Mezisklad

Moderátor: nop

Re: Mezisklad - Čína výstava a novoroční ples

Nový příspěvekod nop » stř 10. úno 2016 23:52:08

Novoroční ples Česko - čínské společnosti 13. února 2016, otevři pozvánku s programem.

http://www.ccspol.net/soubory/Zvac_dopis_2016_2.pdf
místo konání: Hotel Belveder,
ul. Milady Horákové 19, Praha 7
=
,dále bychom vás rádi upozornili na výstavu ŘÍŠE STŘEDU v Náprstkově muzeu v Praze, od 23.10.2015 do 30.9.2016.
Nová výstava, zachycující tisíc let dějin Číny, představí jedinečné exponáty, které pocházejí výhradně ze sbírek Náprstkova muzea. Mnohé z nich jsou vystaveny v historii muzea vůbec poprvé.
K vidění bude mimo jiné i jeden z deseti TOP předmětů Národního muzea - SKULPTURA BODHISATTVY SOUCITU.
K výstavě je připraven bohatý doprovodný program v podobě přednášek a víkendových dílen, které představí návštěvníkům život v obchodním městě, v tradiční rodině, ve vznešeném paláci i u císařského dvora.

Podrobnější informace najdete dnes na:
http://www.nm.cz/Naprstkovo-muzeum/Prip ... tredu.html
v další dnech nejspíše na:
http://www.nm.cz/Naprstkovo-muzeum/Vystavy-NpM/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad úloha mužského rozumu

Nový příspěvekod nop » sob 13. úno 2016 16:58:04

Tára psala:
Re: K zamyšlení

Příspěvekod Tara » sob 13. úno 2016 12:00:54
Rozum a duchovní transformace (mužský a ženský přístup k duchovnu )

Rozum je nezbytný pro orientaci ve světě, ale na duchovní cestě je k ničemu. Často jsem četl, že muži jsou vybaveni pro duchovní poznání lépe než ženy. Moje zkušenosti to ale nepotvrzují. Muži se svým rozumováním nejsou kolikrát vůbec schopni získat přístup do duchovní sféry. A to navzdory svému dokonalému filozofickému pochopení a schopnosti rozumově perfektně vysvětlit co je ego a co je Já a jak to celé funguje.

Znám duchovní mistry, kteří napsali množství knih a v podstatě se jedná o technickou dokumentaci na cestě k osvícení. Je to filozoficky a rozumově bezchybné. Jen se to nedá aplikovat na iracionální lidskou mysl,....

=
zajíc dodává: O rozumování. Souhlasím s Tárou, že práce mysli může být cestou do kouta, odkud se nedá vylézt.
Jednou jsem to tušil.
Při čtení spisu „O vtěleném Slovu“ od sv. Richarda se píše o třech pohledech na Boha. takzvaných „osobách“. Myšlení postoupilo za 12 století tak daleko, že Richard mluví o třech modech. Co je slovo „modus“ ? Zřejmě způsob, druh existence.
Starší názvosloví, ale dodnes používané, je: Bůh Otec, Syn a Duch svatý.

Taková obrazná řeč je častá ve Starém Zákoně. kde se používají lidské prvky k vyjádření něčeho nad-lidského. Jako říkáme oko Boží (vševidoucí), mlýny Boží, rameno spravedlnosti (soudnictví), rameno zákona (to jsou strážníci) a pod.
A hle, propracované myšlení v křesťanství dospělo za 12 století už k netělesnému pojmu „modus“, tedy, že Bůh existuje ve třech způsobech současně.
Nedivím se tomu. Také na Východě se odděluje pojem šaktí jako dynamický princip (nebo snad modus?) boží.

Jenže při čtení logických úvah sv. Richarda mne napadlo: jsou to jeho složité úvahy, při kterých všechno do všeho zapadá. Není to spíše (nebo vlastně) popis jeho uvažování?
Tedy pak by to nebyl popis Trojice, ale popis pohybu myšlenek o Trojici uvnitř hlavy spisovatele.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, příběhy z nedělní školy

Nový příspěvekod nop » sob 19. bře 2016 3:14:07

V Bibli bývá občas citováno všelicos, co dávalo přímý význam těm, kdo tehdy žili a nebo dnes spíše těm, kdo jsou seznámeni s okolnostmi.
Když uniká význam podrobností, může uniknout i smysl celku.

Nedělní škola v kostele není moc běžná, proto uvádím jeden příběh, spíše pro dospělé.

Příběh o milosrdném Samaritánovi

Ježíš měl také dny, kdy nebyl tolik obléhaný posluchači žádajícími vysvětlení a tak ve styku s lidmi plynul rozhovor v méně hektickém tempu.
A tak se stávalo, že býval čas i na podrobnější otázky.

Jeden posluchač se optal: „jak je to s tím, že mám mít rád svého blízkého jako sebe samého? podle čeho je můj blízký?“.
Ježíš si potichu vzdychl, jako vždy, a s milým úsměvem jako vždy řekl:
„Vysvětlím ti to na příkladu, ale pochopit se to musíš namáhat sám.“

Jednou šel poutník do Jeruzaléma, ale na cestě za skaliskem na pustém místě ho napadli loupežníci, obrali jej, zranili a nechali ležet.
Cesta do Svatého města nebývá dlouho prázdná. Za nedlouho tudy šel kněz směřující do chrámu. Měl tam konat službu v ten den a nemohl se omeškat. Pro ten účel ale musel být čistý. Nemohl se dotýkat poutníka, protože by se zamazal od krve. To by znamenalo, že by nedodržel obřadní čistotu. Při návratu od poutníka by se musel nejdříve obřadně celý umýt. Také by musel vyprat svůj oděv a nechat jej uschnout, to by bylo zdržení.
A ještě sám by musel počkat do rána, teprve pak by byl podle předpisu čistý.
To by ale zmeškal celý den a porušil by rozpis služeb, který na něj připadl.

To by bylo nevhod, protože ve chrámu se má dodržovat pořádek, změny narušují řád, který byl stanoven, a který sledují andělé boží. Narušení také může mít vliv na mír a dobro pro lid, za něhož se oběti konají.
Ba ne, to by nešlo, vrchní kněz ve chrámu by musel narychlo určit druhého, který by nemusel být dobře duševně připravený, a tím by se oslabila symetrie v pořadí. Navíc by zamazaný kněz ani nemohl vstoupit do chrámu, aby se ohlásil, byl by totiž od krve rituálně nečistý až do rána. Mohl by jen poslat vzkaz po služebníkovi u vrat.
Tak tedy kněz šel dále a spolehl se, že brzo tudy půjde jiný člověk.

A opravdu, zanedlouho tudy šel pomocník ze chrámu, z rodu Lévi. Ten se také nedotkl zraněného, ze stejného důvodu, byl by také nečistý.

Pak se přece stalo, že tudy šel člověk ze sousední samařské krajiny. Ten se zastavil. „A přistoupiv, uvázal rány jeho, očistil je olejem a vínem, a vloživ jej na dobytče své, vedl do hospody, a péči o něj měl.“

Tu se ozval posluchač a namítl Ježíši: „ale jak to, přece my židé se nestýkáme s občany ze Samaří, ani se jich nedotýkáme, tedy proč se on dotkl žida?“
Ježíš mu vlídně namítl: „to by bylo lepší, aby zraněného také obešel?“

Posluchač řekl: ale Samaritáni neuctívají Stvořitele správně.“
Ježíš řekl: „ale mají Písmo, pět knih Mojžíšových a něco ze slov proroků“.

Tu se ozval z hloučku posluchačů místní Řek: „co vlastně máte vy židé proti Samařským? Žijí jako vy, čtou Písmo, dodržují vaše slavnosti také.“

Posluchač řekl: „Asyřané do naší domoviny zavlekli pět národů, které si všechny ponechaly své bohy a vedle toho ještě ctí Hospodina. Není to lhostejné, jak smýšlejí a jak žijí.
Kromě svých bohů ctí Hospodina. To je lepší. A současně ctí svých několik bohů mimo Hospodina a to není lepší.
Vždyť je to zapsané v Knihách králů a všichni to víme, protože se to děje v našem sousedství, v Samaří, kde jsme předtím žili my, kde byla naše pole, která teď používají jiní lidé:

““ I vyhnán jest (lid) Izrael ze země své do Assyrie až do tohoto dne.
Potom král Assyrský přivedl [lidi] z Babylona, a z Kut a z Ava, a z Emat a z Sefarvaim, a osadil je v městech Samařských místo synů Izraelských, aby země nebyla pustá, a místem šelem.

Muži Babylonští udělali (modlu) Sukkot Benot, muži pak Kutští udělali Nergale, a muži Ematští udělali Asima.
Hevejští taktéž udělali (modly) Nibchaz a Tartak, a Sefarvaimští pálili syny své ohněm (jako oběť) Adramelechovi a Anamelechovi, bohům Sefarvaimským.““
Proto my, 100 procentní židé se s nimi nestýkáme.“

Ježíš smírně řekl: „přesto se poutník ze Samařska sklonil ke zraněnému a postaral se o něj.
A kdybys zraněný byl ty, jak bys to chtěl? Být ošetřený od Samaritána, který uctívá dva bohy, nebo být zanechaný bez pomoci od žida, který uctívá jen Hospodina, a který se nechtěl kulticky znečistit?

Ten ze Samaří se zachoval tak, jako by mu zraněný byl blízká osoba.
To věz a konej podobně. Starost o bližního je lepší, než zachovávání předpisů“
=
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, matka Meera

Nový příspěvekod nop » sob 26. bře 2016 8:00:49

O Matce Meeře,
viz návštěvy 2016 na http://www.anahatacz.eu/

Dále :
Kromě Matky Meery v Německu máme také Michaelu Meeru, v Praze.
Michaela Meera je jiná osoba, módní návrhářka v Čechách a vedoucí Studia seberozvoje,
" Spirituální Průvodkyně a Tvůrčí Vizionářka Umění a Krásy "
má adresu, http://www.pontelavita.cz/ , píše o sobě: „V r. 2011 jsem přijala na štědrý den jméno Meera..“
Více zde: http://www.pontelavita.cz/kdo-jsem/
http://www.pizzetky.cz/news/rozhovor-s- ... izzetkach/

Na www píše také:

Vodnářské desatero
(by Michaela Meera)
Tělo je ve mě.
Přijímám odpovědnost za své myšlenky, slova a činy - za sebe sama.
Myšlenky jsou věcí síly, nakládám s nimi pečlivě. Pozoruji je, tím se dostávám ZA.
Jsem rebelem proti své vlastní osobnosti, mám odvahu s ní zatočit.
Dovoluji své Přirozenosti plnou svobodu a respektuji sám/a sebe.
Pravda je v mém Srdci - to je ředitelem, hlava- rozum jeho vykonavatalem.
Vím, že utrpení existuje, je to nevědomost.
Zasévám Lásku, sklízím Lásku. Zasévám strach, sklízím strach. Jsem zodpovědný/á za výběr.
Jsem svobodná, milující a graciézní bytost.
Přijímám odpovědnost za svůj život.
Božství Jsem Já, to je za všemi náboženstvími.
(Šíření tohoto textu pouze s uvedením zdroje autorství, děkujeme)

Více zde: http://www.pontelavita.cz/kdo-jsem/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 13. kvě 2016 6:59:45

Srdečně zveme (nejen) členy Česko-čínské společnosti k návštěvě stánku Nakladatelství Masarykovy univerzity a doprovodných programů na veletrhu Svět knihy.
Program je zaměřen na oblast Číny, Tibetu a Mongolska.

13. května 2016, 12.00–12.50 hod

obsah:

Na východ od Severu

Čína – Tibet – Mongolsko

Setkání s religionisty z Masarykovy univerzity, jejich knihami a hosty.

Luboš Bělka, Pavel Šindelář: Čínský deník

Ondřej Srba: Rasiyan-u qumq-a. Nádobka nektaru. Anonymní mongolská báseň v rukopise z 18. století

Olga Lomová: Hledání harmonie

kde:

Literární kavárna – Pravé křídlo (balkon vlevo)
v Praze
na holešovickém Výstavišti,
najdete nás v pravém křídle Průmyslového paláce na stánku P 106
.=

12.–15. května 2016
stálý program
kniha
Příběh rakoviny
Představení světového bestselleru oceněného Pulitzerovou
cenou a promítání rozhovoru s autorem, americkým vědcem
a lékařem Siddharthou Mukherjeem
.
Stánek Nakladatelství Masarykovy univerzity
P 106 – Pravé křídlo
=

S pozdravem

Vladimír Liščák za Česko-čínskou společnost
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad úpadek v teologii

Nový příspěvekod nop » pát 20. kvě 2016 0:50:57

Smutná pravda o úpadku myšlení teologů.

Chtěl jsem před pár dny napsat komentář o rozpadu myšlení v náboženství a o způsobu myšlení Františka, ale mezitím mne překvapil jeho nový výrok, k čemuž lze vytknout tolik, že by to byl široký text, kdybych měl pojmenovat s čím nesouhlasím – a tak asi budu dopředu rezignovat a nerozepíši se moc.

Zdůrazním jen základní důvod, který zavádí na scestí. To je:
V MYŠLENÍ SCHOLASTIKŮ SE NEDOSTATEČNĚ ROZLIŠUJE MYŠLENKA A PŘEDMĚT, VNITŘNÍ A VNĚJŠÍ.
Dále se vyskytuje stagnace v čase, používání minulosti k řešení přítomnosti.

=
Příbuzné náhledy (diskutabilní) jsou i jinde, ve stručnosti:
=
v zenu se tvrdí, že vzduch vevnitř džbánu je tentýž jako venku, není rozdíl mezi „vnitřní“ s „vnější“ u člověka. Mimo něj ovšem je rozdíl, když se rozeznívá vzduch uvnitř flétny, okaríny a basy. A buben rozechvívá blánu na oba směry, takže bych řekl, že i u člověka může jeho vlnění působit dovnitř i ven.
=
jsou názory, že svět existuje v nás (silipsismus) a když jej popřeme „hmota mizí“ (říká to i Spiro). Nezkoušel bych to při dopravním přestupku, když na mne policista vytahuje bloček. Policista v tom případě nemizí.
=
v scholastice se rozlišuje pojem jako
1/ možnost pochopení věci již existující, i také jako
2/ úloha jak věci pojmenovat, ale také to, že
3/ pojem existuje ve věčnosti u boha jako nehynoucí vzor, podle kterého jsou věci utvořené.

Opakem je potom tendence věřit pojmům nalezeným v hlavě a názorům nalezeným v rozhovoru a domnívat se, že když něco pojmenujeme, mělo by to někde na světě existovat, na př. „věčný mír“, nebo „dokonalý ostrov“.

Další domněnkou teologů je předpokládat, že co je psané v bibli, platí jak vzor.
=
konkrétně, nedávno František u Sáry, která počala dítě v 50 letech překvapil porovnáváním s přestárlou Evropou, jež se dočká nové plodnosti. Prý ji oplodní přišlá kultura migrantů (ekonomicky?). Zapomenul zvážit, že Sáru oplodnil její muž Abrahám. To mu stačilo. Na rozdíl od případu fyzické jednotlivé ženy Sáry před 5.000 lety, kdo tak dnes oplodní Evropu?
To je případ jednak toho, že
a/ to, co se vylíhne v hlavě teologa je možné brát jako u reálné skutečnosti,
b/ jednak to ukazuje, že se tam vylíhnou analogie, které souhlasí spolu jen logickou nebo slovní asociací, na př. z pojmu „oplodnit“.
=
Teprve tady uvádím odkaz na novou stránku, po které se už nechce diskutovat.
Kdo si to rád přečte, potěšte si oko, prosím:
http://ac24.cz/zpravy-ze-sveta/8036-pap ... s-evropany

Papež František šokoval svět. Spojuje Ježíše s ISIS a říká, že muslimové se musí rozplemenit s Evropany

František už vypadá jako šílený, ale jinak je to pouze středověký scholastik, který starou filosofii uplatňuje na přelomu XXI. století.
Jak řekl maďarský arcibiskup před několika měsíci: „svatý Otec je vedle.“
I náš Duka jej bere s rezervou.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 22. kvě 2016 16:33:30

Jeden pohled na zkušenosti se soužitím etnik říká, že papež byl zvyklý v Jižní Americe na míchaninu kreolů, bělochů a Indiánů v pohodě, ale zde je nesourodá přítomnost Arabů, Maročanů a bělochů, kteří nejsou poklidní.

A proto má jiný názor na oplodnění Evropy.

Chtělo by to uvést více odkazů (kdybych měl více času), ze kterých by bylo vidět, že pastýř církve popisuje idylický pohled na život oveček včetně klubů salsy tam, který neodpovídá skutečnosti v Evropě , ale jeho paměti ze života v Argentině.

Stručný návod k tomu, jak nekonfliktní a pokojné vidí papež František soužití ras, je přečíst si na Wikipedii hesla kreol, mestic, mulat.
Víte, že Obama je kreol a africkými kořeny? nebo ho berete jen jako "čokoládového"?

Hranicí výskytu kreolů je hranice Portugalska, Španělska a západního pobřeží Afriky.
Východněji odtud se už kreolové nevyskytují (jen na chvíli jako turisté).
Takže František teď žije mezi jednolitou skupinou bílých Evropanů, daleho od pestrobarevného světa Ameriky. My se setkáváme zde s kreoly a Indiány spíše v tanečních klubech při latinských tancích, zvláště s Kubánci.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 22. kvě 2016 16:41:18

Š A K T I P A T


Swami Nardanand, indický Siddha Mistr starobylé tradice Šaktipát, přijede společně se Swamim Satyadevanandou (Indie) opět do České republiky.

Využijte jedinečnou příležitost zúčastnit se intenzivního meditačního semináře v Ostravě a Sudislavi (Kubasova chalupa), na kterém Vám Mistr předá zasvěcení Šaktipát.
Osobně se s Mistrem též můžete setkat na přednáškách v Praze a v Ostravě.

Program 2016
________________________________________
Praha
16. 6. Přednáška - Probuzení vnitřního Vědomí
Čtvrtek 16. 6. 2016 19.15 h
Centrum LOTUS
________________________________________
Ostrava
17. 6. Přednáška - Probuzení vnitřního Vědomí
Pátek 17. 6. 2016 17 h
Jóga Centrum PRANAVA

18.—20. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Sobota 18. 6. 2016 8h — pondělí 20. 6. 2016 13 h
Jóga Centrum PRANAVA
________________________________________
Sudislav
21.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Úterý 21. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
23.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Čtvrtek 23. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
24.—26. 6. Meditační seminář - Šaktipát
Pátek 24. 6. 2016 19 h — neděle 26. 6. 2016 19 h
Kubasova chalupa
=
Každodenní programtýdenní meditace
7.30 meditace / předání zasvěcení Šaktipát
8.30 snídaně
10.30 satsang – povídání / otázky a odpovědi

11.30 meditace
12.30 oběd , odpočinek
16.00 meditace

17.30 satsang – povídání / otázky a odpovědi
19.00 večeře
20.00 zpívání bhajans / manter (ne každý den)
=
zdroj:
http://www.saktipat.cz/2016/
http://www.siddhajoga.cz,
http://www.saktipat.cz/swami-nardanand
=
Co je šaktipat ?
Šaktipát je technika starobylé tradice Siddha Jógy, o které se již zmiňují starověké védy.
V doslovném překladu Šaktipát znamená "sestoupení energie". Ve skutečnosti se však jedná o probuzení vlastního vnitřního Vědomí, které se uskuteční prostřednictvím Siddha Mistra.
Božská síla Šakti je silou našeho pravého Já. Je prvním hybatelem všech sil v bytostech. Když se rozvine a začne se v člověku hýbat, vybudí v něm uvědomování. Proto se považuje za původ a zdroj uvědomování, porozumění a poznání.
(Rudolf Skarnitzl)
Toto vnitřní Vědomí, Energie nazývána též Šakti, je prazákladní silou, která stojí za stvořením celého Vesmíru a veškerého života. Její tvořivá síla sídlí všude a ve všem. V běžném životě si však její přítomnosti většinou nejsme vědomi, protože jsme pohlceni hrou vnějšího světa a svou pozornost směřujeme směrem ven.
Skrze zasvěcení Šaktipát je tato pozornost obrácena směrem dovnitř a Síla Šakti započne očistný proces na všech úrovních naší bytosti. Postupně pročisťuje energetické kanály těla a zbavuje nás nashromážděných "samskár" (= nasbírané dojmy, vzorce z vnějšího světa, emoce jako strach, hněv, žárlivost, závist...) a vede nás na cestě k objevení své vlastní Pravé Podstaty. Touto podstatou a naši vlastní přirozeností je Blaženost, Mír a Láska.
Tato vnitřní cesta není závislá na ničem vnějším. Sami jste Mistrem, sami jste žákem, protože opravdový "Guru" (učitel) žije uvnitř Vás.
(píše Swami Jyoti Ma )
Činnost Šakti se během meditační praxe projevuje skrze "krije", očistné techniky, které se mohou odehrávat na různých úrovních : fyzické, mentální, emocionální a duchovní. Šakti se snaží uvolnit samskáry pomocí různých nástrojů (např. ásany - jógové pozice, mantry, pránájáma - dechové techniky, mudry - jógická gesta rukou), nebo pomocí energetických vjemů a emočních projevů, které přicházejí spontánně a individuálně podle potřeb a možností jedince.
Celý tento proces je řízen Šakti, všemohoucí, vševědoucí a všudypřítomnou silou, která má jediný cíl: dovést nás k osvícení.
Tento proces je zcela bezpečný - je postaven na vědeckém základu a je velmi systematický.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 27. kvě 2016 13:41:18

přehled "co bylo včera"
= = = = = = = =
Setkání křesťanských zdravotníků 2016
na téma
„Milosrdní ve službě milosrdenství“
proběhlo v kostele svatého Karla Boromejského v Praze v nemocnici Pod Petřínem dne 21.5.2016

viz audioarchiv: http://www.boromejky.cz/44.htm

Přednášky:

1. Kázání při mši svaté P. Aleš Opatrný
2. Milosrdenství chci a ne oběť - biblikum - Mgr. et Mgr. bratr Cyril Tomáš Matějec, Ph.D., O.Praem.
3. Skutky tělesného a duchovního milosrdenství - Mons. Doc. ThLic. Mgr. Ing. P. Aleš Opatrný, Th.D.
4. Slib milosrdenství - spiritualita sester boromejek (milosrdenství vůči sobě, druhým a "Bohu") – PharmDr. SM. Edith Hana Machová, SCB
5. Syndrom natažené ruky - pomoc (milosrdenství), která paralyzuje (ubližuje) – Mgr. Daniel Hrdinka, B.Th.
6. Dopolední diskuse
7. Křesťan a pornografie - Mgr. Marek Macák
8. Ženské peklo - MUDr. Helena Máslová
9. Odpolední diskuse
= =
následující seminář
Jeff Scaldwell
Otcovo srdce

proběhl v kostele svatého Karla Boromejského 21. - 24.4.2016

Přednášky:

1. Úvod - Jak jsem se setkal s Bohem.
2. Narušení vztahu s Bohem prvotním hříchem.
3. Milován Bohem jako marnotratný syn.
4. Mluvte s Otcem, přijměte dar!
5. Poznání dobra a zla.
6. Pastýř se nespokojí s 99 ovcemi.
7. Patřím do Božího velkolepého plánu.
8. Nesrovnávej se s druhými. Pozvání k modlitbě.
9. Nikdy nejsi sám.
10. Moje identita není "otrok", ale "syn".
11. Prohlášení pravdy nad mým životem.
12. Poděkování a rozloučení.
= =
a předchozí ročníky
Setkání zdravotníků 2015 2014, 2013,
2012, 2011, 2010,
2009, 2008, 2007

=
poznámka: co vzbudilo mou pozornost: je použití slova „milosrdenství“ v názvu přednášky:
4. Slib milosrdenství - spiritualita sester boromejek (milosrdenství vůči sobě, druhým a "Bohu") ,
vlastně se vyhýbá výrazu „milovat sebe“ :yeah: a souzní s péčí o vnitřní dítě. :)
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pon 06. čer 2016 22:39:26

Pozoruhodnosti.
Při brouzdání na internetu jsem našel:
1/....Víte, že …v Žijícím skanzenu (na obrázku) v Jindřichovicích pod Smrkem je jediný funkční a veřejně přístupný větrný mlýn na území České republiky?
=
2/...o vsi
Jindřichovice pod Smrkem (německy Heinersdorf an der Tafelfichte) jsou obec ležící na severu Čech, v Libereckém kraji, okrese Liberec

Obec je dnes známá zejména díky aktivitám svého bývalého starosty Ing. Petra Pávka. Během jeho úřadování byla v obci postavena dvojice větrných elektráren, kotelna na biomasu, byla vydána vyhláška zakazující do obce vstup úředníkům bez předchozího ohlášení a ve spolupráci s libereckou Technickou univerzitou bylo zřízeno Mezinárodní univerzitní a inovační centrum.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jind%C5%9 ... pod_Smrkem

Dvě větrné elektrárny o nominálním výkonu 2x600 kW dodávají od 17. května 2003 elektřinu do veřejné sítě

Ve druhé polovině 13. století byl v tehdejší obci postaven kostel sv. Jakuba Staršího v románském slohu.

3/ co mne zaujalo--... Dne 21. března 1431 se ze spanilé jízdy od Baltu vracel oddíl husitských bojovníků pod vedením Jana Čapka ze Sán. Husité se o této osadě dozvěděli a rozhodli se zdejší obyvatele obrátit na svou víru. Ves zapálili a kostel pobořili , z tehdejších obyvatel přežili jen ti, kteří uprchli do okolních lesů.
4/ Tito uprchlíci založili novou osadu asi 1 km po proudu potoka. Ves zde založená se postupem času rozrůstala a dostala jméno Heinrichsdorf (Jindřichova ves). Roku 1600 měla 51 čísel popisných.
Největší rozmach zažila obec na začátku 20. století.... V obci bylo v té době 349 domků,..... Obec byla v této době nazývána „Malá Vídeň“.
foto :
Autor: Jan Polák – Vlastní díloThis file was created as part of Wikimedia Czech Republic's Mediagrant projectProjekt: Foto českých obcíPořízeno s vybavením z grantového projektu Wikimedia ČR „Fotoaparát“Čeština | Deutsch | English | Magyar | Македонски | Русский | Slovenčina | Српски / srpski | +/−Tento soubor by nahrán pomocí nástroje Commonist., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.p ... d=21729103
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 06. srp 2016 7:47:04

Jak do Plynáren?
Pro ty, kdo přebývají v Praze, místo na 90 % dalšího území Čech a jsou ochuzeni o krásy venkova.

Kdo chtějí jít do podniku Pražská plynárenská (PP) upozorňuji: všude se kope a vyměňuje se potrubí.
Oblíbená tramvaj 11 končí před potokem a dále musíte přestoupit. A zbytek cesty dojít jen pěšky asi 150 m..
Raději volte bus 135, 136, 188 a 213.
Zastávku Nad vinným potokem propagovanou na plakátech MHD nepoužijte, je moc daleko, veprostřed ulice, ale PP je na kraji u křižovatky.

Mapka je k vidění na http://www.mezisklad2.estranky.cz
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 13. srp 2016 0:03:46

Vliv napětí v psychice,

předvolební klání Clintonové
=


politiku nedělám, tentokrát výjimečně.
Oba, Trumpa i Hilary považuji za pohromu pro Ameriku a potažmo i pro Evropu, neboť USA se stále cítí jako manažér světa.

Ten odkaz jsem převzal z článku na www,granosalis.cz, kde se ptá autor, jestli není Hilary posedlá démonem. Nemyslím si to, byla přemožená nervovým přepětím a blízká nervovému zhroucení. To se může stát.
Druhý den přinesly noviny rozuzlení: byl to okamžik záchvatu epilepsie. Tím pádem je pro mne Hilary "omluvena." Ale neštěstím pro Ameriku ona zůstává.
Tuto nemoc měl i Caesar a naopak to zvýšilo jeho prestiž, považovalo se to za projev bohů.
*
bylo tu šest videí, nechávám jediné, ostatní jsem 2. září smazal, bylo toho moc a ne všem se to líbilo.
(doplněk)
z diskuze na www grano salis cz

Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 06. srpen 2016 @ 13:18:08 CEST
()
Když tebe, anonyme rudinče, natočím v nějaké chvíli, třeba když máš škytavku a pak to setříhám, zpomalím, k tomu dodám divné zvuky nebo psycho hudbu, tak z tebe udělám, co budu chtít. Není tam co tomu předcházelo, jaká otázka. Některé ženské jsou afektované a co jako. Taky má psychické vypětí v politice a kampani. S někým by to dávno šlehlo. Není to žádný důkaz nadpřirozena. Je to jen důkaz, jak si pobožní vykládají nadpřirozeným způsobem přirozené věci. Lidé nejsou stroje, aby se chovali za všech okolností dokonale. Z dlouhodobého velkého psychického vypětí můžeš mít i ty různé tiky. Mozek není perpetum mobile. Přirozeně se opotřebovává stejně jako tělo. Tak jako záda občas bolí, tak občas bolí i mozek. Je to jenom hmota. A tebe, anonyme, bych natočil a tvoje grimasy a udělá z tebe ještě víc posedlého. Je odporné, jak vy pobožní, zneužíváte lidských nedokonalostí, abyste tam mohli nastrkat ty vaše směšné nadpřirozené teorie. To video je odporná manipulace. Nejenom sestříhání, zpomalení, ale úmyslně psycho zvuky.
(přesunuto)
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod Jana » sob 13. srp 2016 6:20:14

Díky, Nope, že s to z Moojiho vlákna přesunul sem.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6970
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 13. srp 2016 12:34:39

Jana píše:Díky, Nope, že s to z Moojiho vlákna přesunul sem.

Proč děkovat?
Žák má cítit respekt a udělat tu správnou věc.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 13. srp 2016 13:42:54

Dodatek k volebnímu boji,
článek: Clintonová měla podle kritiků před kamerami epileptický záchvat

zdroj: https://www.novinky.cz/zahranicni/ameri ... chvat.html

V článku je i malý obrázek, na němž Donald Trump přelézá zábrany na dálnici s přáteli.

Naopak pokoj od politiky prožívá V. Mečiar, který pěstuje ovce a ovoce u Trenčína.

říká:
„Mám se dobře. Stále hodně pracuji,“ řekl Mečiar, který na rozlehlém pozemku pěstuje jablka, švestky a třešně.

"...Ruch hlavního města ani záři reflektorů nepostrádá. „Z Bratislavy mi nechybí nic. Odnesl jsem si na sobě nejhorší politické období se všemi rozpory,“ řekl svého času nejmocnější slovenský politik. „Nemám kontakt s nikým. K svátku jsem kdysi dostával 2000 přání, letos čtyři. Sejde s očí, sejde z mysli...."

Mečiara nejvíc mrzí, že politici neřeší záležitosti, které jsou pro Slovensko důležité, jako je nezaměstnanost a odchod mladých lidí do zahraničí: „Nemůžeme jít dál, když západ bude základnou pro práci mladých lidí. Musí zůstat doma. Nyní je to tak, že dovrší osmnáct let a odchází pryč.“

zdroj: Vladimír Mečiar v důchodu chová ovce a pěstuje ovoce
https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... ovoce.html
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad bible s hlediska hororu

Nový příspěvekod nop » pon 29. srp 2016 18:07:21

Bible a šíření ateismu

proč je v Čechách rozmohnutý ateismus? Možná kvůli snadné dostupnosti starověkého přístupu k náboženství.

První otázka je: co se rozšířilo? jaký je ten „ateismus“? pohledů je několik.
a/ věřím a praktikuji,
b/ věřím v něco – někoho, ale nepraktikuji,
c/ věřím v Boha, ale s církví nejsem sžitý,
d/ nekoukám se na víru, ale „něco je uvnitř mne", protože:
d1/ když se leknu, samo ze mne vyleze: „Ježíš Maria, to jsem se lekl“,
d2/ když jsem uchvácený krásou, řeknu „to je boží“.
=
Takže jsou různě pojímané postupy, různé emoce a projevy, víry v osud a při té vší různosti je platforma, která je někde ve fundusu uložená, a prozrazuje se těmi slovy maně plynoucími při překvapení ze rtů: žišmarjá, mankote, božíčku, a pod.
Jako bychom byli navenek nezúčastnění, ale uvnitř spojení s jakýmsi základem pro víru.
=
Potom je tu ovšem druhá otázka: jak to, že někdo říká Ježíšmária, je dobrý člověk, ale bibli nečte, do kostela nechodí a je navenek k duchovnu lhostejný?
Nachomejtá se odpověď:
byl něčím ovlivněný, ač kladný vztah v jádru ostal.
Co tam mohlo ovlivnit to, že jsme dobří, soucitní, šlechetní s otevřeným srdcem, ale chodíme „okolo“?
Důvodů mohlo být více, v průběhu posledních 600 let:
a/ propagace marxismu, jeho posměch vůči církvi a duchovnu, podpora „spotřebního (konzumního) života,
b/ slabost církví, které by ještě také dnes měly učit žít, ale ještě dnes vytvářejí předpisy, nebo na nich lpějí,
c/ nátlak jozefinské doby (Josef II. dal zavřít hodně kostelů),
d/ nátlak katolické církve vůči jiným za protireformace, a odpor vůči rakouské dynastii,
e/ odsouzení M. Jana Husa, miláčka národa,
f/ a jeden případ, který mne napadl včera, s kterým nikdo nepočítá a kvůli kterému píši tento příspěvek, totiž úplné vydání Starého Zákona v Kralické Bibli 1613.

V čem vidím nevýhodu?
Ve středověku byla tvrdá morálka (podobná právu šaría) a ve starověku též. Zakonzervované příklady jsou nejen v dokumentech z té doby, ale i v Bibli, tam ve formě vyprávění.
Krutost byla v mnoha zemích. Pro ty lidi byla běžná. Zpráva, resp. popis se zachovala v literatuře v různých národech, včetně Izraelského, tam je to dostupné a relativně nejznámější. Dnes jsme dále díky odpouštění podle JK, ale v staré části Bible se zachoval pohled ve vyprávěních příběhů, což je vlastně historická beletrie.
Pro tehdejší lidi nic překvapivého, pro nás dnes spíše horor.
A tak starší část zachycující dobu od dobytí Palestiny do doby proroků přináší dnešnímu čtenáři mnoho hrůzných příběhů, tehdy normálních, dnes hrozných.
Před Jednotou Českých Bratří existovaly na našem území neúplné překlady částí Bible, nejznámější jsou od Arnošta z Pardubic a od Jana Husa. Část byla přeložena do češtiny z latinského překladu Vulgata.
Láska k Bohu a vroucí zbožnost vedla České Bratry k vypracování úplného překladu z původních jazyků a k vydání šestisvazkové Bible. Úplný překlad přinesl všem českým čtenářům možnost i bez znalostí latiny, hebrejštiny a řečtiny seznámit se s případy ze starší doby, i s jejími ukrutnostmi. Jako když vypiji do dna nefiltrovaný čaj i s trpkými tříslovinami na dně.
Bratři jistě neměli v úmyslu publikovat kruté případy, ale ty jsou v tom obsažené, zabalené v rámci náboženského života. Je to nežádaný zdroj odporu.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod arikiran » pon 29. srp 2016 19:09:01

Co mohlo ovlivnit, ze jsme dobri, soucitni...atd?

Jsme tusim nastaveni tak, ze muzem byt I dobri...I zli...I soucitni...nebo lhostejni...vselijaci...a jo...veci kolem nas nas mohou posunout k tomu ci onomu...

Cirkev, tak jak je koncipována, posunuje spis k zlemu...nepocitam-li naivitu zacatecnika...
...
...děkuji.em...
Uživatelský avatar
arikiran
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 22. led 2016 12:05:50

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 02. zář 2016 13:07:07

Mazání ve vlastním příspěvku z 13. srpna 2016
=předmět: předvolební klání Hillary Clintonové.

politiku nedělám, tentokrát výjimečně.
Oba, Trumpa i Hillary považuji za pohromu pro Ameriku a potažmo i pro Evropu, neboť USA se stále cítí jako manažér světa.

Ten odkaz jsem převzal z článku na www,granosalis.cz, kde se ptá autor, jestli není Hillary posedlá démonem. Nemyslím si to, byla přemožená nervovým přepětím a blízká nervovému zhroucení. To se může stát.
Druhý den přinesly noviny rozuzlení: byl to okamžik záchvatu epilepsie. Tím pádem je pro mne Hillary "omluvena." Ale neštěstím pro Ameriku ona zůstává.
Tuto nemoc měl i Caesar a naopak to zvýšilo jeho prestiž, považovalo se to za projev bohů.
*
bylo tam šest videí, nechal jsem jediné, ostatní jsem 2. září smazal, bylo toho moc a ne všem se to líbilo.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod arikiran » pát 02. zář 2016 13:43:31

trump i hilary...jsou pohromou..jojo
VŠICHNI JSME POHROMOU PRO TENTO SVĚT!!!
A když to necítíš..je to to nejhorší
......
...děkuji.em...
Uživatelský avatar
arikiran
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 22. led 2016 12:05:50

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod Jana » pát 02. zář 2016 13:52:49

arikiran píše:VŠICHNI JSME POHROMOU PRO TENTO SVĚT!!!

......


Obrázek

Mooji ''I have neither past, present, nor future! I am Nobody. I am Nothing. Therefore, as I am, I am supremely Happy''.

Mooji "" Nemám ani minulost, ani přítomnost, ani budoucnost! Jsem nikdo. Nejsem nic. Proto, jak jsem, jsem nadmíru šťastný ''.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6970
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

PředchozíDalší

Zpět na Mezisklad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník