Úplně původně jsem se snažil poukázat na to, že řešení "problému, kdy někdo není na příjmu" "násilím", vyvolá spíše negativní odezvu. To souviselo se zdejší diskuzí. Pokusil jsem se poukázat na to, že onen "průvodce" by se měl pokusit najít "funkční" způsob. Opakování těch "nefunkčních" nevede ke kladným výsledkům
Ten původní příklad z muzea jsem vnímal tak, že zatím co někteří z návštěvníků
při snaze získat za svoje vstupné relevantní informace vnímají pozorně pokyny zasvěceného průvodce,
jiní na ně kašlou a pár dalších zajde s respektováním těch pokynů poněkud do extrému,
což může vést rovněž ke zkreslenému výsledku jejich pozorování.
Přičemž v tom původním příkladu byla situace prostá a jasná.
Průvodce informoval z jaké že vzdálenosti lze vidět to, co objekt k vidění nabízí
což bylo podle mého názoru vše, čeho bylo zrovna třeba. Ostatní nebylo na něm.