Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod teonik » pát 01. bře 2013 17:18:13

mám stejný pohled jako rafael-povýšení existuje
................
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 7:18:16
Bydliště: havířov

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 17:30:50

Může se vlna povýšit do té míry, že se stane mořem?
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 17:39:45

A může se vlna povýšit? Nebo je i její vzepjetí i opadání pohybem moře?

Brunton: "Ať už procházíme jakýmkoli stavem vědomí, Mysl se nemění, protože je jeho skrytým zdrojem. Je naprosto mimo dosah lidského myšlení, protože je absolutní, bezčasá a nehmotná. Proto bývá nazývána Velkou Prázdnotou. Tato Nekonečná Mysl je nazývána Bohem, Duchem, Bráhmou, a hledající musí dojít k poznání, že jeho individuální vědomí vyvěrá z tohoto velkého zdroje a nakonec se do něj navrací a v něm mizí.

To je to univerzální a neosobní Bytí, které všichni hledají."
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod teonik » pát 01. bře 2013 17:49:15

ano,jak stojí výše:
atom se stane kapkou,kapka vlnou,vlna mořem a samotný Zdroj se zatetelí blahem,protože i on bude jiný...

toto je moje spekulace,jen sem trochu rozvedl to:vlna se stane mořem...

nemohu mluvit ani za atom...ani za Zdroj,ale mohu mluvit za sebe,že posuny pociťuji
......................
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 7:18:16
Bydliště: havířov

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 18:05:08

Když se něco tetelí blahem, může se to taky otřásat ošklivostí. Je to duální vnímání příjemného a nepříjemného :)
na rozdíl od Zdroje, čistého Bytí, které nechává v sobě iluzi vyvstávat a zase zanikat, jako svoje vlastní pohyby... pohyby mořských vln vnímané oceánem...

Máme sklon si podle své vlastní omezené zkušenosti představovat něco, co nás neskonale přesahuje.
Jako by buňka v těle dedukovala z vlastních zkušeností, jak asi vnímá lidský mozek :D
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 18:23:56

Trochu jiné Desatero

1. Život žádný smysl nemá. Nehledej ho. Proč ? Protože tvá mysl neumí milovat, radovat se, tetelit se blahem, a tak je sama beze smyslu. Mysl si dává smysl jen sama sobě. Umí jen popisovat, nic víc. Vyhledávej pocity, které tě naplňují, chutnají ti. To stačí.
2. Nenadávej na to, co teď prožíváš. Vždyť jsi se k tomu dostal krůček po krůčku na základě těch v dané chvíli nejlepších rozhodnutí. Věř tomu, že vše je možné a ode dna se dobře odráží směrem vzhůru.
3. Všechno co máš, tvá rodina, přítel, přítelkyně, děti, tvůj dům, tvůj majetek, ztratíš. Vlastně už teď to nemáš. Naprosto určitě v okamžiku tvé smrti. A ten čas mezi současností a tvým pohřbem je mžikem, mrknutím oka. Jako by se to mělo stát zítra, dnes večer. Tak si dopřej tu moudrost, že ti na tom přestane tolik záležet.
4. Věř tomu že každý člověk dělá vše pro to, aby byl milován, každý touží po lásce. Dělá vše pro to, aby tento pocit získal. Dokonce i zlo v lidech je výkřikem zoufalé touhy po přijetí, respektu a potřebnosti. Ale láska je stav, který v sobě máme vždy, je jako plamen. Někdy skomírající, někdy plápolající. Nehledáme lásku, hledáme způsob, jak ji v sobě zažehnout, a ten druhý není tvá láska, je jen palivem tvé lásky.
5. Vše, co je nám podsouváno, motivace, pravdy, reklama, je úlomkem originality jednoho z jejich tvůrců. Jeho originality. Ale ty, já, on, ona, všichni jsme originální a jedineční. Nikdo není výš a nikdo není níž. Zkus tuto pravdu v sobě objevit. Ty jsi ve svém světě nejoriginálnější, nejdokonalejší a nejbožštější. Ty, nikdo jiný.
6. Ber každého člověka takového, jaký v dané chvíli je. Proč ? Protože nemáš žádnou moc nahradit jeho osobnost, jeho vůli a jeho cestu. To je požehnání, které dostává do vínku každý člověk. Manipulace, byť myšlena z tvého pohledu dobře, vždy ubližuje. Nakonec i ty máš právo se vyhnout tomu, kdo nerezonuje s tvou duší.
7. Lidé mají instinktivní potřebu vytvářet tlupy, hierarchie, zákony, teritoria. Nezapojuj se do toho. Není a nebylo nic krvavějšího než posedlost příslušností, nadřazenosti, povýšenosti. Nejsi občanem, nejsi svým povoláním, nejsi barvou své pleti. Zákony jsi nevytvořil ty a nikdo se tě neptal na souhlas. Nikoho jsi nejmenoval, aby tě zastupoval, mluvil tvým jménem. Ty jsi to, co jsi, člověk. Nemusíš bojovat, to by bylo hloupé. Ale můžeš tato nastavení hluboce ignorovat, netýkají se tě. Jen tak si zachováš svou přirozenou integritu, svou výjimečnost a svobodu.
8. Neprožívej tolik ten stav, ve kterém teď jsi. Přistupuj k němu shovívavě a s úsměvem. Dívej se na sebe s odstupem, dívej se bez posuzování, jako bys byl svědkem svého filmu, díval se na plátno, kde hraješ hlavní roli. A život může být veselohrou, tragédií, červenou knihovnou i dramatem. Vždyť to soudí náš mozek na základě obrazců a tělo jako pejsek jde za tím. Když je ti nejhůř, tak si uvědom, že budeš i nadále žít, a pokud to někdo zvenčí chce řešit, tak ať to řeší. Nakonec najdeš cestu z každé hlubiny, tak proč se tím donekonečna trápit.
9. Nikdy nesváděj svůj smutek, zklamání, beznaděj na druhé lidi, na okolí. Někdo tě opustil, někdo tě ponížil, někdo ti ublížil? A co bys chtěl, chtěla? Aby se život zastavil, ztuhnul ve tvé představě a přání? Pokud se ti něco takového stane, tak je to prostě tím, že jsi se nepřijal sám v sobě, že jsi pro sebe cizím člověkem. Buď rozmazlený. Pokud tě někdo opustí, ať jde. Pokud ti ublíží, ať se s tím srovná on sám. Ale věř tomu, že vysvětlení toho, co se děje, je plně ve tvé moci. Lidé prostě hledají a mají právo hledat. My nemáme právo je nutit, aby hopsali podle našich představ, aby nám přísahali věčnost, neměnnost a trvalou službu.
10. Není smysluplnější činnosti než trvalá touha se poznat. Poté se dostaneš do stavu, kdy se naplníš sám v sobě, budeš spokojený, šťastný a naplněný sám ze sebe. A svět kolem bude jen tvé zrcadlo, prolézačka a bludiště plné překvapení. Jak poznáš, že ses přijal, přijala? V okamžiku, kdy začneš milovat lidi, bez rozdílu a bez podmínek.
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod malpan » pát 01. bře 2013 19:16:56

povýšení boha existuje................

bůh je ve všem a vším, kam a jak se tedy může povýšit?
nekonečno nelze zvětšit, zvýšit, znásobit... stále bude nekonečnem :what:

povýšit se může jen to, co se cítí být (popř je) nižší...
malpan
 
Příspěvky: 615
Registrován: pon 19. zář 2011 17:10:06

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod teonik » pát 01. bře 2013 19:53:41

nemám důvod argumentovat ve prospěch mé domněky...

laskavý čtenář necht ochutná z každého názoru a udělá si guláš podle svého gusta...
.....................
Ja krásné,když vše kolem svítá-také svítat

JSEM-SILOU PŘEDSTAVIVOSTI!
........................................................
teonik
 
Příspěvky: 650
Registrován: sob 12. lis 2011 7:18:16
Bydliště: havířov

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 20:03:56

Jana píše:
Návštěvník píše:Může se vlna povýšit do té míry, že se stane mořem?

Ano, pokud se poníží do té míry, že se přestane vymezovat jako vlna.
:)


:)
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 20:19:14

I sebe-ponižování je aktivitou určitého jedince.

Jeho osobníma aktivitama vzniká pocit "já jsem vlna", a proto se sám nevnímá jako vodstvo, kterým ve skutečnosti je.
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 20:40:08

Pokora se od sebeponižování liší jako den od noci.
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 21:32:19

Ponižuje se vždycky někdo - někým. A je jedno, o koho jde, jestli o sebe, nebo o někoho jiného. Člověk se ponižuje před někým, aby tím něčeho dosáhnul. Ponižování se týká osoby, účelem ponižování je vždycky zisk.

Pokora je naopak upouštěním od potřeby cokoliv získat. Je tichým vzdáváním se... a jedinec tak mizí. Zmizel ten někdo, kdo sám sebe ponižuje, aby...
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 22:17:50

pokud zjistí, že je nesmysl, aby ho ve skutečnosti cokoliv ponížilo, tak už ho pojem ponížení nijak neponižuje...

Slovo ponížení tady opravdu není na místě. Sebeponižování je vždycky spojené se sebetrestáním, obsahuje bojkotování sebe sama a svých potřeb.
Jde o masochistickou poruchu osobnosti, víc o ní tady http://www.psychotesty.psyx.cz/texty/ma ... bnosti.htm
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 22:21:55

Sebeponižování je neurotický postoj a souvisí se sebepohrdáním http://sebeposkozovani.ath.cx/modules.p ... cle&sid=70
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 01. bře 2013 22:36:49

Jana píše:pokud tu při povýšení zmizí pocity povýšení a při ponížení zmizí pocity ponížení, tak to je osvobozující. Tedy dalo by se říct, že jde o hodně.

:)

Když nás neovládnou tyhle pocity, ani když nás někdo staví na piedestal (povyšuje nás nad ostatní), nebo nás naopak ponižuje, je to osvobozující :yes:
Kdy k tomu může dojít? Když přestáváme lpět na hodnocení naší osoby.
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod GenTie » pon 10. lis 2014 14:32:26

Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.
GenTie
 

Dvě otázky na oplátku

Nový příspěvekod Jarda Malej » pon 10. lis 2014 18:11:01

Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně.

Co míníš tou meditací?
Doslova se musím nutit k tomu, abych seděl rovně.

A do té meditace se nenutíš?


:)
Jarda Malej
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rafael » pon 10. lis 2014 19:09:41

GenTie píše:Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.



není až tak důležité sedět rovně.. ano uvádí se to.. důležitá je hloubka meditace.. osobně jsem meditoval vleže, pak před spáním, na židli u pc, za chůze a prostě kdekoliv.. důležité je nechat mysl odejít, aby bylo prázdno v duši v mysli.. ticho.. pak už není tolik důležité kde a jak sedíme pokud se nám meditace daří..

důležité je si říct co je meditace.. meditace je ticho v mysli, prázdno v mysli, kdy pohyb myšlenek stojí.. tohle je důležité.. a je jedno jakou duchovní medtodu člověk použije jestli budhismus nebo cokoliv jiného..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 13:13:54

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod nop » pon 10. lis 2014 23:33:10

GenTie píše:Dobrý den. Chci se zeptat. Četl jsem, že při meditaci má člověk sedět rovně. Já mám bohužel problém. Dlouho už chodím shrbený. Když medituji, tak se sice narovnam. Ale netrvá dlouho a obratel po obratli se shrbím. Doslova se musm nutit k tomu, abych seděl rovně. Chci se zeptat, jestli vadí, když při meditaci budu sedět né úplně rovně. Děkuji.
Frýba.

Někdy se dá něco zlepšit na samotném těle. Cituji z článku, který byl napsaný o metodě dr. Vojty o cvičení u dětí.

http://magazin.aktualne.cz/marcela-safa ... 590604f2e/

Vojtova metoda není týrání, je jedinečná, tvrdí Šafářová
19. 9. 2014, 19:06
Rozhovor s přední českou rehabilitační terapeutkou Marcelou Šafářovou o pohybových zlozvycích i umění relaxovat.
Praha – Marcele Šafářové, přední české fyzioterapeutce, prošly rukama stovky pacientů s vývojovými vadami, sportovními úrazy, ale i problémy způsobenými špatným životním stylem.
Vojtova metoda je podle ní v řadě diagnóz nezastupitelná a je ráda, že se může v České republice používat. "Cítím trochu nefér to, že pokud se dítě narodí například v anglicky mluvící zemi, tak tuto možnost prostě nemá," říká.
Aktuálně.cz: Dokážete z pohybu lidského těla a letmého pohledu stanovit diagnózu?
Marcela Šafářová: Záleží na zkušenostech. Čím déle pracujete s lidským tělem, tím lépe a rychleji dokážete říci, ve které části něco nefunguje správně, již podle prvního pohledu. Někdy sice nedokážeme přesně určit diagnózu, ale vidíme, ve které části je problém, a tak dokážeme zacílit další vyšetřovací metody, které jasnou diagnózu určí.
A.cz: Takže hned víte, kam sáhnout?
Někdy víme hned, někdy musíme chvíli hledat. Lidské tělo totiž není soustava izolovaných částí, ale globální systém, kdy vše je vzájemně provázáno. Proto když vás bude bolet zápěstí, velmi často nestačí, abych vám ho zavázala nebo předepsala lokální elektroléčbu a přitom se nestarala o to, v jaké pozici je váš hrudník, rameno nebo páteř. To spolu souvisí a příčina bolestí v zápěstí může být na vzdáleném místě. Chyba je často patrná hned, jindy díky složitosti systému až za delší dobu. Velkou roli v tom hraje i individualita pacientů, jejich vnímání bolesti a těla vůbec.
A.cz: Jak ale můžete cvičením ovlivnit mozek?
Předpokládáme, že vývoj dítěte v děloze probíhá na základě nějaké genetické informace. Po narození je vývoj pokračováním vývoje v těle matky. Probíhá v programech nebo vzorech, které, jak věříme, má každý z nás v sobě stejné. Během vývoje se ten základ přirozeně mění i vlivem prostředí, získáváním zkušeností a podobně. Každý má jiné možnosti, někdo chodí pravidelně hrát tenis, jiný teprve v 15 letech jede poprvé na lyžařský výcvik. Základní principy vývoje jsou ale pro všechny stejné a na tomto základě se snažíme stavět terapii. Mnohonásobným opakováním pohybu v polohách, které mozek zná, se snažíme opravit software. Je to stejné, jako když se učíte prvně psát nebo lyžovat.
.... atd.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod ryu.nin » úte 11. lis 2014 0:54:34

Teda co je to za kategorii Otázky pro skutečného učitele buddhismu. To vymyslel nějakej vtipálek.

No takže odpověď - jestli vás zajímá zazen. Jestli vám jde o správnou pozici při zazenu a máte problém se sezením rovně, může to být zdravotní problém, proto bych se obrátil na fyzioterapeuta nebo lékaře. Když uděláte něco pro své zdraví, můžete zhodnotit, co je pro vás realistické, jak rovně můžete sedět. U zazenu je určitá ideální pozice, ale jde o to snažit se sedět co nejlépe to zvládneme. Pokud to vůbec nejde, tak to prostě nejde, nic se neděje. Takže shrnu - poradit se s lékařem, případně s fyzioterapeutem, a pak udělat co je ve vašich silách sedět rovně. Jde o rovnováhu mezi napětím a uvolněním, u někoho tato rovnováha bude znamenat, že bude sedět shrbeně, protože jinak už by byl příliš napjatý a to byl nebyl zazen.
ryu.nin
 

PředchozíDalší

Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků