jako šťourání do vosího hnízda ... Vzpomeň jak (známo z historie) dav křičel ukřižovat , ukřižovat 8) ... Přitom Barabáš jim nevadil ! Proč ? Protože vyzařoval stejnou "temnotu" jako dav a tak jim byl sympatický :P Ježíšovo působení bylo jiné a proto ho ukřižovali s "radostí" ... Proto a hlavně proto , se musí skutečně duchovní lidé krýt a maskovat (ono vyzařování¨) aby je dav většiny neukřižoval :knock: ... Jak to , že takový bhakta jako ty to nezná ? 8)

Konkrétně v tomto případu šlo stran Ježíše o plán (dlouho předem věděl jak to musí skončit) a stran představitelů moci o manipulaci davu, jako vždy. S odstupem času je to spontánní dění, protože jinak to být nemohlo. Příběh ale začal už dávno předtím a má tolik pramenů, že je těžké jej obsáhnout. Pokračuje dál. Obsah a průběh zůstává bez odstupu času nejistý, konec je jistý.
happy
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod šutr » úte 20. zář 2016 15:23:26

happy píše:
šutr píše:Něco jiného je ovšem to, když z někoho to štěstí vyzařuje,

to většinou lidem nevadí.
--------------------------------------------

Vadí a hrozně :D Tedy pokud jde o skutečné vyzařování ... V antagonistickém prostředí je to jako šťourání do vosího hnízda ... Vzpomeň jak (známo z historie) dav křičel ukřižovat , ukřižovat 8) ... Přitom Barabáš jim nevadil ! Proč ? Protože vyzařoval stejnou "temnotu" jako dav a tak jim byl sympatický :P Ježíšovo působení bylo jiné a proto ho ukřižovali s "radostí" ... Proto a hlavně proto , se musí skutečně duchovní lidé krýt a maskovat (ono vyzařování¨) aby je dav většiny neukřižoval :knock: ... Jak to , že takový bhakta jako ty to nezná ? 8)

Konkrétně v tomto případu šlo stran Ježíše o plán (dlouho předem věděl jak to musí skončit) a stran představitelů moci o manipulaci davu, jako vždy. S odstupem času je to spontánní dění, protože jinak to být nemohlo. Příběh ale začal už dávno předtím a má tolik pramenů, že je těžké jej obsáhnout. Pokračuje dál. Obsah a průběh zůstává bez odstupu času nejistý, konec je jistý.


Ano ! Bylo prorokováno , že se zrodí spasitel takže to asi bylo v plánu ! Přece jen - ale ! ... Zrodil se tenkrát Avatár (Boží syn) do temného světa a dopadlo to jak to dopadlo (podle plánu) ... Vyzařoval Boží světlo (Božské štěstí) do "temného" světa lidí a tak byl zabit (Satan si hlídá své teritorium) ... Není snad psáno , že tomuto světu vládne Zlý , Satan ? ... Může snad Satan dobře snášet Božské vazařování ? Zcela jistě nemůže !

Každý z nás si to může zkusit 8) Zkusme ( na nějakou zkušební dobu) si odepřít vše , čím nás "SVĚT" "oblažuje" ,askeze . Umiňme si , že po dobu alespoň jednoho měsíce se nebudeme vůbec zabývat věcmi tohoto světa a že vše , co budeme činit obětujeme Bohu , Božství atp ... Zkusme po dobu jen jednoho měsíce mít v mysli a v srdci jen Boha a nic jiného :D

Pokud budete přátelé v tomto vytrvalí , pak na vlastní kůži , troufám si tvrdit , poznáte onoho odpůrce , onoho Satana , který pokoušel Ježíše v poušti 8) ... Jeden jediný měsíc :D ( Vostálníku , zkus to , pleas ) ... Jistě každý z nás musí chodit do práce :D A právě proto , z toho důvodu , každý OPRAVDOVÝ "duchovní" odvážlivec sám na sobě zakusí to , jak snáší okolí jeho vyzařování , tedy většina lidí .
šutr
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod nop » úte 20. zář 2016 16:10:12

Jeden měsíc (okamžik) zkusit vyzařovat a pak zakusit zpětný bumerang?
... Jeden jediný měsíc :D ... Jistě každý z nás musí chodit do práce :D A právě proto , z toho důvodu , každý OPRAVDOVÝ "duchovní" odvážlivec sám na sobě zakusí to , jak snáší okolí jeho vyzařování , tedy většina lidí .

Doufal bych v neproblématický výsledek, jestli vyzařování bude jemné, nenásilné, smetanové, hedvábné, soucitné.
Ale když je prorok přímý, říká lidem přímo "plemeno ještěrčí" (Jan Křtitel) a "vy za otce máte ďábla místo Abraháma" (Ježíš).

Tak mi připadá, že tvá rada je jako pokoušení, které může dopadnout drsně. Vzpomenul jsem si na slova: "neuveď nás do pokušení."

Ježíšovi se líbilo, že duše dětí ještě vidí Boha. Dospělým říkal nepokrytě pravdu: "kdo z vás je bez viny, hoď první kamenem".
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod šutr » úte 20. zář 2016 17:09:22

nop píše:Jeden měsíc (okamžik) zkusit vyzařovat a pak zakusit zpětný bumerang?
... Jeden jediný měsíc :D ... Jistě každý z nás musí chodit do práce :D A právě proto , z toho důvodu , každý OPRAVDOVÝ "duchovní" odvážlivec sám na sobě zakusí to , jak snáší okolí jeho vyzařování , tedy většina lidí .

Doufal bych v neproblématický výsledek, jestli vyzařování bude jemné, nenásilné, smetanové, hedvábné, soucitné.
Ale když je prorok přímý, říká lidem přímo "plemeno ještěrčí" (Jan Křtitel) a "vy za otce máte ďábla místo Abraháma" (Ježíš).

Tak mi připadá, že tvá rada je jako pokoušení, které může dopadnout drsně. Vzpomenul jsem si na slova: "neuveď nás do pokušení."

Ježíšovi se líbilo, že duše dětí ještě vidí Boha. Dospělým říkal nepokrytě pravdu: "kdo z vás je bez viny, hoď první kamenem".



Víš nope , v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost" tedy SATAN :D ... A nepoznáme to (ho) do té doby , dokud ho nevyprovokujeme k projevu ( třebas askezí ) . Ouplně stačí být zcela a bezvýhradně Boží ... I to ( tak zdánlivě málo) tu černou Sviňi (SATANA) vyprovokuje k takové reakci , že vostálnikovo poučení Janě se v praxi ukáže jako zcela mylné či bludné :D
šutr
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod nop » stř 21. zář 2016 17:50:05

šutr píše:
nop píše:Jeden měsíc (okamžik) zkusit vyzařovat a pak zakusit zpětný bumerang?
....Doufal bych v neproblématický výsledek,....

Víš nope , v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost" tedy SATAN :D ... A nepoznáme to (ho) do té doby , dokud ho nevyprovokujeme k projevu ( třebas askezí ) . Ouplně stačí být zcela a bezvýhradně Boží ... I to ( tak zdánlivě málo) tu černou Sviňi (SATANA) vyprovokuje k takové reakci , že vostálnikovo poučení Janě se v praxi ukáže jako zcela mylné či bludné :D

Nejsem nadšený z myšlenky o satanovi (z dualismu Bůh a protivník).
"... v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost", tedy příroda, hmota, reflexy atd.
Nejprve je u nás sací reflex, úchopový reflex (kterým se mládě opice udrží na větvi nebo za srst matky) a potom se rozvíjejí další , jako lezení, ochutnávání (mládě vše strká do pusy, i nejedlé věci), potom zrak a sluch atd.
Jsou to nižší složky, ale nejsou proti životu ani Bohu.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod šutr » pát 23. zář 2016 13:29:13

nop píše:
šutr píše:
nop píše:Jeden měsíc (okamžik) zkusit vyzařovat a pak zakusit zpětný bumerang?
....Doufal bych v neproblématický výsledek,....

Víš nope , v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost" tedy SATAN :D ... A nepoznáme to (ho) do té doby , dokud ho nevyprovokujeme k projevu ( třebas askezí ) . Ouplně stačí být zcela a bezvýhradně Boží ... I to ( tak zdánlivě málo) tu černou Sviňi (SATANA) vyprovokuje k takové reakci , že vostálnikovo poučení Janě se v praxi ukáže jako zcela mylné či bludné :D

Nejsem nadšený z myšlenky o satanovi (z dualismu Bůh a protivník).
"... v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost", tedy příroda, hmota, reflexy atd.
Nejprve je u nás sací reflex, úchopový reflex (kterým se mládě opice udrží na větvi nebo za srst matky) a potom se rozvíjejí další , jako lezení, ochutnávání (mládě vše strká do pusy, i nejedlé věci), potom zrak a sluch atd.
Jsou to nižší složky, ale nejsou proti životu ani Bohu.


Máš pravdu mimo toho , že nejsou proti Bohu (ty nižší složky) !!! Ty nižší složky vedou jaksi samočinně DUCHA člověka níž a níž ... Kdyby se člověk (DUCH Boží) nebránil mravností , askezí , křesťanskou mystikou, jógou , etikou , touhou po vědění , silným odporem vůči primitivní živočišnosti , náboženstvím (uctíváním Boha , Božství atd. ) - pak by se musel reinkarnovat jedině v nějaké zvíře či něco podobného ... Nižší složky jsou takové jak je popisuješ a jsou pudové (mimo jiné zapomněl jsi na sex , mateřství , rozmožování ) ! Vyšší složky jsou etika , vědění , mravnost , uctívání Boha , logika , intelekt , rozum atd.



Božská existence , přirozenost , je zcela jistě jiná než lidská . Jistě netrpí vášněmi , pudy . Nemůže !
šutr
 

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod nop » pát 23. zář 2016 16:20:18

šutr píše:
nop píše:
šutr píše:"nop" píše:Jeden měsíc (okamžik) zkusit vyzařovat a pak zakusit zpětný bumerang?....Doufal bych v neproblématický výsledek,...
Víš nope , v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost" tedy SATAN :D ... :D

Nejsem nadšený z myšlenky o satanovi (z dualismu Bůh a protivník).
"... v každém z nás je tkzv. "nižší přirozenost", tedy příroda, hmota, reflexy atd.
Nejprve je u nás sací reflex, úchopový reflex (kterým se mládě opice udrží na větvi nebo za srst matky) a potom se rozvíjejí další , jako lezení, ochutnávání (mládě vše strká do pusy, i nejedlé věci), potom zrak a sluch atd.
Jsou to nižší složky, ale nejsou proti životu ani Bohu.


Máš pravdu mimo toho , že nejsou proti Bohu (ty nižší složky) !!! Ty nižší složky vedou jaksi samočinně DUCHA člověka níž a níž ... Kdyby se člověk (DUCH Boží) nebránil mravností , askezí , křesťanskou mystikou, jógou , etikou , touhou po vědění , silným odporem vůči primitivní živočišnosti , náboženstvím (uctíváním Boha , Božství atd. ) - pak by se musel reinkarnovat jedině v nějaké zvíře či něco podobného ... Nižší složky jsou takové jak je popisuješ a jsou pudové (mimo jiné zapomněl jsi na sex , mateřství , rozmožování ) ! Vyšší složky jsou etika , vědění , mravnost , uctívání Boha , logika , intelekt , rozum atd.

Božská existence , přirozenost , je zcela jistě jiná než lidská . Jistě netrpí vášněmi , pudy . Nemůže !

Zjednoduším to:
1/ máme schopnosti, složky a procesy, které jsou přirozené a vedou k životu jako tlupa opic. Proti tomu ale nelze nic namítat. Lidstvo společně pracuje, jí a raduje se.
2/ také je tu výrok: "duch žádá proti tělu a tělo proti duchu" a rada Ježíše jeho učedníkům: "podle ducha (Ducha) žijte a tělesné žádosti nevykonáte".
To už je rada o poschodí výše.
3/ hybridní pohled: příroda chce lidskou tlupu udržet a proto vložilo lidem sklon k rozmnožování a tím k sexu.
má to svá specifika: soudržnost žen a mužů vede ke zvýšení produktivity práce, produkuje se spousta nadhodnot, třeba šaty, nástroje, výtvarné umění. Když jde dívka upravená na rande, je v tom pobídka umění.

Specifickým případem je manželství: sklon k početí je upravený sociálně jako regulovaný sklon a je doplněný spolusoučinností obou a láskou. Není tam místo pro "černou svini".

Jako perličku uvádím slova JP II.:
"Vztah muže a ženy je sice založený na biologickém základě, ale v manželství tento základ obdivuhodným způsobem překračuje."
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod Jana » pát 23. zář 2016 17:00:59

nop píše: a rada Ježíše jeho učedníkům: "podle ducha (Ducha) žijte a tělesné žádosti nevykonáte".


Ono to tak trochu svádí vidět tělesné záležitosti jen v sexu, protože bez sexu se dá docela přežít, ale bez jídla, vody, vzduchu, přiměřené teploty, světla a dalších tělesných potřeb to je těžší, ne-li nemožné.

Takže mniši si to zjednodušili, celibát se jim podařilo mnohdy dotáhnout do samé dokonalosti, ale kromě občasného postění se, zbylé žádosti těla stejně uspokojovali.

Jenže tohle, co říká Ježíš, je přeci jen trochu něco jiného.

Nebýt tělesní, nebýt těmi, kdo mají osobní vůli, nebýt konateli neznamená, že se musí přestat dýchat, jíst, pít, milovat se, ale znamená to neztotožňovat se s tělem, s myslí, osobou. Pak je tady projev, ale my ho nekonáme. Z našeho života mizí ego, představa osobního já, pocit "já konám", "já chci", "já nechci", "já si myslím"...
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pravé a nepravé já

Nový příspěvekod šutr » pát 23. zář 2016 17:26:03

1/ máme schopnosti, složky a procesy, které jsou přirozené a vedou k životu jako tlupa opic. Proti tomu ale nelze nic namítat. Lidstvo společně pracuje, jí a raduje se.

Ha ! Pokud to nevíš ; jsme padlí Bohové a je naší povinností se vrátit do původního (Božského) stavu ... Padlé lidstvo společně blázní a společně směřuje do "pekel" . Stejně jako blázni jí a radují se a tančí nad PROPASTÍ :-(

3/ hybridní pohled: příroda chce lidskou tlupu udržet a proto vložilo lidem sklon k rozmnožování a tím k sexu.
má to svá specifika: soudržnost žen a mužů vede ke zvýšení produktivity práce, produkuje se spousta nadhodnot, třeba šaty, nástroje, výtvarné umění. Když jde dívka upravená na rande, je v tom pobídka umění.

Ha ! Sex je , obecně silou , která udržuje bytosti v té či oné sféře !!! Zvířata , démony , lidi , asury , dévy atd. atd. ... Ježkovy voči ! To si vážně myslíš , že lidé jsou primárně určení k zvýšení produktivity práce , k produkování nadhodnot (šatů , nástrojů a dalších blbostí ?) ???

Manželství ? Ha ! ... To snad není možné ! Svazek manželský byl a je původně určen k tomu , aby se manželé společnými silami (transformací "SEXU") dostali ZPĚT do nebeských oblastí !!! ... "Černá swině" - to je právě ta překážka , která jim v tom brání , zabrání !

J.P. - jeho výroky pramení z nevědomosti :-)

===================================

Nižší přirozenost ; silueta nebo personifikace vytvářená světskými sklony ; na vnější svět reaguje jen smyslovými reflexy, což se pak manifestuje jako elementární životní projevy. V mystické praxi má n.p. mocný záporný vliv, jenž do mystického úsilí zasahuje velice rušivě, neboť mystika stále vrací k živočišným projevům lidství. Proto je základní mystické úsilí poznamenáno hlavně bojem s touto přirozeností. Aby n.p. mohla být vůbec překonána, musí se člověk oddat askezi a tvrdě prosazované změně duševní orientace. V kvalitativně velmi dobrém mystickém úsilí se n.p. často personifikuje buď jako ďábel, nebo jako Máró (pokušitel) a jindy v různých formách strážce prahu. Vzhledem k těm to projevům n.p. nabývá mystická praxe podoby nejvýš reálné, a to tím spíš, že tyto personifikace nejsou jen plastické formy a podoby, ale jednající bytosti.

Svým jednáním zasahují do života mystika velmi reálně, ovšem vždy záporně, především aby vytvořily nebo vyvolaly nepřekonatelné překážky na cestě k zamýšlenému mystickému cíli nebo k vysokým mystickým realizacím. Podaří li se mystikovi n.p. dobře potřít , zpravidla to trvá mnoho let, začne mystik poznávat a prožívat blaženost. A to je věcným dokladem, že n.p. je něco víc než soubor psychických sil, s nimiž lze snadno manipulovat. O tom se mystik přesvědčí, když začne n.p. s úspěchem překonávat. Úspěch není totiž nikdy jednoznačný. V okamžicích vítězství nad n.p. se blaženosti objevují a dokonce rozvíjejí, ale v následujícím okamžiku, kdy n . p . nabude převahy, blaženosti zase mizí a člověk, nešťastný tvor, musí zase sbírat všechny síly, aby n.p. překonal. Když posléze zvítězí natolik, že se n.p. nevzmůže k překonání odporu a odolnosti mystika, pak již nikdy blaženosti nemizí. Podle stavu vnitřní vzdálenosti od dosahu n.p. jsou tyto blaženosti bud' méně výrazné, nebo velmi silné ; z toho mystik poznává, že našel správnou mystickou cestu. Jeho prožívání není vysněné, nýbrž prosté a reálné jako běžné prožívání kteréhokoli člověka.
Mluvím zde sice jen o mysticích, ale je nutno poznamenat, že se tento zákon mystického vývoje týká stejně jogínů, jako buddhistů, magiků a vůbec všech praktických okultistů.

===============================

nižší já ; osobní já, které se zažehuje pouze ve vztahu k smyslovým jevům, a proto je pomíjivé. Toto já ničí pocity skutečného štěstí, neboť je průvodcem žádostivosti po smyslovém ukájení a ta nepřipouští pocit uspokojení. Jeho existencí nebo působností mizí vnitřní klid ; n.j . si uvědomuje svou pomíjejícnost a ta vyvolává strach před zánikem.


===============================


Zase jej vezme ďábel s sebou na horu velmi vysokou, ukazuje mu veškerá království světa a jejich slávu a řekl mu: " Toto vše ti dám, padneš-li a pokloníš-li se mi. " Tu mu Ježíš odpoví: " Odejdi, satane; nebot' je psáno: " Svému Pánu Bohu se klaněj a jej samotného uctívej!" Tu od něho ďábel odešel, a hle, andělé přišli a sloužili mu.
4, 8-11

Když Záporný princip (ďábel nebo ztělesněná pudová podstata) po velikém odříkání na nás žádá, abychom přilnuli víc, než je to přiměřené pohnutkám naší odvyklé bytosti, vzbudí místo přilnutí aktivní odpor. A tento odpor definitivně překoná moc Záporného principu. Toto vítězství jest v evangeliu vyjádřeno slovy: "Odejdi, satane . .. -atd. Po překonání pokušení, uplatňovaného v nás Záporným principem, zazáří nám opět světlo Ducha a personifikované vyšší nebo světelné
prvky v podobě andělů pak uklidní duši, bojem nejvýš vypjatou. Rozdíl v působení světelných a temných mocí na bytosti je v tom, že zosobněné temné moci vedou člověka k tomu, aby uplatňoval a podporoval své nižší osobní jáství. Světlé zosobněné moci, které provolávají slávu Božímu duchu, ho podporují a radí mu, aby setrval
na cestě ke spojení s Božím duchem - pokud ovšem tuto cestu znají nebo o ní vědí.

Když však ten, kdo cvičí, usiluje o ovládnutí dobrých i zlých popudů, které v sobě nachází, spojí se světlé moci s temnými a pak se ho pokušeními snaží strhnout z této tzv. královské cesty do podřízenosti přírodním zákonům hmoty nebo nižší duševní oblasti, totiž podvědomí. Děje se tak proto, že temné stejně jako světlé
mocnosti nesnášejí tu moc, která se vyvíjí z ovládání toho, co v nás vystupuje jako hnutí citová nebo duševní. Spojování bytosti na úrovni přirozených vnitřních hodnot s Božským duchem nebo Duchem celku světlé moci snášejí proto, že v lidském světě nevyvolává nechuť k tělesným jevům ani nepřináší poznání pomíjejícnosti tvarového jsoucna. Poznání pomíjejícnosti tvarů se děsí jak dobrý, tak i zlý člověk a dokonce i andělé.
šutr
 

PředchozíDalší

Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků