Diskuse k Lamí józe

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Pavel » pon 21. črc 2014 15:18:23

SPEKULACE MUDRLANTOVA

To, co si samo sebe uvědomuje,
mluví o tom, co si sebe samo neuvědomuje jako o své podstatě,
která neví, že si sebe sama uvědomuje
jako to, co si sebe samo neuvědomuje.
Pavel
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Linda » pon 21. črc 2014 15:30:17

Jana píše:
Linda píše:Kdo a komu popisuje to, co momentálně vnímá jako nejvyšší level, který ho plně uspokojuje?

Bez ztotožnění s tělem a myslí někoho takového najdi.

Právě. Není tu nikdo, kdo by takovou potřebu měl. Nevzniká vlastní iniciativa a potřeba něco říkat, když se nikdo na nic neptal.
Není pak žádný důvod něco prohlašovat, opakovat ... je tu vnitřní tichost.

Aštavakragíta: "„To“ je čirá subjektivita bez stopy objektivity, je to prázdnota, ticho, čirost, všudypřítomnost."

Balsekar: "Když tu není žádné „já“ a nic, co by po nějakou dobu trvalo, je to současný okamžik, věčný okamžik. Nějakou zkušenost „máme“, jen když o tom zakoušení mluvíme. Mluvíme-li o zkušenosti, týká se to určité doby, po kterou to trvalo. To je vždycky v minulosti. Když na zkušenost myslíme, a jedině tehdy, když na ni myslíme, objeví se jako minulá událost. Kdykoliv je tu současné prožívání, není tu žádný prožívající."
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 21. črc 2014 15:32:02

Jana píše:
Linda píše:
Popisovat ten stav může dodatečně jen "snová osoba", která po návratu zpět do snu říká okolním snovým osobám,
jaké to bylo, když se ona probudila ze sna :D

Jenže - skutečné probuzení rovná se zmizení snové osoby.

Kdysi jsem četla, jak Ramana Mahariši reagoval na okolí po zkušenosti nedvojného Bytí. Nedokázal o sobě mluvit jako o osobě, a v dopise na rozloučenou, který napsal své rodině, než odešel k Arunačále, je požádal, aby ho nehledali. Mluvil o své osobě slovy "není třeba vynakládat prostředky na vyhledání toho."


Řekla bych, že i Vinnetou byl takhle podobně osvícený, jelikož mluvil o sobě ve třetí osobě.

:D


no protože indiáni byli více sjednocení s Velkým duchem ...

malé děti taky, než se individualizují, o sobě hovoří ve třetí osobě :) než uvěří že Pepíček nebo Mařenka jsou ony, tak obvykle říkávají Pepíček má hlad, Mařenka se bojí - další krok dál je (kolem druhého až třetího roku) že začnou říkat - já mám hlad, já se bojím ... :)
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 21. črc 2014 15:46:22

Pavel píše:SPEKULACE MUDRLANTOVA

To, co si samo sebe uvědomuje,
mluví o tom, co si sebe samo neuvědomuje jako o své podstatě,
která neví, že si sebe sama uvědomuje
jako to, co si sebe samo neuvědomuje.


nemusí se o tom mudrlovat

stačí když se tomu dává pozornost :)

uvědomovat si jen ten čirý vjem bytí každou volnou chvíli co to jde, bez přemýšlení o tom
a nechat to, aby se to začalo vyjevovat samo
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 21. črc 2014 16:39:05

No, vidíš, že to vidím správně... tak to konečně pochop!!!


:D :D :D
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Linda » pon 21. črc 2014 20:14:44

Saša Hendruk:

"Věc, která tě osvobozuje, tě může spoutat jenom tím, že ji uchopíš, že si ji držíš.... Proto říkám: zážitky, to je neštěstí! ...Blaženost je kámen obrovskej. Protože komu by se z ní chtělo? Ale překročit ji neznamená ji ztratit. Ona tady zůstane vždycky k dispozici. Ale když se překročí, už ji nijak zvlášť nevyhledáváš."
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Jarda Malej » pon 21. črc 2014 21:03:49

Koukám na Poradnu jestli se tu neudál nějaký zázrak a říkám si že asi ano,
když se "Diskuze k Lamí józe" od včerejška pohnula o deset stránek.
Ale jak vidím, i tady běží "Diskuze k Janí józe," jako obvykle.


Tak dobrou ..


:)
Jarda Malej
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Linda » pon 21. črc 2014 21:26:08

Saša Hendruk:

"Věc, která tě osvobozuje, tě může spoutat jenom tím, že ji uchopíš, že si ji držíš.... Proto říkám: zážitky, to je neštěstí! ...Blaženost je kámen obrovskej. Protože komu by se z ní chtělo? Ale překročit ji neznamená ji ztratit. Ona tady zůstane vždycky k dispozici. Ale když se překročí, už ji nijak zvlášť nevyhledáváš."

Protože tím, co vytvářelo iluzorní osobnost, bylo ulpívání. Na čemkoliv.

Dobrou :)
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod nop » pon 21. črc 2014 22:59:01

Linda píše:Saša Hendruk:
"Věc, která tě osvobozuje, tě může spoutat jenom tím, že ji uchopíš, že si ji držíš.... Proto říkám: zážitky, to je neštěstí! ...Blaženost je kámen obrovskej....."

Je to jakési nerudné vyjádření a připomíná mi to, čemu říkám "bezdůvodný pesimismus", rozmáhá se u buddhistů. Nic nechtít, ani dobré skutky a radost, a ke všemu radostnému být ostražitý a ve všem vyhledávat příčinu špatnosti jako u bhavačakry. Asi tak podobně jako Freud vidí naopak všude libido. Ale tito smutní buddhisté jsou spíše anitilibidozní, ti by pili pouze hořký neslazený čaj, aby "unikli osidlu hledání slasti" při užití cukru.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Linda » úte 22. črc 2014 6:57:20

Pavel píše:SPEKULACE MUDRLANTOVA

To, co si samo sebe uvědomuje,
mluví o tom, co si sebe samo neuvědomuje jako o své podstatě....


tak tak :) ;)

Kouzlo Hry je v její přesvědčivosti

:)
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 8:41:51



Jani zdroj není někde a jinde ne :) všechno vychází a vrací se do něj a díky jemu je vše umožněno

takže pokud je POZORNOST zaměřená pouze k osobě, tak vědomí je zúžené jen k tomu a neuvědomuje si i tu "boží" přitomnost

stejně jako když je POZORNOST zaměřená pouze k "boží" přítomnosti, neuvědomuje si oblast projevu (například v samadhí), pak není umožněno praktické fungování ve světě

ale člověk je součástí obého, proto první krokem je odvrácení pozornosti od oblasti projevu přímo ke zdroji ze kterého projev vychází, aby bylo uvědoměno i to co před tím bylo nebylo vnímáno. když nastanou příhodné podmínky, tak dojde k odevzdání si síle zdroje a pozornost se uvolní - doslova rozprostře tak, že je uvědomováno obojí :) říkává se tomu pohraniční soustředění, ale toto soustředění je automatické, není to soustředění někoho na něco - dá se to přirovnat k tomu, že člověk stojí jednou nohou ve světě a druhou nohou v "boží" přítomnosti

a to je stav probuzených lidí

jsou schopni naprosto efektivně fungovat v praktickém životě a přitom jsou si vědomi i své nesmrtelné podstaty, používají mysl tam kde je to potřeba, jejich osobnost se rozvíjí svým naprosto originálním způsobem, protože není zatížená frustrací z potřeby "být a mít", tedy je tu překročení základního přírodního zákona - přežít a zabezpečit se :)

kvality božského jimi protékají do projeveného světa a inspirují ostatní :) tím že tu jsou a tím, že se osobitě projevují

proto každý z probuzených lidí se vyzařuje svým vlastním originálním způsobem ... někteří ani veřejně nevystupují

Maharadž mluvil jinak než Balsekar a Mahariši, přestože sdělovat to samé ... stejně tak Šrí Brahmám, nebo Gáia a Marta Jansen se vyjadřují po svém, i když je to pořád stejná linie

mluví stále dokola o tom samém - oddělená osoba od zdroje je představa v mysli, která byla předána dítěti výchovou a vlivem společnosti, neexistuje nic jako je osobní vina nebo osobní zásluha, protože vše co se děje a probíhá je přirozený proces probíhají v rámci kauzality a fungující podle zákona akce a reakce ... a činí tak síla vycházející z neprojeveného zdroje. ta síla není od zdroje oddělená, stejně jako není oddělena sladkost od cukru. projev a zdroj jsou jednou jedinou a celistvou skutečností a člověk má v sobě schopnost si toto uvědomit, narozdíl od zvířat nebo rostlin a ostatních tvorů. člověk ve svém lidství je jen nepatrnou součástí projevu, stejně jako mravenec nebo zrnko písku na poušti a bude procházet tím čím má projít, člověk ve své podstatě - stejně jako mravenec nebo zrnku písku je sám zdroj.

klíčem je POZORNOST
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 8:45:41

Jana píše:Pak asi Saša nezná věčnou blaženost a nebo osvobození, jelikož obojí je Jedním.


:D :D :D
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 8:47:30

Saša by si měl občas přijít na poradu na poradnu, aby jsi mu tu blaženost a osvobození náležitě vysvětlila :)
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod m a x » úte 22. črc 2014 10:16:16

Zdroj je v tom, co je skutečné, nikoliv v iluzi.


Připustíme-li ovšem, že iluze je jakási povrchosféra "kol" skutečnosti,
tak nezbývá konstatovat, že i "v" iluzi jest ten zdroj... :-)
m a x
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:18:22

Jana píše:
Zdroj je v tom, co je skutečné, nikoliv v iluzi.

všechno je pravé Já.



trk ... trk ... trk ...

tak jak teda ?

jestliže všechno je pravé Já, tak iluze je nepravé Já ?

kdo to asi tak rozlišuje na dvě - Já a já ?

kdyby to tu uvědomění bylo Jano, že všechno je pravé Já a všechno je láska a všechno je ...

tak by i ta iluze byla projevem té samé skutečnosti ... toho samého Já, té samé lásky, toho samého Zdroje, té samé Pravdy - to je konečné možné pochopení, kterého je člověk schopen

proto to vyjádření Šankary

"1) Brahman je skutečný

2) vesmír je neskutečný,

3) a vesmír je Brahman.

Neskončil druhým bodem, protože třetí vysvětluje ostatní dva. Znamená, že vesmír je skutečný, je-li vnímán jako Já a nereálný, je-li vnímán odděleně od Já. Proto je mája a skutečnost jedno a totéž."
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:19:02

m a x píše:
Zdroj je v tom, co je skutečné, nikoliv v iluzi.


Připustíme-li ovšem, že iluze je jakási povrchosféra "kol" skutečnosti,
tak nezbývá konstatovat, že i "v" iluzi jest ten zdroj... :-)


:yes: co jiného by to mohlo než sám zdroj také být že jo ...
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:28:45

Jana píše:
m a x píše:
Zdroj je v tom, co je skutečné, nikoliv v iluzi.


Připustíme-li ovšem, že iluze je jakási povrchosféra "kol" skutečnosti,
tak nezbývá konstatovat, že i "v" iluzi jest ten zdroj... :-)


:D :D :D

Pak to ovšem nechce lítat jako nudle v bandě kolem a dokola, ale zacílit přesně do středu té iluze.

»Pohleďte, Boží království je ve vašem středu.« [Lukáš 17:20, 21]


zacílením se do středu iluze nemůže být vést k ničemu jinému než k vyjevení se samotného Zdroje :)

jako nudle v bandě lítá ten, kdo žije pod diktátem neuvědomovaných programů a nezpracovaných emocí :)
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:34:41

Jana píše:
Důležité, je jestli poznání přichází z hlavy, ega, iluze oddělenosti, z projekce časoprostoru a nebo z pravého Já, Srdce, celistvosti.

Těch 35 cm je pro to poznání dost důležitých.


žádná vzdálenost Jano - Srdce - Zdroj není samozřejmě od hlavy tj. mysli odděleno, akorát jeho vnímání může být obsahy přemítající hlavy o Srdci zakryto :D :D :D

poznání, že samsára je nirvána samozřejmě nemůže být zprostředkováno intelektuálně - je to paradox myslí nepochopitelný a proto rozdělování skutečnosti na skutečnost a iluzi, která není skutečná tedy pravá a skutečné Já a nepravé a falešné já dělá intelekt

proto Mahariši říká

"...vesmír je skutečný, je-li vnímán jako Já

a nereálný, je-li vnímán odděleně od Já.

Proto je mája a skutečnost jedno a totéž."
[/quote]
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:43:46

Jana píše:
Návštěvník píše: jako nudle v bandě lítá ten, kdo žije pod diktátem neuvědomovaných programů a nezpracovaných emocí :)


Osvobodit od toho nudlolítání může ticho v srdci.


samozřejmě že tichost v srdci je osvobozující, ovšem ti co jsou v nudlolítní uvíznutí, velmi těžko mohou spočinout v tichosti srdce

proto jsou tu různé katarzně očistné metody a metody zkoumání mysli a jejich principů fungování, aby mohlo dojít k uvolnění až k spočinutí v tichosti srdce

také kdo je ochoten projít vším co se v něm děje, tak ho to automaticky k tomu dovede
Návštěvník
 

Re: Diskuse k Lamí józe

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 22. črc 2014 10:59:21

Jana píše:ta osoba, která se narodila a zemře, není zdrojem blaha


právě zkrese tuto osobu je blaho uvědomováno ... to pozná každý kdo bude tělo a všechny smyslové vjemy náležitě prociťovat - tento zrozený jedinec je vyjádřením základní touhy být a bytí je blažené a tuto prazákladní blaženost si lze právě prostřednictvím tohoto zrozeného jedince uvědomit :)

básnickým vyjádřením je tělo doslova chrámem Božím :)

neblažené se stává pokud je ignoráváno či dokonce odmítáno jako něco nežádoucího, co MI vadí, co MNĚ omezuje - a toto odmítání je právě v důsledku ztotožnění s ním, protože pak to co tělo prochází je pociťováno jako MNĚ SE TO DĚJE
Návštěvník
 

PředchozíDalší

Zpět na Archiv z FJZ

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků