Mezisklad

Moderátor: nop

Re: Mezisklad vejce oloupání

Nový příspěvekod nop » pon 06. dub 2015 13:06:23

Praktické z kuchyně

Ako ošúpať vajíčko na tvrdo v priebehu niekoľkých sekúnd
10/03/2015 autor: badatel ,/ Badatel.net - No.1 portál o zdraví v Česku a na Slovensku


Každá domáca gazdiná (či gazda) má svoju vlastnú metódu, ako ošúpať vajíčko. Najbežnejším spôsobom je pobúchať a popraskať škrupinku, ktorá sa následne po kúskoch ošúpe.
Po tom, ako si pozriete tento návod, uvedenému spôsobu zrejme nadobro odzvoní.
Najčastejší problém pri šúpaní
Po ošúpaní vám na vajíčku často ostane buď popraskané bielko alebo kúsky škrupiny stále prilepené na ňom.
Ak vajíčko neuvaríte správne, napríklad keď je žĺtko stále ešte mäkké, môže to byť doslova nočná mora. Bez poškodenia bielka sa proste nedarí oddeliť malé kúsočky silno držiacej škrupiny.
Určite preto vyskúšajte nasledujúci spôsob. Je nielen rýchly, ale aj náramne jednoduchý.
Inovatívny spôsob šúpania vajíčka
Ako teda na to?
Jednoducho vezmite dostatočne malý sklenený pohár, aby ste ho pohodlne dokázali držať palcom na jednej strane a prstami natesno uzatvoriť otvor na strane druhej.
Samozrejme, pohár musí byť dostatočne veľký, aby sa vám doň vajíčko celé zmestilo.
Vložte teda vajíčko do pohára a dolejte približne do 2,5 až 3 cm výšky vodu.
Zakryte otvor prstami, dno pohára zachyťte palcom a poriadne nim zatraste tak, ako na nasledujúcom videu:
<iframe src="https://embed.reembed.com/www.badatel.net/049oV61Nqj953ZEc5g2v4Vje" allowfullscreen frameborder="0" width="580" height="328"></iframe>
No ako? Podarilo sa?
Napíšte nám svoje skúsenosti do komentárov!
Zdroj: How to Peel A Hard Boiled Egg In Seconds
http://www.healthyandnaturallife.com/ho ... -of-water/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » úte 07. dub 2015 3:19:52

Trochu z psychologie.

Jak dojde k deformaci obyčejných věcí.

0/ nejprve úvod, který je psychicky neutrální, jako příklad a cvičení.
V telegrafní praxi se vyskytuje postup práce s posíláním zprávy nazpátek, obzvláště u vojska.
Vysílající osoba A vyšle zprávu k přijímající osobě B na jiném stanovišti. Tato B vyšle ještě jednou tutéž zprávu zpět na stanoviště A. Osoba A přečte zprávu došlou nazpátek a porovná obě. Musejí se shodovat. U vojska se nesmí lišit ani jedno písmeno (číslice), je to nesmírně důležité. Pak je vše v pořádku. Kdyby ne, je nutné opakování nebo objasňování.

Je-li rozdíl, jsou tři případy:
a/ po cestě se něco ztratilo,
b/ vloudilo se tam navíc něco jiného,
c/ počet znaků odpovídá, ale je záměna.
Procesu posílání zprávy se také říká přenos. Oba přenosy, tam i opačně, musejí být totožné. ¨
Dá se také mluvit o přenosu a protipřenosu.

=
1/ nyní jak je to v psychologii,
Listováním ve Wikipedii jsem našel jiný význam slova „protipřenos“ „přenos“.
Protipřenos (z ang. counter-transference) je komunikační porucha, která nastává mezi dvěma subjekty (nadřízený - podřízený, rodič - dítě, lékař - pacient, prodavač - zákazník apod.), pokud je chování jednoho subjektu („nositel“) ovlivněno jeho minulými vztahy.
Jeho reakce na druhý subjekt („klient“) jsou potom zkreslené vzhledem k nevyřešeným otázkám z minulosti. Protipřenos je častý a podceňovaný jev, se kterým musíme počítat a pracovat s ním.“

2/ druhý pojem „přenos“:
„Pojem „protipřenos“ úzce souvisí s pojmem „přenos“. Přenos je vztah mezi nositelem a klientem, kdy klient přenáší na nositele své minulé zkušenosti, vztahy, city, apod.
V takovéto situaci může vzniknout přenosová neuróza - přenesení zkušeností a citů do vztahu k nositeli. Nejde jen o iluzivní vnímání druhé osoby, přenos často obsahuje nevědomé potřeby manipulovat s lidmi či vyprovokovat situace, v nichž se skrytě opakují zkušenosti s dřívějšími vztahy.“

Zdroj – celý článek viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Protip%C5%99enos
=
3/ závěr:

a/ v psychologii jsou lidé dodnes naučení (zvyklí) hledat jen to negativní, nesprávné,
b/ je otazné, zda adept nebo praktikující v psychologii (ještě) dokáže akceptovat psychicky neutrální jeyy, které nejsou neurotické nebo v nepořádku,
c/ terapeut reflektuje také možnost svého ohrožení v profesi nebo osobně, jako se stalo Jungovi, když se zamiloval do své pacientky.
d/ Ale případ, že v obou pojmech (přenos i protipřenos) vystupuje do popředí osobnost terapeuta, to vypadá zčásti jako narcismus.
*
V případu mimo psychologii není předpoklad, že by se telegrafista zamiloval do osoby na jiném stanovišti, nebo do aparatury (podle věčně podezíravých psychologů by citová vazba k aparatuře byl případ fetišismu.)
=
Rušivým činitelem v psychologii je zúžení významu pojmu, resp. „definiční oblasti.“
Dochází k tomu proto, že psychologie ve snaze vyléčit pacienta si všímá jen nepravidelností. A tak jí unikne, že věci mohou být správné. To ji nezajímá a tak píše jen o tom, co není dobré. O správném mlčí a kdo přihlíží k psychologii „zvenčí“, může mít z četby dojem, že nic správného ani není.

4/ Tomu je tak i v pojmu „vnitřní dítě“. Už jsem četl, že vnitřní dítě je ta část u nás, která byla zraňována a trpěla. O tom píší většinou ženy.
Zapomíná se na dobré stavy zažité v raném dětství (i později), které také zanechávají stopu v nás, působící až do dospělosti.
Toto kladné dítě s hřejivými vzpomínkami má pro některé ženy nevýhodu: nelze je se soucitem oplakávat, uzdravovat, hýčkat a plakat s ním nad tím dítětem, které se mělo dobře, ale tím se připravujeme o vlnu soucitu nad naší malou částí.

5/ naopak případem zcela nezaujatého, objektivně neutrálního přístupu je behaviorální psychologie.
Na člověka působí podněty, stimuly S a následkem nich jsou reakce R. Tedy S – R. To je objektivní, nezatížené postojem „libé, nelibé“ ani osobou terapeuta.

Norbert Wiener ten princip S – R rozšířil i na neživé soustavy, když vydal v roce 1948 svou knihu Kybernetika.
Jeho teoretické vysvětlení pokrývá oblast biologie i techniky.
Štípne mne mravenec, způsobí stimul S a pak reakci R.
Otočím klíčkem v zapalování, a tento stimul S způsobí zážeh motoru jako reakci R. Nezáleží na myšlení šoféra a nenastává psychický „protipřenos“ z motoru k řidiči.
U automobilu neplatí slova: „Protipřenos je častý a podceňovaný jev, se kterým musíme počítat a pracovat s ním.“
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » čtv 09. dub 2015 22:46:38

Věčné téma:

mírumilovní muslimové.
https://www.facebook.com/#!/video.php?v ... 93&fref=nf

Debata moderátorky a studentky práva
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » pát 17. dub 2015 14:41:35

Srdečně Vás zveme na

Setkání křesťanských zdravotníků

30. 5. 2015
v kostele svatého Karla Boromejského, Vlašská 36, Praha 1

„Rodina a její nemocný člen - viděno z pozice zdravotníka.“


Péče o nemocné v rodině i o ty, kdo pečují

Program:

8:30 mše svatá v kostele sv. Karla Boromejského

9:45 zahájení, organizační informace

10:00 referáty

· Mons. Doc. ThLic. Mgr. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. (KTF UK) – Rodina – síť vztahů

· Anna Krutská (Cesta domů) - Co unese a rodina a co jí poškodí – zkušenosti

· MUDr. Mgr. et Mgr. Ludmila Bartůšková (KTF UK a 1. KF UK) – Psychicky nemocný v rodině

· SM. Jana Pavla Hořáková, SCB (Domov Matky Vojtěchy Prachatice) – Jak pomáhat pečujícím členům rodiny, aby se sami nezničili

12:30 přestávka (oběd je připraven pro všechny zdarma)

14:00 referáty

l P. ThLic. Marek František Drábek DiS., O.Praem. – Spiritualita sv. Kamila a Matky Terezy – Nemocný, potřebný člověk – svátost, ve které se setkáváme s Kristem

l Panelová diskuse

l Závěr (ukončení se předpokládá cca v 16 hodin)



Přihlásit se můžete do 22. 5. 2015:

è pomocí formuláře na www.boromejky.cz (odkaz „NABÍDKY, AKTUALITY“)

è poštou: Sestry boromejky, Šporkova 12, 118 00 Praha 1 – Malá Strana. Uveďte jméno, příjmení, datum narození, adresu, pracoviště a funkci, a zda máte zájem o oběd.

è ubytování je možné zajistit: u kapucínů na Hradčanech: www.kapucini.cz nebo v domově mládeže sester františkánek na nám. Míru: www.kdm.cz

Další informace je možné získat na e-mailu setkanikz@boromejky.cz

Konferenci garantuje ČLK a POUZP, je ohodnocena kredity.

Účastnický příspěvek dobrovolný. Zváni jsou všichni bez rozdílu vyznání.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 02. kvě 2015 1:05:42

Drazí příznivci Sri Swamiho Vishwanandy,
dovolujeme si pozvat vás na největší oslavu bezpodmínečné lásky, na

10. výročí založení Bhakti Margy Sri Swamim Vishwanandou !!!

Tato akce je jedinečná a proto vás o ní s radostí informujeme v přiloženém dopise

S láskou za český tým Bhakti Margy
Bhawani
=
Přílohy

Pojeďme společně oslavit 10 let Bhakti Margy!

Milí přátelé,
rádi bychom vás informovali o významné události v historii Bhakti Margy a mise Sri Swamiho Vishwanandy, oslavě 10-tého výročí, která se koná ve dnech
10. - 12. července 2015 v Centru Shree Peetha Nilaya, ve Springenu v Německu , a zahrnuje bohatý program.

Swami Vishwaanashuyananda (pro ČR pověřený Swami) k tomu napsal...

JGD všichni oddaní, přátelé, a rodino,
toto 10-té výročí je voláním pro všechny, zasažené Božskou láskou. Chtěl bych, abyste si všichni uvědomili, že jste byli zavoláni tuto Božskou lásku zažít a vybrali si ji ze všech věcí. Mnoho z vás již tuto lásku v přítomnosti Gurujiho zažilo. Když jste ji ucítili, byli jste mnohdy pohnuti až k slzám a uvědomili si, že jste nalezli to, co jste celý život hledali.
Božská láska může změnit celý Váš život, mění celý chod vašeho života a působí vnitřní změnu navždy. Tato láska, kterou Guruji má, či jí On sám je, vám věčně slouží. Pokud byste ji dokázali opravdově přijmout, změnila by způsob nazírání na váš každodenní život. Obdržet Božskou lásku hluboce změní každý moment vašeho života.
Ale kolik z nás, ačkoli jsme již tuto lásku zažili, si stále volí soustředit se na své osobní problémy, na naše neshody s ostatními, dáváme přednost před touto Božskou láskou osobním problémům. Zdá se to být bláznivé, ale toto znamená být člověkem - tak snadno na tuto lásku v každodenním životě zapomenout a spokojit se s málem.
Tato nová éra, kterou Guruji přinesl, nové logo Bhakti Margy, které představil, je celá o našem rozhodnutí přerůst naši lidskost a dosáhnout Božskosti. Pokud opravdu chcete udělat pro sebe i své okolí tento krok do Božské lásky, přijeďte.

Přijeďte sami či vezměte s sebou své přátele, kteří se nechtějí spokojit s ničím menším než s touto Láskou.
Všichni mistři potřebují lidi, aby jim pomohli toto Božství na Zemi manifestovat - je třeba každého srdce a každého člověka. Sdílejte tuto příležitost s ostatními a pomozte vytvořit nezapomenutelný okamžik a připomenout si změnu, kterou jste do svého života zavolali.

Těším se, že se uvidíme zde.

(Springen, plakát, nedá se mi to zde v Poradně umístit )
V Gurujiho lásce.
Swami Vishwaanashuyananda

=
(pro více informací o programu prosíme navštivte Swamiho blog:
http://swamivishwananda-cz.blogspot.cz/
kde bude tento plakát brzy i v českém jazyce)

* * * dodatek pro cestu autem:
Mapa v Googlu: https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3

Springen je 40 km na západ od Frankfurtu am Main,

objekty Sree Pitha Nilaya a Bhakti Marga jsou na východ od okraje Springen, mezi polemi, přístupová cesta Am Geisberg,

https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3
.,
https://www.google.cz/maps/place/Spring ... 2cd23eccb3
=
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » sob 09. kvě 2015 1:19:47

Nová doktrína. Radostná kola vznikání.

V regionu Severních Čech byl zpozorovaný osamělý komentátor, poustevník zvaný Nop z Krkonoš, o jehož učení je málo známo.
Nevyhlašuje se za znalce buddhismu, ale ve chvíli jeho nepřítomnosti, když byl na sněmu puberťáků (opravuji duchovňáků) našly zvědavé děti jeden útržek z deníku zapomenutého v jeho jeskyni, který naznačuje, že jde o náčrt přednášky určené pro doplnění učení u adeptů začátečníků.

Opisujeme tento útržek.

Milé děti,
Je bytí a přitom nevznikání. Na příklad se uvádí, že boží svět nevzniká, ale přitom trvá.

A také je bytí ve vznikání. Má rozmanité příčiny.

Krátké poučení často používá obrázky v kruhovém tvaru.
Pro zhuštění učení do obrázků se používají symboly, za nimiž jsou uloženy pojmy.

Na příklad jeden obrázek o příčinách vznikání používá symboly: anděl, řemeslník a příroda. Ty představují síly působící ve třech světech: v nebeském (anděl), ve světě lidské tvorby (jako řemeslník) a vliv hmoty (příroda, často zobrazovaná jako neopracovaný kámen, hlína nebo voda).

Jiná podobná varianta má symboly: klas (dar Země), těsto (ovlivnění člověkem smíšením mouky s vodou) a chleba (blahodárný výsledek snažení).

Jiné kolo podmíněného vznikání je kolo soucitu, pomáhání a vzdělání (ve sféře pohnutek člověka),

Jiné kolo rozličnými výtvarnými symboly ukazuje budování, uzdravení a krásu (ideje inspirativní).

O těch nebudeme mluvit, jednak je znáte, jednak jsou blahorodé a nepotřebujeme se jim vyhýbat. Studium o nich necháme na příště.

Teď si všimneme jednoho dalšího kola, má tři zvířata: kohout, had a prase. Mají představovat žádostivost, zášť a klam, tedy jevy, které pohání kolo samsáry.
Proč se tím zabývat? Kvůli opatrnosti.

K milejším kolům později také přijdeme. Poznamenejme, že v severském buddhismu byli (jsou) studenti fascinováni tím smutným kolem, ale na radostná kola příčinného vznikání zapomenuli.

Došli k pesimismu.
K jeho překonání je třeba prvek: soucit (se sebou samým(), anděl (pro povznesení), nebo míšení těsta,
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad- spor jazyka a srdce

Nový příspěvekod nop » úte 26. kvě 2015 3:03:15

Pravda o jazyku a srdci (jazyku Petra a srdci ženy).

Nedávno se tu ukázal slovní ping- pong dvou hráčů s příspěvkem z boku (od Petry).
V myšlení a případech se rozděluje individuální (jednotlivé) a obecné.
Někdy se průhledně z individuálního vyklube obecný pohled,
a naopak z obecného se dá vyvodit jednotlivé.
V rozlišnosti projevů Petra a Jany se obecně odkrývá více protikladů:

myšlení muže a jemnost ženy,
rozpustilost a sebekázeň,
nezájem a cit,
jang a jin.

Pravdu rozkryl trpělivý zajíc, platí konkrétně a všeobecně.
Sledujte postup citlivých slov příspěvků prosím

1/ V příspěvku: Re: Celá pravda od Jana » pon 25. kvě 2015 8:16:12
se cituje, že vostálník píše: „…Si tvrdila že tě nemohu zasáhnout,
že se láska ničeho nebojí, apd.
A ted tady fnukáš kvůli bolesti v hrudníku ze šediváků ...

Není to infarkt ?“

Jana píše:
V té chvíli, když se objevilo to zasažení, zmizelo nezranitelné vědomí celistvé existence, objevilo se něco, co je od něčeho odděleno a tím pádem to může být i zasaženo. A ta bolest se objevila díky ztotožnění s tou zasaženou entitou.

Nefňukám, jen pozoruju, čím co je. Infarkt to na 100% není.

Možná se tady jen nabídla možnost poznat, proč to děláš, když už ses zeptal. Dát Ti konečně ochutnat to vítězství, pocit převahy, moci.

Spokojený ?
=

2/ Re: Celá pravda
od Jana » pon 25. kvě 2015 9:17:51
vostalpetr píše: „K čemu by mně to bylo ?

Už odpoledne znovu roztočíš svůj kolotoč blaženosti abys opět mohla blaženě spočívat ve středu stavu blažené nevědomosti,
a znovu zdrhneš do svý nirvány...

Jana píše: Potřeboval bys, aby ta bolest byla pořád ? Abys mohl zraňovat stále ?
Potřebuješ mít tu možnost nadvlády a moci ?

Potřebuješ, abych už Ti z té iluze dvojnosti nezdrhla ?
=
3/ Potom Re: Celá pravda, od .Petra » pon 25. kvě 2015 9:46:44

Petra psala (cituje): „Vostalpetr na chvili rozbil tvrdou skořápku, kterou si ego vytvořilo, aby v ní mohlo chránit stav své blaženosti ( = totální oddělení).

S Poznáním je to jinak: (citát) Vnitřní klid a pocit bezpečnosti a jistoty, kterou žádná událost a žádný nezdar v životě nemůže nikdy zvrátit. (E. Tomáš)

Petra dál píše: Ale jak správně Vostalpetr řekl, ego si rychle zaleze do své skořápky blaženosti zpátky, protože se tam cítí nejlépe.

(citát z díla E. Tomáše) 930. Kdy dojde u mystika či jogína k tzv. temné noci duše?

E.T. Nedávno jsem to zde říkal: když nehledáme správně, např. když toužím víc po blaženosti než po Pravdě.

Ale vždyt se říká, že Pravda je také blaženost?
E.T. Pravda je za blažeností, spíš v klidu a míru než v entusiastických sférách. Proto si nemáme libovat v blaženostech, ale jít dál.
=
4/ A zase od .Petra » pon 25. kvě 2015 9:50:06
(ke slovům Jany: „..Potřebuješ mít tu možnost nadvlády a moci ?..“)
píše Petra: To ho tak málo znáš, Jani, když si můžeš myslet, že mu jde o nadvládu a moc?
=
5/ Jana: » pon 25. kvě 2015 15:00:26
…Ráno, když jsem se probudila, nebylo po tom ani stopy, jen jakýsi stav niterné čistoty….
=
6/ vostalpetr » pon 25. kvě 2015 15:16:11
…Důležitý je jen to, abys byla štastná a já tě mohl poslat do prdele......
=
7/ (Nop dodává) Možná vše je vysvětleno Petrem v příspěvku:
7a/ Re: Blaženost
od vostalpetr » sob 23. kvě 2015 0:01:42
já tlačím vždy jen úměrně tlakům co kdo vytváří,

a Jana tlačí hodně, tak tlačím hodně...

=
8/ Závěr od Nopa: tak jsme tu četli spor rozumu s citem v jevišti na Poradně..
Milí diváci, opona padá, ale možná, že hra nekončí.
=
9/ otázka pro naše duše, jež jsou ve vývoji jako u dětí:
a/ milá dívenko, kdy dětskou ručičkou přestaneš hladit hlavu žahavé medúzy v zálivu v Poradně?
b/ milý chlapečku: musíš si ze všeho dělat kopací míč na hraní?
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, námitky z islámu

Nový příspěvekod nop » úte 21. črc 2015 23:55:36

Islám vyčítá naší civilizaci mnohé.
=
1/ nemodlí se, ani před jídlem, což bylo běžné ještě před sto lety, byly modlitby doma v rodině, před cestou a po ní, před začetím práce, byly osobní modlitby, i za druhé lidi.
Pravidelné modlení na bohoslužbě a obřadech bylo běžné.

Muslim má první modlitbu hned po ránu, když vstane a pak jiné.
Ve francouzském sci-fi filmu „Návštěvníci“ se markýz se sluhou ocitne z XI. století ve XX. století a když před hostinou kleknou na kolena, lidí z XX. století se tomu diví.
To je úplná absence zvyku obracet se k nebeské sféře.
Jenom v Poradně se lidé, čtenáři, k něčemu obracejí, k Bohu a k Jeho dalším pojmenováním, to je k Jednotě, k Absolutnu a j.
A nedělají to před jídlem, ale v mysli a u monitoru.

2/ v Evropě si lidé neváží (ničeho), ponižují, zesměšňují kdekoho, degradují a prý chtějí „mít právo zesměšnit“. Ani učení Mahavíry nedoporučuje, co si tady „bílí“ dovolí.
Na Východě se dodržuje neubližování, „ahinsa“. A výsměch je také ubližování, bolí a způsobuje frustraci.
V Číně se dodržuje přísloví: „když se směješ, směj se tak, aby se mohl zasmát i druhý.“

To neplatilo u zesměšňování jaké si dlouhodobě dovolili karikaturisté v Evropě jako v týdeníku „Hebdo Charlie.“
Toto nemohou pochopit muslimové. A vulgární Evropané v tomto nechápou muslimy.
Islám ještě uznává opačné právo, ba povinnost, to je právo mít úctu.

3/ degradace osobní lásky a sexuální nezávaznost, doprovázená obnažováním, které nevadí u kojenců při převlékání, ale je na pováženou po dětství v pozdějším věku.
Do toho působí udržování dvojího přístupu k prostituci, používání „dvojího metru“ po staletí, kde se na jedné straně navenek udržuje důstojné postavení manželství a na druhé straně se trpí volný postoj k „druhořadové sexualitě“ v prostituci, je to znát už v literatuře z XIX. století, od Balzaca po Mitchellovou (Sever proti Jihu).

3a/ dvojakost postoje se projevuje v rozšířeném tvrzení, že prostituce je „nejstarší řemeslo“. Obsahuje tři chyby.
3a1/ není to řemeslo, protože nevzniká použitelný hmotný produkt jako výrobek (košile, jídlo, židle atd.),
3a2/ není nejstarší, je staré max. 6.000 let, z doby přechodu z pastevectví do organizované zemědělské doby a vzniku měst s možným anonymním pohybem polo usedlého obyvatelstva, zatím co to nejstarší, to je zpracování koží, staré asi 80.000 let, výroba loveckých zbraní a hrnčířství (výroba keramiky),
3a3/ pojem „nejstarší řemeslo“ pochází pravděpodobně z konce XIX. století z prostředí evropských bonvivánů podle hesla „víno, ženy a zpěv“. Ospravedlňuje jakoby existenci údajného řemesla podle podsunutého postoje, že co je starobylé, to nezbude než uznat.

Ve skutečnosti prostituce není možná v pasteveckém období, kde se stále po velké ploše pohybovala stáda a s nimi pastevci a tehdy mohl existovat volný sex čili promiskuita, ale ne nevěstka se stálým sídlem a bez jiné obživy.
V období pastevectví každá žena dojila krávy v celém kmeni a nečekala na peníze. Ty jsou ostatně staré prý jen asi 4.200 let.

4/ neúplnost filosofického pojmu života a světa, protikladné koncepce a systémy.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » stř 16. zář 2015 0:56:44

Chlapci dostávají odklad nástupu do školy častěji než dívky. Kvůli řeči

České děti se stále častěji potýkají s vadami řeči. Přitom problémy s mluvou mají především chlapci, kteří kvůli tomu mnohem častěji než dívky dostávají odklady a do škol nastupují později.
úterý 25. 9. 5018, 18:48
Sedmiletých dětí s odkladem přišlo loni do prvních tříd 22 453, z toho 14 780 byli chlapci. Odklad povinné školní docházky tedy rok předtím dostalo o více než 44 procent víc chlapců než dívek.
Rozdíly jsou patrné i během povinné školní docházky. V minulém školním roce propadlo v první třídě celkem 1175 dětí, z toho bylo 679 chlapců, tedy skoro šedesát procent. Podobně tomu bylo i v předchozích deseti letech.

Chlapci totiž mají kvůli odlišnému uspořádání mozku proti děvčatům komunikační nevýhodu. A pokud se u nich rozvoj vyjadřovacích schopností v raném dětství zanedbá, mohou mít potíže při nástupu do školy.
„Děti mají čím dál častěji logopedické problémy. Záleží na tom, jak k tomu přistupuje rodina, jak dítě vede k samostatnosti. Není to jen o znalostech, ale třeba i o tom, že to dítě není sociálně zralé,“ popsala Právu ředitelka ZŠ Štefánikova v Pardubicích Renata Janecká.

Podle ní má společnost rezervy právě v komunikaci s dětmi. „Šokuje mě, když vidím v trolejbuse maminku se sluchátky na uších a dítě vedle ní jen sedí. Rádo by s ní mluvilo, ale maminka prostě nekomunikuje,“ uvedla.

Prostě pustí počítač
Rodiče si pod tíhou denních povinností nejsou schopni najít čas večer si s dětmi sednout a povídat si o jejich zážitcích nebo si číst. „Někteří si myslí, že když pustí dětem počítač, tak že je to plnohodnotná zábava, ale v tom raném věku je důležitá komunikace, aby rodiče vyprávěli pohádku, a pak třeba nechali dítě doplňovat věty. Dítě se má rozvíjet, ne jen ho posadit před počítač,“ zdůraznila ředitelka Janecká.
Za pravdu jí dává i dětský psycholog Miroslav Hudec. „Záleží i na tom, jak se dítě zabaví. Pokud se věnuje hrám, kde uplatňuje hlavně zrak, zatímco řeč až tak moc ne, je méně vycvičené, než když je třeba venku s dětmi,“ řekl Právu Hudec.
Potvrdil, že přístup rodičů je zásadní: „V předškolním období se dítě ptá a ptá. A nervózní rodič ho radši odbude a nebaví se s ním.“ Podle Hudce se však také vede pečlivější evidence poruch. Učitelé si častěji všímají nedostatků, takže růst logopedických vad může být jen statistický klam.
Chlapci ale jsou podle něj ve školském systému znevýhodněni i v dalších směrech. „Jedno vysvětlení je, že děvčata jsou pilnější a poslušnější, zatímco kluci mají tak trochu vlastní rozum,“ uvedl. Dívkám zřejmě také prospívá fakt, že kantory jsou především ženy, které mají pro psychiku děvčat větší porozumění.

Větší potřeba pohybu
„Nevíme, jestli třeba kluk dostane stejnou známku za stejný výkon jako dívka.“ U chlapců se kolem šestého roku věku rozvíjejí hlavně těžké motorické schopnosti, zatímco mluvidla patří do jemné motoriky. Navíc jsou přirozeně živější.
„Vidíte to i o přestávce. Tím, kdo se potřebuje odreagovat běháním a řevem, jsou spíše kluci. Na začátku školní docházky jsou z hlediska potřeby pohybu kluci mnohem více frustrovaní než holky. To pak má vliv na pozornost,“ dodal psycholog.
Přestože dětí s poruchami přibývá, odkladů školní docházky je méně. V roce 2005 nastoupilo do škol dětí s odkladem 25,8 procenta, loni už jich bylo jen 19,2 procenta.

Přípravky v oblibě
Odklady dostávají děti na základě doporučení pedagogicko-psychologické poradny. S ním mohou zůstat ve školce o rok déle. Také mohou nastoupit do přípravného ročníku základních škol.
Výhodou přípravek je, že si v nich děti mohou začít zvykat na školní prostředí, náplň je však stejná jako v mateřince. Hlavně však výuka probíhá v malém kolektivu o maximálním počtu 15 dětí, takže se učitel může lépe soustředit na potřeby jednotlivců.

Ve školkách mohou být třídy po 24, se zvláštním povolením až po 28 dětech, což při posledních silných populačních ročnících není výjimkou. Dosud byly přípravky určeny jen pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí, kam se řadily třeba děti z neúplných rodin. Tato podmínka už letos neplatí, ale i tak je zapotřebí doporučení poradenského zařízení.
Obliba přípravek roste a dá se předpokládat, že do budoucna jich bude nadále přibývat. Loni jich bylo 300 na 246 školách a sdružovaly 3819 dětí, před deseti lety fungovalo 123 tříd ve 111 školách s 1441 dětmi.
Jiří Mach, Právo
zdroj: http://www.novinky.cz/domaci/380337-chl ... -reci.html
=
dodatek:
v mozku máme střediska pro vícero schopností. Měřeno geometricky, řečové centrum je u ženy třikráte objemnější než u mužů.
Pozoroval jsem u sebe myšlení v pojmech, zatímco ženy možná myslí ve slovech.
Také dovedou vést řeči jako několik řečí najednou, všechny hovory najednou slyší a ke všem najednou mluví, je to multitasking hloučku žen a nic jim spolu neunikne.
To já dovedu mluvit vždy jen jednu řeč, jsem jako cesta jednokolejka. Když na mne promluví dvě nebo tři ženy, dokáži odpovídat jen po jedné a ty další potom musí svou otázku opakovat.
Mám také jinou paměť.
Na konec roku a vánoční svátky jsme vždy posílali přání jedné rodině, už jen ze zvyku. A já jsem vždy vzpomínal na příjmení. Věděl jsem, že je to malý zpěvný ptáček a pamatoval jsem si adresu, i když jsme tam nechodili, jen 1x za rok poslali pozdrav.
A tak jsem vždy v telefonním seznamu listoval a procházel napřed jména jako Čížek, Sýkora, Pěnkava, Strnad a jiná. Nemohl to být Holub ani Sojka , Špaček nebo Hýl , ti byli v mé tvarové paměti moc velcí,
a skončil jsem, až jsem našel malého ptáčka bydlícího v Roháčově ulici č. 63. Pak jsem pohled poslal.
Ale před třemi lety jsem se na tu adresu vypravil. Avšak budovu koupila škola JAK, žádný obyvatel tam nebydlí a nikdo mi neřekl, kde bydlí bývalí nájemníci.
Myslím si, že ve vzpomínce ženy by bylo na prvním místě JMÉNO, na př. Čížek i kdyby skutečný pták čížek byl jako holub.
A jsem přesvědčený, že já myslím pojmově a ženy slovně.
=
dodatek, indické přísloví.: "ženy jsou prsty přírody a drahokamy světa".
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad překročení hranice

Nový příspěvekod nop » pát 18. zář 2015 8:35:04

Nezbláznili jsme se?

Když ilegálně překročíš severokorejské hranice, dostaneš 12 let nucených prací.
Pokud překročíš ilegálně íránské hranice, skončíš bez časového omezení ve vězení.
Pokud projdeš ilegálně afghánské hranice, budeš zastřelen.
Pokud projdeš ilegálně hranice Saúdské Arábie, budeš vězněn několik let.
Pokud překročíš ilegálně čínské hranice, pravděpodobně nebude o tobě nikdy víc nikdo slyšet.
Pokud projdeš ilegálně hranice Venezuely, budeš považován za špiona a tvůj osud bude sporný.
Pokud projdeš kubánské hranice ilegálně, skončíš také ve vězení.

Když však zavítáš ilegálně do Německa, Rakouska nebo Švýcarska, dostaneš:
- Kartu sociální pojišťovny
- Mobilní telefon bez smlouvy
- Placený nájem
- Bezplatnou zdravotní péči
- Peníze bez potřeby důkazů na jaký účel
- Bezplatné jazykové kurzy
- Volné lístky na autobusovou nebo železniční přepravu
- Dětské příplatky
- Bezplatné právní zástupce na obranu proti vykázání ze země
- Žádné povinnosti, ale zato více práv než mají domácí
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, jazykový koutek

Nový příspěvekod nop » sob 26. zář 2015 13:48:55

Jak se umíme česky vyjadřovat a psát správně členěné věty, závisí také na tom, jak umíme myslet, pak z toho na tom, jak přidělovat k myšlenkám slova a zařazovat za sebou části vět do smysluplného pořadí.
Obsah mé rozvahy se týká pořadí slov v jedné větě, která je tu ovšem předložená až v části B/ po nutném předložení výběru slov z článku v části A.
A/
V článku o léčbě hemofilie
http://www.novinky.cz/domaci/381646-hem ... ekare.html
se uvádí (vybral jsem souvislosti):

Hemofilií, neboli nadměrným krvácením, u nás trpí tisíc mužů a dvě stě chlapců.---
Zatímco na začátku 20. století se hemofilici dožívali stěží třinácti let, dnes jsou díky moderní léčbě na tom téměř stejně jako zdraví lidé. Běžně si lék píchají do žíly sami doma....
„Je to poměrně vzácná nemoc, se kterou se řada lékařů v životě nesetká, a marně si jen vzpomínají, že to brali na fakultě.
Revoluce v léčbě
„Za posledních třicet let se udála doslova revoluce v léčbě nemoci, a to díky dostupnosti moderních léků, profylaktické léčbě. Přesto mezi lékaři i laiky narážíme na mnoho předsudků o nemoci. Dnes už jsou k dispozici zcela bezpečné preparáty, pacienti si umějí substituci píchat do žíly sami...
V minulosti totiž dárci krevní plazmy, z níž se vyráběly preparáty pro hemofiliky, byli HIV pozitivní nebo infikovaní žloutenkou typu C. Což před rokem 1982 způsobilo doslova epidemii v západní Evropě a rovněž ve Spojených státech.
„Sedmdesát procent hemofiliků bylo infikováno. Nás paradoxně ochránila železná opona. ... Ale i tak u nás bylo sedmnáct hemofiliků nakaženo HIV,“
„V současnosti žijí dva nebo tři. Ti dostali tehdy alespoň finanční kompenzaci v řádu sto tisíc korun. Nakažených žloutenkou typu C bylo tuším 199 pacientů, ale ti nedostali nic,“
Potud citát.
=
B/
Pak následuje věta, u které jsem musel třikrát přemýšlet, než jsem ji pochopil:

Při dnešní léčbě, jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně, u méně než jednoho procenta pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, dokonce desítky miliónů, se však nikdo nemusí nákazy bát.“.

K pochopení toho, co je smyslem věty (kdo se nemusí bát) je potřebí zachovat postupnost a uspořádání. Sdělení obsahuje segmenty propletené větně, a kde jsem tušil, že chybí „pár slov“, nebo jsou před touto větou uvedena jinde, jsou zde u mne uvedená v závorkách ( ).

a/ ( u této nemoci existuje dnes bezpečná moderní léčba )
b/ „... jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně“,
c/ ( nemoc se týká snadné nadměrné krvácivoti, a lék zachraňující pacienta při poranění před bolestí nebo i vykrvácení obsahuje vložený chemický faktor usnadňující správnou míru srážení krve),
d/ (ale mezi pacienty je menší skupina, která je více ohrožená) „jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům“ (a týká se to rozsahu ) „u méně než jednoho procenta pacientů“
e/ v tomto případě /d/ je cena léčby vyšší, cena se pohybuje (na úrovni) dokonce desítky miliónů,
f/ ale Při dnešní léčbě ... se však nikdo nemusí nákazy bát.
g/ (protože i v tom vzácném rozsahu úzké skupiny méně než jednoho procenta pacientů s nevhodnými vlastními protilátkami se ví jak na to, bez ohledu na cenu)
=
A tak by se ta věta
„„Při dnešní léčbě, jejíž cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně, u méně než jednoho procenta pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, dokonce desítky miliónů, se však nikdo nemusí nákazy bát.“

dala srozumitelněji upravit, kdyby se segmenty seřadily s ohledem na podřadnost a souřadnost třeba takto (nebo větu dělit):

„Při dnešní léčbě se však nikdo nemusí nákazy bát, ani u pacientů, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům, mimochodem cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně. Těch pacientů s jejich protilátkami proti srážejícím faktorům je méně než jedno procenta a tam je cena dokonce desítky miliónů,.“
nebo jinak:
„Při dnešní léčbě se však nikdo nemusí nákazy bát. Cena se pohybuje okolo jednoho miliónu korun ročně.
Jsou také pacienti, jejichž imunitní systém tvoří protilátky proti srážejícím faktorům a těch je méně než jedno procento (ze všech hemofilních pacientů), v tom případě je cena léčby dokonce desítky miliónů.“
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad, slavnost jablka Malináč

Nový příspěvekod nop » stř 30. zář 2015 21:30:50

Národní pocit zahřeje slavnost tradiční odrůdy jablka .
Jablko „Holovouský malináč“, odrůda domácí česká, drobná, ale sladká, s tradicí v Podkrkonoší,

má připravenou slavnost v rodné obci Holovousy, ležící u žst křižovatky Ostroměř v okrese Hořice.
Slavnost v sobotu 3. října 2015 začíná v 13 hodin,
má 80 stánků, štrůdly, jízdu na ponících aj. a jako již tradičně jej zakončí ohňostroj.
Je připravená výstava Ovoce – staré ovocné odrůdy, pro návštěvníky je připravený bohatý doprovodný program, kterému bude vévodit pečlivě vybraný jarmark.

Zdroj: http://jicinsky.denik.cz/kultura_region ... 50930.html
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad a dějiny závoje

Nový příspěvekod nop » pát 02. říj 2015 15:22:39

Historie závoje .
Látkou přes obličej se zahalují muži i ženy v pouštních oblastech, kde je horko a často vane vítr s pískovými zrny.
Rovněž v chladných oblastech proti vichřici a mrazu.

Zvláštní oblibu získalo zahalování u žen, táhne se to tak daleko zpětně, že nevíme, kdy se s tím začalo.
V Evropě bylo ještě před dvěma sty lety běžné, že vdaná žena mívala zavinutou hlavu nebo čepec a hrdlo měla zavinuté látkou. Ne však vždy, ježto při práci na poli není na jemnosti v obtáčení krku šálou vhodné místo.
A ještě na začátku XX. století přežíval mnohde závoj v podobě síťky před tváří upevněné vpředu na klobouku, někdy s perlami. Jemnost a průhlednost takového závoje byla už tak subtilní, že to byla jen kosmetická ozdoba a doplněk, spíše psychologická bariéra, která nebránila v rozeznání detailů tváře.

Přesto (či pro tu jemnost právě) se zachovala při svatebním obřadu u nevěsty. Nakonec je ženich vyzvaný, aby políbil nevěstu (přede všemi) a tím zpečetil spojení rodu s rodem nevěsty.
K tomu je ovšem potřeba nadzvednout závoj nad tváří nevěsty. A tady se zachovává ta jemnost v obřadu, v symbolice, že teď už mladá žena nemusí svou tvář ukrývat, od teď bude chráněná osobou muže, který svou péči, podporu a stálost zpečetil čtyřmi skutky:
- slovem „ano“, navlečením prstenu, podpisem a políbením.

Poezie závoje je opředená mnohými skutky. Na př. v arabské staré literatuře se dočítáme, že jsou města a kraje, kde ženy nosí závoje s tak jemnou průsvitnou látkou, že krásu nezastírají.
Forma byla dodržená, realita přizpůsobená.
I ve starém Egyptě byly nošené poloprůsvitné látky.

KRÁSNÁ TETA V MOHAMEDOVĚ RODINĚ.
Prorok Mohamed přednesl nauku o Alláhovi nejprve ve své širší rodině, která zahrnovala pět strýců a více bratranců. Praktikovali víru v jednoho Boha deset let, než s ní Mohamed vystoupil na veřejnost.
Mladí muži přišli s požadavkem, aby jejich ženy chodily na veřejnosti zahalené. Postupně to zavedli pro všechny ženy (a prý to není součást Koránu, ale zvyk).
Jedna teta byla mimořádně krásná a ta odmítla. Když ji tak Alláh stvořil, tedy její krása je dílo od Alláha a proto má být vidět, aby lidé chválili Alláha. Celý život chodila s nezahalenou tváří.
Dodejme ale, že starší ženy, tak po 50 letech, se už nemusejí zahalovat. Taktéž ženy činné v politice chodí bez závoje.

NEVĚSTA REBEKA.
Když dospíval Izák, syn Abrahámův, šlo o to, aby si našel nevěstu ve spřízněném rodu a nevzal si ženu ze sousedních národů v zemi Kanaán.
Vyslali tedy služebníka, který u příbuzných v Mezopotámii našel a dohodl nevěstu. Jel s ní nazpátek domů k Izákovi přes poušť.
Pak se s ní Izák setkal. Nechme hovořit zápis v knize Genesis 24:
„63 Když se schylovalo k večeru, Izák se šel procházet po poli. Pozvedl oči a tu spatřil přicházející velbloudy.
64 I Rebeka pozvedla oči a uviděla Izáka. Seskočila z velblouda a zeptala se služebníka: Kdo je tamten muž, který nám jde po poli vstříc? Služebník odpověděl: To je můj pán. Vzala tedy závoj a zahalila se.“


ZVYK ZAHALENÉ NEVĚSTY se tedy držel už v dobách starých. v Indii se dodnes stává, že hoch po návratu ze studia Véd je oženěný z vůle obou rodin a uvidí tvář své nastávající až při svatbě.
V obrázku je strojení (příprava) jiné nevěsty, Rút, ze starého příběhu.

Závěr:
za nejdůležitější při tomto uvažování považuji vědomost, že závoj u muslimů není náboženský příkaz, ale zvyk vydupaný bratranci proroka a rozšířený mimo svatbu na nošení i ve všední den.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad - den syslů 25. října 2015

Nový příspěvekod nop » sob 24. říj 2015 12:00:43

Národní den syslů.

Z tisku: „V neděli 25. října ve tři ráno v noci končí letní čas...“.
Protože lze být v pelíšku déle, hodilo by se tento den vyhlásit za Národní den syslů.

Sovy si jej prožijí také večer, kdy se automaticky závěrečná hodina osvěžoven posouvá.
Na národním svátku si tedy výhodu prožijí dva tvorové: syslové ráno, sovy večer.

Svátek je to posuvný, protože připadá až na vhodnou neděli.
=
jinak více také článek zde:
Přechod na zimní čas je malá náplast pro "sovy". Chod světa je ale nastaven na "skřivany"

http://magazin.aktualne.cz/prechod-na-z ... 5900fea04/
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » ned 29. lis 2015 11:27:30

Poslanec Marek Benda / došlo mailem

https://www.email.cz/web-office/TeqmSP- ... omovec.doc

Chudák, takřka bezdomovec

To si přečtěte, ale zvedne vás to ze židle!!!!!

Politický matador a super pravicový deklamátor Marek Benda z ODS přiznal, že i přes vedlejší více než 250 tisícové příjmy, se musí mimo sněmovnu pořádně ohánět. Přečtěte si, co o tom říká sám Benda:
"Když se podíváte na ty příjmy, tak mám čtyři děti, manželku v domácnosti a z těch zbývajících příjmů bych rodinu v tuto chvíli neuživil,“ - tvrdí Benda, kterému evidentně poslanecký plat a náhrady nestačí.
Tak se na to podívejme zblízka:
Základní poslanecký plat: 56.000,- Kč.
Benda bere měsíčně jako předseda výboru 79.000,- Kč .... k tomu:
8.300,- Kč měsíčně na reprezentaci a stravné
20.700,- Kč měsíčně na cestovné
12.930,- Kč měsíčně na administrativní a odborné práce
28.800,- Kč měsíčně na pronájem poslanecké kanceláře a jejího vybavení
35.875,- Kč měsíčně na služby asistenta
7.000,- Kč měsíčně na telefonní poplatky a připojení k internetu
Celkem na náhradách 113.605,- Kč měsíčně.
Takže základní plat MĚSÍČNĚ 79 tis. + 113 tis. náhrady + 30 tis.
NOSÍ DOMŮ MĚSÍČNĚ PŘES 220.000
,- Kč a - chudák v domácnosti s rozpočtem nevyžije...
Kromě toho jsou mu např. hrazeny výdaje na ubytování a stravování při zahraničních i tuzemských cestách. Předsedům výborů navíc náleží služební auto bez řidiče.
NEPOLITOVALI BYSTE TAKOVÉHO CHUDÁKA ?
Nebylo by spravedlivější, aby funkce poslanců a senátorů byly čestné, a příjmy refundované státem, jako ze řádného zaměstnání?
Ať se jim klidně proplácejí cesťáky, refundují asistenti, ale 8300,- na kravaty a žrádlo měsíčně?
To se nemůže nažrat v poslanecké kantýně ze super slušného platu poslance, když tam mají slevy, jako kdysi v bufetech KV KSČ?
Ovšem s řádným zaměstnáním Marka Bendy by byl problém – on totiž doposud nikde jinde nepracoval, jen v PS! Otec synáčka po maturitě přivlekl do parlamentu a celému národu je záhadou, kdo ho vůbec volí nebo kroužkuje a jak je možné, že podvodník s diplomkou může vůbec ve sněmovně přebývat. Ale asi může – protože v poslanecké sněmovně je neskutečně vysoké procento trestaných a obviněných z podvodů a zlodějen.
Zkuste si někdo spočítat na vašem pracovišti, kde je pohromadě 200 zaměstnanců, kolik z nich je
trestaných. U nás jsem za dva roky našel pouze dva – jeden dostal pokutu za rychlou jízdu autem a jedna kolegyně dala facku exekutorovi.
A teď si zkuste spočítat všechny kauzy v PS a vládě. Jsme prťavá země, pracující, rodiny s dětmi a důchodci mají utaženou finanční uzdu kolem krku na doraz. A my uživíme senát i PS s takovými darmošlapy a vyžírky

Naši potomci si jednou budou klást otázku: Co jste proti tomu udělali?
*
dodatek, jeho horoskop ukazuje schopného člověka:
http://osobnosti.najdise.cz/zivotopis/marek-benda
=
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » stř 02. pro 2015 0:44:02

syrské náboženství
zajímáme se o Syřany, česká vláda je jim příznivě nakloněná, jsou to křesťané („jako my“, ale aktivnější).
Ale co se dá dozvědět o náboženství v Syrii?
wikipedia praví:

Syrské církve představují kulturně a jazykově vyhraněnou součást východního křesťanstva. Dnes tuto část křesťanstva, jehož lze hledat především na Blízkém východě, představuje množství středovýchodních a indických církví....

Syrští křesťané jsou dědici tradic, vázaných především na syrštinu, jeden z aramejských dialektů
... V 5. století dochází k prvnímu rozdělení mezi křesťany žijícími v sásánovské Persii a římské říši kvůli nestoránskému schizmatu, a to jak z teologických, tak politických příčin...

Syrská pravoslavná církev, označovaná též jako jakobité, byla založena biskupem Jakobem Baradaiem v 2. polovině 6. století, později umožnila vznik koptské pravoslavné církve.
Členové církve žijí dodnes převážně na Středním východě, ale také např. v USA.
Bohoslužebným jazykem je syrština a arabština.

Syrská katolická církev (syrsky ܥܕܬܐ ܣܘܪܝܝܬܐ ܩܬܘܠܝܩܝܬܐ ‘ittā súrjājtā qatālīqītā) je syrská východní katolická církev na Blízkém Východě.
Ritus a zvyklosti má syrská katolická církev společné se Syrskou pravoslavnou církví, tj.jakobitskou, užívá totiž západosyrský ritus, tj. antiochijský (jako i Maronitská církev)....
Církev v r. 2014 měla 165.580 věřících, asi 55-60% jich žije mimo oblast Blízkého východu...

Starobylé východní církve, též nazývané staré východní církve nebo staré pravoslavné církve, jsou skupinou křesťanských starobylých autonomních církví Předního východu vzniklých z christologických sporů 5.–7. století. Mají odlišné liturgické a teologické tradice, ...
=
a nyní výpisek osvěcující poměry v Syrii při objevení se islámu:
Následné dobytí země Araby ukončilo byzantskou vládu a vytvořilo vhodné podmínky pro rozvoj syrské církve. Sloužili jako zprostředkovatelé antické kultury právě Arabům. Její rozkvět nastal až ve 12. století. Později však přišel úpadek, při kterém byla zničena většina syrských pravoslavných chrámů a klášterů.....
=
To je letmý pohled do hlubiny země s hlediska víry.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » stř 02. pro 2015 19:33:01

Syřané v církvi
Ze syrské oblasti vzešlo více církví, včetně etiopské, koptské a také až v Indii.
Každá je sama sobě hlavou (nezávisí na Římu, ale mají příznivý vztah se Římem) a vrchní představitel nosí titul Katolikos (Catholikos).

Obrázky jsou zde.

A kousek textu o syrské církvi v Západě, nemusím překládat, že?

The Western Archdiocese of the Syriac Orthodox Church of Antioch, providing Syriac news, spiritual guidance and leadership to the Syriac Orthodox community, is a 501 (c) (3) non-profit, tax-exempt organization comprised of 20 churches and parishes in 17 western states. It was established in 1952 as the Archdiocese of the Syrian Orthodox Church encompassing the entire United States and Canada. In November 1995 by the Holy Synod of Antioch, the Western Archdiocese was formed to exclusively serve the 17 states of the western half United States.
Visit our Archdiocese Facebook, Syriac Orthodox Archdiocese of the Western United States

zdroj: http://www.soc-wus.org/?page=20
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad o omylu v orientaci na červenou lucernu

Nový příspěvekod nop » ned 27. pro 2015 5:43:18

Ema má transsexuální zkušenosti. Píše se o tom v příspěvku od Táry, Re: Příběhy od Tara » čtv 03. pro 2015 22:35:0

Tam v tom vláknu se nedá citovat a dopisovat názory. Mám jen jeden dotaz k větě:
... chvíle strávené ve světě červených luceren nedávají útěchu na dlouho---
.
Tedy možností je jen lucerna?
Možná, že autor nedovede přivést Emu k vyznání, ke „comming outu“ a má spíše pistoli.

Vyznění článku ale mluví o :
...... Už je čas přestat se na své děti zlobit...už je čas vnímat a vidět, KDO SKUTEČNĚ NAŠE DĚTI JSOU A TAKÉ JE TAKOVÉ MILOVAT...
... Přestala by pak (maminka) Emmu odmítat a nastoupila by bolestivou, ale krásnou cestu k uzdravení jejich vzájemného vztahu. Emma už by se nemusela po nocích trmácet po laciných kabaretech a žít se stejnými "vyhnanci", ale zažila by jaké to je, když si lásku nemusí kupovat za peníze, ale je skutečně milována TAKOVÁ, JAKÁ JE. Nemusela by se bát udělat svůj "coming out", na který byla zoufale sama, ale měla by podporu své rodiny, která by konečně přiznala BARVU a ta by nebyla modrá, ale krásně růžová.

Ale já mám jen jeden dotaz:
proč se předkládá varianta o „červených lucernách“ ? Autora nenapadla jiná možnost? Důstojná?
Je autor(ka) tak zvyklý na lucerny? Kudy chodí, když jde večer ven?

Jako protiváhu cituji jiný text:
Dagmar Křížková o vztahu katolické církve k homosexuálům: Mluví o nás, ne s námi
zdroj: http://www.novinky.cz/kultura/salon/389 ... -nami.html

Tam není o lucernách ani zmínka.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » čtv 28. led 2016 1:19:35

Proč Orbán není Urban.

v maďarštině nejde, aby se ve slově vyskytovaly spolu samohlásky libovolně.
samohlásky patří buď mezi otevřené, to jsou a,o,
nebo mezi úzké, i, e, u.
Buď jsou spolu samé otevřené, nebo naopak samé úzké. V případě potřeby se přizpůsobí.
A tak z Urbana vzniká Orbán.
I u převzatých slov.
Slovo večeře je slovensky večera, ale v maďarštině je vaczora, čti [vačora], protože zvuk „č“ se píše cz podobně jako v Polsku.
Na konci slova večera je –a a tomu se přizpůsobuje veče- a mění se na vačo-.

Jiné zvláštnosti v maďarštině.
Zvuk [ s ] potřebuje k zapsání dvě písmena sz. Naopak zvuk [ š ] je píše jen s (Jánoš se píše János).
Pro zvuk [ ď ] je tu spřežka gy, pro zvuk [ ň ] je tu ny. Města Nitra a Spiš v maďarských mapách jsou Nyitra, Szpis.
Zvuk [ ž ] se píše zs.

kdyby slyšel Maďar slovenskou větu „žlutý čížek neďobá spíše nikoho“ a chtěl by ten zvuk zapsat
maďarským způsobem, bylo by to: „zslutý czízsek negyobá szpíse nyikoho“

Česká a slovenská předložka „v“ se objevuje v maďarštině za slovem jako přípona –ban, nebo –ben.
Dům se řekne háza a "v domě" je házban (je tu shoda hlásek a - a).
Zahrada se řekne kért a "v zahradě" je kértben (je tu shoda e – e, nelze říci kértban).
Orbán nemůže být Urban, ale Orban (shoda o – a).
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Mezisklad

Nový příspěvekod nop » úte 02. úno 2016 10:31:54

Milí adepti,
uvádím přišlé varování.
Může to být hoax, to nesu způsobilý zjistit. A kdyby ano, ať to Jana smaže .
Takže pro jistotu kopíruji:
=== === === ===

POZOR!!! ODEČÍTÁ 2400 KČ Z VYUČTOVÁNÍ

POZOR, POZOR, POZOR - POSÍLEJ DÁL . . .
Jsem ředitelka školy Základní škola, Prachatice Zlatá stezka 387
383 01 Prachatice IČO: 70841098 Tel. 388 317 613 Mobil: 724 335 472

CHTĚLA BYCH SE SE VŠEMI PODĚLIT O TO, CO SE MI DNES STALO:

PŘIŠLA MI NA MOBIL SMS Z TEL ČÍSLA 604 945 020 :

DOBRÝ DEN!
OMLOUVÁM SE, ŽE VYRUŠUJI, ALE OMYLEM JSEM K VÁM

POSLALA MOJI POTVRZOVACÍ ZPRÁVU. MUŽU VÁS JEN POŽÁDAT

O PŘEPOSLÁNÍ, STRAŠNĚ MOC MI POMŮŽETE. VÁŽNĚ.
DĚKUJI MOCKRÁT NOVÁKOVÁ 604 945 020

TAK JÁ JAKO BLBEC JÍ PÍŠU, ŽE JE MI LÍTO, ALE ŽE ŽÁDNÁ SMS
MI OD NÍ NEPŘIŠLA! ALE V MOMENTĚ MI PŘIŠLA SMS OD VODAFONE,

ŽE NĚJAKÁ "M" PENĚŽENKA, KTEROU JSEM NIKDY NEAKTIVOVALA

MI ODEČÍTÁ 2400 KČ Z VYUČTOVÁNÍ !!!!!!

PROSÍM O MAXIMÁLNÍ SDÍLENÍ - PŘECI TO TÉ SVINI ZLODĚJSKÝ JEN

TAK NEPROJDE!!!!!!

OHLASY:
Alena Kopecká
Paní sice Vás neznám, ale moc děkuji za upozornění.
Dnes mi přišla ta samá zpráva jako Vám ale z jiného čísla a to 739 041 508.
Nějaká pani Hanzlíková mi píše, abych jí přeposlala nějaký kód (který mi
samozřejmě nepřišel) na její číslo 604 962 238.
Jen díky Vám jsem jí neodpověděla zpět, že mi nic nepřišlo.


Prosím všechny o maximální sdílení, protože jak je vidět, může to přijít
z jakéhokoliv čísla!!!!! Přesně toto se stalo i známým .
A to si myslí, že jsou opatrní !!!!!!!!!!!
Každou chvíli se o to hajzlové pokoušejí a vždy z jiného čísla.
Hajzl z tel. 477 100 111 pokračuje, nepřijímat!

A já tuto informaci doplním upozorněním na další kurvy ze serveru . . . bez
reklamky.cz [1](http://reklamky.cz [1] <http://reklamky.cz [1]>), kteří
náhodně volají na různá t.č. a bláhoví a důvěřiví lidé se po zvednutí dozví,
že si s nimi chtějí popovídat a prosí je o jednoduché odpovědi na jednoduché
otázky stylem ano - ne s tím, že hovor je nahráván.
Otázky jsou typu : jste svobodný - ženatý?, vede kolem vašeho domu silnice?,
máte děti? a podobně.
K Vaší hrůze vám přijde ihned druhý den po hovoru doporučený dopis s
fakturou na 3000,- Kč, který nic netušíce převezmete.
Po prostudování přiložené obchodní "smlouvy" psané klasickou blechou písma
zjistíte, že souhlasíte se zasláním zálohové faktury předmětné "společnosti
v uvedené výši. Po reklamaci u této společnosti je vám přehrán zmanipulovaný
hovor, kde s hrůzou zjistíte, že jste se telefonicky zavázali k úhradě faktury

a zaslání obchodní smlouvy dopisem.
Při jednání s právníky vám většina doporučí fakturu uhradit a poté s nejistým

výsledkem vymáhání částky zpět, což vás bude stát čas a peníze.
Mají to totiž perfektně ošetřeno podle platne legislativy a než
se nadějete, už vám buší na dveře exekutor . .
.

NA TO JE OVŠEM VELMI JEDNODUCHÝ RECEPT : CIZÍ A NEZNÁMÁ

ČÍSLA, KTERÁ NEMÁM V ADRESÁŘI TELEFONU NEBRAT A ROVNOU

HÁZET DO KOŠE. A POKUD MI NĚKDO ZNÁMÝ VOLÁ Z NOVÉHO ČÍSLA,

TAK SE MUSÍ LASKAVĚ IDENTIFIKOVAT, NEJLÍP SMS-KOU.
JINAK MÁ SMŮLU . . .

Byl jsem dnes celý den pryč a po návratu domů jsem měl na mobilu osm
nepřijatých hovorů z čísla : 420 477 100 111.

Když telefon zvednou, hovor se automaticky přeruší, nicméně ve vyúčtování na
konci měsíce mají tzv. dárcovské volání 1 min. za 100 Kč.
Prosím, toto číslo si zapamatujte a když se objeví na mobilu, tak nezvedat !!!!
Sprostě a drze vás okrade o 100Kč.

PROSÍM POŠLETE TOTO DALŠIM KAMARÁDŮM A ZNÁMÝM.

RNDr. Vladimír Němeček
Okrouhlá 11, 625 00 Brno
==
dodatek zajíce: čísla jsou vždy devítimístná, toto poslední má 12, možná chtěl vyjádřit pořadí 100 až 111
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mezisklad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků