Stránka 1 z 3

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 18:19:26
od Návštěvník
Petra píše:První Mojžíšova 2/ 16-17A Hospodin Bůh člověku přikázal:" Z každého stromu zahrady smíš jíst. Ze stromu poznání dobrého a zlého však nejez. V den, kdy bys z něho pojedl, propadneš smrti."__________To je logické, neboť poznáním dobrého a zlého začíná člověk rozlišovat život a smrt. Předtím bylo to, co je a najednou je poznání života a smrti.Nemohla jsem nikdy pochopit, proč něco tak nebezpečného Bůh do své zahrady postavil. Bůh používá "poznání dobrého a zlého" k udržování rovnováhy, harmonie.To člověk nedokáže. Chce pro sebe své "dobro" a přivádí tím všechno z rovnováhy, vzniká zlo.

Bůh je tedy smrtelný, neboť ví, co je dobro a zlo?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 18:27:20
od Petra
Návštěvník píše:
Petra píše:První Mojžíšova 2/ 16-17A Hospodin Bůh člověku přikázal:" Z každého stromu zahrady smíš jíst. Ze stromu poznání dobrého a zlého však nejez. V den, kdy bys z něho pojedl, propadneš smrti."__________To je logické, neboť poznáním dobrého a zlého začíná člověk rozlišovat život a smrt. Předtím bylo to, co je a najednou je poznání života a smrti.Nemohla jsem nikdy pochopit, proč něco tak nebezpečného Bůh do své zahrady postavil. Bůh používá "poznání dobrého a zlého" k udržování rovnováhy, harmonie.To člověk nedokáže. Chce pro sebe své "dobro" a přivádí tím všechno z rovnováhy, vzniká zlo.

Bůh je tedy smrtelný, neboť ví, co je dobro a zlo?


Má k dispozici strom života. :D
U Boha je život a smrt v rovnováze.

První Mojžíšova 3

Vyhnání ze zahrady

Bůh zabraňuje neposlušným jíst ze stromu života,
a tak chrání člověka před naprostou zkázou.


:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 18:31:49
od Návštěvník
Petra píše:Má k dispozici strom života.
U Boha je život a smrt v rovnováze.
První Mojžíšova 3
Vyhnání ze zahrady
Bůh zabraňuje neposlušným jíst ze stromu života,
a tak chrání člověka před naprostou zkázou.


Bůh už zkáze podlehl, protože jedl i ze stromu života? :what:

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 18:43:03
od Petra
Návštěvník píše:
Petra píše:Má k dispozici strom života.
U Boha je život a smrt v rovnováze.
První Mojžíšova 3
Vyhnání ze zahrady
Bůh zabraňuje neposlušným jíst ze stromu života,
a tak chrání člověka před naprostou zkázou.


Bůh už zkáze podlehl, protože jedl i ze stromu života? :what:



Vytvořil zahradu Bůh nebo člověk? Stvořil Bůh člověka nebo člověk Boha? Je člověk to samé co Bůh, je roven Bohu?
:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 18:58:47
od Petra
Návštěvník píše:
"Jedna z prvních slovních hříček v Bibli je hned na jejích prvních stránkách, kdy Hospodin tvoří ženu z mužova žebra. Muž se potom probudí z narkózy, z toho hlubokého spánku a říká 'tohle je kost z mých kostí, tělo z mého těla' a v kralickém překladu se píše, ,bude se nazývat mužatkou, neboť jest vzata z muže'. Ekumenický překlad ji nazývá muženou.


Proč si asi Bůh pro sebe nevytvořil Boženu? Třeba by se s ní tolik nenatrápil jako s člověkem.
:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 19:12:54
od Návštěvník
:D

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 19:28:03
od nop
Návštěvník píše:
Petra píše:Má k dispozici strom života.
U Boha je život a smrt v rovnováze.
První Mojžíšova 3
Vyhnání ze zahrady
Bůh zabraňuje neposlušným jíst ze stromu života, a tak chrání člověka před naprostou zkázou.

Bůh už zkáze podlehl, protože jedl i ze stromu života? :what:

Je Stvořitel nad stvořením. Není strom nad Bohem. Proč by měl Bůh jíst?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 19:29:15
od nop
Petra píše:
Návštěvník píše:"Jedna z prvních slovních hříček v Bibli je hned na jejích prvních stránkách, kdy Hospodin tvoří ženu z mužova žebra. Muž se potom probudí z narkózy, z toho hlubokého spánku a říká 'tohle je kost z mých kostí, tělo z mého těla' a v kralickém překladu se píše, ,bude se nazývat mužatkou, neboť jest vzata z muže'. Ekumenický překlad ji nazývá muženou.


Proč si asi Bůh pro sebe nevytvořil Boženu? Třeba by se s ní tolik nenatrápil jako s člověkem. :)

Jak by ji oblékal ?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 19:48:08
od Návštěvník
Proč by to dělal?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 19:55:15
od Petra
Návštěvník píše:Proč by to dělal?


:D

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 21:00:28
od nop
Petra píše:
Návštěvník píše:Proč by to dělal?

:D

Ženu nemůžeš nechat samotnou.

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 21:22:36
od irulan
No, v té bibli je mnohem víc rozporů, které normální křesťanské výklady vůbec neřeší. Co mě momentálně napadá:
1. Stvoření člověka z prvního textu (ženy i muže najednou-či androgyna)a pak následně jiný text jiného autora a tam je stvoření evy z adamova žebra. Zdá se, že v křesťanství jsou mýty o androgynovi (jinak přítomné v kabale, gnosticismu, hermetismu....a pak třeba v mnohem starších - egyptském mysticismu) nežádoucí. Stejně tak v islámu a judaismu. Zřejmě kvůli odůvodnění méněcennosti žen.
2. Jméno boha - Jehova (Hospodin) se v jiných textech střídá se jménem Elohim (což je mn. číslo, tedy bozi)
3. Starozákonní bůh žárlivý versus novozákonní bůh milostivý

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 21:29:24
od malpan
irulan píše: které normální křesťanské výklady vůbec neřeší.

když je něco svatého, tak není potřeba se nad tím zamýšlet - to dá rozum - né?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 22:57:45
od nop
irulan píše:No, v té bibli je mnohem víc rozporů, které normální křesťanské výklady vůbec neřeší. Co mě momentálně napadá:
1. Stvoření člověka z prvního textu (ženy i muže najednou-či androgyna)a pak následně jiný text jiného autora a tam je stvoření evy z adamova žebra. Zdá se, že v křesťanství jsou mýty o androgynovi (jinak přítomné v kabale, gnosticismu, hermetismu....a pak třeba v mnohem starších - egyptském mysticismu) nežádoucí. Stejně tak v islámu a judaismu. Zřejmě kvůli odůvodnění méněcennosti žen.
2. Jméno boha - Jehova (Hospodin) se v jiných textech střídá se jménem Elohim (což je mn. číslo, tedy bozi)
3. Starozákonní bůh žárlivý versus novozákonní bůh milostivý

Jméno Boží se přímo nevyslovuje, ani Jehova, to se z respektu ke jménu jen píše. Je to zkratka z prvních písmen J H V H (hláskově Jod Hé Vau Hé), Já Jsem Který Jsem (tuto větu vyslovil Bůh k Mojžíšovi, který se ho ptal na jméno, to znamená, že jeho existence je samostatná od ničeho jiného neodvozená a ničím nevymezená).
Tak jako tao nelze vystihnout žádným popisem, a Lao-ce píše „z nedostatku slov píši znak „Cesta“ “).
V řeči se používá Adonai (Pán). V češtině Hospodin. Slovo Bál také znamená pán, ale sousední národy tak nazývaly své bohy, a to by se Izraelcům pletlo.
Elohim je množné číslo od El a to byl svrchovaný bůh u Kananejců, zatímco Bálové spravovali stvořený svět (zemi, úrodu, atd.).
Něco prapůvodního na nás dýchne, když čteme, jak stavba Babylonské věže byla zastavena mocí shůry:
Gen 11, 5 „Sestoupil pak Hospodin, aby viděl to město a věž, kterouž stavěli synové lidští.
6 A řekl Hospodin: Aj, lid je jeden a jazyk všechněch těchto je jeden, a toť jest začátek díla jejich; nyní pak nedají sobě v tom překaziti, což umínili dělati.
7 Protož sestupme a změťme tam jazyk jejich, aby jeden druhého jazyku nerozuměl.
8 A tak rozptýlil je Hospodin odtud po vší zemi; i přestali stavěti města toho.“
To množné číslo je vidět a někteří badatelé mají názor, ž nejstarší náboženství Izraelců bylo polyteistické.
Pokud to není královský plurál majestikus ve stylu „my, císař ..“ .

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 8:16:53
od Petra
irulan píše:2. Jméno boha - Jehova (Hospodin) se v jiných textech střídá se jménem Elohim (což je mn. číslo, tedy bozi)


Pro R. Steinera byl Jehova jeden z nižších bohů. A ze začátku stavěl Lucifera (Světlonosiče) na úroveň Ježíše. Později od toho upustil.
Docela zajímavý pohled.
Fakt je, že si každý Bibli může vykládat, jak chce, jak to potřebuje. Jestli právě to není to, o co jde....
:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 11:42:13
od MILKA1981
Pro R. Steinera byl Jehova jeden z nižších bohů. A ze začátku stavěl Lucifera (Světlonosiče) na úroveň Ježíše. Později od toho upustil.
Docela zajímavý pohled.
Fakt je, že si každý Bibli může vykládat, jak chce, jak to potřebuje. Jestli právě to není to, o co jde....
:)





To je zajímavé.Odkud to víte?Z bible?Zajímá mně to.

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 15:06:47
od Petra
MILKA1981 píše:
Pro R. Steinera byl Jehova jeden z nižších bohů. A ze začátku stavěl Lucifera (Světlonosiče) na úroveň Ježíše. Později od toho upustil.
Docela zajímavý pohled.
Fakt je, že si každý Bibli může vykládat, jak chce, jak to potřebuje. Jestli právě to není to, o co jde....
:)





To je zajímavé.Odkud to víte?Z bible?Zajímá mně to.


Už jsem se se spoustou výkladů bible setkala.
Jako problém vidím jen, když někdo považuje svůj či určitý výklad bible za jediný správný a začne ho vnucovat druhým.
:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 16:04:59
od MILKA1981
Petra píše:
MILKA1981 píše:
Pro R. Steinera byl Jehova jeden z nižších bohů. A ze začátku stavěl Lucifera (Světlonosiče) na úroveň Ježíše. Později od toho upustil.
Docela zajímavý pohled.
Fakt je, že si každý Bibli může vykládat, jak chce, jak to potřebuje. Jestli právě to není to, o co jde....
:)





To je zajímavé.Odkud to víte?Z bible?Zajímá mně to.


Už jsem se se spoustou výkladů bible setkala.
Jako problém vidím jen, když někdo považuje svůj či určitý výklad bible za jediný správný a začne ho vnucovat druhým.
:)


A to že Jehova je jeden z nižších bohů jste se dočetla v bibli nebo kde?

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 18:08:57
od Petra
MILKA1981 píše:
A to že Jehova je jeden z nižších bohů jste se dočetla v bibli nebo kde?


To je výklad Rudolfa Steinera.

http://www.anthroposof.cz/co-je-anthrop ... f-steiner/
:)

Re: O bibli vážně i nevážně

Nový příspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 21:49:20
od nop
Petra píše:
irulan píše:2. Jméno boha - Jehova (Hospodin) se v jiných textech střídá se jménem Elohim (což je mn. číslo, tedy bozi)

Pro R. Steinera byl Jehova jeden z nižších bohů. A ze začátku stavěl Lucifera (Světlonosiče) na úroveň Ježíše. Později od toho upustil.
Docela zajímavý pohled.
Fakt je, že si každý Bibli může vykládat, jak chce, jak to potřebuje. Jestli právě to není to, o co jde.... :)

Steiner nebo jiný si může vykládat a nazývat jak chce, je to jeho práce (psaní, učení), ale kdo nám poví, jaká je skutečnost?
a ostatně slovo Jehova vysloví pouze křesťan, a Jehovista, ale pravý Izraelita nikdy. To je zkratka z věty "Jsem kdo jsem", žid říká Adonai.