To, co Spira popisuje je druh tréningu mysli, který může mysli pomoci se uvolnit od různých zacyklenin a ulpěnin probíhajících ve "filmu".
To co je Spirou popisováno není samozřejmě žádný druh tréningu mysli, jde o odklon od ztotožnování se s myslí. Plátno, nebo zde "obrazovka" jsou jen metafory vztahující se k podstatě mysli, tedy podstatě toho "filmu" a to je ryzí Vědomí. Toto ryzí Vědomí je podkladem, substrátem pro veškeré prožívání a uvědomování si čehokoliv. Skrze mysl je člověk neustále vtahován do tohoto filmu mysli v domění, že jedině toto je realita nezávislá na prožívajícím, neuvědomujíc si že právě podklad této zkušenosti prožívání(ryzí Vědomí mimo čas a prostor) je jedinou skutečností. A přesně na toto je tady v tom videu poukazováno. Co taky jinýho může opravdový mistr dělat. Pořád je to to samý, v různých nastaveních body-mind odklání pozornost od filmu k plátnu.
Nutno pro armina podotknout, že to plátno(ryzí vědomí) je na mysli nezávislé, ale mysl je na plátně(Vědomí) plně závislá- vyvstává z něj totiž.
Používá se k tomuto účelu oblíbený příměr oceánu(plátna,obrazovky) a vln(filmu), kde obojí je sice neoddělitelné, ale přesto vlny nemůžou existovat bez oceánu, ale oceán může existovat bez vln!!!!!