Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Moderátor: rafael

Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod rafael » čtv 27. lis 2014 22:58:33

Stvoření je jako fíkovník: ptáci přicházejí pojídat jeho ovoce nebo najít přístřeší v jeho větvích, lidé se ochlazují v jeho stínu, a někdo se na něm může také oběsit. Fíkovník přesto povede dál svůj klidný život, aniž by si toho byl vědom nebo se zajímal o všechny způsoby, jimiž je využíván. Je to lidská mysl, která stvořuje své vlastní potíže a pak volá o pomoc. Je Bůh tak stranický, aby dal jedné osobě mír a zármutek jiné? Ve stvoření je prostor pro všechno, ale člověk odmítá vidět dobré, zdravé a krásné. Místo toho stále fňuká, jako hladový, jenž sedí vedle mísy chutné potravy a místo toho, aby vztáhl ruku a svůj hlad ukojil, naříká a lamentuje, „Čí je to vina? Boží nebo lidská?“
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 13:13:54

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 28. lis 2014 9:45:39

rafael píše:Ve stvoření je prostor pro všechno, ale člověk odmítá vidět dobré, zdravé a krásné. Místo toho stále fňuká, jako hladový, jenž sedí vedle mísy chutné potravy a místo toho, aby vztáhl ruku a svůj hlad ukojil, naříká a lamentuje, „Čí je to vina? Boží nebo lidská?“


osobnost člověka chce pochopitelně jen to co je jí libé, co jí uspokojuje a dělá jí dobře a to je pro ní krásné a to chce na furt, to chce získat a podržet si to a nechce to co jí libé není, protože jí to nechutná a to krásné pro ní není, je to fuj, brrrr neee a udělá všechno proto, aby se toho zbavila a před tím se ochránila

jenže života běh si jde svými vlastními cestičkami a je v něm prostor pro všechno, tak je neustála konfrontována s tím krásným i s tím brrrr fun

a tak lamentuje, naříká a řve - čí je to vina ? já chci to dobré, ale bůh stvořil i to zlé, proč to udělal, ten zlomyslný bůh ...

(kdyby tě napadlo říct, že to co člověk je, chce to dobré nebo tak - tak to co člověk ve své podstatě je NAPROSTO BEZ PREFERENCÍ, protože je to prostor - pole vědomí pro všechno co se v něm objevuje a jak se v něm objevuje, naprosto celistvé a v klidu a míru s celým vesmírem a se vším co v něm je a jak v něm je, a to včetně toho lamentování osobnosti člověka)
Návštěvník
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Alaja » pát 28. lis 2014 10:42:25

Jana píše:
rafael píše:Ve stvoření je prostor pro všechno, ale člověk odmítá vidět dobré, zdravé a krásné.


:)

Ano, je možné se dívat na svět očima Hitlera a nebo očima Vishwanandy, pokaždé tady bude zcela jiná realita.

Jak to víš?
Ty jsi se jejich očima dívala?
Kdy?
Jak?
Dívat se na svět očima dávno zemřelé osoby....neumím si představit, jak se to dělá, když jejich oči i mysl už dávno proběhly recyklací a už neexistují... ;)
Alaja
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Alaja » pát 28. lis 2014 10:51:21

Jana píše:Tahle zkušenost v nás je. Není tady žádná oddělenost. Je možné se dívat očima plnými nenávisti, odporu, pohrdání, strachu z ne-já a nebo je možné se dívat očima lásky, kdy je všechno Já.

Aha, ty máš na mysli jen alegorii, jen slovní přirovnání svých představ, nikoli skutečné dívání se na svět očima někoho jiného... :D
Alaja
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 28. lis 2014 11:30:58

miroslav píše:
Jana píše:Ano, je možné se dívat na svět očima Hitlera a nebo očima Vishwanandy, pokaždé tady bude zcela jiná realita.

Realita je stejná pro všechny, akorát oči jsou různě zaslepené.


jj když si nasadíme na nos černo-červené brýle uvidíme ten svět zkresleně, stejně jako s růžovými brýlemi, modrými a pod a když si nasadíme úplně černé, neprůhledné, tak budeme tvrdit, že žádný svět neexistuje :) a tak si každá osobnost vytváří svojí vlastní interpretaci světa :) a nechápe, že druhá osobnost vidí něco jiného ... a vnucuje je jí to svoje vidění, jako jedině správné a pravdivé a základ pranicí je tu, jako další možnost projevu jedné jediné reality
Návštěvník
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 28. lis 2014 13:24:47

Jana píše:
miroslav píše:...Realita je stejná pro všechny, ...


Pochopte, že vše je prostor (vědomí), pak zapomeňte na prostor a jste On. Kolik času to zabere? Mysl to nechce přijmout. Neexistuje ani slovo "Realita", není možné ji nějak nazvat. Ale říkáme iluze nebo nula, a tak říkáme také Skutečnost. Ale neexistuje pro to žádné slovo. Slova se tam nemohou dostat.

viewtopic.php?f=145&t=5046

Tohle je Jano takový malý příklad vyjadřování se v úrovních, příslušících tomu kterému tématu Jano.
Ty například hovoříš z úrovně (rádoby) nejvyšší, absolutní,
a poselství jiné úrovně na tebe působí (jakoby) nehotově, ne-osvíceně,
protože ty těm poselstvím z "nižších" úrovní vnímání nerozumíš.
Přirozeně nemůžeš rozumět řeči úrovní, které jsi ve svojí domnělé "přesvícenosti" přeskočila,
avšak ve skutečnosti jsi k nim ještě nedospěla.
Pokud by tomu tak nebylo, nedělalo by ti žádný problém
pohybovat se ve kterémkoliv z myšlenkových teritorií jako doma.

Místo toho pořád ukazuješ do té svojí mapy a říkáš: "Tohle tam /z nejvyššího hlediska/
vůbec není, to tam nemám, to je chybně, tak to vidí psychosomatika."

Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
kterážto činnost je než uvolňováním /respektive zbytňováním/
onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.

Tedy berou Jano slova ve tvořivé diskuzi svůj význam spíše ze souvislostí v nichž byla použita,
z jejich schopnosti sloužit té které úrovni vyjadřování,
než pouze ze slovníků, či paměťových stereotypů.




:)
Jarda Malej
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 28. lis 2014 13:38:59

Jarda Malej píše:
Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
kterážto činnost je uvolňováním /respektive zbytňováním/
onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.


:)


"potenciálního mezi-úrovňového pnutí, jehož jsme mezi jiným i my lidé produkty."

asi jsi to opravil :what:

ale platí to oboje
Návštěvník
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 28. lis 2014 13:45:09

Ano opravil, kvůli stručnosti, srozumitelnosti.

:-)
Jarda Malej
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 28. lis 2014 15:43:46

Jarda Malej píše:Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem.
Tohle vědomí celku /jednoty/ nám nijak nebrání v tom, abychom spolu tady verbálně komunikovali
kterážto činnost je než uvolňováním /respektive zbytňováním/
onoho potenciálního mezi-úrovňového pnutí, bez něhož bychom tu nebyli.



jj

je vždy fascinující, jak se dozpívá ke stejnému uvědomění, akorát slovní vyjádření mohou být různá, i když sdělí to samé ...

"vědomí není jenom statický pozorovatel, ale podílí se na projevování dění světa. Svět, jak se nám jeví a zejména jak na něj reagujeme vnitřně, je výsledkem právě této tvořivé aktivity vědomí. Ta buď probíhá nevědomě až podvědomě, anebo je vědomá a osvobozující. To je zásadní. Svět jako takový vytváří kosmická síla Pozorovatele – Šakti, ale to, jakým způsobem reagujeme na její obrazy, které vnímáme jako námi uvědomované dění světa, je plně v naší moci ovládnout.

A o to jde."


Vědomí je stezka
od začátku do konce
Jiří Krutina
Návštěvník
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod nemo » sob 29. lis 2014 9:11:04

Nicméně z našeho přirozeného stavu je všechno vidět jako na dlani a
všechny ty úrovně jsou než jediným, dokonale propojeným celkem

Páč, co jsou všeliké ty úrovně než díla obrazotvornosti,
chvála jí.
nemo
 

Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

Nový příspěvekod roman » sob 29. lis 2014 18:53:03

    No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..
      roman
       
      Příspěvky: 265
      Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

      Nový příspěvekod Alaja » sob 29. lis 2014 22:09:13

      roman píše:
        No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..

          Nějak jsi vynechal, že mají svého mistra opravdu velmi rádi.
          A také, když se jejich mistrovi nějak přitíží, posílají mu na dálku svou podporu, lásku, a uzdravující energii při meditacích ve stanovenou hodinu... :)
          Alaja
           
          Příspěvky: 321
          Registrován: sob 19. říj 2013 23:50:36

          Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

          Nový příspěvekod roman » ned 30. lis 2014 9:12:46

          vostalpetr píše:
          roman píše:
            No jo, co naděláš. Prostě Vackovci. Vnitřní síla ovládat sám sebe a dá-li bůh budu schopen svou vůlí čelit dábelským svodům toho dábelskýho ega, které nás svádí na zcestí a zabranuje nám býti čistí a neposkvrnění. Obrovskej egoismus ve snaze mu čelit, to je ve zkratce jejich mentální pattern. Ale to je jen můj názor samo, ne že to tak je 8) ..


              Na jednu stranu to chápu,

              je opravdu třeba odvrátit pozornost od dábelského světa ega,

              to senakonec učí všude,

              horší pak ovšem je,

              že se zase učí tu odvrácenou pozornost k něčemu přiklonit...




              Pan Vacek coby inženýr vychází z předpokladu,
              že když odvrátíme pozornost od světa
              a přivrátíme ji na sebe sama, tak se dostaneme zpět do zdroje...

              Vcelku by to snad i mohlo fungovat,

              problém je ovšem v tom, že toto šmrdlání pozorností provádí ovšem ego,
              takže se touto činností spíše posiluje, nežli rozpouští


              Samozřejmě, ego tímto způsobem získá nové zkušenosti a nové síly,
              na tom není nic nelogického,
              čemu věnujeme pozornost,
              to pak můžeme ovládat...

                No jo, nic proti, jen ta metoda neti-neti, tedy postup odvracení pozornosti a uvědomění se jako neutrální pozorovatel, by asi neměla(aby byla efektivní) být zabarvena tou tenzí ke všemu pozorovanému, svádět nakej vnitřní boj s nepřátelskýma silama a vyvýjet obrovský úsilí nepodléhat, tedy "nutit" pozornost aby šla směrem násilně a ne přirozeně. Duchovnost by neměla být bojem, pak z toho vyjde jako vítěz většinou ego(jak vlastně píšeš níže).
                  Ale nejsem žádnej těžkej oponent J.V., jen občas skočím k němu na stránky, tedy nevím jestli není překlep v jejich názvu a místo sat-guru Jiří Vacek tam nemá bejt sekt-guru J.V., ale asi je to správně. Pak si přečtu jak strašně zlý a ošklivý byli ti komunisté a fašisté, nebo jak zase někdo, kdo se vzdal nezměrné pomoci gurua J.V. odpadnul od boha a neubránil se nepřátelským silám. Pro vyvážení negace to proložím nákým tím opěvným a děkovným dopisem od oddaných jak se jim krásně meditovalo a jak si uvědomili sami sebe. No a na konec naka ta dznana článek, třeba jak se svým vlastním úsilím uvědomovat nad hlavou a mám hotovo.Obrázek
                    Ale dost ironie, tu dznanistickou stránku mince má určitě zmáklou na výbornou, učení Ramany podpořené zkušenostmi taky nepřekrucuje a píše vo tom pěkně. Tot asi vše z mý strany k J.V.......
                      roman
                       
                      Příspěvky: 265
                      Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                      Nový příspěvekod .Petra » ned 30. lis 2014 9:48:23

                      vostalpetr píše:
                      Ale dost ironie, tu dznanistickou stránku mince má určitě zmáklou na výbornou, učení Ramany podpořené zkušenostmi taky nepřekrucuje a píše vo tom pěkně. Tot asi vše z mý strany k J.V.......


                      Podle mne to není Vacek, kdo by to podělal,

                      ale je to Ramana...



                      Ramana žádnou chybu neudělal. Ale ti, co z jeho slov vytvořili učení. On sám viděl nějaké učení jako nesmysl. Ale lidé obvykle touží po nějaké nauce, aby se mohli něčeho držet...
                      :)
                      .Petra
                       

                      Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                      Nový příspěvekod roman » ned 30. lis 2014 9:59:10

                      ono otoční pozornosti na sebe

                      je ten největší průser, jenž se všobecně tvrdí a učí...


                      Logicky je jasné,

                      že při velkém odtotožnění to jde velmi lehce

                      (Tomáš o tom píše jako o meditaci duchovních orlů)

                      ale opět je to zkratka,

                      která zdeformuje přirozený průběh realizace
                        No jo, znám tvůj pohled na tohle, mám vcelku jinej, dá se říct, že i opačnej. Obrácení pozornosti na sebe samu, jinak řečeno její odvrácení od předmětů pozorování, není zkratkou(tedy může jí i být, ale také nemusí), ale je to právě tím přirozeným průběhem realizace, když se ten stav nezaujaté pozornosti sám od sebe prohloubí až k nirvikalpa, většinou(bych řekl) to ponoření ale skončí savikalpou, protože vasany ten stav učiní neudržitelným. Ale principielně to na tom nic nemění....
                          roman
                           
                          Příspěvky: 265
                          Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                          Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                          Nový příspěvekod roman » ned 30. lis 2014 10:17:58

                          Podle mne to není přirozený průběh.

                          Kdyby jsi tam tu pozornost neotočil,

                          tak by tam šla dozajisté sama,

                          ale až teprve tehdy, když by nebyla vázána vasánami...
                            Vždycky tam jde sama, když dojde k samadhi. Točit jí tam můžeš ze "svý" vůle do aleluja, ale k nirvik. nedojde. A to že je někdy to samadhi kevala(se semínkem-tedy nakou vasanou) je prostě tak. Prostě to nastane, bud z toho zas vypadneš(většinou) a nebo prostě ne. Většinou bych řekl, že se to pak pálí v savikalpe silou Já....
                            roman
                             
                            Příspěvky: 265
                            Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                            Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                            Nový příspěvekod Jarda Malej » ned 30. lis 2014 10:23:22

                            Kdyby jsi tam tu pozornost neotočil,
                            tak by tam šla dozajisté sama,
                            ale až teprve tehdy, když by nebyla vázána vasánami...

                            A času k odvazování, má ta pozornost vrchovatě.
                            Obvykle se uvádí jeden rok.
                            Tedy ..Brahmův.


                            :D
                            Jarda Malej
                             

                            Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                            Nový příspěvekod roman » ned 30. lis 2014 10:48:02

                            Ale dojde,

                            co by nedošla,
                              :D tak tu zkus- ted,ted...a uvidíš jestli k ní dojde
                                stačí být hodně odosobněn...
                                  jo stačí je výborný slovo ve vztahu k odosobnění. A taky si moch dodat, že se jednoduše odosobníš vlastní vůlí...
                                    roman
                                     
                                    Příspěvky: 265
                                    Registrován: pon 07. lis 2011 12:56:02

                                    Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                    Nový příspěvekod Jarda Malej » ned 30. lis 2014 11:21:25

                                    Hodinky máš pouze ty...

                                    ..až teprve tehdy, když by..



                                    :D
                                    Jarda Malej
                                     

                                    Re: Utrpení a mravnost - Ramana Maháriši

                                    Nový příspěvekod Jarda Malej » ned 30. lis 2014 12:03:47

                                    když už ne na ruce, tak na telefonu a když ne na telefonu, tak aspon v mysli...

                                    V mysli?


                                    :D
                                    Jarda Malej
                                     

                                    Další

                                    Zpět na Rafael

                                    Kdo je online

                                    Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků