miroslav píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:
Nisagadatta: Láska je smysl a účel duality.
Proto není pro realizovaného na dualitě nic chybného.
Vědomí v klidu, Vědomí v pohybu.
Zajímavé je, proč tohle Jana nedokáže pochopit, přijmout. Tam musí být nějaký nevědomý blok, strach, že by to tak mohlo být.
Pro realizovaného není na dualitě absolutně nic chybného.
Pít v malých douškách svatou vodu z naší otevřené dlaně je skutečně pitím celého oceánu světského života. - je ve své podstatě dualita.
Veškerá dvojnost, ať se jeví jako dobrá nebo zlá skutečnost, ztrácí bez připoutanosti k mysli svůj náboj a stává se neutrální. Nic neposuzuješ, nic si o ničem nemyslíš. Hlavně nic
nekritizuješ, protože to dobré spolkneš rád, kdežto to špatné se Ti vzpříčí v krku.
Ať se objeví cokoliv, všechno je v realizovaném stavu skutečně pitím celého oceánu světského života bez ohledu na to, jak se co jeví. Ale jelikož tady není žádná připoutanost, aby se cokoliv zachytilo v osobní mysli - v hlavě osoby, zůstávalo to dál dualitou a zanechávalo to otisk, veškerá ta zdánlivá dvojnost putuje ke zdroji Pravdy a mizí v duchovním Srdci.
A tady žádná dualita není. V hloubi Ticha srdce je klid a mír, láska, sat-čit-ánanda, což je tím, čemu říká Nisargadatta užívání si „Blaženosti Zahrady Štěstí“, Tomáš - trvalé štěstí, nebo Ramana - štěstí pravého Já.
Není to tak, že by s uvědoměním Pravdy tady dál zůstávalo ego, které by po něčem takovém toužilo. V Boží lásce veškerá iluze duality mizí.