Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 11. zář 2013 17:18:22

Balsekar: Dokud nepřijde pochopení, pak se to ve většině případů musí odehrávat na intelektuální úrovni... Neboť "kdo" vlastně hledá? Hledání je dění, probíhající pomocí rozumu, který je součástí naprogramování dané psychosomatické soustavy, jejímž prostřednictvím dochází k hledání. Hledajícím je tedy rozum a hledání se děje jeho prostřednictvím, a to dokud v něm nedojde k nazření, že to, co se hledá, je mimo jeho chápání. Hledání pokračuje, dokud není nazřeno, že to, co se hledá, nemůže rozum pochopit. Potom to rozum vzdá... Rozum se může vzdát, až když dojde, opět intelektuálně, k závěru, že to, co se hledá, leží skutečně mimo něj. A proč?Jak může rozum dojít k závěru, že to, co je hledáno, leží mimo něj?

Je to součást mechanismu hledání v rámci světa jevů. A je součástí indické tradice, později i širší východní tradice, že v přítomnosti gurua existuje něco nehmatatelného, co může pomoci vyvolat pochopení. "Přítomnost" gurua může pokračovat i potom, kdy guru není fyzicky přítomen. "Přítomností" není nutně fyzická přítomnost. Přijdete-li do Ramanášramu, tak třebaže je Ramana již 47 let mrtev, Jeho "přítomnost" je tu velmi silná.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 11. zář 2013 17:59:44

A do třetice Balsekar:

Řešením je přijmout ego jako součást přirozeného procesu.

Odkud se bere utrpení? Utrpení vzniká z "vaší" snahy mít "své" ego pod kontrolou. Pokud však ego přijmete, místo abyste s ním bojovali, pak je to něco úplně jiného. Většina učení vám říká, že máte s egem bojovat, že máte ego zabít... Jak byste mohl ego zabít? Neustále se vrací, protože je to vůle Zdroje a osud dané psychosomatické soustavy. V rukách Zdroje je tedy i proces odevzdání či přijetí sebe sama.

Nechte hledání dále probíhat. Nechte ho jít svou vlastní cestou. Nedělejte si s ním starosti.

I vyskakování ega je přirozený proces. A jestliže přijmete i ego, když nepovažujete za nezbytné s egem bojovat, je to velký krok kupředu.
Jak vám to může pomoci v životě? Základem je, že se neděje nic, co není vůlí Zdroje čili neosobní činností Vědomí.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod konec zvonec » stř 11. zář 2013 19:57:40

Jana píše:
Josef píše:hledam, hledam ...

jen to ma hacek ...
kdyz hledajici, hledani i hledane je to jedno jedine co hleda sebe samo ... odkud se divat a kam ... aby byla videna relativita anonymity??
a to tak jasne ... ze ustane hledani?

No, ono záleží, kam je obrácená pozornost. Pokud se v kině promítá film, vidíš na plátně obrázky, pořád se mění, napínáš mysl, hledáš v nich smysl, ten projev na filmovém plátně je prakticky nevyčerpatelný a zdroj toho promítání je na tom plátně nenačapatelný.
Dokud je tady zaujatost dějem a příběhem hlavního hrdiny filmu, tak Tě to nenapadne odtrhnout oči od promítacího plátna, ale když se Tvůj zájem o sledování děje filmu nasytí, tak možná obrátíš pozornost o 180°, podíváš se do zdroje a ve zdroji je jen čisté světlo. Žádné drama, žádné napětí, žádný příběh...

takze ... mam cekat az se roztok nasyti?
konec zvonec
 
Příspěvky: 596
Registrován: úte 31. črc 2012 11:42:28

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 11. zář 2013 20:13:09

Josef píše:
Jana píše:
Josef píše:hledam, hledam ...

jen to ma hacek ...
kdyz hledajici, hledani i hledane je to jedno jedine co hleda sebe samo ... odkud se divat a kam ... aby byla videna relativita anonymity??
a to tak jasne ... ze ustane hledani?

No, ono záleží, kam je obrácená pozornost. Pokud se v kině promítá film, vidíš na plátně obrázky, pořád se mění, napínáš mysl, hledáš v nich smysl, ten projev na filmovém plátně je prakticky nevyčerpatelný a zdroj toho promítání je na tom plátně nenačapatelný.
Dokud je tady zaujatost dějem a příběhem hlavního hrdiny filmu, tak Tě to nenapadne odtrhnout oči od promítacího plátna, ale když se Tvůj zájem o sledování děje filmu nasytí, tak možná obrátíš pozornost o 180°, podíváš se do zdroje a ve zdroji je jen čisté světlo. Žádné drama, žádné napětí, žádný příběh...

takze ... mam cekat az se roztok nasyti?

Když s vděčností, doopravdy (nejen chladnou dedukcí) přijímám, že zájem o fascinaci ubývá díky Zdroji samovolně, tímhle přijímáním se pozornost samovolně obrací ke Zdroji. A odvrací se od Něj, kdykoliv si něco přeju, i to "nej nej nej" , t.j. vlastní zmizení. Proč? Tím přáním se posílila iluze samostatného "já".

Úměrně tomu, jak se prohlubuje odevzdání, ubývá potřeba nechat se fascinovat.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Linda » stř 11. zář 2013 21:51:05

Úměrně tomu, jak se prohlubuje odevzdání, ubývá potřeba nechat se fascinovat.


Dásbódh IV.9. - Sebeodevzdání

|| Šrí Rám ||

1.V předchozí (osmé) kapitole jsme popsali osm druhů oddanosti. Nyní si prosím pozorně vyslechněte přednášku o devátém druhu uctívání.

2.Devátý druh by měl být znám jako sebe-odevzdání, při kterém musíme shrnout a postoupit (odevzdat) vše Bohu. Budeme o tom nyní mluvit.

3.Vyslechněte si, co znamená slovo ´Nivedana´. Značí, že sebe musíme nabídnout Bohu. Zde je třeba rozebrat rozličné faktory.

4.Je vcelku směšné, že sebe nazýváme oddanými, ale přitom si ponecháváme svou oddělenou totožnost a děláme oddanost.

5.Taková je kvalita vaší oddanosti; jenže koncept ´sebe´ jako oddělené individuality je podivný. Je to něco jako být nevědomý i přesto, že mám poznání a být oddělený (od Brahman), když ve skutečnosti jsem s Brahman sjednocen.

6.Bhakti značí ´neoddělené´ a jestliže tu je oddělenost, není tu jednota možná. Bez rozjímání o tom nedojdete k uspokojivému pochopení.

7.Proto je třeba o tom rozjímat. Měli byste rozpoznat, kdo je Bůh. Měli byste po Něm pátrat ve svém nitru, uvnitř sebe.

8.Když se snažíme zjistit ´Co jsem já´, dojde k tomu, že se postupně anulují (vyloučí) všechny elementy a potom je zcela zřejmé, že (pomyslné) ´já´ neexistuje.

9.Jakmile je jeden princip anulován (vyloučen) druhým, jak může nakonec toto ´já´ nadále existovat? Tímto způsobem došlo k přirozenému sebe-odevzdání.

10.Vše je viděno jako základní princip, element uvnitř vnější formy; ale když rozlišujeme a vyřazujeme jedno po druhém, pak veškerý projev (Prakriti) je anulován a to, co zůstává, je Átman. Kde je v tom potom nějaké ´já´?

11.První základní Jsoucno je Všemohoucí Bůh; druhé je projev (Prakriti), jenž na sebe vzal formu světa. Kde se potom mezi těmi dvěmi vzal tento zloděj v podobě pomyslného ´já´?

12.Pokud se toto stane zcela jasnou skutečností, pak ego ve formě ´já jsem tělo´ vzniká díky iluzi a když se noříme hlouběji do sebe, toto ´já´ nakonec zmizí a uvnitř již nic není.

13.Když analyzujeme všechny elementy, jakož i podstatu a strukturu svého těla a vesmíru, přicházíme k pochopení, že elementy, principy se rozptýlily v celém rozsahu a staly se všude zjevné jako oddělené entity.

14.Pokud zůstaneme pouze jako svědek, pak všechny elementy budou rozpuštěny a dokonce ani vnímání sebe jako svědka tu nezůstane. Jakmile dojde k sebe-realizaci, a když najednou pochopíme, že tu byl Átman na počátku stejně jako je i na konci, pak jak zde může být nějaké pomyslné ´já´?

15.Átman je sám o sobě plný klidu a ´Já jsem Átman´ je Pravda. Kde tu pak zůstává oddělené ´já´?

16.´Sóham Hansa´ je odpověď. Pokud zjistíte význam těchto slovo, zjistíte, že vyjadřují, že ´To Jsem Já!´ a ´Já Jsem To!´. Takže to v podstatě znamená, že To je nic než Átman. Kde je pak ´já´?

17.Átman je bez atributů a bez poskvrny. Měli bychom být s Ním sjednoceni. Kde je pak prostor pro ´mne´ (´já´), když tu je Jednota?

18.Átman značí Jedno. Není zde žádná dualita, ani tu není prostor pro sdělení ´On je jedno´. Jak zde proto může být ´já´?

19.Átman je dokonalý a kompletní sám o sobě. Je zde vyloučena přítomnost či nepřítomnost jakýchkoliv kvalit. Jednoduše existuje sám o sobě. Kde tu pak může být nějaké zbylé ´já´?

20.Pojem ´Ty´, pojem ´Jsi´ a pojem ´To´ – tyto tři pojmy se svými odlišnostmi jsou rozpuštěny. Podstata sama o sobě je bez odtržení (vydělení). Kde je prostor pro ´mne´?

21.Kde jsou džíva (individualita) a Šiva (Bůh) poté, když rozdílnost a atributy džívy a Šivy zmizí? Když se Poznání upevní ve Skutečnosti, kde je prostor pro ´mne´?

22.Já jsem neskutečný a Bůh je skutečný a není tu rozdíl mezi Bohem a oddaným. Skrytý význam tohoto prohlášení bude znám pouze těm, kdo mají zkušenost z prožití Átman.

23.To se nazývá sebe-odevzdání, které přináší uspokojení aspirantům Poznání. Tímto je popsán devátý druh uctívání.

24.Stejně jako je nebe nejvyšší ze všech elementů a Pán světa je největší mezi bohy, tak je devátý druh uctívání nejvyšší mezi všemi ostatními druhy.

25.Tento devátý způsob, kterým je sebe-odevzdání, musí být dosažen. Bez něho nelze uniknout koloběhu zrození a smrti. To je prokázaný fakt, jenž platí bez sebemenší pochybnosti.

26.Nyní si prosím povšimněte, že jestliže se odevzdáme Bohu všemi devíti způsoby, získáme konečné osvobození (Sajuzdža). Tento stav se nepřeruší a neskončí tudíž ani po ukončení nejdelšího období trvání světa (kalpa).

27.Ostatní tři druhy osvobození podléhají konci; avšak toto konečné osvobození není zničeno ani poté, kdy dojde k ukončení všech tří světů.

28.Védy a písma nám praví, že tu jsou čtyři druhy osvobození neboli čtyři dosažené svobody, z nichž tři jsou dočasné a až to čtvrté osvobození je trvalé, bez konce.

29.První stav osvobození se dá popsat jako ´Být na stejné (vesmírné) úrovni jako Bůh´; druhý stav osvobození jako ´Být v blízkosti Boha´; třetí jako ´Podobnost (s Bohem) v projevu´; a čtvrtý je ´Být zajedno s Bohem´!

30.Čtyři stavy osvobození, které jsou výše uvedeny, lze dosáhnout oddaností. Podrobné popisy těchto stavů budou ozřejměny dále v následující kapitole.

Tímto končí, ve čtvrté Dášace knihy Dasboadh, dialogu mezi Guruem a žákem, devátá kapitola s názvem "sebeodevzdání".

Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 872
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod rafael » stř 18. zář 2013 20:00:29

Jana píše:Mnoho lidí
hledá Boha venku,
nikoliv uvnitř sebe samých,
uvnitř svého srdce.
Tam sídlí Bůh,
uvnitř lidských srdcí,
klepe a žádá:
"Otevři dveře a pust mě ven!"

(Vishwananda)


jsem ten koho jsem hledal..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 02. led 2013 13:13:54

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod šelma » stř 18. zář 2013 20:11:20

Tak to bývá. Já jsem zdrojem utrpení. :)
„Žena musí být povýšena na stolec panovnický vedle muže, ne aby soudila, ne aby trestala, ale co anděl míru mezi ním a světem.“ - Božena Němcová
Uživatelský avatar
šelma
 
Příspěvky: 146
Registrován: pát 24. kvě 2013 19:02:03

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Linda » čtv 19. zář 2013 8:44:50

Aspekt Absolutna - Já - se v lidském těle nachází v srdci. Odtamtud promítá a oživuje fyzické tělo i jemné tělo, mysl.

Vnímat se jako neomezené Vědomí se dá jen sjednocením pozornosti v srdci.

Pak se pozná, že srdce není omezené jen na tělo, že je nekonečné, že je to samo Vědomí.

:)
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 872
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 19. zář 2013 8:47:13

Linda píše:Aspekt Absolutna - Já - se v lidském těle nachází v srdci. Odtamtud promítá a oživuje tělo i mysl.

Vnímat se jako neomezené Vědomí se dá jen sjednocením pozornosti v srdci.

Pak se pozná, že srdce není omezené jen na tělo, že je nekonečné, že je to samo Vědomí.

:)


:yes:
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 19. zář 2013 9:11:23

vostalpetr píše:
Vnímat se jako neomezené Vědomí se dá jen sjednocením pozornosti v srdci.


Jen ?

Zeptej se Budhy, jestli" jen"...

Zeptej se Ramany, jestli "jen"

Vysvětlím, pokud tělesno není spojeno s Já v srdci, tak se dá poznávat Vědomí jen v leže na gauči se zavřenýma očima.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 19. zář 2013 9:35:12

Návštěvník píše:
vostalpetr píše:
Vnímat se jako neomezené Vědomí se dá jen sjednocením pozornosti v srdci.


Jen ?

Zeptej se Budhy, jestli" jen"...

Zeptej se Ramany, jestli "jen"

Vysvětlím, pokud tělesno není spojeno s Já v srdci, tak se dá poznávat Vědomí jen v leže na gauči se zavřenýma očima.

Pokud je uvolnění tak hluboké, že pozornost sama klesne do srdce a uvědomuje se Atman, pravé Já.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 19. zář 2013 10:20:28

vostalpetr píše:Kdyby rovnou učil jen a jen relaxacI a to úplně všechny udělal by lépe,

Jak funguje taková relaxace na finančním úřadě?
Dokonalá metoda je taková, která funguje pořád a nemusíš s ní nic dělat.
Návštěvník
 

Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 10:52:29

Takže soustředění do srdce je dobré leda k odtažení pozornosti od hlavy,
ale ta pozornost se má z toho srdce UVOLNIT,
a ROZEPNOUT,

a ne že tam bude furt zaprdolená a blažená

((stačí si třeba přečíst jak popisuje svoji Bhakti paní Tomášová, tam je opět uvědomění že bůh je všude))


Takže srdce je jen pomůcka, navíc není nezbytná, spíše zbytná...
    No a aby se uvolnila a rozepla, již v jiné kvalitě(samadhi), musí se zkoncentrovat a stáhnout. To jak o tom mluvíš ty by platilo kdyby nebylo atmana, pak by se mysl mohla rozšířit a rozepnout rovnou. Ale atman je centralizovanej brahman, takže když k tomu má dojít pozornost je vtažena, stažena k tomuto centru. Mysl(pozornost) je jen "prodlouženou" rukou atmana. Prostě polopaticky- na brahman se musí přes atman. Atman=duch.srdce. A to, že tělo je v duch.srdci a ne srdce v těle je vcelku jedno, protože v praxi při savikalpě je Já uvědoměno a vnímáno v centru a omezeně(na pravo od hrudní kosti, nebo sahasrara)ikdyž přesně to samo lokalizovat nejde, to centrum je ale jednoznačné. V nirvikalpa(brahman) je pak tato kvalita(samadhi) bez centra.
      Kdyby to furt někomu nebylo jasný,
      tak Atman je jen pomůcka (mezistupen) k Brahman
        No pomůcka snad ani ne, prostě existencionální souslednost
          roman
           
          Příspěvky: 283
          Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

          Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

          Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:04:53

          Chceš mně tedy polopaticky říct, že to Budha poletl, když v opozici k hinduismu zavedl pojem anatman ?
            Ale ne nepopletl, jen je prostě atman trascendován v anatman, kde anatman není opakem atmanu, ale jeho esencí. V podtatě je jím. Jen atman je idividualizovný Já, boží jiskra(jak se o tom tady psalo)kvalitativně totožný s anatmanem.
              roman
               
              Příspěvky: 283
              Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

              Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

              Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:06:35

              Prostě ho obešel, protože pozornost uvolnil,
              tedy udělal opak soustředění...
                Atman nemůžeš obejít, když je tebou, podstatou tvojí individuality
                  roman
                   
                  Příspěvky: 283
                  Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                  Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

                  Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:08:43

                  Realizace (osvobození) není v podstatě nic jiného, nežli UVOLNĚNÍ od ztotožněními s tělem a myslí,
                  se středem
                    Ano, ale střed musí být transcendován ne obejit.
                      roman
                       
                      Příspěvky: 283
                      Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                      Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

                      Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:27:42

                      Což se nakonec stalo i Ramanovi,
                      kterej použil podobnou metodu co Budha -uvolnění ve smrti
                      ale protože tam Ramana zašmrdlal pozorností, tak objevil Atmana (otázkou kdo jsem já ?)
                        Ramana tam zašmrdlal pozorností :) , no spíš ta pozornost je tam spontánně stažena, pravě tím, že dojde k uvědomění Atmana. Prostě tě to pohltí a není na výběr. Nutno podotknout, že to stahování pozornosti do srdce není akt vlastní vůle- že tam cíleně stahuješ pozornost(koncentrace), ale že ta pozornost je tam sama stažena!
                          roman
                           
                          Příspěvky: 283
                          Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                          Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

                          Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:38:28

                          No to máš pravdu,
                          ale můžeš k němu dojít úplně jinou cestou,
                          opakem soustředování,
                          tedy uvolněním,
                          a potom je samotný atman jen nevýznamnou epizodou zvaná realizace,
                          nebot z realizace atmana přejdeš přímo do realizace brahmana
                            No jinou cestou dejme tomu, můžeš cíleně praktikovat atmavičáru, odevzdat vše v lásce, nebo se jen uvolnit. Ale k tomu zkoncentrování do středu stejně nakonec musí dojít, protože atman je centrum. Ale souhlas s tím, že to může být nevýznamnou epizodou v procesu realizace a to vtažení(fáze uvědomění atmana) může být velice krátké sotva posřehnutelné, ale taky se v tom dá "plácat" mnoho let. To nikdo v rukou nemá.
                              roman
                               
                              Příspěvky: 283
                              Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                              Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

                              Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:46:59

                              Budha prostě to, co Ramana udělal po realizaci atmana,
                              udělal ještě před samotnou realizací,
                              rozpustil střed pomocí realizace UV, tedy rozpustil jej v savikalpě
                                Tohle mi smysl nedává, rozpouštění středu v savikalpě-ok, ale že by Ramana něco dělal po realizaci atmana? Savikalpa je přece realizace atmana. A co asi tak můžeš v savikalpě dělat? leda tak víš co...
                                  roman
                                   
                                  Příspěvky: 283
                                  Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                                  Re: Má zkušenost ze setkání s Vishwanandou

                                  Nový příspěvekod roman » čtv 19. zář 2013 11:55:04

                                  vostalpetr píše:
                                  ale taky se v tom dá "plácat" mnoho let.


                                  Podle mě záleží především na té technologii, co si vybereme.

                                  Což bychom mohli mít v rukou (dle svého porozumění) které ovšem nemáme ve svých rukou... :D
                                    no na tom nezáleží co si vybereš za technologii vzhledem k realizaci(není to vaření guláše), vše se děje podle "kosmického řádu"(ikdyž tohle spojení moc rád nemam :) ) a ani si vlastně nemůžeš vybrat co si vybereš :D
                                      roman
                                       
                                      Příspěvky: 283
                                      Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                                      Další

                                      Zpět na Probuzení

                                      Kdo je online

                                      Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků