Moderátor: mmuller
armin píše:...Je zajímavé, že mnoho Mistrů, kteří přišli k realizaci jako slepí k houslím, nebo jiní po dlouhodobém tápání, doporučují svým následovníkům nějakou zkratku - zdánlivě přímou cestu k jejich zkušenosti, tak jak to z pohledu dosaženého stupně realizace vidí jako nejjednodušší.
A z toho pak vzniká řada jednostranných nekomplexních postupů (doporučení), které nezohledňují specifika závislostí případných následovníků a rafinovanost jejich eg.
Bohužel, není tam nijaké zmínky o nějakém srdci
Kniha Mistra dzogčhenu Dilgo Khjence Rinpočhe: "Poklad v srdci probuzených"
Anotace: Autor (1910-1991) byl jedním z nejvyšších mistrů meditace a dzogčhenu ve starobylé tibetské tantrické tradici Ňingma a zároveň jedním z posledních představitelů generace velkých lamů, kteří své vzdělání a duchovní vyškolení získali ještě v Tibetu. Po čínské okupaci odešel do Nepálu, později působil i v USA a Evropě.
vostalpetr píše:každému podle jeho stavu mysli, kterým se táhne jeho duchovní směr, musím ale za sebe říci že třeba i výklad budhismu se prolíná s ramanou..
V tom bych to neviděl,
Ramanovi pouze jen nedošlo, že jeho duchovní realizaci spískala právě ta síla Uni. Vědomí,
že ona stála na počátku,
ne na konci, kde si ji pak uvěomil (že Atman je Brahman)
vostalpetr píše:Zato je přímo v titulu knihy, věnované dzogčhenu
A co já s tím jako mám dělat ???
Já dával odkaz na videa o dzogčhenu, kde není ani slova o nějakém srdci
Jestliže někde někdo v rámci dzogčhenu hovoří o srdci, pak jeho věc,
já to nečetl, tak nevím co tím myslí
Nevím, co má nek. prostor společnýho se srdcem ???
Možná je to jen jakési vyjádření toho, že atman je brahman,
ale s tím se tedy opravdu moc netrápím,
to je spíše asi Ramanova škola
vostalpetr píše:duchovní praktiky jsou víceméně jen kopírky stavu uvolnění,
jen vytrhané listy z návodu na relaxaci
vostalpetr píše:měl by jsi i číst i sledovat videa.. je to poučné, sám sleduji i videa budhismu a podobně, abych se poučil i s případných chyb které udělám..
Už moc nečtu, ani videa nesleduju apd.
Málokdy lze narazit na někoho, kdo mluví o spontánním průběhu realizace a nějaká cvičení něčeho mě příliš nezajímají...
A navíc, myslím, si, že nikdo není neomylný,
takže většinu řečeného beru poněkud s rezervou
mmuller píše:Ahoj, byl jsem požádán Janou o příspěvek tak jsem tu.
Átmavičára je nástroj. A jako každý nástroj může být zneužit, tak i átmavičára může být zneužita vědomě či většinou nevědomě.
A to zneužití podle mně spočívá v nevědomém odstřihnutí nepodhodlných částí sama sebe - nedořešené rodinné vazby a vztahy, vztahy k rodičům, individuální karma atd.
Před časem mně dost zajímalo, proč hodně "džnaninů" umřelo na rakovinu. V rámci konstelačního náhledu jsem se díval specielně na Ramanu a vyšlo tam nedořešené a nepřiajté odmítnutí otcem a nenávist k matce (taky jeden z možných důvodů nenastoupení cesty Síly).
Jakkoliv nepopírám a jsem stále inpirován jeho proudem Vědomí, tak taky nemůžu nevidět i to, že tam něco nehrálo v projevu. A pokud vyjdu z pohledu, že svou realitu si tvoříme jen a jen sami, tak je tak je ta rakovina hodna průzkum už pro vlastní poučení.
Proč to píšu? Chci říci, že átmavičára může být dobrým prostředkemk Poznání sama sebe. Je ale potřeba velké velké úpřimnosti sama k sobě, jestli opravdu neutíkam před něčím nepohodlným. Často prostě odevzdaní nějakého problému či situace bez jeho vhledu a pochopení nefunguje a opakuje se stále a stále dokola.
Takže přejji sobě i vám mnoho štěstí na cestě Vědomí i Síly.
Ramana nám všem krásně ukázal tu první, po té druhé se můžeme poohlédnout třeba v magii.
vostalpetr píše:Kdykoliv vnímáš mně, vznikám a stávám se bytostí.
Mně se někdy stává že když někoho vnímám, tak se stává krávou či volem.
Ale to by mohlo být mou bujnou fantazií a tvořivě zaměřenou myslí...
Tedy vlatně mnohem lépe mně to jde, když vnímám pouze názory a nejsem omezen vnímáním těla...
mmuller píše:Ahoj, byl jsem požádán Janou o příspěvek tak jsem tu.
Átmavičára je nástroj. A jako každý nástroj může být zneužit, tak i átmavičára může být zneužita vědomě či většinou nevědomě.
A to zneužití podle mně spočívá v nevědomém odstřihnutí nepodhodlných částí sama sebe - nedořešené rodinné vazby a vztahy, vztahy k rodičům, individuální karma atd.
Před časem mně dost zajímalo, proč hodně "džnaninů" umřelo na rakovinu. V rámci konstelačního náhledu jsem se díval specielně na Ramanu a vyšlo tam nedořešené a nepřiajté odmítnutí otcem a nenávist k matce (taky jeden z možných důvodů nenastoupení cesty Síly).
Jakkoliv nepopírám a jsem stále inpirován jeho proudem Vědomí, tak taky nemůžu nevidět i to, že tam něco nehrálo v projevu. A pokud vyjdu z pohledu, že svou realitu si tvoříme jen a jen sami, tak je tak je ta rakovina hodna průzkum už pro vlastní poučení.
Proč to píšu? Chci říci, že átmavičára může být dobrým prostředkemk Poznání sama sebe. Je ale potřeba velké velké úpřimnosti sama k sobě, jestli opravdu neutíkam před něčím nepohodlným. Často prostě odevzdaní nějakého problému či situace bez jeho vhledu a pochopení nefunguje a opakuje se stále a stále dokola.
Takže přejji sobě i vám mnoho štěstí na cestě Vědomí i Síly.
Ramana nám všem krásně ukázal tu první, po té druhé se můžeme poohlédnout třeba v magii.
vostalpetr píše:2) Poznat kým jsme a umožnit prožití plnohodnotného života v těle.
No řeč asi spíše bude o rozpuštění karmy zvané tělo,
nežli o plnohodnotném životě v těle...
Ramana sice říkal, že není tělo, takže tělu nevěnoval pozornost ale tělo je prostě karma,
a on tuto karmu jen nechal dojet s tím, že se prostě se smrtí rozpustí
To mně tedy osobně nepřipadá jako dobrý způsob řešení karmy
Proto také dávám přednost dzogčhenu a ne Ramanovu učení
rafael píše:vostalpetr píše:2) Poznat kým jsme a umožnit prožití plnohodnotného života v těle.
No řeč asi spíše bude o rozpuštění karmy zvané tělo,
nežli o plnohodnotném životě v těle...
Ramana sice říkal, že není tělo, takže tělu nevěnoval pozornost ale tělo je prostě karma,
a on tuto karmu jen nechal dojet s tím, že se prostě se smrtí rozpustí
To mně tedy osobně nepřipadá jako dobrý způsob řešení karmy
Proto také dávám přednost dzogčhenu a ne Ramanovu učení
souhlasím s ramanou protože dávám přednost ramanovi a ne džogenu.. karma at se rozpustí, proč bych měl ještě potom karmu řešit, když to milost udělá sama..
Jana píše:Nevím, jestli je inkarnační paměť k něčemu dobrá. V podstatě se mi všechny ty inkarnace slily jako film, sen, který na samotné podstatě existence vůbec nic nemění. Ať se v nich objevilo cokoliv, jako by se nic nikdy nestalo.
Tedy z mého pohledu není co rozpouštět.
karma at se rozpustí, proč bych měl ještě potom karmu řešit, když to milost udělá sama..
mmuller píše: Mně teda pořád přichází, že pokud chci cokoliv rozpustit, tak to musím zřít a porozumět.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník