Myslím, ze jen nemají moznost, jinak by byli stejní vožungři jako lidi.
To je docela možný, náš pes je taky docela alkoholicky zatíženej...
Moderátor: rafael
Myslím, ze jen nemají moznost, jinak by byli stejní vožungři jako lidi.
irulan píše:....Ačkoli celý život působím v oboru choromyslnictví, dnes poprvé jsem zapochyboval, na které vlastně straně. Lidské plémě má ve svém arsenálu silnou a osvědčenou zbraň. Jistě znáte idiom "vypálit červa". Dovolím si vyjádřit přesvědčení, že nic lepšího proti té potvoře nevymyslíme."
vidíš Nope a ty se tomu chlastu tak bráníš - to bude to ego a jeho vedlejší produkt inteligence. No, abstinenti a inteligenti, měli byste se zamyslet nad svou duchovní cestou
nop píše:irulan píše:....Ačkoli celý život působím v oboru choromyslnictví, dnes poprvé jsem zapochyboval, na které vlastně straně. Lidské plémě má ve svém arsenálu silnou a osvědčenou zbraň. Jistě znáte idiom "vypálit červa". Dovolím si vyjádřit přesvědčení, že nic lepšího proti té potvoře nevymyslíme."
vidíš Nope a ty se tomu chlastu tak bráníš - to bude to ego a jeho vedlejší produkt inteligence. No, abstinenti a inteligenti, měli byste se zamyslet nad svou duchovní cestou
Divím se, kde bereš tolik znalostí o mně. Viděla jsi mne poprvé v prosinci na setkání čtenářů a pak už ne. Odkud máš, že se bráním chlastu? Tobě jsem nic neodmítl. A když se uvolním a zaženu starosti a chmury s čela, dovedu se rozparádit - s kofolou, jak jsi ještě neviděla. Vypiji i celou láhev. A litr podmáslí s rohlíkem potom jako vycpávkou, aby tak nežbluňkalo.
nop píše:Návštěvník píše:To není zlý konec, nope. Je to vývojový stupeň lidí, kteří nevidí stavy své mysli, svoje pocity jako něco, co se v dané situaci zákonitě děje.
Vnímají jen svoje představy o tom, co cítí: že je to záslužné, nebo naopak hříšné. A na tohle převzaté hodnocení pak zareagují.
To je utrpení duality, která vzniká chtěním něčeho a odmítáním něčeho jiného - podle toho, jestli to ohodnotíme kladně, nebo záporně.
Přitom teprve když jsi ochotný přijímat sebe sama plně, takového, jaký právě jsi, se všemi chybami, vzniká šance, že začne docházet k ubývání tzv. "hříšných" sklonů, které se do té doby musely držet na uzdě.
Tak to je nabádání.
Návštěvník píše:svoje negativní sklony odmítá jako hříšné
tj. cítí se provinilý, kdykoliv si něco takového u sebe uvědomí.
A protože to nechce mít, nechce být takový "špatný", odmítnutím se to odsune z dohledu vědomí - potlačí se to.
Kdyby ale ten negativní hříšný pocit bral jako přirozenou lidskou reakci, jaká se v té situaci přirozeně objeví, a jen v sobě ten pocit chvíli pozoroval, pocit by se beze zbytku rozplynul a nic z něho by se do podvědomí neuložilo.
Buddhisti to dobře vědí, proto v klášterech cvičí pozorování vyvstávajících obsahů mysli, ať je jakýkoliv - pozitivní nebo negativní. Když se objeví mentální reakce, třikrát ji slovně pojmenují - například "hněv... hněv... hněv..." Díky tomu pozorování ztratí hněvivá reakce energii a rozpustí se.
Návštěvník píše:Jak může začít docházet k ubývání těch sklonů?
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Jak může začít docházet k ubývání těch sklonů?
Možná by bylo dobré si nejdřív uvědomit, kdo to chce, aby nějaké sklony ubývaly.
Návštěvník píše:svoje negativní sklony odmítá jako hříšné
tj. cítí se provinilý, kdykoliv si něco takového u sebe uvědomí.
A protože to nechce mít, nechce být takový "špatný", odmítnutím se to odsune z dohledu vědomí - potlačí se to.
Kdyby ale ten negativní hříšný pocit bral jako přirozenou lidskou reakci, jaká se v té situaci přirozeně objeví, a jen v sobě ten pocit chvíli pozoroval, pocit by se beze zbytku rozplynul a nic z něho by se do podvědomí neuložilo.
Buddhisti to dobře vědí, proto v klášterech cvičí pozorování vyvstávajících obsahů mysli, ať je jakýkoliv - pozitivní nebo negativní. Když se objeví mentální reakce, třikrát ji slovně pojmenují - například "hněv... hněv... hněv..." Díky tomu pozorování ztratí hněvivá reakce energii a rozpustí se.
Návštěvník píše:Možná by bylo dobré si nejdřív uvědomit, kdo to chce, aby nějaké sklony ubývaly.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:Jak může začít docházet k ubývání těch sklonů?
Možná by bylo dobré si nejdřív uvědomit, kdo to chce, aby nějaké sklony ubývaly.
Proč do toho promítat nějakou svou představu o chtění?....
Úplně stejně, jak se přijímá fakt, že celer a petržel potřebuje před nakrájením oloupat, .....
Proč do toho promítat nějakou svou představu o chtění?
Ve skutečnosti jde jen o pochopení souvislostí - je to podobné jako například při vaření. Když do polívky přidáváš zeleninu, taky pokaždé netrpíš chtěním to tam dát. Prostě do ní postupně přidáváš, co do ní patří. Protože víš, co a jak pozmění její chuť.
Úplně stejně, jak se přijímá fakt, že celer a petržel potřebuje před nakrájením oloupat, se dá přijmout a pozorovat negativní sklon mysli, který právě vyvstal. Nebojuješ s odporem to udělat, nevzniká chtění to udělat.
Prostě se to děje, tak jako všechno ostatní, co vyplývá z pouhého pochopení, co k čemu vede, z pochopení, že "když - tak potom..."
Pak dochází k jednání bez jakéhokoliv chtění.
nop píše:Je tu bohatá škála vědomostí. Vajíčko se oloupe až po uvaření.
Ve skutečnosti jde jen o pochopení souvislostí -
vostalpetr píše:Přišli by jste na tyto věci co zde píšete sami o sobě díky životním zkušenostem ?
a tenhle návyk funguje dál, i když se tím už nic nesleduje... jako každý jiný návyk...
vede to k poměrně diferencovanému vhledu do skladiště vnitřních spouštěčů ulpívání, a tak se na ty ulpívavosti už tolik nechytáš - jo, vznikají, i když už slabší ... No a co, v předchozích dobách se postupně vytvořil návyk všímavosti k obsahům vědomí... neskáčeš tomu všemu na špek... ztotožnění na moment vznikne, ale nenalepí se to jako kdysi... a tenhle návyk funguje dál, i když se tím už nic nesleduje... jako každý jiný návyk...
Když máte hlad jezte, když se vám chce spát, spěte, když jste unavení odpočívejte, když jste smutní plačte, když máte vztek vztekejte se. Vše kde není rozpor s tím co je je meditace. Je-li tu bolest stačí si uvědomovat bolest, je-li tu stres, strach, stačí si ho jen uvědomovat a nemanipulovat s ničím, do ničeho nezasahovat... neposuzovat nic jako nepříjemné a příjemné... nechtít měnit aktuální stav věcí!
Když máte hlad jezte, když se vám chce spát, spěte, když jste unavení odpočívejte, když jste smutní plačte, když máte vztek vztekejte se. Vše kde není rozpor s tím co je je meditace. Je-li tu bolest stačí si uvědomovat bolest, je-li tu stres, strach, stačí si ho jen uvědomovat a nemanipulovat s ničím, do ničeho nezasahovat... neposuzovat nic jako nepříjemné a příjemné... nechtít měnit aktuální stav věcí!
Stačí si uvědomovat - to je ten výsledek všímavosti
Dokud si nevšimneš, jsi s tím ztotožněný a neuvědomuješ si to
vostalpetr píše:No ale to je asi tak všechno,
jsem nasranej, no tak jsem nasranej,
rozhodně to neměním...
vostalpetr píše:Ale i snaha to záměrně pozorovat je snaha duchovního ega..
Budto jsem si vědom třeba svý nasranosti, nebo nejsem,
nemusím být za každou cenu si vědom toho jak a co se děje
Neřeším, jestli jsem bdělý, nebo nebdělý,
nenaháním bdělost,
budto je nebo není...
Jestliže povstanou myšlenky, zůstaň v tomto stavu bděle přítomen, jestliže žádné myšlenky nepovstanou, buď bděle přítomen i v tomto stavu. V bdělém vědomí obou stavů není žádný rozdíl."
“
— Garab Dordže
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků