Jana píše:Petra píše:Jana píše:
Je strom, který roste, ego ?
Může strom vést rozhovor?
Může vést rozhovor Nisargadatta Maharadž ?
Zeptej se ho.
Moderátor: rafael
Jana píše:Petra píše:Jana píše:
Je strom, který roste, ego ?
Může strom vést rozhovor?
Může vést rozhovor Nisargadatta Maharadž ?
Jana píše:Pavla píše:
vědomí stromu je jiné úrovně než vědomí člověka
A jak to víš ?
Jana píše: Byla jsi alespoň na chvíli stromem ?
[/quote]Jana píše:Osobní vědomí člověka je jen nepatrnou částečkou vědomí stromu.
Vědomí stromu není omezeno představou: "já jsem strom, já nejsem osoba", proto je nekonečným Vědomím jako celá existence.
Pavla píše:Jana píše:Pavla píše:
tak si nepředstvuj... židle je židle, Jana je Jana... nejsou stejné...
Nezkoumej teď představu Jany, ale zkoumej sebe. Kde končíš a kde začínáš ?
Je židle psychosomatickou projekcí ve vědomí, které je v Tobě a nebo je to nějak jinak ?
Jana píše:Pavla píše:Jana píše:Povrchní je poznávat v té existenci krásu ?
krása a ošklivost jsou pojmy pro vyhodnocení nějakého vjemu... existence je existence a dost... není potřeba přidávat emocionální hodnocení
Hm, při připoutanosti k tělu a k mysli, k představě, že jsem tou osůbkou ztracenou ve Vesmíru, které se dějí různé věci, která to všechno osobně prožívá, se objevují obě polarity - krása i ošklivost.
Bez připoutanosti je ta existence sama o sobě krásná, obsahuje nesmírnou krásu, která je v zajetí iluze oddělenosti nepoznatelná.
Tohle je možné vysvětlit jednoduše. Bez připoutanosti k iluzi oddělenosti tady není žádný strach a starost, není tady touha a chtění, je tady jen uvolněné láskyplné Bytí. Proto ta krása.
Jana píše:
Hm, při připoutanosti k tělu a k mysli, k představě, že jsem tou osůbkou ztracenou ve Vesmíru, které se dějí různé věci, která to všechno osobně prožívá, se objevují obě polarity - krása i ošklivost.
Bez připoutanosti je ta existence sama o sobě krásná, obsahuje nesmírnou krásu, která je v zajetí iluze oddělenosti nepoznatelná.
Tohle je možné vysvětlit jednoduše. Bez připoutanosti k iluzi oddělenosti tady není žádný strach a starost, není tady touha a chtění, je tady jen uvolněné láskyplné Bytí. Proto ta krása.
Jana píše:Pavla píše: ...stromu je jedno,když mu budeš spílat, jeho reakce budou stále stejné (žádné)... spílat tobě má zcela předvídatelné důsledky... vyústí v nějaké konání nebo reakci např...
Je prokázané, že i rostlina reaguje.
Všechno je propojené. Je to jedna existence.
Jana píše:
Jsme stále Jedním a je představou oddělenost ?
Jana píše:Pavla píše:
právě jsi vyčlenila strach a starost jako nekrásu... proč?
Protože při poznávání ničím neomezené Skutečnosti strach a starost zmizí.ne, existence není krásná a není ani ošklivá... existence je.... Liška sežere zajíce, zajíc trávu, člověk lišku i zajíce... krásu můžeš vyjádřit jediněkdyž zaujmeš nějaký postoj a existenci rozdělíš na to, co je krásné a na to, co krásné není...
Skutečnost je poznatelná při osvobození od připoutanosti těla a mysli. Tedy od toho, co Ti nabízí mysl a smyslová projekce.
Pak i při psychosomatické projekci ta krása existence nemizí.
Jana píše: I když si myslíš, že určité věci můžeš změnit svou vůlí, tak kdyby v Tobě ta vůle nebyla, kdyby Ti nebyla dána do vínku, tak s tím nic nenaděláš.
Jana píše:Pavla píše:
samozřejmě, že rostliny reagují (ale jinak, než si zřejmě myslíš)... strom,který podřezáváš, aby jsi si ho o vánocích vystavila v obýváku, je ale omezen svými schopnostmi... prostě i když je to cítící bytost, před tvojí pilou neuteče..
Všechno projevené je nějak omezeno svými schopnostmi. Ani člověk před rozzuřeným tygrem nejspíš neuteče.
Jana píše:Petra píše:Jana píše:
Jsme stále Jedním a je představou oddělenost ?
"Jsme" je dualita.
Super, takže jen Jsem ?
A co tedy to ego ? Je někým jiným, než Já ?.Petra píše:Ego je to, co/kdo napsal tuto otázku. Jen ego může vést rozhovor. Bez ega není žádný rozhovor možný.
Je tedy to ego jen sen, iluze, něco, co ve skutečnosti neexistuje ?
Jana píše:Petra píše:Jana píše: I když si myslíš, že určité věci můžeš změnit svou vůlí, tak kdyby v Tobě ta vůle nebyla, kdyby Ti nebyla dána do vínku, tak s tím nic nenaděláš.
To je samozřejmě jen koncept, na který věříš a který nemůžeš nijak dokázat.
Nejsi to tělo, nejsi ta mysl, tak jak můžeš být konatelem ?
Jana píše:Petra píše:
Rozhovor se vždy koná v dualitě, mezi egy, i ten rozhovor o Jednotě. Jednoty je mimo pojmy. Jednota je ticho.
Maharadž vysvětloval, že nepromlouvá jako osoba k osobě, ale jako Vědomí k Vědomí.
Jana píše:Petra píše:
Takže už nejsi vším?
Ta projekce psychosomatiky jede sama a samotná existence je pořád stejná neměnná, není potřeba ji vytvářet, abys byla tím vším.
Jana píše:Petra píše:Jana píše: I když si myslíš, že určité věci můžeš změnit svou vůlí, tak kdyby v Tobě ta vůle nebyla, kdyby Ti nebyla dána do vínku, tak s tím nic nenaděláš.
To je samozřejmě jen koncept, na který věříš a který nemůžeš nijak dokázat.
Nejsi to tělo, nejsi ta mysl, tak jak můžeš být konatelem ? Jak můžeš být tím, kdo má nějaké zásluhy nebo viny ?
Jana píše:Petra píše:
Takže už nejsi vším?
Ta projekce psychosomatiky jede sama a samotná existence je pořád stejná neměnná, není potřeba ji vytvářet, abys byla tím vším.
Jana píše:
Můžeš pravdivě mluvit jen o svých vlastních zkušenostech, ne o představách, jaké zkušenosti má někdo, kým nejsi.
Jana píše:Petra píše:Nisargadatta tvrdil, že slova jsou zcela nepostačující a mohou se dávat dohromady i protismyslně.
Mimo jiné řekl, že s námi mluví v našem snu. Že vstoupil do našeho snu ...
Můžeš ve snu mluvit s Vědomím? Může Vědomí mluvit samo k sobě?
Stále upozorňoval, že to, co říká, je mimo slova.
Jana píše:Pavla píše:Jana píše:
Ta projekce psychosomatiky jede sama a samotná existence je pořád stejná neměnná, není potřeba ji vytvářet, abys byla tím vším.
nejede sama....jsi v jejim zajeti....
Můžeš pravdivě mluvit jen o svých vlastních zkušenostech, ne o představách, jaké zkušenosti má někdo, kým nejsi.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků