Mezisklad

Moderátor: nop

Re: Mezisklad, jazykový koutek

Nový příspěvekod nop » sob 26. zář 2015 13:48:55

Jak se umíme česky vyjadřovat a psát správně členěné věty, závisí také na tom, jak umíme myslet, pak z toho na tom, jak přidělovat k myšlenkám slova a zařazovat za sebou části vět do smysluplného pořadí.
Obsah mé rozvahy se týká pořadí slov v jedné větě, která je tu ovšem předložená až v části B/ po nutném předložení výběru slov z článku v části A.
A/
V článku o léčbě hemofilie
http://www.novinky.cz/domaci/381646-hem ... ekare.html
se uvádí (vybral jsem souvislosti):

Hemofilií, neboli nadměrným krvácením, u nás trpí tisíc mužů a dvě stě chlapců.---
Zatímco na začátku 20. století se hemofilici dožívali stěží třinácti let, dnes jsou díky moderní léčbě na tom téměř stejně jako zdraví lidé. Běžně si lék píchají do žíly sami doma....
„Je to poměrně vzácná nemoc, se kterou se řada lékařů v životě nesetká, a marně si jen vzpomínají, že to brali na fakultě.
Revoluce v léčbě
„Za posledních třicet let se udála doslova revoluce v léčbě nemoci, a to díky dostupnosti moderních léků, profylaktické léčbě. Přesto mezi lékaři i laiky narážíme na mnoho předsudků o nemoci. Dnes už jsou k dispozici zcela bezpečné preparáty, pacienti si umějí substituci píchat do žíly sami...
V minulosti totiž dárci krevní plazmy, z níž se vyráběly preparáty pro hemofiliky, byli HIV pozitivní nebo infikovaní žloutenkou typu C. Což před rokem 1982 způsobilo doslova epidemii v západní Evropě a rovněž ve Spojených státech.
„Sedmdesát procent hemofiliků bylo infikováno. Nás paradoxně ochránila železná opona. ... Ale i tak u nás bylo sedmnáct hemofiliků nakaženo HIV,“
„V současnosti žijí dva nebo tři. Ti dostali tehdy alespoň finanční kompenzaci v řádu sto tisíc korun. Nakažených žloutenkou typu C bylo tuším 199 pacientů, ale ti nedostali nic,“
Potud citát.
=
B/
Pak následuje věta, u které jsem musel třikrát přemýšlet, než jsem ji pochopil:

Při dnešní léčbě, jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně, u méně než jednoho procenta pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, dokonce desítky miliónů, se však nikdo nemusí nákazy bát.“.

K pochopení toho, co je smyslem věty (kdo se nemusí bát) je potřebí zachovat postupnost a uspořádání. Sdělení obsahuje segmenty propletené větně, a kde jsem tušil, že chybí „pár slov“, nebo jsou před touto větou uvedena jinde, jsou zde u mne uvedená v závorkách ( ).

a/ ( u této nemoci existuje dnes bezpečná moderní léčba )
b/ „... jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně“,
c/ ( nemoc se týká snadné nadměrné krvácivoti, a lék zachraňující pacienta při poranění před bolestí nebo i vykrvácení obsahuje vložený chemický faktor usnadňující správnou míru srážení krve),
d/ (ale mezi pacienty je menší skupina, která je více ohrožená) „jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům“ (a týká se to rozsahu ) „u méně než jednoho procenta pacientů“
e/ v tomto případě /d/ je cena léčby vyšší, cena se pohybuje (na úrovni) dokonce desítky miliónů,
f/ ale Při dnešní léčbě ... se však nikdo nemusí nákazy bát.
g/ (protože i v tom vzácném rozsahu úzké skupiny méně než jednoho procenta pacientů s nevhodnými vlastními protilátkami se ví jak na to, bez ohledu na cenu)
=
A tak by se ta věta
„„Při dnešní léčbě, jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně, u méně než jednoho procenta pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, dokonce desítky miliónů, se však nikdo nemusí nákazy bát.“

dala srozumitelněji upravit, kdyby se segmenty seřadily s ohledem na podřadnost a souřadnost třeba takto (nebo větu dělit):

„Při dnešní léčbě se však nikdo nemusí nákazy bát, ani u pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, mimochodem cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně. Těch pacientů s jejich protilátkami proti srážejícím faktorům je méně než jedno procenta a tam je cena dokonce desítky miliónů,.“
nebo jinak:
„Při dnešní léčbě se však nikdo nemusí nákazy bát. Cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně.
Jsou také pacienti, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům a těch je méně než jedno procento (ze všech hemofilních pacientů), v tom případě je cena léčby dokonce desítky miliónů.“
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, slavnost jablka Malináč

Nový příspěvekod nop » stř 30. zář 2015 21:30:50

Národní pocit zahřeje slavnost tradiční odrůdy jablka .
Jablko „Holovouský malináč“, odrůda domácí česká, drobná, ale sladká, s tradicí v Podkrkonoší,

má připravenou slavnost v rodné obci Holovousy, ležící u žst křižovatky Ostroměř v okrese Hořice.
Slavnost v sobotu 3. října 2015 začíná v 13 hodin,
má 80 stánků, štrůdly, jízdu na ponících aj. a jako již tradičně jej zakončí ohňostroj.
Je připravená výstava Ovoce – staré ovocné odrůdy, pro návštěvníky je připravený bohatý doprovodný program, kterému bude vévodit pečlivě vybraný jarmark.

Zdroj: http://jicinsky.denik.cz/kultura_region ... 50930.html
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad a dějiny závoje

Nový příspěvekod nop » pát 02. říj 2015 15:22:39

Historie závoje .
Látkou přes obličej se zahalují muži i ženy v pouštních oblastech, kde je horko a často vane vítr s pískovými zrny.
Rovněž v chladných oblastech proti vichřici a mrazu.

Zvláštní oblibu získalo zahalování u žen, táhne se to tak daleko zpětně, že nevíme, kdy se s tím začalo.
V Evropě bylo ještě před dvěma sty lety běžné, že vdaná žena mívala zavinutou hlavu nebo čepec a hrdlo měla zavinuté látkou. Ne však vždy, ježto při práci na poli není na jemnosti v obtáčení krku šálou vhodné místo.
A ještě na začátku XX. století přežíval mnohde závoj v podobě síťky před tváří upevněné vpředu na klobouku, někdy s perlami. Jemnost a průhlednost takového závoje byla už tak subtilní, že to byla jen kosmetická ozdoba a doplněk, spíše psychologická bariéra, která nebránila v rozeznání detailů tváře.

Přesto (či pro tu jemnost právě) se zachovala při svatebním obřadu u nevěsty. Nakonec je ženich vyzvaný, aby políbil nevěstu (přede všemi) a tím zpečetil spojení rodu s rodem nevěsty.
K tomu je ovšem potřeba nadzvednout závoj nad tváří nevěsty. A tady se zachovává ta jemnost v obřadu, v symbolice, že teď už mladá žena nemusí svou tvář ukrývat, od teď bude chráněná osobou muže, který svou péči, podporu a stálost zpečetil čtyřmi skutky:
- slovem „ano“, navlečením prstenu, podpisem a políbením.

Poezie závoje je opředená mnohými skutky. Na př. v arabské staré literatuře se dočítáme, že jsou města a kraje, kde ženy nosí závoje s tak jemnou průsvitnou látkou, že krásu nezastírají.
Forma byla dodržená, realita přizpůsobená.
I ve starém Egyptě byly nošené poloprůsvitné látky.

KRÁSNÁ TETA V MOHAMEDOVĚ RODINĚ.
Prorok Mohamed přednesl nauku o Alláhovi nejprve ve své širší rodině, která zahrnovala pět strýců a více bratranců. Praktikovali víru v jednoho Boha deset let, než s ní Mohamed vystoupil na veřejnost.
Mladí muži přišli s požadavkem, aby jejich ženy chodily na veřejnosti zahalené. Postupně to zavedli pro všechny ženy (a prý to není součást Koránu, ale zvyk).
Jedna teta byla mimořádně krásná a ta odmítla. Když ji tak Alláh stvořil, tedy její krása je dílo od Alláha a proto má být vidět, aby lidé chválili Alláha. Celý život chodila s nezahalenou tváří.
Dodejme ale, že starší ženy, tak po 50 letech, se už nemusejí zahalovat. Taktéž ženy činné v politice chodí bez závoje.

NEVĚSTA REBEKA.
Když dospíval Izák, syn Abrahámův, šlo o to, aby si našel nevěstu ve spřízněném rodu a nevzal si ženu ze sousedních národů v zemi Kanaán.
Vyslali tedy služebníka, který u příbuzných v Mezopotámii našel a dohodl nevěstu. Jel s ní nazpátek domů k Izákovi přes poušť.
Pak se s ní Izák setkal. Nechme hovořit zápis v knize Genesis 24:
„63 Když se schylovalo k večeru, Izák se šel procházet po poli. Pozvedl oči a tu spatřil přicházející velbloudy.
64 I Rebeka pozvedla oči a uviděla Izáka. Seskočila z velblouda a zeptala se služebníka: Kdo je tamten muž, který nám jde po poli vstříc? Služebník odpověděl: To je můj pán. Vzala tedy závoj a zahalila se.“


ZVYK ZAHALENÉ NEVĚSTY se tedy držel už v dobách starých. v Indii se dodnes stává, že hoch po návratu ze studia Véd je oženěný z vůle obou rodin a uvidí tvář své nastávající až při svatbě.
V obrázku je strojení (příprava) jiné nevěsty, Rút, ze starého příběhu.

Závěr:
za nejdůležitější při tomto uvažování považuji vědomost, že závoj u muslimů není náboženský příkaz, ale zvyk vydupaný bratranci proroka a rozšířený mimo svatbu na nošení i ve všední den.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - den syslů 25. října 2015

Nový příspěvekod nop » sob 24. říj 2015 12:00:43

Národní den syslů.

Z tisku: „V neděli 25. října ve tři ráno v noci končí letní čas...“.
Protože lze být v pelíšku déle, hodilo by se tento den vyhlásit za Národní den syslů.

Sovy si jej prožijí také večer, kdy se automaticky závěrečná hodina osvěžoven posouvá.
Na národním svátku si tedy výhodu prožijí dva tvorové: syslové ráno, sovy večer.

Svátek je to posuvný, protože připadá až na vhodnou neděli.
=
jinak více také článek zde:
Přechod na zimní čas je malá náplast pro "sovy". Chod světa je ale nastaven na "skřivany"

http://magazin.aktualne.cz/prechod-na-z ... 5900fea04/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 29. lis 2015 11:27:30

Poslanec Marek Benda / došlo mailem

https://www.email.cz/web-office/TeqmSP- ... omovec.doc

Chudák, takřka bezdomovec

To si přečtěte, ale zvedne vás to ze židle!!!!!

Politický matador a super pravicový deklamátor Marek Benda z ODS přiznal, že i přes vedlejší více než 250 tisícové příjmy, se musí mimo sněmovnu pořádně ohánět. Přečtěte si, co o tom říká sám Benda:
"Když se podíváte na ty příjmy, tak mám čtyři děti, manželku v domácnosti a z těch zbývajících příjmů bych rodinu v tuto chvíli neuživil,“ - tvrdí Benda, kterému evidentně poslanecký plat a náhrady nestačí.
Tak se na to podívejme zblízka:
Základní poslanecký plat: 56.000,- Kč.
Benda bere měsíčně jako předseda výboru 79.000,- Kč .... k tomu:
8.300,- Kč měsíčně na reprezentaci a stravné
20.700,- Kč měsíčně na cestovné
12.930,- Kč měsíčně na administrativní a odborné práce
28.800,- Kč měsíčně na pronájem poslanecké kanceláře a jejího vybavení
35.875,- Kč měsíčně na služby asistenta
7.000,- Kč měsíčně na telefonní poplatky a připojení k internetu
Celkem na náhradách 113.605,- Kč měsíčně.
Takže základní plat MĚSÍČNĚ 79 tis. + 113 tis. náhrady + 30 tis.
NOSÍ DOMŮ MĚSÍČNĚ PŘES 220.000
,- Kč a - chudák v domácnosti s rozpočtem nevyžije...
Kromě toho jsou mu např. hrazeny výdaje na ubytování a stravování při zahraničních i tuzemských cestách. Předsedům výborů navíc náleží služební auto bez řidiče.
NEPOLITOVALI BYSTE TAKOVÉHO CHUDÁKA ?
Nebylo by spravedlivější, aby funkce poslanců a senátorů byly čestné, a příjmy refundované státem, jako ze řádného zaměstnání?
Ať se jim klidně proplácejí cesťáky, refundují asistenti, ale 8300,- na kravaty a žrádlo měsíčně?
To se nemůže nažrat v poslanecké kantýně ze super slušného platu poslance, když tam mají slevy, jako kdysi v bufetech KV KSČ?
Ovšem s řádným zaměstnáním Marka Bendy by byl problém – on totiž doposud nikde jinde nepracoval, jen v PS! Otec synáčka po maturitě přivlekl do parlamentu a celému národu je záhadou, kdo ho vůbec volí nebo kroužkuje a jak je možné, že podvodník s diplomkou může vůbec ve sněmovně přebývat. Ale asi může – protože v poslanecké sněmovně je neskutečně vysoké procento trestaných a obviněných z podvodů a zlodějen.
Zkuste si někdo spočítat na vašem pracovišti, kde je pohromadě 200 zaměstnanců, kolik z nich je
trestaných. U nás jsem za dva roky našel pouze dva – jeden dostal pokutu za rychlou jízdu autem a jedna kolegyně dala facku exekutorovi.
A teď si zkuste spočítat všechny kauzy v PS a vládě. Jsme prťavá země, pracující, rodiny s dětmi a důchodci mají utaženou finanční uzdu kolem krku na doraz. A my uživíme senát i PS s takovými darmošlapy a vyžírky

Naši potomci si jednou budou klást otázku: Co jste proti tomu udělali?
*
dodatek, jeho horoskop ukazuje schopného člověka:
http://osobnosti.najdise.cz/zivotopis/marek-benda
=
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » stř 02. pro 2015 0:44:02

syrské náboženství
zajímáme se o Syřany, česká vláda je jim příznivě nakloněná, jsou to křesťané („jako my“, ale aktivnější).
Ale co se dá dozvědět o náboženství v Syrii?
wikipedia praví:

Syrské církve představují kulturně a jazykově vyhraněnou součást východního křesťanstva. Dnes tuto část křesťanstva, jehož lze hledat především na Blízkém východě, představuje množství středovýchodních a indických církví....

Syrští křesťané jsou dědici tradic, vázaných především na syrštinu, jeden z aramejských dialektů
... V 5. století dochází k prvnímu rozdělení mezi křesťany žijícími v sásánovské Persii a římské říši kvůli nestoránskému schizmatu, a to jak z teologických, tak politických příčin...

Syrská pravoslavná církev, označovaná též jako jakobité, byla založena biskupem Jakobem Baradaiem v 2. polovině 6. století, později umožnila vznik koptské pravoslavné církve.
Členové církve žijí dodnes převážně na Středním východě, ale také např. v USA.
Bohoslužebným jazykem je syrština a arabština.

Syrská katolická církev (syrsky ܥܕܬܐ ܣܘܪܝܝܬܐ ܩܬܘܠܝܩܝܬܐ ‘ittā súrjājtā qatālīqītā) je syrská východní katolická církev na Blízkém Východě.
Ritus a zvyklosti má syrská katolická církev společné se Syrskou pravoslavnou církví, tj.jakobitskou, užívá totiž západosyrský ritus, tj. antiochijský (jako i Maronitská církev)....
Církev v r. 2014 měla 165.580 věřících, asi 55-60% jich žije mimo oblast Blízkého východu...

Starobylé východní církve, též nazývané staré východní církve nebo staré pravoslavné církve, jsou skupinou křesťanských starobylých autonomních církví Předního východu vzniklých z christologických sporů 5.–7. století. Mají odlišné liturgické a teologické tradice, ...
=
a nyní výpisek osvěcující poměry v Syrii při objevení se islámu:
Následné dobytí země Araby ukončilo byzantskou vládu a vytvořilo vhodné podmínky pro rozvoj syrské církve. Sloužili jako zprostředkovatelé antické kultury právě Arabům. Její rozkvět nastal až ve 12. století. Později však přišel úpadek, při kterém byla zničena většina syrských pravoslavných chrámů a klášterů.....
=
To je letmý pohled do hlubiny země s hlediska víry.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » stř 02. pro 2015 19:33:01

Syřané v církvi
Ze syrské oblasti vzešlo více církví, včetně etiopské, koptské a také až v Indii.
Každá je sama sobě hlavou (nezávisí na Římu, ale mají příznivý vztah se Římem) a vrchní představitel nosí titul Katolikos (Catholikos).

Obrázky jsou zde.

A kousek textu o syrské církvi v Západě, nemusím překládat, že?

The Western Archdiocese of the Syriac Orthodox Church of Antioch, providing Syriac news, spiritual guidance and leadership to the Syriac Orthodox community, is a 501 (c) (3) non-profit, tax-exempt organization comprised of 20 churches and parishes in 17 western states. It was established in 1952 as the Archdiocese of the Syrian Orthodox Church encompassing the entire United States and Canada. In November 1995 by the Holy Synod of Antioch, the Western Archdiocese was formed to exclusively serve the 17 states of the western half United States.
Visit our Archdiocese Facebook, Syriac Orthodox Archdiocese of the Western United States

zdroj: http://www.soc-wus.org/?page=20
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad o omylu v orientaci na červenou lucernu

Nový příspěvekod nop » ned 27. pro 2015 5:43:18

Ema má transsexuální zkušenosti. Píše se o tom v příspěvku od Táry, Re: Příběhy od Tara » čtv 03. pro 2015 22:35:0

Tam v tom vláknu se nedá citovat a dopisovat názory. Mám jen jeden dotaz k větě:
... chvíle strávené ve světě červených luceren nedávají útěchu na dlouho---
.
Tedy možností je jen lucerna?
Možná, že autor nedovede přivést Emu k vyznání, ke „comming outu“ a má spíše pistoli.

Vyznění článku ale mluví o :
...... Už je čas přestat se na své děti zlobit...už je čas vnímat a vidět, KDO SKUTEČNĚ NAŠE DĚTI JSOU A TAKÉ JE TAKOVÉ MILOVAT...
... Přestala by pak (maminka) Emmu odmítat a nastoupila by bolestivou, ale krásnou cestu k uzdravení jejich vzájemného vztahu. Emma už by se nemusela po nocích trmácet po laciných kabaretech a žít se stejnými "vyhnanci", ale zažila by jaké to je, když si lásku nemusí kupovat za peníze, ale je skutečně milována TAKOVÁ, JAKÁ JE. Nemusela by se bát udělat svůj "coming out", na který byla zoufale sama, ale měla by podporu své rodiny, která by konečně přiznala BARVU a ta by nebyla modrá, ale krásně růžová.

Ale já mám jen jeden dotaz:
proč se předkládá varianta o „červených lucernách“ ? Autora nenapadla jiná možnost? Důstojná?
Je autor(ka) tak zvyklý na lucerny? Kudy chodí, když jde večer ven?

Jako protiváhu cituji jiný text:
Dagmar Křížková o vztahu katolické církve k homosexuálům: Mluví o nás, ne s námi
zdroj: http://www.novinky.cz/kultura/salon/389 ... -nami.html

Tam není o lucernách ani zmínka.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » čtv 28. led 2016 1:19:35

Proč Orbán není Urban.

v maďarštině nejde, aby se ve slově vyskytovaly spolu samohlásky libovolně.
samohlásky patří buď mezi otevřené, to jsou a,o,
nebo mezi úzké, i, e, u.
Buď jsou spolu samé otevřené, nebo naopak samé úzké. V případě potřeby se přizpůsobí.
A tak z Urbana vzniká Orbán.
I u převzatých slov.
Slovo večeře je slovensky večera, ale v maďarštině je vaczora, čti [vačora], protože zvuk „č“ se píše cz podobně jako v Polsku.
Na konci slova večera je –a a tomu se přizpůsobuje veče- a mění se na vačo-.

Jiné zvláštnosti v maďarštině.
Zvuk [ s ] potřebuje k zapsání dvě písmena sz. Naopak zvuk [ š ] je píše jen s (Jánoš se píše János).
Pro zvuk [ ď ] je tu spřežka gy, pro zvuk [ ň ] je tu ny. Města Nitra a Spiš v maďarských mapách jsou Nyitra, Szpis.
Zvuk [ ž ] se píše zs.

kdyby slyšel Maďar slovenskou větu „žlutý čížek neďobá spíše nikoho“ a chtěl by ten zvuk zapsat
maďarským způsobem, bylo by to: „zslutý czízsek negyobá szpíse nyikoho“

Česká a slovenská předložka „v“ se objevuje v maďarštině za slovem jako přípona –ban, nebo –ben.
Dům se řekne háza a "v domě" je házban (je tu shoda hlásek a - a).
Zahrada se řekne kért a "v zahradě" je kértben (je tu shoda e – e, nelze říci kértban).
Orbán nemůže být Urban, ale Orban (shoda o – a).
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » úte 02. úno 2016 10:31:54

Milí adepti,
uvádím přišlé varování.
Může to být hoax, to nesu způsobilý zjistit. A kdyby ano, ať to Jana smaže .
Takže pro jistotu kopíruji:
=== === === ===

POZOR!!! ODEČÍTÁ 2400 KČ Z VYUČTOVÁNÍ

POZOR, POZOR, POZOR - POSÍLEJ DÁL . . .
Jsem ředitelka školy Základní škola, Prachatice Zlatá stezka 387
383 01 Prachatice IČO: 70841098 Tel. 388 317 613 Mobil: 724 335 472

CHTĚLA BYCH SE SE VŠEMI PODĚLIT O TO, CO SE MI DNES STALO:

PŘIŠLA MI NA MOBIL SMS Z TEL ČÍSLA 604 945 020 :

DOBRÝ DEN!
OMLOUVÁM SE, ŽE VYRUŠUJI, ALE OMYLEM JSEM K VÁM

POSLALA MOJI POTVRZOVACÍ ZPRÁVU. MUŽU VÁS JEN POŽÁDAT

O PŘEPOSLÁNÍ, STRAŠNĚ MOC MI POMŮŽETE. VÁŽNĚ.
DĚKUJI MOCKRÁT NOVÁKOVÁ 604 945 020

TAK JÁ JAKO BLBEC JÍ PÍŠU, ŽE JE MI LÍTO, ALE ŽE ŽÁDNÁ SMS
MI OD NÍ NEPŘIŠLA! ALE V MOMENTĚ MI PŘIŠLA SMS OD VODAFONE,

ŽE NĚJAKÁ "M" PENĚŽENKA, KTEROU JSEM NIKDY NEAKTIVOVALA

MI ODEČÍTÁ 2400 KČ Z VYUČTOVÁNÍ !!!!!!

PROSÍM O MAXIMÁLNÍ SDÍLENÍ - PŘECI TO TÉ SVINI ZLODĚJSKÝ JEN

TAK NEPROJDE!!!!!!

OHLASY:
Alena Kopecká
Paní sice Vás neznám, ale moc děkuji za upozornění.
Dnes mi přišla ta samá zpráva jako Vám ale z jiného čísla a to 739 041 508.
Nějaká pani Hanzlíková mi píše, abych jí přeposlala nějaký kód (který mi
samozřejmě nepřišel) na její číslo 604 962 238.
Jen díky Vám jsem jí neodpověděla zpět, že mi nic nepřišlo.


Prosím všechny o maximální sdílení, protože jak je vidět, může to přijít
z jakéhokoliv čísla!!!!! Přesně toto se stalo i známým .
A to si myslí, že jsou opatrní !!!!!!!!!!!
Každou chvíli se o to hajzlové pokoušejí a vždy z jiného čísla.
Hajzl z tel. 477 100 111 pokračuje, nepřijímat!

A já tuto informaci doplním upozorněním na další kurvy ze serveru . . . bez
reklamky.cz [1](http://reklamky.cz [1] <http://reklamky.cz [1]>), kteří
náhodně volají na různá t.č. a bláhoví a důvěřiví lidé se po zvednutí dozví,
že si s nimi chtějí popovídat a prosí je o jednoduché odpovědi na jednoduché
otázky stylem ano - ne s tím, že hovor je nahráván.
Otázky jsou typu : jste svobodný - ženatý?, vede kolem vašeho domu silnice?,
máte děti? a podobně.
K Vaší hrůze vám přijde ihned druhý den po hovoru doporučený dopis s
fakturou na 3000,- Kč, který nic netušíce převezmete.
Po prostudování přiložené obchodní "smlouvy" psané klasickou blechou písma
zjistíte, že souhlasíte se zasláním zálohové faktury předmětné "společnosti
v uvedené výši. Po reklamaci u této společnosti je vám přehrán zmanipulovaný
hovor, kde s hrůzou zjistíte, že jste se telefonicky zavázali k úhradě faktury

a zaslání obchodní smlouvy dopisem.
Při jednání s právníky vám většina doporučí fakturu uhradit a poté s nejistým

výsledkem vymáhání částky zpět, což vás bude stát čas a peníze.
Mají to totiž perfektně ošetřeno podle platne legislativy a než
se nadějete, už vám buší na dveře exekutor . .
.

NA TO JE OVŠEM VELMI JEDNODUCHÝ RECEPT : CIZÍ A NEZNÁMÁ

ČÍSLA, KTERÁ NEMÁM V ADRESÁŘI TELEFONU NEBRAT A ROVNOU

HÁZET DO KOŠE. A POKUD MI NĚKDO ZNÁMÝ VOLÁ Z NOVÉHO ČÍSLA,

TAK SE MUSÍ LASKAVĚ IDENTIFIKOVAT, NEJLÍP SMS-KOU.
JINAK MÁ SMŮLU . . .

Byl jsem dnes celý den pryč a po návratu domů jsem měl na mobilu osm
nepřijatých hovorů z čísla : 420 477 100 111.

Když telefon zvednou, hovor se automaticky přeruší, nicméně ve vyúčtování na
konci měsíce mají tzv. dárcovské volání 1 min. za 100 Kč.
Prosím, toto číslo si zapamatujte a když se objeví na mobilu, tak nezvedat !!!!
Sprostě a drze vás okrade o 100Kč.

PROSÍM POŠLETE TOTO DALŠIM KAMARÁDŮM A ZNÁMÝM.

RNDr. Vladimír Němeček
Okrouhlá 11, 625 00 Brno
==
dodatek zajíce: čísla jsou vždy devítimístná, toto poslední má 12, možná chtěl vyjádřit pořadí 100 až 111
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - Čína výstava a novoroční ples

Nový příspěvekod nop » stř 10. úno 2016 23:52:08

Novoroční ples Česko - čínské společnosti 13. února 2016, otevři pozvánku s programem.

http://www.ccspol.net/soubory/Zvac_dopis_2016_2.pdf
místo konání: Hotel Belveder,
ul. Milady Horákové 19, Praha 7
=
,dále bychom vás rádi upozornili na výstavu ŘÍŠE STŘEDU v Náprstkově muzeu v Praze, od 23.10.2015 do 30.9.2016.
Nová výstava, zachycující tisíc let dějin Číny, představí jedinečné exponáty, které pocházejí výhradně ze sbírek Náprstkova muzea. Mnohé z nich jsou vystaveny v historii muzea vůbec poprvé.
K vidění bude mimo jiné i jeden z deseti TOP předmětů Národního muzea - SKULPTURA BODHISATTVY SOUCITU.
K výstavě je připraven bohatý doprovodný program v podobě přednášek a víkendových dílen, které představí návštěvníkům život v obchodním městě, v tradiční rodině, ve vznešeném paláci i u císařského dvora.

Podrobnější informace najdete dnes na:
http://www.nm.cz/Naprstkovo-muzeum/Prip ... tredu.html
v další dnech nejspíše na:
http://www.nm.cz/Naprstkovo-muzeum/Vystavy-NpM/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad úloha mužského rozumu

Nový příspěvekod nop » sob 13. úno 2016 16:58:04

Tára psala:
Re: K zamyšlení

Příspěvekod Tara » sob 13. úno 2016 12:00:54
Rozum a duchovní transformace (mužský a ženský přístup k duchovnu )

Rozum je nezbytný pro orientaci ve světě, ale na duchovní cestě je k ničemu. Často jsem četl, že muži jsou vybaveni pro duchovní poznání lépe než ženy. Moje zkušenosti to ale nepotvrzují. Muži se svým rozumováním nejsou kolikrát vůbec schopni získat přístup do duchovní sféry. A to navzdory svému dokonalému filozofickému pochopení a schopnosti rozumově perfektně vysvětlit co je ego a co je Já a jak to celé funguje.

Znám duchovní mistry, kteří napsali množství knih a v podstatě se jedná o technickou dokumentaci na cestě k osvícení. Je to filozoficky a rozumově bezchybné. Jen se to nedá aplikovat na iracionální lidskou mysl,....

=
zajíc dodává: O rozumování. Souhlasím s Tárou, že práce mysli může být cestou do kouta, odkud se nedá vylézt.
Jednou jsem to tušil.
Při čtení spisu „O vtěleném Slovu“ od sv. Richarda se píše o třech pohledech na Boha. takzvaných „osobách“. Myšlení postoupilo za 12 století tak daleko, že Richard mluví o třech modech. Co je slovo „modus“ ? Zřejmě způsob, druh existence.
Starší názvosloví, ale dodnes používané, je: Bůh Otec, Syn a Duch svatý.

Taková obrazná řeč je častá ve Starém Zákoně. kde se používají lidské prvky k vyjádření něčeho nad-lidského. Jako říkáme oko Boží (vševidoucí), mlýny Boží, rameno spravedlnosti (soudnictví), rameno zákona (to jsou strážníci) a pod.
A hle, propracované myšlení v křesťanství dospělo za 12 století už k netělesnému pojmu „modus“, tedy, že Bůh existuje ve třech způsobech současně.
Nedivím se tomu. Také na Východě se odděluje pojem šaktí jako dynamický princip (nebo snad modus?) boží.

Jenže při čtení logických úvah sv. Richarda mne napadlo: jsou to jeho složité úvahy, při kterých všechno do všeho zapadá. Není to spíše (nebo vlastně) popis jeho uvažování?
Tedy pak by to nebyl popis Trojice, ale popis pohybu myšlenek o Trojici uvnitř hlavy spisovatele.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, příběhy z nedělní školy

Nový příspěvekod nop » sob 19. bře 2016 3:14:07

V Bibli bývá občas citováno všelicos, co dávalo přímý význam těm, kdo tehdy žili a nebo dnes spíše těm, kdo jsou seznámeni s okolnostmi.
Když uniká význam podrobností, může uniknout i smysl celku.

Nedělní škola v kostele není moc běžná, proto uvádím jeden příběh, spíše pro dospělé.

Příběh o milosrdném Samaritánovi

Ježíš měl také dny, kdy nebyl tolik obléhaný posluchači žádajícími vysvětlení a tak ve styku s lidmi plynul rozhovor v méně hektickém tempu.
A tak se stávalo, že býval čas i na podrobnější otázky.

Jeden posluchač se optal: „jak je to s tím, že mám mít rád svého blízkého jako sebe samého? podle čeho je můj blízký?“.
Ježíš si potichu vzdychl, jako vždy, a s milým úsměvem jako vždy řekl:
„Vysvětlím ti to na příkladu, ale pochopit se to musíš namáhat sám.“

Jednou šel poutník do Jeruzaléma, ale na cestě za skaliskem na pustém místě ho napadli loupežníci, obrali jej, zranili a nechali ležet.
Cesta do Svatého města nebývá dlouho prázdná. Za nedlouho tudy šel kněz směřující do chrámu. Měl tam konat službu v ten den a nemohl se omeškat. Pro ten účel ale musel být čistý. Nemohl se dotýkat poutníka, protože by se zamazal od krve. To by znamenalo, že by nedodržel obřadní čistotu. Při návratu od poutníka by se musel nejdříve obřadně celý umýt. Také by musel vyprat svůj oděv a nechat jej uschnout, to by bylo zdržení.
A ještě sám by musel počkat do rána, teprve pak by byl podle předpisu čistý.
To by ale zmeškal celý den a porušil by rozpis služeb, který na něj připadl.

To by bylo nevhod, protože ve chrámu se má dodržovat pořádek, změny narušují řád, který byl stanoven, a který sledují andělé boží. Narušení také může mít vliv na mír a dobro pro lid, za něhož se oběti konají.
Ba ne, to by nešlo, vrchní kněz ve chrámu by musel narychlo určit druhého, který by nemusel být dobře duševně připravený, a tím by se oslabila symetrie v pořadí. Navíc by zamazaný kněz ani nemohl vstoupit do chrámu, aby se ohlásil, byl by totiž od krve rituálně nečistý až do rána. Mohl by jen poslat vzkaz po služebníkovi u vrat.
Tak tedy kněz šel dále a spolehl se, že brzo tudy půjde jiný člověk.

A opravdu, zanedlouho tudy šel pomocník ze chrámu, z rodu Lévi. Ten se také nedotkl zraněného, ze stejného důvodu, byl by také nečistý.

Pak se přece stalo, že tudy šel člověk ze sousední samařské krajiny. Ten se zastavil. „A přistoupiv, uvázal rány jeho, očistil je olejem a vínem, a vloživ jej na dobytče své, vedl do hospody, a péči o něj měl.“

Tu se ozval posluchač a namítl Ježíši: „ale jak to, přece my židé se nestýkáme s občany ze Samaří, ani se jich nedotýkáme, tedy proč se on dotkl žida?“
Ježíš mu vlídně namítl: „to by bylo lepší, aby zraněného také obešel?“

Posluchač řekl: ale Samaritáni neuctívají Stvořitele správně.“
Ježíš řekl: „ale mají Písmo, pět knih Mojžíšových a něco ze slov proroků“.

Tu se ozval z hloučku posluchačů místní Řek: „co vlastně máte vy židé proti Samařským? Žijí jako vy, čtou Písmo, dodržují vaše slavnosti také.“

Posluchač řekl: „Asyřané do naší domoviny zavlekli pět národů, které si všechny ponechaly své bohy a vedle toho ještě ctí Hospodina. Není to lhostejné, jak smýšlejí a jak žijí.
Kromě svých bohů ctí Hospodina. To je lepší. A současně ctí svých několik bohů mimo Hospodina a to není lepší.
Vždyť je to zapsané v Knihách králů a všichni to víme, protože se to děje v našem sousedství, v Samaří, kde jsme předtím žili my, kde byla naše pole, která teď používají jiní lidé:

““ I vyhnán jest (lid) Izrael ze země své do Assyrie až do tohoto dne.
Potom král Assyrský přivedl [lidi] z Babylona, a z Kut a z Ava, a z Emat a z Sefarvaim, a osadil je v městech Samařských místo synů Izraelských, aby země nebyla pustá, a místem šelem.

Muži Babylonští udělali (modlu) Sukkot Benot, muži pak Kutští udělali Nergale, a muži Ematští udělali Asima.
Hevejští taktéž udělali (modly) Nibchaz a Tartak, a Sefarvaimští pálili syny své ohněm (jako oběť) Adramelechovi a Anamelechovi, bohům Sefarvaimským.““
Proto my, 100 procentní židé se s nimi nestýkáme.“

Ježíš smírně řekl: „přesto se poutník ze Samařska sklonil ke zraněnému a postaral se o něj.
A kdybys zraněný byl ty, jak bys to chtěl? Být ošetřený od Samaritána, který uctívá dva bohy, nebo být zanechaný bez pomoci od žida, který uctívá jen Hospodina, a který se nechtěl kulticky znečistit?

Ten ze Samaří se zachoval tak, jako by mu zraněný byl blízká osoba.
To věz a konej podobně. Starost o bližního je lepší, než zachovávání předpisů“
=
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, matka Meera

Nový příspěvekod nop » sob 26. bře 2016 8:00:49

O Matce Meeře,
viz návštěvy 2016 na http://www.anahatacz.eu/

Dále :
Kromě Matky Meery v Německu máme také Michaelu Meeru, v Praze.
Michaela Meera je jiná osoba, módní návrhářka v Čechách a vedoucí Studia seberozvoje,
" Spirituální Průvodkyně a Tvůrčí Vizionářka Umění a Krásy "
má adresu, http://www.pontelavita.cz/ , píše o sobě: „V r. 2011 jsem přijala na štědrý den jméno Meera..“
Více zde: http://www.pontelavita.cz/kdo-jsem/
http://www.pizzetky.cz/news/rozhovor-s- ... izzetkach/

Na www píše také:

Vodnářské desatero
(by Michaela Meera)
Tělo je ve mě.
Přijímám odpovědnost za své myšlenky, slova a činy - za sebe sama.
Myšlenky jsou věcí síly, nakládám s nimi pečlivě. Pozoruji je, tím se dostávám ZA.
Jsem rebelem proti své vlastní osobnosti, mám odvahu s ní zatočit.
Dovoluji své Přirozenosti plnou svobodu a respektuji sám/a sebe.
Pravda je v mém Srdci - to je ředitelem, hlava- rozum jeho vykonavatalem.
Vím, že utrpení existuje, je to nevědomost.
Zasévám Lásku, sklízím Lásku. Zasévám strach, sklízím strach. Jsem zodpovědný/á za výběr.
Jsem svobodná, milující a graciézní bytost.
Přijímám odpovědnost za svůj život.
Božství Jsem Já, to je za všemi náboženstvími.
(Šíření tohoto textu pouze s uvedením zdroje autorství, děkujeme)

Více zde: http://www.pontelavita.cz/kdo-jsem/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 13. kvě 2016 6:59:45

Srdečně zveme (nejen) členy Česko-čínské společnosti k návštěvě stánku Nakladatelství Masarykovy univerzity a doprovodných programů na veletrhu Svět knihy.
Program je zaměřen na oblast Číny, Tibetu a Mongolska.

13. května 2016, 12.00–12.50 hod

obsah:

Na východ od Severu

Čína – Tibet – Mongolsko

Setkání s religionisty z Masarykovy univerzity, jejich knihami a hosty.

Luboš Bělka, Pavel Šindelář: Čínský deník

Ondřej Srba: Rasiyan-u qumq-a. Nádobka nektaru. Anonymní mongolská báseň v rukopise z 18. století

Olga Lomová: Hledání harmonie

kde:

Literární kavárna – Pravé křídlo (balkon vlevo)
v Praze
na holešovickém Výstavišti,
najdete nás v pravém křídle Průmyslového paláce na stánku P 106
.=

12.–15. května 2016
stálý program
kniha
Příběh rakoviny
Představení světového bestselleru oceněného Pulitzerovou
cenou a promítání rozhovoru s autorem, americkým vědcem
a lékařem Siddharthou Mukherjeem
.
Stánek Nakladatelství Masarykovy univerzity
P 106 – Pravé křídlo
=

S pozdravem

Vladimír Liščák za Česko-čínskou společnost
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad úpadek v teologii

Nový příspěvekod nop » pát 20. kvě 2016 0:50:57

Smutná pravda o úpadku myšlení teologů.

Chtěl jsem před pár dny napsat komentář o rozpadu myšlení v náboženství a o způsobu myšlení Františka, ale mezitím mne překvapil jeho nový výrok, k čemuž lze vytknout tolik, že by to byl široký text, kdybych měl pojmenovat s čím nesouhlasím – a tak asi budu dopředu rezignovat a nerozepíši se moc.

Zdůrazním jen základní důvod, který zavádí na scestí. To je:
V MYŠLENÍ SCHOLASTIKŮ SE NEDOSTATEČNĚ ROZLIŠUJE MYŠLENKA A PŘEDMĚT, VNITŘNÍ A VNĚJŠÍ.
Dále se vyskytuje stagnace v čase, používání minulosti k řešení přítomnosti.

=
Příbuzné náhledy (diskutabilní) jsou i jinde, ve stručnosti:
=
v zenu se tvrdí, že vzduch vevnitř džbánu je tentýž jako venku, není rozdíl mezi „vnitřní“ s „vnější“ u člověka. Mimo něj ovšem je rozdíl, když se rozeznívá vzduch uvnitř flétny, okaríny a basy. A buben rozechvívá blánu na oba směry, takže bych řekl, že i u člověka může jeho vlnění působit dovnitř i ven.
=
jsou názory, že svět existuje v nás (silipsismus) a když jej popřeme „hmota mizí“ (říká to i Spiro). Nezkoušel bych to při dopravním přestupku, když na mne policista vytahuje bloček. Policista v tom případě nemizí.
=
v scholastice se rozlišuje pojem jako
1/ možnost pochopení věci již existující, i také jako
2/ úloha jak věci pojmenovat, ale také to, že
3/ pojem existuje ve věčnosti u boha jako nehynoucí vzor, podle kterého jsou věci utvořené.

Opakem je potom tendence věřit pojmům nalezeným v hlavě a názorům nalezeným v rozhovoru a domnívat se, že když něco pojmenujeme, mělo by to někde na světě existovat, na př. „věčný mír“, nebo „dokonalý ostrov“.

Další domněnkou teologů je předpokládat, že co je psané v bibli, platí jak vzor.
=
konkrétně, nedávno František u Sáry, která počala dítě v 50 letech překvapil porovnáváním s přestárlou Evropou, jež se dočká nové plodnosti. Prý ji oplodní přišlá kultura migrantů (ekonomicky?). Zapomenul zvážit, že Sáru oplodnil její muž Abrahám. To mu stačilo. Na rozdíl od případu fyzické jednotlivé ženy Sáry před 5.000 lety, kdo tak dnes oplodní Evropu?
To je případ jednak toho, že
a/ to, co se vylíhne v hlavě teologa je možné brát jako u reálné skutečnosti,
b/ jednak to ukazuje, že se tam vylíhnou analogie, které souhlasí spolu jen logickou nebo slovní asociací, na př. z pojmu „oplodnit“.
=
Teprve tady uvádím odkaz na novou stránku, po které se už nechce diskutovat.
Kdo si to rád přečte, potěšte si oko, prosím:
http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/8036-pap ... s-evropany

Papež František šokoval svět. Spojuje Ježíše s ISIS a říká, že muslimové se musí rozplemenit s Evropany

František už vypadá jako šílený, ale jinak je to pouze středověký scholastik, který starou filosofii uplatňuje na přelomu XXI. století.
Jak řekl maďarský arcibiskup před několika měsíci: „svatý Otec je vedle.“
I náš Duka jej bere s rezervou.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 22. kvě 2016 16:33:30

Jeden pohled na zkušenosti se soužitím etnik říká, že papež byl zvyklý v Jižní Americe na míchaninu kreolů, bělochů a Indiánů v pohodě, ale zde je nesourodá přítomnost Arabů, Maročanů a bělochů, kteří nejsou poklidní.

A proto má jiný názor na oplodnění Evropy.

Chtělo by to uvést více odkazů (kdybych měl více času), ze kterých by bylo vidět, že pastýř církve popisuje idylický pohled na život oveček včetně klubů salsy tam, který neodpovídá skutečnosti v Evropě , ale jeho paměti ze života v Argentině.

Stručný návod k tomu, jak nekonfliktní a pokojné vidí papež František soužití ras, je přečíst si na Wikipedii hesla kreol, mestic, mulat.
Víte, že Obama je kreol a africkými kořeny? nebo ho berete jen jako "čokoládového"?

Hranicí výskytu kreolů je hranice Portugalska, Španělska a západního pobřeží Afriky.
Východněji odtud se už kreolové nevyskytují (jen na chvíli jako turisté).
Takže František teď žije mezi jednolitou skupinou bílých Evropanů, daleho od pestrobarevného světa Ameriky. My se setkáváme zde s kreoly a Indiány spíše v tanečních klubech při latinských tancích, zvláště s Kubánci.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 22. kvě 2016 16:41:18

Š A K T I P A T


Swami Nardanand, indický Siddha Mistr starobylé tradice Šaktipát, přijede společně se Swamim Satyadevanandou (Indie) opět do České republiky.

Využijte jedinečnou příležitost zúčastnit se intenzivního meditačního semináře v Ostravě a Sudislavi (Kubasova chalupa), na kterém Vám Mistr předá zasvěcení Šaktipát.
Osobně se s Mistrem též můžete setkat na přednáškách v Praze a v Ostravě.

Program 2016
________________________________________
Praha
16. 6. Přednáška - Probuzení vnitřního Vědomí
Čtvrtek 16. 6. 2016 19.15 h
Centrum LOTUS
________________________________________
Ostrava
17. 6. Přednáška - Probuzení vnitřního Vědomí
Pátek 17. 6. 2016 17 h
Jóga Centrum PRANAVA

18.—20. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Sobota 18. 6. 2016 8h — pondělí 20. 6. 2016 13 h
Jóga Centrum PRANAVA
________________________________________
Sudislav
21.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Úterý 21. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
23.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Čtvrtek 23. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
24.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Pátek 24. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
=
Každodenní programtýdenní meditace
7.30 meditace / předání zasvěcení Šaktipát
8.30 snídaně
10.30 satsang – povídání / otázky a odpovědi

11.30 meditace
12.30 oběd , odpočinek
16.00 meditace

17.30 satsang – povídání / otázky a odpovědi
19.00 večeře
20.00 zpívání bhajans / manter (ne každý den)
=
zdroj:
http://www.saktipat.cz/2016/
http://www.siddhajoga.cz,
http://www.saktipat.cz/swami-nardanand
=
Co je šaktipat ?
Šaktipát je technika starobylé tradice Siddha Jógy, o které se již zmiňují starověké védy.
V doslovném překladu Šaktipát znamená "sestoupení energie". Ve skutečnosti se však jedná o probuzení vlastního vnitřního Vědomí, které se uskuteční prostřednictvím Siddha Mistra.
Božská síla Šakti je silou našeho pravého Já. Je prvním hybatelem všech sil v bytostech. Když se rozvine a začne se v člověku hýbat, vybudí v něm uvědomování. Proto se považuje za původ a zdroj uvědomování, porozumění a poznání.
(Rudolf Skarnitzl)
Toto vnitřní Vědomí, Energie nazývána též Šakti, je prazákladní silou, která stojí za stvořením celého Vesmíru a veškerého života. Její tvořivá síla sídlí všude a ve všem. V běžném životě si však její přítomnosti většinou nejsme vědomi, protože jsme pohlceni hrou vnějšího světa a svou pozornost směřujeme směrem ven.
Skrze zasvěcení Šaktipát je tato pozornost obrácena směrem dovnitř a Síla Šakti započne očistný proces na všech úrovních naší bytosti. Postupně pročisťuje energetické kanály těla a zbavuje nás nashromážděných "samskár" (= nasbírané dojmy, vzorce z vnějšího světa, emoce jako strach, hněv, žárlivost, závist...) a vede nás na cestě k objevení své vlastní Pravé Podstaty. Touto podstatou a naši vlastní přirozeností je Blaženost, Mír a Láska.
Tato vnitřní cesta není závislá na ničem vnějším. Sami jste Mistrem, sami jste žákem, protože opravdový "Guru" (učitel) žije uvnitř Vás.
(píše Swami Jyoti Ma )
Činnost Šakti se během meditační praxe projevuje skrze "krije", očistné techniky, které se mohou odehrávat na různých úrovních : fyzické, mentální, emocionální a duchovní. Šakti se snaží uvolnit samskáry pomocí různých nástrojů (např. ásany - jógové pozice, mantry, pránájáma - dechové techniky, mudry - jógická gesta rukou), nebo pomocí energetických vjemů a emočních projevů, které přicházejí spontánně a individuálně podle potřeb a možností jedince.
Celý tento proces je řízen Šakti, všemohoucí, vševědoucí a všudypřítomnou silou, která má jediný cíl: dovést nás k osvícení.
Tento proces je zcela bezpečný - je postaven na vědeckém základu a je velmi systematický.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 27. kvě 2016 13:41:18

přehled "co bylo včera"
= = = = = = = =
Setkání křesťanských zdravotníků 2016
na téma
„Milosrdní ve službě milosrdenství“
proběhlo v kostele svatého Karla Boromejského v Praze v nemocnici Pod Petřínem dne 21.5.2016

viz audioarchiv: http://www.boromejky.cz/44.htm

Přednášky:

1. Kázání při mši svaté P. Aleš Opatrný
2. Milosrdenství chci a ne oběť - biblikum - Mgr. et Mgr. bratr Cyril Tomáš Matějec, Ph.D., O.Praem.
3. Skutky tělesného a duchovního milosrdenství - Mons. Doc. ThLic. Mgr. Ing. P. Aleš Opatrný, Th.D.
4. Slib milosrdenství - spiritualita sester boromejek (milosrdenství vůči sobě, druhým a "Bohu") – PharmDr. SM. Edith Hana Machová, SCB
5. Syndrom natažené ruky - pomoc (milosrdenství), která paralyzuje (ubližuje) – Mgr. Daniel Hrdinka, B.Th.
6. Dopolední diskuse
7. Křesťan a pornografie - Mgr. Marek Macák
8. Ženské peklo - MUDr. Helena Máslová
9. Odpolední diskuse
= =
následující seminář
Jeff Scaldwell
Otcovo srdce

proběhl v kostele svatého Karla Boromejského 21. - 24.4.2016

Přednášky:

1. Úvod - Jak jsem se setkal s Bohem.
2. Narušení vztahu s Bohem prvotním hříchem.
3. Milován Bohem jako marnotratný syn.
4. Mluvte s Otcem, přijměte dar!
5. Poznání dobra a zla.
6. Pastýř se nespokojí s 99 ovcemi.
7. Patřím do Božího velkolepého plánu.
8. Nesrovnávej se s druhými. Pozvání k modlitbě.
9. Nikdy nejsi sám.
10. Moje identita není "otrok", ale "syn".
11. Prohlášení pravdy nad mým životem.
12. Poděkování a rozloučení.
= =
a předchozí ročníky
Setkání zdravotníků 2015 2014, 2013,
2012, 2011, 2010,
2009, 2008, 2007

=
poznámka: co vzbudilo mou pozornost: je použití slova „milosrdenství“ v názvu přednášky:
4. Slib milosrdenství - spiritualita sester boromejek (milosrdenství vůči sobě, druhým a "Bohu") ,
vlastně se vyhýbá výrazu „milovat sebe“ :yeah: a souzní s péčí o vnitřní dítě. :)
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pon 06. čer 2016 22:39:26

Pozoruhodnosti.
Při brouzdání na internetu jsem našel:
1/....Víte, že …v Žijícím skanzenu (na obrázku) v Jindřichovicích pod Smrkem je jediný funkční a veřejně přístupný větrný mlýn na území České republiky?
=
2/...o vsi
Jindřichovice pod Smrkem (německy Heinersdorf an der Tafelfichte) jsou obec ležící na severu Čech, v Libereckém kraji, okrese Liberec

Obec je dnes známá zejména díky aktivitám svého bývalého starosty Ing. Petra Pávka. Během jeho úřadování byla v obci postavena dvojice větrných elektráren, kotelna na biomasu, byla vydána vyhláška zakazující do obce vstup úředníkům bez předchozího ohlášení a ve spolupráci s libereckou Technickou univerzitou bylo zřízeno Mezinárodní univerzitní a inovační centrum.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jind%C5%9 ... pod_Smrkem

Dvě větrné elektrárny o nominálním výkonu 2x600 kW dodávají od 17. května 2003 elektřinu do veřejné sítě

Ve druhé polovině 13. století byl v tehdejší obci postaven kostel sv. Jakuba Staršího v románském slohu.

3/ co mne zaujalo--... Dne 21. března 1431 se ze spanilé jízdy od Baltu vracel oddíl husitských bojovníků pod vedením Jana Čapka ze Sán. Husité se o této osadě dozvěděli a rozhodli se zdejší obyvatele obrátit na svou víru. Ves zapálili a kostel pobořili , z tehdejších obyvatel přežili jen ti, kteří uprchli do okolních lesů.
4/ Tito uprchlíci založili novou osadu asi 1 km po proudu potoka. Ves zde založená se postupem času rozrůstala a dostala jméno Heinrichsdorf (Jindřichova ves). Roku 1600 měla 51 čísel popisných.
Největší rozmach zažila obec na začátku 20. století.... V obci bylo v té době 349 domků,..... Obec byla v této době nazývána „Malá Vídeň“.
foto :
Autor: Jan Polák – Vlastní díloThis file was created as part of Wikimedia Czech Republic's Mediagrant projectProjekt: Foto českých obcíPořízeno s vybavením z grantového projektu Wikimedia ČR „Fotoaparát“Čeština | Deutsch | English | Magyar | Македонски | Русский | Slovenčina | Српски / srpski | +/−Tento soubor by nahrán pomocí nástroje Commonist., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=21729103
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mezisklad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků