Mezisklad

Moderátor: nop

Re: Mezisklad celibát

Nový příspěvekod nop » ned 22. úno 2015 15:55:48

Celibát v Polsku
článek
Většina polských katolických kněží má partnerky

Současní polští duchovní zastávají jiné hodnoty než jejich předchůdci. Většina z nich nerespektuje celibát a církevní zákaz bezženství považuje za nereálný.
21. 2. 2015, 4:00
„Z takřka 30 tisíc polských katolických kněží 60 procent žije nebo žilo s partnerkami a 12 až 15 procent z nich s nimi má jedno nebo víc dětí,“ řekl portálu Natemat.pl sociolog Jozef Baniak z poznaňské Univerzity Adama Mickiewicze, specialista na tuto problematiku.
„Problém sexuality duchovních, z nichž 70 procent jsou heterosexuálové a ostatní gayové nebo bisexuálové, představuje horký brambor, jejž se nikdo v katolické církvi nechce ani zlehka dotknout, aby se nepopálil,“ uvedl dále sociolog.
Seznámí se při zpovědi
Obvykle to přitom bývají ženy, kdo navazuje s duchovním první kontakt. Často se tak děje při zpovědi, v posledních letech také prostřednictvím internetu. Takové vztahy nejsou snadné nejen pro kněze, ale ani pro jejich partnerky.
V katolické zemi, jako je Polsko, se nemůže ani nejbližším svěřit, že žije s knězem, nemluvě o tom, že s ním čeká nebo už má dítě. Přítelkyně kněží tak hledají podporu u žen s podobným osudem na internetu.
Polky, které otěhotněly s faráři, milují je a těší se na dítě, se na internetu ptají, co teď mají dělat. „Jestli tě skutečně miluje i on, měl by zanechat kněžského povolání, oženit se a starat se o rodinu,“ znělo jedno z doporučení.
Jiné ženy naopak neskrývají zklamání nebo až rozhořčení, že navzdory tomu, že čekaly s duchovním dítě, on jednoznačně upřednostnil církev.
„Musela jsem vychovávat syna sama. Teprve až povyrostl, přihlásil se za ministranta, aby alespoň trochu času trávil s otcem. Pokud ti to stačí, klidně to zkus,“ radila žena, která se podepsala jako Nevěřící pokušitelka.
Pavol Minarik, Právo

Zdroj:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... nerky.html
==věcné doplňky=
1/ manželství kněží a jáhnů bylo naposledy společně řešeno na všeobecném církevním sněmu v Cařihradě cca roku 850.

2/ bezženství v oblasti vlivu Říma bylo vyhlášeno papežem teprve okolo roku cca 1200 a týkalo se majetku církve. Kněží spravovali půdu patřící k farnosti, ale kromě toho zabezpečovali své děti rozdáváním této církevní půdy po částech. Z každého syna se ale nestával kněz, takže půda odcházela po částech do držení laiků a tím se celek vlastnictví zmenšoval. Evidence pozemků nebyla ovšem tak přísná jako dnes podle katastru nemovitostí.
Majetek půdy byl ve středověku zásadní zdroj obživy, jistota každého feudála i drobného svobodného rolníka.
Kostely od Velké Moravy stavěl feudál na svém pozemku ze svého materiálu a kněze považoval za svého nevolníka. Teprve později se podařilo církvi prosadit, že kněz není vazal feudála, ale podřízeným biskupa, říkalo se té novince farská soustava. Je živý z darů věřících a z kousku půdy patřící církvi. A o rozdrobení té půdy šlo.

Papež to vyřešil jednoduše: kněží se nebudou ženit, a kdyby přesto měli děti, ty se budou brát jako nemanželské a nemají právo dědit.
Později to už nikdo nereguloval ani nezrušil, takže dnes nikdo z kněží nemá ani kousek půdy osobní nebo církevní a přesto nesmí mít dědice.

3/ Prakticky orientované výnosy (ne ty čistě náboženské) mají v církvi morální životnost tak tři staletí, potom vyžadují revizi, ale tu už nikdo neudělá.
Např. učení Aristotela prohlásila církev za závazné a sehnala kvůli tomu všechny dochované spisy a arabské překlady, které ve XII. a XIII. přeložila do latiny. Stal se z toho neměnný pomník. Asi po 300 letech, okolo 1500 už byl Aristoteles problematický a pak se stalo, že Koperník, Galileo, Kepler a Newton prokázali, že jako autorita je neudržitelný. Ale v církvi to nikdo nerevidoval.
Tím zapomenutím na opravy ztrácí církev pružnost. Proto dodnes platí celibát, i když není z čeho rozdávat půdu dětem.
V církvi sice proběhla revize při reformaci, ale římská strana nepojala celibát do revize.

4/ Co se to dohodlo v Cařihradě?
Toto: jestliže ženatý muž přijme svěcení na jáhna nebo kněze, je to ženatý jáhen nebo kněz.
Jestliže svěcení přijme svobodný muž, už se nežení, jeho manželkou je církev.

Toto ustanovení překonal papež prohlášením, že se nikdo nebude ženit.
A tak měl oprávnění říci Jan Hus, že kdysi bylo možné, aby člověk přijal sedm svátostí, ale pak jen šest: kdo v církvi přijme svátost kněžství, nemůže přijmout svátost manželství a naopak.
Reformace a husité se vrátili k počtu sedmi svátostí tím, že celoplošný celibát zavrhli.
Ve Švýcarsku prý existuje spolek ženatých katolických kněží (podle www granosalis cz) a čítá prý 3.000 členů. Tuto zprávu nemám ověřenou.

5/ Mezitím v roce 1054 se rozdělila církev na byzantskou Východní a římskou Západní. Pro Východ tak zůstal v platnosti Cařihradský sněm. Kdo u pravoslavných studuje na kněze a chce být ženatý, musí to udělat před ukončením studia a před vysvěcením. Kdo se předtím neožení, po svěcení dostane řeholi podle svatého Basilia a je mnichem, nosí černé roucho a může plnit mnišství i mimo klášter, např. jako farář na faře.

6/ pro odlehčení ftípek: Vatikán prý uvažuje, že povolí sňatky kněží. Uchazeč má splnit dvě podmínky:
a/ dosáhnutí věku 85 let,
b/ připojí písemný souhlas obou rodičů.
=
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - velikooce

Nový příspěvekod nop » čtv 12. bře 2015 0:50:19

Poesie

=
Vešel jsi do domu celníka,

nad kterým se všichni pohoršovali.

Zavolal jsi k sobě děti,

které všichni odháněli.

Pochválil jsi vdovu,

která vhodila do pokladnice vše,

co měla, i když si jí druzí nevšimli.

Odpustil jsi Petrovi,

když si sám nad sebou zoufal.

Miloval jsi chudé,

i když druzí si vážili jen bohatých.

Léčil jsi nemocné,

když se jich ostatní vzdali.

Prchal jsi před slávou,

když Tě chtěli učinit králem.

Mlčel jsi,

když Tě obžalovali, posmívali se ti

a bičovali Tě.

Zemřel jsi na kříži,

když všichni slavili svátky.

Povstal jsi ze smrti,

když všichni mysleli, že je už konec.

Pane Ježíši, děkuji ti, že jsi tak zcela jiný.

(Od neznámého autora) - Občasník Letovické farnosti Velikonoce 2013

http://farnost.katolik.cz/letovice/dbpd ... ik2013.pdf
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 20. bře 2015 0:31:49

Tak jsem se dočetl zajímavého názoru, a to mne přeneslo čtyři roky nebo snad více nazpátek. Poňouká mne to srovnat.
a/

Re: Příběhy

Nový příspěvek od Tara » čtv 19. bře 2015 22:49:16
""Jsem nemocná. Snad už od narození. Minimálně od doby, co se objevilo uvědomění, že jsem tady já a svět. Že je tady já, NĚKDO a svět.
Chtěla bych se uzdravit. Toužím být zdravá. Moc bych si přála být zdravá.. .
Ráno mě překvapil hlas: A OPRAVDU TO CHCEŠ? ... a zaryl se do vědomí naléhavostí, kterou v sobě nesl a stále nese...
Ztratíš všechny berličky, všechna těšítka, hračky, s kterými sis hrála, za které ses schovávala, které dávaly tvému životu řád, přinášely potěšení, které tě pomáhaly zviditelňovat, dodávaly pocit vyjímečnosti..
OPRAVDU TO CHEŠ?""

b/
v době, když existoval ještě provoz na stránce www mozaika bloguje cz
jsem občas něco připsal z úhlu pohledu církevně orientovaného návštěvníka,
a pak mi přišel dotaz.
Zajímal se o to, že já jako katolík se zajímám o advaitu.

A psal (po těch letech cituji pouze spaměti): "duchovní cesta ti vezme všechno, úplně všechno".
Neměl jsem co odepsat.
No bylo by to pěkné "negativní povzbuzení", ale já se nevzdal a čtu také pokračování V Poradně.

Tářin příspěvek je jistě míněný jako kouzelně koncipovaný hlas svůdce, nabádající k lenosti nebo k bázni,
Ale po tom dotazu, co dělá katolík na stránce pro advaitu jsem se mohl zeptat také já jeho třeba "a proč to děláš ty?", ale nezeptal jsem se.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 20. bře 2015 14:02:27

Jana píše:Když přijdeš o všechno, když se všeho vzdáš, tak už se nemáš co ztratit, nemáš se o co bát. :)

No vždyť, já jsem se duchovna nebál, ale co mám odepsat tomu, kdo veřejně píše: " "duchovní cesta ti vezme všechno, úplně všechno".
Jsem snad mistr pera, a dokážu ho uklidnit?
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad papež

Nový příspěvekod nop » pát 20. bře 2015 20:29:27

Proměna papeže.
V pátek 13. března uplynuly dva roky od zvolení argentinského kardinála Jorgeho Bergoglia papežem. Při diskusích, jak současný papež mění církev a ovlivňuje politické dění, se zapomíná, jak papežství změnilo jeho samotného.

I když si František po svém zvolení papežem poručil: „Jorge, neměň se! “ – přece se změnil. Nikoli však ve svém prostém, skromném životním stylu a starosti o chudé – v tomto směru zůstal stejný i ve Vatikánu. Změna, kterou prodělal, byla ovšem nápadná a vyjevila se už brzy po volbě. „Já toho hocha nepoznávám,“ vyjádřila se již tehdy Maria Elena Bergogliová, jediný žijící Františkův sourozenec.

Z introverta usměvavý extrovert
Takřka stálý úsměv a spontánní komunikace nejen c církevními představiteli a politiky, ale také s médii by napovídaly, že jde o typické chování extroverta. Ve skutečnosti ale Bergoglia za dob jeho působení v Argentině pokládalo jeho okolí spíše za člověka plachého a málomluvného. Přesto, že zajížděl do Říma, aby plnil své kardinálské povinnosti, omezoval tyto cesty na minimum. S médii komunikoval zcela výjimečně. Rovněž v kardinálském sboru – i při diskusích před konkláve, na němž byl zvolen – hovořil spoře.

Americký vatikanolog John L. Allen tuto změnu hodnotí jak Františkův „zázrak“ a dokládá to svědectvím jednoho kardinála, Františkova starého přítele, který nechtěl být jmenován. En jej navštívil v domě sv. Marty a řekl mu: „Ty se nechováš stejně jako v Buenos Aires. Co se s tebou stalo?“ Františkova odpověď měla znít takto: „V noci po konkláve jsem zažil takovou blízkost Boží, že jsem se najednou cítil zcela vnitřně svobodný a klidný. A to trvá pořád.“

Martin T. Zikmund.

Zdroj: Katolický týdeník č. 11, ročn, XXVI, 10. – 16. března 2015, strana 1.
Dodatek: na straně 8 je článek „Dva roky s papežem Františkem“
Na straně 16 je také článek o papeži „Radostná víra přitahuje.“ plus dva menší.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - Vatikán

Nový příspěvekod nop » ned 22. bře 2015 1:07:53

prezident Zeman a Vatikán

Dvakrát o Zemanovi a Vatikánu ze dvou zdrojů (z církve a ČTK).

A/ z církve
K návštěvě prezidenta republiky Miloše Zemana ve Vatikánu
20. 3. 2015, 16:24
Zveřejňujeme plné znění prohlášení ředitele Odboru vnějších vztahů Arcibiskupství pražského (AP) ke dnešní zprávě ČTK, která se týká prezidentské návštěvy Vatikánu a setkání s papežem Františkem.
K návštěvě prezidenta republiky Miloše Zemana ve Vatikánu

Odbor vnějších vztahů Pražského arcibiskupství byl pověřen Tiskovým střediskem ČBK vydat toto prohlášení:
Po návštěvě státního sekretáře kardinála P. Parolina v naší zemi, kdy se setkal jak s církevními představiteli, tak s předsedou vlády p. B. Sobotkou, i s prezidentem republiky p. M. Zemanem byli s výsledky návštěvy seznámeni biskupové ČR na jejich posledním plenárním zasedání. Předseda České biskupské konference kardinál Dominik Duka informoval o možné návštěvě prezidenta republiky ve Vatikánu. Kardinál Parolin tuto možnost uvítal a ujistil, že prezident republiky bude s radostí papežem přijat. Následně kompetentní úředníci Vatikánu i ČR začali tuto návštěvu připravovat. Obsah setkání závisí výlučně na obou hlavních účastnících. Z vyjádření p. prezidenta Zemana je zřejmé, že chce zmínit otázku výstavby dalších hospiců v naší zemi. Vzhledem k tomu, že se jedná o státní návštěvu hlavy sekulárního státu, jednání jsou vedena výlučně diplomatickými cestami bez účasti českých představitelů katolické církve.
Milan Badal, ředitel Odboru vnějších vztahů AP.


B/ zpráva ČTK
Zeman prý nejede do Vatikánu na pozvání papeže, sám nikoho nezve
vydáno:
20.03.2015, 14:50
aktualizace:
20.03.2015 16:46
Praha - Cesta prezidenta Miloše Zemana do Vatikánu se neuskuteční na pozvání papeže, jak prezident říká. Hlava katolické církve nikoho, ani nejvýznamnější světové státníky nezve, řekl ČTK vysoce postavený zdroj z církevních kruhů. Podle něj je Zemanova cesta výsledkem osobní angažovanosti ředitele hradního protokolu Jindřicha Forejta. Ten s kritikou nesouhlasí. Cesta se podle něj připravuje standardním způsobem.
"Já v dubnu navštívím Vatikán na pozvání svatého otce. A protože papež František představuje poněkud jiný styl chování katolické církve, než tomu bylo v minulosti, tak s ním budu mluvit i na toto téma," uvedl v únoru Zeman, když nastínil, že s papežem bude chtít mluvit o tom, aby katolická církev použila část peněz z restitucí na zřízení hospiců.
Podle církevního zdroje ČTK ale papež nikoho na návštěvy nezve a audienci obyčejně sjednávají ministerstva zahraničí prostřednictvím velvyslance dané země ve Vatikánu. Dojednání té Zemanovy bylo podle něj obejitím diplomatického protokolu ze strany Forejta, který podle zdroje přímo oslovil vatikánský státní sekretariát. Tento ekvivalent úřadu premiéra na Zemanovu žádost prý odpověděl kladně, ale žádné pozvání papeže, které prezident Zeman zmiňuje, údajně nebylo.
Forejt kritiku odmítl. "Cesta se připravuje standardním způsobem. Tajemný církevní hodnostář, který nemá odvahu se k této záležitosti vyjádřit tak, aby se vyjádřil veřejně a připojil své jméno a tvář, není pro mě zdrojem věrohodných informací," řekl Forejt pro ČTK. Takto se podle něj postupuje v případě vytváření intrik. Dodal, že o cestě jsou informovány "všechny orgány, které o ní vědět mají". Při své nedávné návštěvě Vatikánu prý v této záležitosti nezaznamenal žádné výtky nebo nervozitu.
Jeho slova potvrdil i mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček. ČTK sdělil, že ze strany Forejta "o nějaké sóloakci nemůže být řeč". "Pozvání na návštěvu Vatikánu tlumočil panu prezidentovi kardinál státní sekretář Vatikánu Pietro Parolin v rámci listopadového setkání na Pražském hradě," uvedl mluvčí. Také ministerstvo zahraničí oficiálně tvrdí, že je do příprav návštěvy zapojeno. "Vím, že ta cesta se připravuje. Ministerstvo na tom pracovalo a participovalo," řekl pro ČTK šéf diplomacie Lubomír Zaorálek (ČSSD). Cesta byla podle něj na ministerstvu projednávána. "Není to tak, že bychom o tom nevěděli," podotkl.
Server Aktuálně.cz však už v únoru uvedl, že návštěvu organizuje Forejt a velvyslanectví ve Vatikánu se na ní nepodílí. "K návštěvě pana prezidenta Zemana já nevím vůbec nic, musíte se obrátit na pana ředitele Forejta. Já jsem od něj dodneška žádnou informaci nedostal. To celé zařizuje pouze on," řekl serveru velvyslanec ve Vatikánu Pavel Vošalík. Jeho tvrzení ČTK neoficiálně potvrdil zdroj z ministerstva zahraničí obeznámený se situací.
Bývalý velvyslanec ve Vatikánu a dnes ministr obrany Martin Stropnický (ANO) ČTK řekl, že ve své diplomatické kariéře nic takové nezažil a nepokládá to ani za technicky možné. "Návštěvy se dělají v součinnosti jak s ambasádou, tak s ústředím. Ta ambasáda je do toho vždy zapojena," uvedl Stropnický, který má za sebou post velvyslance i v Portugalsku a Itálii. "Technicky si to nedovedu vůbec představit. A pana Forejta znám jako profesionála ve svém oboru, takže pochybuji, že by takhle divoce organizoval nějakou cestu," poznamenal.
Vysoký církevní zdroj ČTK také zpochybnil tvrzení Zemana, že se při své návštěvě Vatikánu zúčastní s papežem položení základního kamene několika hospiců. "To je úplný nesmysl. To papež nedělá a ani si to nedovedu představit," poznamenal k tomu.
Zeman o tématu hospiců mluví dlouhodobě. To, že by ale o hospicové péči v ČR měl Zeman jednat s papežem, je podle zdroje ČTK nepravděpodobné. A to zejména nyní po kongregaci kardinálů, kteří jednali o reformě Římské kurie a při tom zdůraznili subsidiaritu, tedy princip, že věcmi, které lze řešit na nižší úrovni, není třeba se zabývat na vyšší. Takto regionálně pojatá témata papež neřeší, tvrdí církevní hodnostář, jemuž se nelíbí ani to, že Zeman chce církvi říkat, kam má investovat své peníze.
Autor: ČTK
http://www.ctk.cz
Zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zeman- ... ve/1195244
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad islám

Nový příspěvekod nop » pon 23. bře 2015 21:55:52

O islámu
Jestli je to pravda, tak tedy Bůh s námi !!!!! Došlo mi e-mailem
==
Fwd: Čeští muslimové vyzvali Čechy: Odstěhujte se z České republiky, když se vám nelíbí islám- a je to tady !!!!!
KONEC srandy“
Veškeré náboženství je na pováženou
Čeští muslimové vyzvali Čechy: Odstěhujte se z České republiky, když se vám nelíbí islám
Mistr Jan Hus: ,,stůj v pravdě Kristově“ 600 let od upálení. 1415 – 2015

Islamizace českých dětí.
Strážní Prahy.
1.
Již je oficiálně podporovaná iniciativa v základních školách s názvem:
Islám a české děti,, Formou přednášek a diskusí o islámu se mají děti českých rodičů, tedy i děti z křesťanských rodin seznamovat ve školách s tímto náboženstvím a životním stylem a kulturou. Má se tímto projektem dětem přiblížit islám jako mírná ( tedy mírová ) orientální kultura budoucnosti. Holčičky si v nedělní besídce budou vyprávět, jak si zkoušely šárí šátky.
Muslimové ovšem nezůstali jen u této plíživé islamizaci budoucí generace Husova národa. Stát se muslimem je vlastně snadné. Stačí odříkat veřejně před jedním svědkem jednu větu, nebo ji poslat na internetu.
2.
Stránky islámistů totiž dnes verbují české děti a odborníci jsou zděšeni.
Především rodiče jsou šokováni, když jejich dcera přijde v šátku a syn zvolá. že je ode dneška muslimem. Na webové stránce začíná takový nábor větou: ,,Jste-li nezletilí, můžete konvertovat v tajnosti, pokud se bojíte, že by vám rodiče za to ublížili,, V tajnosti lze přijmout boha Allaha podle šesti jednoduchých pokynů a islám se stane tvoji vírou. “
Ve tmě tajnosti vzniká temná budoucnost tohoto vyznání. Představitelé Islámu v ČR se od toho distancují, považují to za nějakou hru, recesi, nevhodný projev nějakých horlivců. Tyto stránky naleznete také snadno: ,,sharia4czechia.com (x )
3.
Odborníci v oboru pedagogiky, náboženství, právníci a experti na extremismus hodnotí tuto iniciativu jako protiprávní jednání, a navíc iniciativu, která je pro tyto děti a jejich rodiče nebezpečná. Benjamin Kuras, překladatel a znalec zákona šaria se k tomu vyjádřil takto: ,,Konvertovat k islámu nezletilého se rovná ohrožení jeho života. Člověk jednou konvertovaný na islám podle zákona šaria podléhá trestu smrti, jestliže se pak někdy v budoucnosti od islámu odkloní.,, Ano, dívky nezletilé, zlákané barevným šátkem na hlavě své kamarádky se stávají vyhlédnutými nevěstami muslimských mužů a pokud se k islámu rozhodne chlapec, je již počítáno s konverzí u jeho sestry a matky, protože jako ženy jsou mu již dle zákona šaria podřízeny. Rodiče a rodiny konvertujících dětí se stanou sledovanou skupinou, na kterou již budou dohlížet členové místní muslimské obce. Bude sledováno jejich soukromí, a pokud rodiče se postaví proti konverzi, mohou být vydíráni hrozbou, tak jako se to běžně děje již v evropských zemích.
4.
Není to planý poplach, jde o reálný, již probíhající jev, o kterém se ještě moc nehovoří. Rodiče by si měli dát tu práci a upozornit děti a jejich kamarády, že konverzí k islámu vstupují do otroctví a možnosti zabití.
Různé výbory rodičů by měly na to upozornit další rodiče, učitele, vychovatele a ředitele škol. Sledujte, jaké programy děti sledují. Křesťanští rodiče mají tu výhodu a výsadu, že mohou své děti vést k Pánu Ježíši Kristu a k znovuzrození. Zapojte se preventivně do hnutí, které žádá v Evropě, aby se postavil islám jako zločin proti lidstvu mimo zákon. Zdůrazňovat umírněnost islámu je stejně tak pošetilé, jako pokyny k hašení ohně naftou.

Článek pochází asi z křesťanského zdroje, neboť další text nabádá k propagaci zdejší víry evangeliem, ale vcelku s ním lze souhlasit.
5. Zapojte se do přímluv, modliteb a totální evangelizace, do které zahrnete i jiné příslušníky národů, včetně muslimů v České republice.
Především se zaměřte na Romy ( cikány ), protože se na ně muslimové ze strategických důvodů v ČR zaměří, protože urychlí islamizaci. Dobře vědí, že Romové, kteří jsou ve Francii, Španělsku a Portugalsku v živých křesťanských sborech, jsou pro muslimské komunity naopak pohromou. Křesťanští cikáni evangelizují úspěšně muslimy i v Alžírsku. Úspěšnost jejich misie je daná podobností mentality a rodinného stylu.
Moraváci a Češi, probuďte se.

Václav Lamr

Od roku 2012 působí v ČR misijní iniciativa islámistů pod názvem sharia4czechia - nebo: ,, Víra pro Česko,, s cílem šířit islám v ČR a zavést v České republice zákon šaria.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad právo muslimů

Nový příspěvekod nop » pon 23. bře 2015 22:56:21

právo šaría
===
Z blogu: Eva Valerie Maxová
evavaleriemaxova.blog.idnes.cz
Šaría v naší zemi nemá místo!
Slova Muhameda Abbase, že by bylo dobré, aby se muslimové žijící v České republice mohli řídit islámským právem šaría, protože je podle něj důležité dělat věci tak, jak řekl Bůh, českou veřejnost pěkně zvedla ze židle.
Pozor! Šaría by ovšem nebyla uplatňována na většinové obyvatelstvo. Slova předsedy Muslimské unie v České republice nelze brát na lehkou váhu. O některých věcech se totiž nežertuje a za slovy vyřčenými v pár kostrbatých větách se mohou skrývat myšlenky, mající mnohem hlubší podstatu a záměr. Opravdu muslimové, kterým se dostalo neskýtané možnosti obývat naši krásnou zem, sní o svém právu šaría?

Co je to vlastně šaría a v čem tkví její výjimečnost?
Šaría (v širším významu přítomnost Boží vůle) jako systém náboženského islámského práva zahrnuje soubor nařízení, zásad a hodnot, od nichž se odvozují legislativa a zákony. V dogmatický uzavřený systém byla šaría dotvořena až v průběhu 10. století. K jejím základním zdrojům patří Korán, sunna, idžmá (konsenzus muslimské obce) a qijás (analogické zdůvodnění). Islámský právní řád se dělí na tři základní okruhy:

1. Právní vymezení vztahu člověk – Bůh: povinnosti muslima v podobě projevů zbožnosti (vyznání víry, modlitba, půst, almužna, pouť do Mekky)
2. Vztah člověk – člověk a člověk – společnost: rodinné, majetkové a dědické právo
3. Trestní právo – to vypočítává zakázané a nevhodné činy, za jejichž překročení stanoví jistý soubor trestů
Podle muslimů si šaría klade za cíl zavést ve společnosti spravedlnost na základě vzájemného soucitu mezi lidmi a mezi vládou a veřejností, vytvořit morálně odpovědnou společnost, s důrazem na sociální, ekonomickou a politickou spravedlnost. Předpokládá svobodu lidských bytostí, svobodu jednat i svobodu nejednat podle šaríi.
V žádném případě však šaría neslouží ke kontrole či zavádění disciplíny, protože i kdyby byla přítomna sankce taková, jakou ji zná západní společnost, nic se pro věřícího muslima nevyrovná trestem Alláha. Šaría rozděluje „právo boží“ a „právo lidské“, stejně tak jako povinnosti vůči Alláhovi a povinnosti vůči ostatním muslimům. Znázorňuje pak pět základních norem, které jsou orientovány na oblast lidského konání a směrování lidského života na správnou cestu:

1. Harám – „zakázané“. Jestliže muslim provede něco zakázaného, na základě šaríi bude pokárán a může očekávat trest jak na tomto, tak na onom životě, a tento čin je považován za hřích (hříšník = áţim, „protiprávní“ chování vůči Alláhovi se nazývá al-ma´sija), vykonat ho je trestuhodné a opomenutí je nakázané a bude při posledním soudu zvýhodněno.

2. Makrúh - činy zavrženíhodné. Považují se za výraz neposlušnosti vůči Alláhovi, ale nejsou trestány. Na druhé straně bude jejich opomenutí při Posledním soudu přičteno k dobru. Muslim tedy činí to, co je pro něj špatné – qabíh.

3. Mubáh - činy dovolené a muslim jimi koná to, co je pro něj dobré, tedy hasan. Jsou morálně neutrální, tedy při Posledním soudu muslimovi ani nepomohou, ani nepřitíží.

4. Mandúb - konání doporučené, hodné k následování. Patří většinou mezi tradiční, jejich dodržování bude zvýhodněno, ale jejich opomenutí netrestáno.

5. Wádžib - jednání přikázané, opakem harám, tedy je povinností muslima konat, což bude zvýhodněno, a neopomínat, což bude sankcionováno (sankce – at-tazír). V této kategorii jsou všechny.

V současném světě praktikuje šaríu v otázkách uctívání, svědomí, morálky více než jedna miliarda muslimů. Některé země aplikují její prvky v oblasti rodinného práva (otázky manželství a dědictví), a to mimo právo sekulární. Jako jediný pramen práva udržují šaríu Saudská Arábie, Súdán, Nigérie, Pákistán a Írán, někde existuje i náboženská policie, dbající na dodržování zásad daných tímto právním systémem.

Islámské Ústavy muslimských států obsahují ve svých preambulích pokaždé zmínku o tom, že zákony jednotlivého státu respektují šaríu. Podle stupně sekularizace každého státu je šaría uváděna buď jako hlavní zdroj islámského práva daného státu nebo jako jeden ze zdrojů legislativy.

V Prohlášení nezávislosti z roku 1776 zaznívá: „všichni lidé byli stvořeni jako vzájemně si rovní a Stvořitel je obdařil některými nezcizitelnými právy”.
Ano, lidská práva jsou nezcizitelná a v celosvětovém měřítku chráněna Všeobecnou deklarací lidských práv (Valné shromáždění OSN, 1948).
A právě v rozporu s touto deklarací jsou některé oblasti islámského práva - oblast náboženské svobody, otázka rovnoprávnosti muslimských žen a problematika uplatňovaných trestů.

Pokud jde o tresty šaría jako taková sice ctí život, nicméně pojmenovává striktně trestné činy proti Bohu (cizoložství, křivé obvinění z něj, pití alkoholu, krádež, loupežné přepadení na cestách), za které jsou ukládány tzv. tresty hadd, jež jsou vyjmenovány v Koránu a uváděny v realitu ex officio. Patří mezi ně bičování, ukamenování, utětí končetin, stětí mečem nebo ukřižování.

Středověké techniky trestů praktikované islámem v dnešním lidsky právním světě. Na zachování trestu smrti stále trvá Arabská charta lidských práv. Vedle trestů hadd existují ještě tresty qisás pro případ civilních deliktů jako je ublížení na zdraví anebo usmrcení, kdy má poškozený nárok na odškodnění nebo odvetu, je to jakási krevní msta. Třetí skupinou jsou tresty ta´zír za společensky nebezpečné jednání proti morálce (např. úplatkářství), trest je stanoven na základě uvážení soudce.

V polovině 20. století byly tresty hadd vykonávány jen v Saudské Arábii, v severním Jemenu a Afghánistánu. Od 70. let však dochází k islamizaci trestního práva, tyto tresty jsou znovu zavedeny v Pákistánu, Íránu a Súdánu. Náboženství hraje přirozeně v islámském právu hlavní roli.

Personalita islámského práva předpokládá rozdělení lidí primárně na dvě skupiny - muslimy a ne-muslimy. Ne-muslim může přijmout víru pronesením tzv. šahády, pak na něj dolehnou veškerá práva a povinnosti.
Opustit islámskou víru však již z daleka není tak jednoduché.
Odpadlictví se v minulosti trestalo smrtí u mužů, ženy jsou v takovémto případě uvězněny a bity, dokud se nenapraví.
Jako nejznámější projev obnovení kriminalizace odpadlictví je uváděn útok Chomejního v roce 1989 na Salmana Rushdieho. V tomto případě je zde odpadlictví vnímáno velmi zeširoka a zahrnuje i rouhačství a urážlivé projevy proti islámu. V Iráku byl Rushdie dokonce odsouzen v nepřítomnosti k smrti.
Radikální muslimská hnutí vyhlašují, že zákony může vydávat pouze Bůh, šaría je brána jako stěžejní znak muslimského státu. Nejstarší fundamentalistický stát Saudská Arábie stojí na základech, které položilo spojenectví mezi reformním puritánským hnutím Muhammada ibn Abdalwahhába a vojenskou mocí beduínského emírského rodu Saúd. Formy úřadování a služby jsou zde přirovnatelné k modernímu sociálnímu státu. Stát tu ale nemá ústavu a základem právního systému je zde šaría a důležitá rozhodnutí se zde neobejdou také bez souhlasu ulamá.

Z tohoto krátkého nástinu vyplývá, že šaría do civilizované Evropy v jakékoli míře a podobě nepatří, a sebemenší prosazování a koketování s myšlenkou islámského práva v naší zemi je odsouzeníhodné a hraničí s ideologickou propagandou, ohrožující státní suverenitu České republiky!

Všichni muslimové, kteří žijí v naší zemi, smýšlejí a mají své vize jako Muhamed Abbás by si měli připomenout, na území jakého státu to vlastně žijí. Důkladně by si měli prostudovat český právní řád, neboť tento je a vždy bude jako součást kontinentálního typu právní kultury, jediným pramenem práva platným v České republice! A všichni ti, kteří se s touto skutečností nevyrovnají, mohou, s jistě perfektní znalostí práva islámského, odejít do zemí zaslíbených, jako je Saudská Arábie, Írán nebo severní Jemen, kde je jako pravověrné muslimy určitě uvítají s otevřenou náručí.
úterý 13.1.2015
Zdroj:
http://evavaleriemaxova.blog.idnes.cz/c ... misto.html
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, www punarvasu od Maríči

Nový příspěvekod nop » úte 24. bře 2015 21:58:29

Nalezená stránka od Maríči
= = = = = = = = =
Světlá strana duchovna
http://www.punarvasu.estranky.cz/


Archiv
<<
[u]leden / 2015[/u] >>
Úvod
Proč Punarvasu?

Punarvasu je konstelací anebo "měsíčním domem" indického védského systému astrologie. Tyto měsíční domy se nazývají nakšatry a je jich 27. V každém z nich Měsíc pobývá jeden den.
Nakšatra Punarvasu, sedmá v pořadí, se rozprostírá mezi 20. stupněm souhvězdí Mithuna (Býk) až k 3. stupni a 20-ti minutám souhvězdí Karaka (Rak). Vládkyní tohoto měsíčního domu je Matka Bohů Aditi, která je zdrojem dobra, čistoty, důstojnosti. Slovo Punarvasu označuje NÁVRAT, OBNOVENÍ (božského řádu), UZDRAVENÍ, VZKŘÍŠENÍ anebo OPAKOVÁNÍ.

Punarvasu navrátí ztracenou tvořivou energii, ztracenou božskou čistotu a napraví to co je pokažené. Protože je spojen také s "věčným návratem božské milosti", pod jeho znamením se narodil i Bůh Ráma, aby, dle indické mytologie, napravil porušenou dharmu a navrátil božské principy na zemi. Punarvasu dává čerstvou sílu vstát z vlastního popela a začít znovu a znovu. Je znamením naděje, že Bůh nás nikdy neopustí a kdykoli je porušena dharma, sešle svou milost k navrácení původní rovnováhy.

Z těchto a dalších důvodů jsem si zvolila za název stránek právě Punarvasu. Duchovní principy jsou v dnešní době totiž tragicky pošpiněny, kriminální guruové, nebezpečné sekty, komercializované anebo fanatizované církve škodí množství lidí. Posvátné texty překládá a vykládá skoro každý, kdo jen umí číst, a každý samozřejmě jinak. Lidé ztratili spojení s domovem svého vědomí – s božskostí. Slovo duchovno už ztrácí svůj původní význam a stává se tím nejhmotnějším a nejegoističtějším druhem podnikání. Lidé co dostali kapku milosti v sekundě upřímnosti, se vzápětí prohlašují za božské avátáry nebo duchovní učitele, a svou pozici zneužijí klidně i k neetickým a kriminálním činům, jen aby splnili svou touhu po moci, slávě, bohatství anebo smyslových požitcích. Ne není to popis ani konce světa, ani nějaké pekelné dimenze: je to popis naší současnosti: duchovního vědomí lidí v dnešním světě a v České republice.

Roku 2005 jsem založila stránky Večerní nebe, nyní přejmenované na Temnou stranu duchovna – sekty a guruové. Píši tam o šokujících projevech duchovního úpadku těchto samozvaných svámíů, guruů a avátárů. Bohužel však ani církve nejsou útočištěm pro toho, kdo hledá Boha. Nejenom nabídka falešných autorit, ale i poptávka oslepeného davu přinesli tento zoufalý stav rozvinutí Kali Yugy (věku pod vládou démona Kali).

Avšak mnozí jste mi vyčetli, že píši pouze o negativních projevech. A mnozí, kteří mě osobně znáte, přitom dobře víte, že jsem osobně poznala i několik zářících diamantů duchovna, a o několika málo jiných jsem se dozvěděla z jiných zdrojů. Stránky však nebudou pouze o osobnostech, kteří se nevzdálili od principů pravé duchovnosti. Ráda bych zde také upozornila na písemné zdroje, které nám zanechali naši předkové proto, aby nám ulehčili návrat do našeho původního stavu čistého vědomí, k Bohu. Většina těchto spisů je dnes bohužel zneužitých církvemi a sektami, a díky účelovým anebo chybným překladům ztrácí svůj původní význam - jsou už jen nástroji pyšných panditů jak ohromit své posluchače a čtenáře svou vzdělaností a sečtělostí. Jsou jako voda, která měla žízeň původně hasit, ale když se do ní nasypala sůl, navenek sice nadále vypadá stejně, žízeň však už neuhasí.

Nemám samozřejmě kapacitu ani ambice všechno napravit co bylo pokaženo. Moje svědomí mi ale nedá, abych alespoň něco málo nepřidala k očištění dobrého jména duchovních tradic, pokud to mám v silách, a pomohla oddělovat zrní od plevele. Ráda bych se tedy podělila o informace a zkušenosti, poukázala na osobnosti, které svými životy navracejí nebo navraceli lidem víru v Boha, a svým příkladem pomáhají nebo pomáhali najít úzkou cestičku návratu k pravdě. Také bych ráda zasvětila svou dobrou jazykovou vybavenost k úzkostlivému překládání takových duchovních textů, které by podle mně mohli hrát roli v navrácení dobré pověsti spirituality.

Protože duchovní aspekty naší existence se nedají oddělit od astrologických souvislostí, tyto stránky budou "propěchovány" astrologií. Předem se omlouvám, ale v tomto oboru jsem pouze věčně užaslým studentem, takže velmi vítám konstruktivní doplnění od zkušenějších a vzdělanějších astrologů. Moje astrologické texty a vsuvky jsou z největší části proto pouze překlady z důvěryhodných zdrojů (pro referenci vždy uvádím zdroje a internetové odkazy).

Na těchto stránkách se objeví postupně i kvalitnější články ze stránek Večerní vítr, který po čase plánuji zrušit.

Byla bych ráda, kdyby tato stránka inspirovala k napsání příspěvků anebo překladů i další lidi, kteří cítí potřebu očistit a obnovit čistotu pradávných duchovních učení. Vyhrazuji si sice právo rozhodovat o obsahu a formě uveřejněných textů, ale jsem otevřena ke všemu, co nezavání sektářstvím, komerční esoterikou, magií, new-age, ufóny, drogami, guruovstvím , avátárovstvím nebo církví (moc z toho nezůstalo po tomto výčtu ).

Satjaméva džajaté! – Pravda jistě zvítězí!

maríči


Více o nakšatrách:

Podle védského (hinduistického) systému astrologie zvaném v Sanskrtu Džjótiš (jindy Džjótiša) klíčovou roli k pochopení vlivu nebeských těles na naši planetu hraje 27 konstelací a 12 hvězdných znamení. Těchto 27 konstelací jsou známé jako nakšatry, a jsou vzdálené 300 až 400 světelních let od Země. Měsíční nakšatra osoby v momentu narození je podle astrologie Džjótiš nejsilnějším prvkem astrologické předpovědi.

Po rozložení termínu nakšatra na dvě složená slova které jej tvoří, zjistíme že "naks" znamená "nebe" a "kšetra" znamená "region, oblast, pole". Z toho vyplývá význam slova: "hvězdná mapa". Jiným rozdělením slova získáme "nakša" což je "mapa" a "tara" což je "hvězda". Takto získá slovo význam "hvězdné mapy". Podle těchto významů je jasné, že v očích prastarých indických zřeců z období Véd hlavními prvky nebeské mapy je 27 nakšáter a ne 12 znamení zodiaku.

V prastarých časech to byl Měsíc, z pohybu kterého lidé vycházeli při počítání času a pro spojení s hvězdami. Nakšatry jsou pokládány za konstelace anebo "domy" Měsíce, protože v každém z nich pobývá jeden den.

Tento systém konstelací je více než 5000 let starý, a je vzpomínán už v nejstarší Védě. Sice stejné měsíční "domy" se objevují tak v čínské jako i v arabské astrologii, v evropské nebo západní astrologii nezískali větší pozornosti. Každá nakšatra zabírá 13 stupňů a 20 minut zodiaku. Když to vynásobíme s 27, získáme celý zodiakální kruh o 360 stupních.

Nakšatry mají různé klasifikace, podle základních atributů, primární motivace (jako jsou Káma – smyslová přání; Artha – hmotné touhy; Dharma – život založený na duchovních principech; Mókša – vysvobození z cyklu rození a smrti), dále podle pohlaví, kasty, druhů bytostí atd. Jsou také specifikovány dle svých božských vládců, planet a symbolů..

Nakšatry i zodiak začínají od stejného bodu. Začátek první nakšatry Ašvini začíná ve stejném bodě jako znamení Berana. Každé znamení tudíž je ovlivněno i nakšatrou která do něj "spadá". V porovnání se znamením však nakšatra představuje mnohem hlubší a koncentrovanější vliv.

Z výše psaného je zřejmé proč indičtí zřeci říkali, že nakšatry reprezentují příbytky, kam se transferuje a uskladňuje ovoce našeho konání (karma). Nakšatry pak nám "dávkují" ovoce naší karmy. Nejvyšším druhem ovoce je úcta k Bohu, meditace a duchovní aktivita počas života (-ů).

(Pozn. Maríči: autor píše o "zodiacal signs" – zodiakálních znameních, přesto že indická astrologie nepracuje se znameními ale souhvězdími. Kvůli věrnosti překladu jsem však ponechala slovo "znamení" I v češtině).

Zdroje:
http://www.astrologyweekly.com/astrolog ... shatra.php
http://www.astrojyoti.com/punarvasu.htm

ohlasy :
Příspěvky čtenářky Zulu
5. 4. 2010
Komentáře čtenářky s nickem Zulu jsem poznala poprvé na Jitřní zemi, poté psala na Večerní nebe i Večerní vítr (který jsem musela uzavřít kvůli porušení pravidel fóra tomášovci). Její komentáře i příspěvky spojují inteligenci s láskyplností. Zde uveřejňuji její příspěvky ze stránek Večerní vítr.
Celý příspěvek | Rubrika: Vaše příspěvky


Neubližujme duchovnem!
2. 4. 2010
Poslední dobou přemýšlím nad tím, jestli není v naší středoevropské společnosti esoterika a duchovno pouze dalším způsobem ubližovat jiným lidem: jestli místo moderní Střední Evropy se nenacházíme spíše v duchovním středověku...
Celý příspěvek | Rubrika: Úvahy Maríči

Moudrost matky Meery
2. 4. 2010
Když jsem hledala informace na internetu o matce Meeře, abych je porovnala s Lasanou, nejenže jsem zjistila, že matka Meera byla evidentním zdrojem pro „naklonování“ Diesanou a Lasanou, ale také jsem narazila na příjemnou a autentickou moudrost u této ženy, kterou prozatím jsem neshledala u žádného současného gurua, duchovního vůdce, samozvaného avátára....
Celý příspěvek | Rubrika: Inspirující osobnosti Východní duchovnosti

Příspěvky Jaroslava Macháčka o Karlu Makoňovi
2. 4. 2010
Jaroslav Macháček vypracoval několik zajímavých článků o Karlu Makoňovi., českém mystikovi ovlivněného křesťanstvím, zenem ale i třeba Aurobindem. Byli uveřejněné na stránkách Večerní vítr, které jsem zrušila. V článku najdete odkazy na sérii příspěvků Jaroslava Macháčka o Karlu Makoňovi.
Celý příspěvek | Rubrika: Vaše příspěvky

Skryté diamanty Prahy - manželé Ráčkovi
2. 4. 2010
Můj známý mě požádal, abych napsala o svých zkušenostech s manžely Ráčkovými, aby čtenáři Večerního nebe (webové stránky zabývající se sektami) také poznali nějaký pozitivní projev duchovna. Pokusím se tedy popsat některé vzpomínky na Ráčkovi, abych ukázala že ano, duchovno může vést lidi i k tomu aby byli hodnější a moudřejší než průměr, a aby se drželi morálních principů.
Celý příspěvek | Rubrika: Skryté diamanty Čech

Dobrá karma, špatná karma
8. 3. 2010
Jak zjišťuji, karma, osud a Boží spravedlnost jsou centrálním tématem náboženství, duchovních systémů ale i sekt a guruovských kultů (možná dokonce těch nejvíce). Je Bůh spravedlivý? Zasloužíme si svou špatnou karmu? Je dobrá karma znakem duchovnosti? Máme se oddávat svému osudu a požadovat to od jiných? Anebo máme bojovat proti zlu, které nás postihuje či postihuje jiné lidi? Ožehavé otázky, které rozdělují duchovně snažící na dva tábory...
Celý příspěvek | Rubrika: Karma

( opis ze http://www.punarvasu.estranky.cz )
= = = = =
Nop dodává: Kdo chce číst z ohlasů všechno, může si otevřít přímo http://www.punarvasu.estranky.cz, tam na konci najde pokaždé ta slova: "Celý příspěvet."
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - velikonoce

Nový příspěvekod nop » pon 30. bře 2015 1:57:02

Kalendář velikonoční

Počátek počítání času v astrologii západní, taktéž východní, je od prvního dne jara 21. 3. ve znamení berana (skopce). Civilní kalendář u Židů začíná na podzim v září, ale tady je svátek paschy = přechodu z Egypta do budoucí země zaslíbené. Také jiného přechodu, v osobním významu.

Po 21. 3. se počká na první úplněk, který následuje. Ta neděle po něm (nebo v něm) je velikonoční. Velké svátky se nazývají Hod Boží (= hostina o velkém svátku) a tudíž je to Hod Boží velikonoční.
V reformaci se pohled na některé věci zjednodušil, a tudíž v některých církvích je to jen neděle, která připadla na velikonoce.
Ale někde se paměť neztrácí, tradice se pamatují. Pro osvěžení vzpomínek ze života Čechů :

Naši předkové prožívali pilně triduum (tři významné dny), zvané Velký pátek, Bílá sobota a Hod Boží.
Pátek byl zvaný Velký, protože to je jediný pátek, kdy zemřel Ježíš. V kostele se od pátečního večera nesvítilo, všichni šli domů (pokud tam ještě nejsou) a žádná večerní mše není.

Světlo se zasvítí až v další den, v sobotu. Dříve na ten den nosili lidé bílou dlouhou košili jako památku na dobu křtu. První křesťané se dávali křtít jako dospělí lidé a košili si uchovávali doma.
V podvečer v sobotu se světila voda a oheň, katolíci to dělají dodnes. Před kostelem bývá velká štoudev vody, jáhen (pomocník kněze) je také oblečený do bílé košile a přepásaný. Požehná vodu, která se od té doby celý rok bude používat v kropence ve vchodu a požehná nový oheň. Kdo chce a donese si svoji svíci, může si ji připálit. Někteří potom donášejí oheň až domů.
Oheň a voda jsou prastaré, ale vždy svěží síly. Také v opeře zpívá kněžna Libuše před shromážděním, že předstupuje k nim za přítomnosti svatého ohně a svatocudné vody.

Čtvrtek před pátkem se nazývá Zelený čtvrtek. Je připomínkou proslovu, který pronesl Ježíš při svém posledním satsangu při večeři se svými učedníky. Obsah je tak významný, že obsah a vzpomínku zařadila církev do kalendáře. Zachytil jej hlavně apoštol Jan.
Týká se učení o společném vztahu Átman a brahman a o úloze avatara Jošuy (Ježíše) na světě, a jedná se nejen o nastávající oběti Ježíše zítra, ale také o instrukcí, že co je obecné a vyšší má mít přednost.

Stručný kalendář:
1/ prvého dubna 2015, středa, všední den,
2/ zelený čtvrtek, Poslední satsang, tajemství ducha a hmoty
3/ Velký pátek, sebeobětování avatara, nyní vzpomínka
4/ Bílá sobota, Ježíš je celý den izolovaný sám v novém čistém skalním hrobě, ještě nikdy nepoužitém, v Olivetské zahradě
5/ neděle, transformace, tělo je živé.
Avšak když jej v tu neděli ráno potkala Marie v zahradě a chtěla se ho dotknout (poklonit se), řekl: „nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci.“ Později se ukázal apoštolům a nedůvěřivému Tomášovi řekl: „dotkni se a viz“.

Velikonoční neděle je tak významný den, že se slavilo ještě Velikonoční pondělí a úterý. Kalendář nám dává dosud velikonoční pondělí jako sváteční den i v sekulárním státě.

Více podrobněji na www.vira.cz pod heslem Velikonoce - slavnost zmrtvýchvstání Ježíše Krista
http://velikonoce.vira.cz/


=====
V pravoslavné církvi je v tomto roce svátek ve stejný den.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad vejce oloupání

Nový příspěvekod nop » pon 06. dub 2015 12:06:23

Praktické z kuchyně

Ako ošúpať vajíčko na tvrdo v priebehu niekoľkých sekúnd
10/03/2015 autor: badatel ,/ Badatel.net - No.1 portál o zdraví v Česku a na Slovensku


Každá domáca gazdiná (či gazda) má svoju vlastnú metódu, ako ošúpať vajíčko. Najbežnejším spôsobom je pobúchať a popraskať škrupinku, ktorá sa následne po kúskoch ošúpe.
Po tom, ako si pozriete tento návod, uvedenému spôsobu zrejme nadobro odzvoní.
Najčastejší problém pri šúpaní
Po ošúpaní vám na vajíčku často ostane buď popraskané bielko alebo kúsky škrupiny stále prilepené na ňom.
Ak vajíčko neuvaríte správne, napríklad keď je žĺtko stále ešte mäkké, môže to byť doslova nočná mora. Bez poškodenia bielka sa proste nedarí oddeliť malé kúsočky silno držiacej škrupiny.
Určite preto vyskúšajte nasledujúci spôsob. Je nielen rýchly, ale aj náramne jednoduchý.
Inovatívny spôsob šúpania vajíčka
Ako teda na to?
Jednoducho vezmite dostatočne malý sklenený pohár, aby ste ho pohodlne dokázali držať palcom na jednej strane a prstami natesno uzatvoriť otvor na strane druhej.
Samozrejme, pohár musí byť dostatočne veľký, aby sa vám doň vajíčko celé zmestilo.
Vložte teda vajíčko do pohára a dolejte približne do 2,5 až 3 cm výšky vodu.
Zakryte otvor prstami, dno pohára zachyťte palcom a poriadne nim zatraste tak, ako na nasledujúcom videu:
<iframe src="https://embed.reembed.com/www.badatel.net/049oV61Nqj953ZEc5g2v4Vje" allowfullscreen frameborder="0" width="580" height="328"></iframe>
No ako? Podarilo sa?
Napíšte nám svoje skúsenosti do komentárov!
Zdroj: How to Peel A Hard Boiled Egg In Seconds
http://www.healthyandnaturallife.com/ho ... -of-water/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » úte 07. dub 2015 2:19:52

Trochu z psychologie.

Jak dojde k deformaci obyčejných věcí.

0/ nejprve úvod, který je psychicky neutrální, jako příklad a cvičení.
V telegrafní praxi se vyskytuje postup práce s posíláním zprávy nazpátek, obzvláště u vojska.
Vysílající osoba A vyšle zprávu k přijímající osobě B na jiném stanovišti. Tato B vyšle ještě jednou tutéž zprávu zpět na stanoviště A. Osoba A přečte zprávu došlou nazpátek a porovná obě. Musejí se shodovat. U vojska se nesmí lišit ani jedno písmeno (číslice), je to nesmírně důležité. Pak je vše v pořádku. Kdyby ne, je nutné opakování nebo objasňování.

Je-li rozdíl, jsou tři případy:
a/ po cestě se něco ztratilo,
b/ vloudilo se tam navíc něco jiného,
c/ počet znaků odpovídá, ale je záměna.
Procesu posílání zprávy se také říká přenos. Oba přenosy, tam i opačně, musejí být totožné. ¨
Dá se také mluvit o přenosu a protipřenosu.

=
1/ nyní jak je to v psychologii,
Listováním ve Wikipedii jsem našel jiný význam slova „protipřenos“ „přenos“.
Protipřenos (z ang. counter-transference) je komunikační porucha, která nastává mezi dvěma subjekty (nadřízený - podřízený, rodič - dítě, lékař - pacient, prodavač - zákazník apod.), pokud je chování jednoho subjektu („nositel“) ovlivněno jeho minulými vztahy.
Jeho reakce na druhý subjekt („klient“) jsou potom zkreslené vzhledem k nevyřešeným otázkám z minulosti. Protipřenos je častý a podceňovaný jev, se kterým musíme počítat a pracovat s ním.“

2/ druhý pojem „přenos“:
„Pojem „protipřenos“ úzce souvisí s pojmem „přenos“. Přenos je vztah mezi nositelem a klientem, kdy klient přenáší na nositele své minulé zkušenosti, vztahy, city, apod.
V takovéto situaci může vzniknout přenosová neuróza - přenesení zkušeností a citů do vztahu k nositeli. Nejde jen o iluzivní vnímání druhé osoby, přenos často obsahuje nevědomé potřeby manipulovat s lidmi či vyprovokovat situace, v nichž se skrytě opakují zkušenosti s dřívějšími vztahy.“

Zdroj – celý článek viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Protip%C5%99enos
=
3/ závěr:

a/ v psychologii jsou lidé dodnes naučení (zvyklí) hledat jen to negativní, nesprávné,
b/ je otazné, zda adept nebo praktikující v psychologii (ještě) dokáže akceptovat psychicky neutrální jeyy, které nejsou neurotické nebo v nepořádku,
c/ terapeut reflektuje také možnost svého ohrožení v profesi nebo osobně, jako se stalo Jungovi, když se zamiloval do své pacientky.
d/ Ale případ, že v obou pojmech (přenos i protipřenos) vystupuje do popředí osobnost terapeuta, to vypadá zčásti jako narcismus.
*
V případu mimo psychologii není předpoklad, že by se telegrafista zamiloval do osoby na jiném stanovišti, nebo do aparatury (podle věčně podezíravých psychologů by citová vazba k aparatuře byl případ fetišismu.)
=
Rušivým činitelem v psychologii je zúžení významu pojmu, resp. „definiční oblasti.“
Dochází k tomu proto, že psychologie ve snaze vyléčit pacienta si všímá jen nepravidelností. A tak jí unikne, že věci mohou být správné. To ji nezajímá a tak píše jen o tom, co není dobré. O správném mlčí a kdo přihlíží k psychologii „zvenčí“, může mít z četby dojem, že nic správného ani není.

4/ Tomu je tak i v pojmu „vnitřní dítě“. Už jsem četl, že vnitřní dítě je ta část u nás, která byla zraňována a trpěla. O tom píší většinou ženy.
Zapomíná se na dobré stavy zažité v raném dětství (i později), které také zanechávají stopu v nás, působící až do dospělosti.
Toto kladné dítě s hřejivými vzpomínkami má pro některé ženy nevýhodu: nelze je se soucitem oplakávat, uzdravovat, hýčkat a plakat s ním nad tím dítětem, které se mělo dobře, ale tím se připravujeme o vlnu soucitu nad naší malou částí.

5/ naopak případem zcela nezaujatého, objektivně neutrálního přístupu je behaviorální psychologie.
Na člověka působí podněty, stimuly S a následkem nich jsou reakce R. Tedy S – R. To je objektivní, nezatížené postojem „libé, nelibé“ ani osobou terapeuta.

Norbert Wiener ten princip S – R rozšířil i na neživé soustavy, když vydal v roce 1948 svou knihu Kybernetika.
Jeho teoretické vysvětlení pokrývá oblast biologie i techniky.
Štípne mne mravenec, způsobí stimul S a pak reakci R.
Otočím klíčkem v zapalování, a tento stimul S způsobí zážeh motoru jako reakci R. Nezáleží na myšlení šoféra a nenastává psychický „protipřenos“ z motoru k řidiči.
U automobilu neplatí slova: „Protipřenos je častý a podceňovaný jev, se kterým musíme počítat a pracovat s ním.“
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » čtv 09. dub 2015 21:46:38

Věčné téma:

mírumilovní muslimové.
https://www.facebook.com/#!/video.php?v ... 93&fref=nf

Debata moderátorky a studentky práva
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 17. dub 2015 13:41:35

Srdečně Vás zveme na

Setkání křesťanských zdravotníků

30. 5. 2015
v kostele svatého Karla Boromejského, Vlašská 36, Praha 1

„Rodina a její nemocný člen - viděno z pozice zdravotníka.“


Péče o nemocné v rodině i o ty, kdo pečují

Program:

8:30 mše svatá v kostele sv. Karla Boromejského

9:45 zahájení, organizační informace

10:00 referáty

· Mons. Doc. ThLic. Mgr. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. (KTF UK) – Rodina – síť vztahů

· Anna Krutská (Cesta domů) - Co unese a rodina a co jí poškodí – zkušenosti

· MUDr. Mgr. et Mgr. Ludmila Bartůšková (KTF UK a 1. KF UK) – Psychicky nemocný v rodině

· SM. Jana Pavla Hořáková, SCB (Domov Matky Vojtěchy Prachatice) – Jak pomáhat pečujícím členům rodiny, aby se sami nezničili

12:30 přestávka (oběd je připraven pro všechny zdarma)

14:00 referáty

l P. ThLic. Marek František Drábek DiS., O.Praem. – Spiritualita sv. Kamila a Matky Terezy – Nemocný, potřebný člověk – svátost, ve které se setkáváme s Kristem

l Panelová diskuse

l Závěr (ukončení se předpokládá cca v 16 hodin)



Přihlásit se můžete do 22. 5. 2015:

è pomocí formuláře na www.boromejky.cz (odkaz „NABÍDKY, AKTUALITY“)

è poštou: Sestry boromejky, Šporkova 12, 118 00 Praha 1 – Malá Strana. Uveďte jméno, příjmení, datum narození, adresu, pracoviště a funkci, a zda máte zájem o oběd.

è ubytování je možné zajistit: u kapucínů na Hradčanech: www.kapucini.cz nebo v domově mládeže sester františkánek na nám. Míru: www.kdm.cz

Další informace je možné získat na e-mailu setkanikz@boromejky.cz

Konferenci garantuje ČLK a POUZP, je ohodnocena kredity.

Účastnický příspěvek dobrovolný. Zváni jsou všichni bez rozdílu vyznání.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 02. kvě 2015 0:05:42

Drazí příznivci Sri Swamiho Vishwanandy,
dovolujeme si pozvat vás na největší oslavu bezpodmínečné lásky, na

10. výročí založení Bhakti Margy Sri Swamim Vishwanandou !!!

Tato akce je jedinečná a proto vás o ní s radostí informujeme v přiloženém dopise

S láskou za český tým Bhakti Margy
Bhawani
=
Přílohy

Pojeďme společně oslavit 10 let Bhakti Margy!

Milí přátelé,
rádi bychom vás informovali o významné události v historii Bhakti Margy a mise Sri Swamiho Vishwanandy, oslavě 10-tého výročí, která se koná ve dnech
10. - 12. července 2015 v Centru Shree Peetha Nilaya, ve Springenu v Německu , a zahrnuje bohatý program.

Swami Vishwaanashuyananda (pro ČR pověřený Swami) k tomu napsal...

JGD všichni oddaní, přátelé, a rodino,
toto 10-té výročí je voláním pro všechny, zasažené Božskou láskou. Chtěl bych, abyste si všichni uvědomili, že jste byli zavoláni tuto Božskou lásku zažít a vybrali si ji ze všech věcí. Mnoho z vás již tuto lásku v přítomnosti Gurujiho zažilo. Když jste ji ucítili, byli jste mnohdy pohnuti až k slzám a uvědomili si, že jste nalezli to, co jste celý život hledali.
Božská láska může změnit celý Váš život, mění celý chod vašeho života a působí vnitřní změnu navždy. Tato láska, kterou Guruji má, či jí On sám je, vám věčně slouží. Pokud byste ji dokázali opravdově přijmout, změnila by způsob nazírání na váš každodenní život. Obdržet Božskou lásku hluboce změní každý moment vašeho života.
Ale kolik z nás, ačkoli jsme již tuto lásku zažili, si stále volí soustředit se na své osobní problémy, na naše neshody s ostatními, dáváme přednost před touto Božskou láskou osobním problémům. Zdá se to být bláznivé, ale toto znamená být člověkem - tak snadno na tuto lásku v každodenním životě zapomenout a spokojit se s málem.
Tato nová éra, kterou Guruji přinesl, nové logo Bhakti Margy, které představil, je celá o našem rozhodnutí přerůst naši lidskost a dosáhnout Božskosti. Pokud opravdu chcete udělat pro sebe i své okolí tento krok do Božské lásky, přijeďte.

Přijeďte sami či vezměte s sebou své přátele, kteří se nechtějí spokojit s ničím menším než s touto Láskou.
Všichni mistři potřebují lidi, aby jim pomohli toto Božství na Zemi manifestovat - je třeba každého srdce a každého člověka. Sdílejte tuto příležitost s ostatními a pomozte vytvořit nezapomenutelný okamžik a připomenout si změnu, kterou jste do svého života zavolali.

Těším se, že se uvidíme zde.

(Springen, plakát, nedá se mi to zde v Poradně umístit )
V Gurujiho lásce.
Swami Vishwaanashuyananda

=
(pro více informací o programu prosíme navštivte Swamiho blog:
http://swamivishwananda-cz.blogspot.cz/
kde bude tento plakát brzy i v českém jazyce)

* * * dodatek pro cestu autem:
Mapa v Googlu: https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3

Springen je 40 km na západ od Frankfurtu am Main,

objekty Sree Pitha Nilaya a Bhakti Marga jsou na východ od okraje Springen, mezi polemi, přístupová cesta Am Geisberg,

https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3
.,
https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3
=
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 09. kvě 2015 0:19:47

Nová doktrína. Radostná kola vznikání.

V regionu Severních Čech byl zpozorovaný osamělý komentátor, poustevník zvaný Nop z Krkonoš, o jehož učení je málo známo.
Nevyhlašuje se za znalce buddhismu, ale ve chvíli jeho nepřítomnosti, když byl na sněmu puberťáků (opravuji duchovňáků) našly zvědavé děti jeden útržek z deníku zapomenutého v jeho jeskyni, který naznačuje, že jde o náčrt přednášky určené pro doplnění učení u adeptů začátečníků.

Opisujeme tento útržek.

Milé děti,
Je bytí a přitom nevznikání. Na příklad se uvádí, že boží svět nevzniká, ale přitom trvá.

A také je bytí ve vznikání. Má rozmanité příčiny.

Krátké poučení často používá obrázky v kruhovém tvaru.
Pro zhuštění učení do obrázků se používají symboly, za nimiž jsou uloženy pojmy.

Na příklad jeden obrázek o příčinách vznikání používá symboly: anděl, řemeslník a příroda. Ty představují síly působící ve třech světech: v nebeském (anděl), ve světě lidské tvorby (jako řemeslník) a vliv hmoty (příroda, často zobrazovaná jako neopracovaný kámen, hlína nebo voda).

Jiná podobná varianta má symboly: klas (dar Země), těsto (ovlivnění člověkem smíšením mouky s vodou) a chleba (blahodárný výsledek snažení).

Jiné kolo podmíněného vznikání je kolo soucitu, pomáhání a vzdělání (ve sféře pohnutek člověka),

Jiné kolo rozličnými výtvarnými symboly ukazuje budování, uzdravení a krásu (ideje inspirativní).

O těch nebudeme mluvit, jednak je znáte, jednak jsou blahorodé a nepotřebujeme se jim vyhýbat. Studium o nich necháme na příště.

Teď si všimneme jednoho dalšího kola, má tři zvířata: kohout, had a prase. Mají představovat žádostivost, zášť a klam, tedy jevy, které pohání kolo samsáry.
Proč se tím zabývat? Kvůli opatrnosti.

K milejším kolům později také přijdeme. Poznamenejme, že v severském buddhismu byli (jsou) studenti fascinováni tím smutným kolem, ale na radostná kola příčinného vznikání zapomenuli.

Došli k pesimismu.
K jeho překonání je třeba prvek: soucit (se sebou samým(), anděl (pro povznesení), nebo míšení těsta,
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad- spor jazyka a srdce

Nový příspěvekod nop » úte 26. kvě 2015 2:03:15

Pravda o jazyku a srdci (jazyku Petra a srdci ženy).

Nedávno se tu ukázal slovní ping- pong dvou hráčů s příspěvkem z boku (od Petry).
V myšlení a případech se rozděluje individuální (jednotlivé) a obecné.
Někdy se průhledně z individuálního vyklube obecný pohled,
a naopak z obecného se dá vyvodit jednotlivé.
V rozlišnosti projevů Petra a Jany se obecně odkrývá více protikladů:

myšlení muže a jemnost ženy,
rozpustilost a sebekázeň,
nezájem a cit,
jang a jin.

Pravdu rozkryl trpělivý zajíc, platí konkrétně a všeobecně.
Sledujte postup citlivých slov příspěvků prosím

1/ V příspěvku: Re: Celá pravda od Jana » pon 25. kvě 2015 8:16:12
se cituje, že vostálník píše: „…Si tvrdila že tě nemohu zasáhnout,
že se láska ničeho nebojí, apd.
A ted tady fnukáš kvůli bolesti v hrudníku ze šediváků ...

Není to infarkt ?“

Jana píše:
V té chvíli, když se objevilo to zasažení, zmizelo nezranitelné vědomí celistvé existence, objevilo se něco, co je od něčeho odděleno a tím pádem to může být i zasaženo. A ta bolest se objevila díky ztotožnění s tou zasaženou entitou.

Nefňukám, jen pozoruju, čím co je. Infarkt to na 100% není.

Možná se tady jen nabídla možnost poznat, proč to děláš, když už ses zeptal. Dát Ti konečně ochutnat to vítězství, pocit převahy, moci.

Spokojený ?
=

2/ Re: Celá pravda
od Jana » pon 25. kvě 2015 9:17:51
vostalpetr píše: „K čemu by mně to bylo ?

Už odpoledne znovu roztočíš svůj kolotoč blaženosti abys opět mohla blaženě spočívat ve středu stavu blažené nevědomosti,
a znovu zdrhneš do svý nirvány...

Jana píše: Potřeboval bys, aby ta bolest byla pořád ? Abys mohl zraňovat stále ?
Potřebuješ mít tu možnost nadvlády a moci ?

Potřebuješ, abych už Ti z té iluze dvojnosti nezdrhla ?
=
3/ Potom Re: Celá pravda, od .Petra » pon 25. kvě 2015 9:46:44

Petra psala (cituje): „Vostalpetr na chvili rozbil tvrdou skořápku, kterou si ego vytvořilo, aby v ní mohlo chránit stav své blaženosti ( = totální oddělení).

S Poznáním je to jinak: (citát) Vnitřní klid a pocit bezpečnosti a jistoty, kterou žádná událost a žádný nezdar v životě nemůže nikdy zvrátit. (E. Tomáš)

Petra dál píše: Ale jak správně Vostalpetr řekl, ego si rychle zaleze do své skořápky blaženosti zpátky, protože se tam cítí nejlépe.

(citát z díla E. Tomáše) 930. Kdy dojde u mystika či jogína k tzv. temné noci duše?

E.T. Nedávno jsem to zde říkal: když nehledáme správně, např. když toužím víc po blaženosti než po Pravdě.

Ale vždyt se říká, že Pravda je také blaženost?
E.T. Pravda je za blažeností, spíš v klidu a míru než v entusiastických sférách. Proto si nemáme libovat v blaženostech, ale jít dál.
=
4/ A zase od .Petra » pon 25. kvě 2015 9:50:06
(ke slovům Jany: „..Potřebuješ mít tu možnost nadvlády a moci ?..“)
píše Petra: To ho tak málo znáš, Jani, když si můžeš myslet, že mu jde o nadvládu a moc?
=
5/ Jana: » pon 25. kvě 2015 15:00:26
…Ráno, když jsem se probudila, nebylo po tom ani stopy, jen jakýsi stav niterné čistoty….
=
6/ vostalpetr » pon 25. kvě 2015 15:16:11
…Důležitý je jen to, abys byla štastná a já tě mohl poslat do prdele......
=
7/ (Nop dodává) Možná vše je vysvětleno Petrem v příspěvku:
7a/ Re: Blaženost
od vostalpetr » sob 23. kvě 2015 0:01:42
já tlačím vždy jen úměrně tlakům co kdo vytváří,

a Jana tlačí hodně, tak tlačím hodně...

=
8/ Závěr od Nopa: tak jsme tu četli spor rozumu s citem v jevišti na Poradně..
Milí diváci, opona padá, ale možná, že hra nekončí.
=
9/ otázka pro naše duše, jež jsou ve vývoji jako u dětí:
a/ milá dívenko, kdy dětskou ručičkou přestaneš hladit hlavu žahavé medúzy v zálivu v Poradně?
b/ milý chlapečku: musíš si ze všeho dělat kopací míč na hraní?
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, námitky z islámu

Nový příspěvekod nop » úte 21. črc 2015 22:55:36

Islám vyčítá naší civilizaci mnohé.
=
1/ nemodlí se, ani před jídlem, což bylo běžné ještě před sto lety, byly modlitby doma v rodině, před cestou a po ní, před začetím práce, byly osobní modlitby, i za druhé lidi.
Pravidelné modlení na bohoslužbě a obřadech bylo běžné.

Muslim má první modlitbu hned po ránu, když vstane a pak jiné.
Ve francouzském sci-fi filmu „Návštěvníci“ se markýz se sluhou ocitne z XI. století ve XX. století a když před hostinou kleknou na kolena, lidí z XX. století se tomu diví.
To je úplná absence zvyku obracet se k nebeské sféře.
Jenom v Poradně se lidé, čtenáři, k něčemu obracejí, k Bohu a k Jeho dalším pojmenováním, to je k Jednotě, k Absolutnu a j.
A nedělají to před jídlem, ale v mysli a u monitoru.

2/ v Evropě si lidé neváží (ničeho), ponižují, zesměšňují kdekoho, degradují a prý chtějí „mít právo zesměšnit“. Ani učení Mahavíry nedoporučuje, co si tady „bílí“ dovolí.
Na Východě se dodržuje neubližování, „ahinsa“. A výsměch je také ubližování, bolí a způsobuje frustraci.
V Číně se dodržuje přísloví: „když se směješ, směj se tak, aby se mohl zasmát i druhý.“

To neplatilo u zesměšňování jaké si dlouhodobě dovolili karikaturisté v Evropě jako v týdeníku „Hebdo Charlie.“
Toto nemohou pochopit muslimové. A vulgární Evropané v tomto nechápou muslimy.
Islám ještě uznává opačné právo, ba povinnost, to je právo mít úctu.

3/ degradace osobní lásky a sexuální nezávaznost, doprovázená obnažováním, které nevadí u kojenců při převlékání, ale je na pováženou po dětství v pozdějším věku.
Do toho působí udržování dvojího přístupu k prostituci, používání „dvojího metru“ po staletí, kde se na jedné straně navenek udržuje důstojné postavení manželství a na druhé straně se trpí volný postoj k „druhořadové sexualitě“ v prostituci, je to znát už v literatuře z XIX. století, od Balzaca po Mitchellovou (Sever proti Jihu).

3a/ dvojakost postoje se projevuje v rozšířeném tvrzení, že prostituce je „nejstarší řemeslo“. Obsahuje tři chyby.
3a1/ není to řemeslo, protože nevzniká použitelný hmotný produkt jako výrobek (košile, jídlo, židle atd.),
3a2/ není nejstarší, je staré max. 6.000 let, z doby přechodu z pastevectví do organizované zemědělské doby a vzniku měst s možným anonymním pohybem polo usedlého obyvatelstva, zatím co to nejstarší, to je zpracování koží, staré asi 80.000 let, výroba loveckých zbraní a hrnčířství (výroba keramiky),
3a3/ pojem „nejstarší řemeslo“ pochází pravděpodobně z konce XIX. století z prostředí evropských bonvivánů podle hesla „víno, ženy a zpěv“. Ospravedlňuje jakoby existenci údajného řemesla podle podsunutého postoje, že co je starobylé, to nezbude než uznat.

Ve skutečnosti prostituce není možná v pasteveckém období, kde se stále po velké ploše pohybovala stáda a s nimi pastevci a tehdy mohl existovat volný sex čili promiskuita, ale ne nevěstka se stálým sídlem a bez jiné obživy.
V období pastevectví každá žena dojila krávy v celém kmeni a nečekala na peníze. Ty jsou ostatně staré prý jen asi 4.200 let.

4/ neúplnost filosofického pojmu života a světa, protikladné koncepce a systémy.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » úte 15. zář 2015 23:56:44

Chlapci dostávají odklad nástupu do školy častěji než dívky. Kvůli řeči

České děti se stále častěji potýkají s vadami řeči. Přitom problémy s mluvou mají především chlapci, kteří kvůli tomu mnohem častěji než dívky dostávají odklady a do škol nastupují později.
úterý 25. 9. 5018, 18:48
Sedmiletých dětí s odkladem přišlo loni do prvních tříd 22 453, z toho 14 780 byli chlapci. Odklad povinné školní docházky tedy rok předtím dostalo o více než 44 procent víc chlapců než dívek.
Rozdíly jsou patrné i během povinné školní docházky. V minulém školním roce propadlo v první třídě celkem 1175 dětí, z toho bylo 679 chlapců, tedy skoro šedesát procent. Podobně tomu bylo i v předchozích deseti letech.

Chlapci totiž mají kvůli odlišnému uspořádání mozku proti děvčatům komunikační nevýhodu. A pokud se u nich rozvoj vyjadřovacích schopností v raném dětství zanedbá, mohou mít potíže při nástupu do školy.
„Děti mají čím dál častěji logopedické problémy. Záleží na tom, jak k tomu přistupuje rodina, jak dítě vede k samostatnosti. Není to jen o znalostech, ale třeba i o tom, že to dítě není sociálně zralé,“ popsala Právu ředitelka ZŠ Štefánikova v Pardubicích Renata Janecká.

Podle ní má společnost rezervy právě v komunikaci s dětmi. „Šokuje mě, když vidím v trolejbuse maminku se sluchátky na uších a dítě vedle ní jen sedí. Rádo by s ní mluvilo, ale maminka prostě nekomunikuje,“ uvedla.

Prostě pustí počítač
Rodiče si pod tíhou denních povinností nejsou schopni najít čas večer si s dětmi sednout a povídat si o jejich zážitcích nebo si číst. „Někteří si myslí, že když pustí dětem počítač, tak že je to plnohodnotná zábava, ale v tom raném věku je důležitá komunikace, aby rodiče vyprávěli pohádku, a pak třeba nechali dítě doplňovat věty. Dítě se má rozvíjet, ne jen ho posadit před počítač,“ zdůraznila ředitelka Janecká.
Za pravdu jí dává i dětský psycholog Miroslav Hudec. „Záleží i na tom, jak se dítě zabaví. Pokud se věnuje hrám, kde uplatňuje hlavně zrak, zatímco řeč až tak moc ne, je méně vycvičené, než když je třeba venku s dětmi,“ řekl Právu Hudec.
Potvrdil, že přístup rodičů je zásadní: „V předškolním období se dítě ptá a ptá. A nervózní rodič ho radši odbude a nebaví se s ním.“ Podle Hudce se však také vede pečlivější evidence poruch. Učitelé si častěji všímají nedostatků, takže růst logopedických vad může být jen statistický klam.
Chlapci ale jsou podle něj ve školském systému znevýhodněni i v dalších směrech. „Jedno vysvětlení je, že děvčata jsou pilnější a poslušnější, zatímco kluci mají tak trochu vlastní rozum,“ uvedl. Dívkám zřejmě také prospívá fakt, že kantory jsou především ženy, které mají pro psychiku děvčat větší porozumění.

Větší potřeba pohybu
„Nevíme, jestli třeba kluk dostane stejnou známku za stejný výkon jako dívka.“ U chlapců se kolem šestého roku věku rozvíjejí hlavně těžké motorické schopnosti, zatímco mluvidla patří do jemné motoriky. Navíc jsou přirozeně živější.
„Vidíte to i o přestávce. Tím, kdo se potřebuje odreagovat běháním a řevem, jsou spíše kluci. Na začátku školní docházky jsou z hlediska potřeby pohybu kluci mnohem více frustrovaní než holky. To pak má vliv na pozornost,“ dodal psycholog.
Přestože dětí s poruchami přibývá, odkladů školní docházky je méně. V roce 2005 nastoupilo do škol dětí s odkladem 25,8 procenta, loni už jich bylo jen 19,2 procenta.

Přípravky v oblibě
Odklady dostávají děti na základě doporučení pedagogicko-psychologické poradny. S ním mohou zůstat ve školce o rok déle. Také mohou nastoupit do přípravného ročníku základních škol.
Výhodou přípravek je, že si v nich děti mohou začít zvykat na školní prostředí, náplň je však stejná jako v mateřince. Hlavně však výuka probíhá v malém kolektivu o maximálním počtu 15 dětí, takže se učitel může lépe soustředit na potřeby jednotlivců.

Ve školkách mohou být třídy po 24, se zvláštním povolením až po 28 dětech, což při posledních silných populačních ročnících není výjimkou. Dosud byly přípravky určeny jen pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, kam se řadily třeba děti z neúplných rodin. Tato podmínka už letos neplatí, ale i tak je zapotřebí doporučení poradenského zařízení.
Obliba přípravek roste a dá se předpokládat, že do budoucna jich bude nadále přibývat. Loni jich bylo 300 na 246 školách a sdružovaly 3819 dětí, před deseti lety fungovalo 123 tříd ve 111 školách s 1441 dětmi.
Jiří Mach, Právo
zdroj: http://www.novinky.cz/domaci/380337-chl ... -reci.html
=
dodatek:
v mozku máme střediska pro vícero schopností. Měřeno geometricky, řečové centrum je u ženy třikráte objemnější než u mužů.
Pozoroval jsem u sebe myšlení v pojmech, zatímco ženy možná myslí ve slovech.
Také dovedou vést řeči jako několik řečí najednou, všechny hovory najednou slyší a ke všem najednou mluví, je to multitasking hloučku žen a nic jim spolu neunikne.
To já dovedu mluvit vždy jen jednu řeč, jsem jako cesta jednokolejka. Když na mne promluví dvě nebo tři ženy, dokáži odpovídat jen po jedné a ty další potom musí svou otázku opakovat.
Mám také jinou paměť.
Na konec roku a vánoční svátky jsme vždy posílali přání jedné rodině, už jen ze zvyku. A já jsem vždy vzpomínal na příjmení. Věděl jsem, že je to malý zpěvný ptáček a pamatoval jsem si adresu, i když jsme tam nechodili, jen 1x za rok poslali pozdrav.
A tak jsem vždy v telefonním seznamu listoval a procházel napřed jména jako Čížek, Sýkora, Pěnkava, Strnad a jiná. Nemohl to být Holub ani Sojka , Špaček nebo Hýl , ti byli v mé tvarové paměti moc velcí,
a skončil jsem, až jsem našel malého ptáčka bydlícího v Roháčově ulici č. 63. Pak jsem pohled poslal.
Ale před třemi lety jsem se na tu adresu vypravil. Avšak budovu koupila škola JAK, žádný obyvatel tam nebydlí a nikdo mi neřekl, kde bydlí bývalí nájemníci.
Myslím si, že ve vzpomínce ženy by bylo na prvním místě JMÉNO, na př. Čížek i kdyby skutečný pták čížek byl jako holub.
A jsem přesvědčený, že já myslím pojmově a ženy slovně.
=
dodatek, indické přísloví.: "ženy jsou prsty přírody a drahokamy světa".
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad překročení hranice

Nový příspěvekod nop » pát 18. zář 2015 7:35:04

Nezbláznili jsme se?

Když ilegálně překročíš severokorejské hranice, dostaneš 12 let nucených prací.
Pokud překročíš ilegálně íránské hranice, skončíš bez časového omezení ve vězení.
Pokud projdeš ilegálně afghánské hranice, budeš zastřelen.
Pokud projdeš ilegálně hranice Saúdské Arábie, budeš vězněn několik let.
Pokud překročíš ilegálně čínské hranice, pravděpodobně nebude o tobě nikdy víc nikdo slyšet.
Pokud projdeš ilegálně hranice Venezuely, budeš považován za špiona a tvůj osud bude sporný.
Pokud projdeš kubánské hranice ilegálně, skončíš také ve vězení.

Když však zavítáš ilegálně do Německa, Rakouska nebo Švýcarska, dostaneš:
- Kartu sociální pojišťovny
- Mobilní telefon bez smlouvy
- Placený nájem
- Bezplatnou zdravotní péči
- Peníze bez potřeby důkazů na jaký účel
- Bezplatné jazykové kurzy
- Volné lístky na autobusovou nebo železniční přepravu
- Dětské příplatky
- Bezplatné právní zástupce na obranu proti vykázání ze země
- Žádné povinnosti, ale zato více práv než mají domácí
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mezisklad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků